Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Chowańce • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Chowańce

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.06.2004
    Aktualizacja: 03.10.2008

    Od wieków magowie znani byli ze swego przywiązania do dziwacznych stworów, który przyzywali dla siebie. Miały one pomagać im w drobnych rzeczach, a nieraz po prostu dotrzymywać towarzystwa. Nie można jednak tego typu przywołanego stworzenia, nazywanego inaczej chowańcem, do zbyt inteligentnych zaliczyć. Raczej stoi on na poziomie pięciolatka, tyle że jest bardziej posłuszny.

    W Baldur's Gate 2, jeśli główna postać jest magiem, może za pośrednictwem zwoju Przywołanie Chowańca (lub rzucając zapamiętany czar) przywołać sobie takiego przyjaciela. Ma on kilka funkcji: dzięki niemu zwiększa się maksymalna ilość PŻ maga o około 14, może on walczyć tak jak normalny przywołaniec, może być bezpiecznie schowany w ekwipunku i można z nim rozmawiać. W razie śmierci chowańca postać traci na stałe 1pkt kondycji.

    Jest kilka typów chowańców,a to, jakiego sobie przywołamy, zależy od charakteru naszej postaci.

    Pseudosmok

    • Praworządny Dobry, Neutralny Dobry
    • KP: -2
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 50%
    • Zdolności specjalne: 2 ataki na rundę z Trak0: 13 za 1-3 pkt. obrażeń. Ofiara musi wykonać rzut obronny albo pada nieprzytomna na 2 tury.

    Fretka

    • Praworządny Neutralny
    • KP: 0
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 50%
    • Zdolności specjalne: 75% kradzież kieszonkowa, 40% ciche chodzenie/krycie się i 20% wykrywanie pułapek.

    Chochlik

    • Praworządny Zły
    • KP: 2
    • PŻ: 18
    • Odporność na magię: 25%
    • Zdolności specjalne: może rzucać czar Polimorfowanie siebie.

    Królik

    • Neutralny
    • KP: -4
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 75%
    • Zdolności specjalne: 50% Wykrywanie pułapek i 30% Ciche chodzenie/Krycie się.

    Mefit Pyłu

    • Neutralny Zły
    • KP: 6
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 10%
    • Zdolności specjalne: dwa razy dziennie może rzucać czar Błyszczący pył.

    Baśniowy smok

    • Chaotyczny Dobry
    • KP: 4
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 32%
    • Zdolności specjalne: Może rzucać czary Lustrzane odbicie i Niewidzialność, promień 3 m.

    Kot

    • Chaotyczny Neutralny
    • KP: 0
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 50%
    • Zdolności specjalne: 99% Ciche chodzenie/Krycie się.

    Quasit

    • Chaotyczny Zły
    • KP: 2
    • PŻ: 24
    • Odporność na magię: 25%
    • Zdolności specjalne: Może rzucać czary Groza i Rozmycie.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 50 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Axelessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.08.2007 o 17:53  

    Sczerze mowiac pierwszego swojego chowanca... zgubilam. Nie wiem jak sie to stalo, bo caly czas nie moglam do niego zagadac i schowac do plecaka, bo robil cos innego. Nie rozpaczalam bo bylam praworzadna dobra i mialam pseudo smoka.

    Freek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.08.2007 o 20:22  

    jeśli to prawda Reynevan to napisz to jaśniej od początku do końca bo jakoś mi to nie wychodzi. ;P

    Axelessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.08.2007 o 14:11  

    Mi to wychodzilo. Bardzo prosto.

    1. Wchodzisz na zakladke ekwipunku w ktorym masz jakakolwiek buteleczke z mikstura.
    2. Klikasz na nia i wybierasz opcje 'wypij miksture'
    3. A potem w miejsce mikstury dajesz zwoj 'Przywolanie chowanca'
    4. Wracasz do gry. I Wojownik czy kto tam chcesz wyczarowywuje chowanca.

    Leszcz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.10.2007 o 16:45  

    mam pytanie jak sie karmi chowanca ??

    Elemeledutki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.10.2007 o 11:37  

    Zgubiłem gdzieś swojego chowańca. Jest jakiś sposób żeby go odnaleźć? Nie wiem gdzie go zostawiłem :/

    Boola
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.01.2008 o 1:06  

    Ja tak robilem z innymi czarami ktore podobno" moze uzywac woj". Pilem miksturke a zwoju nie moglem wlozyc w podreczne przedmioty bo woj poprostu nie moze ich uzywac wiedz jak to robic?? Jestem zagubiony... :|

    mb
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.02.2008 o 16:52  

    Boola: bo nie wkładasz tego do przegródki z podręcznymi przedmiotami, tylko normalnie w plecaku :)

    neko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.03.2008 o 19:02  

    Udało się!!! Gram tropicielem i mam Baśniowego smoka. Ale do czego (ten konkretny) chowaniec może się przydać???

    Rogosh
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.04.2008 o 10:33  

    ja gram na modzie Cbisson's Klan Pack i mam za chowańca Maciusia z klanu

    Tween
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.04.2008 o 18:39  

    Ja miałem królika i już na Promenadzie Waukeen mi sie zgubił nie wiem nawet jak! Wpadłem w panike i szukam go po całej Athalce i nie ma!! Patrzyłem w namiocie cyrkowym, w domu Gellana poprostu wszędzie!!! W plecaku go nie miałem i zmuszony byłem rozpocząć nową gre:P

    P
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.07.2008 o 9:15  

    Mój paladyn też ma chowańca a że ma charakter praworządny dobry to pseudo-smoczek siedzi w ekwipunku tylko czasem go wypuszczam (jak mi się nudzi) i sobie z nim gadam

    Qualentar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.07.2008 o 20:33  

    Chowańce przydają się w grze solo magiem. Pseudosmok raczej słaby. Fretka może wykryć i unieszkodliwić słabe pułapki a także okraść kogo trzeba. Chochlik może się zmienić w samych słabiaków. Królik ma zarąbistą antymagię i może posłużyć do wyłapywania zaklęć magów, podchodząc do nich z ukrycia. Mefit pyłu- słabiak. Baśniowy smok przydatny w sytuacji unieruchomienia bohatera - rzuca wtedy grupową niewidzialnosc a na siebie lustrzane odbicie. Kot tylko do odkrywania terenu. Quasit słabiak.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Może ktoś napisać jak się c...
    Dodany: 16.09.2008 o 15:56  

    Może ktoś napisać jak się chowa zwierzaka do plecaka??

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Juz wiem jak sie chowa do p...
    Dodany: 21.09.2008 o 20:56  

    Juz wiem jak sie chowa do plecaka. Jakby ktoś mi powiedział jak się karmi go to byłbym wdzieczny.

    Bhall
     

    Wędrowiec
    Temat: Karmi
    Dodany: 27.11.2008 o 12:04  

    Karmi sie klikając rozmowę z chowańcem,a potem na tekst.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Karmi
    Dodany: 30.12.2008 o 19:19  

    Jak już chcesz go nakarmic to musisz miec wysoki level

    KO
     

    Wędrowiec
    Temat: Chowańce
    Dodany: 01.01.2009 o 1:37  

    A jest jakiś sposób mieć wszystkie chowańce a nie tylko jedno?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 24
    Temat: Chowaniec wojownika
    Dodany: 03.01.2009 o 16:39  

    Może jestem lamerem, ale jako woj przywolywanie chowańców w ogóle mi nie wychodzilo. W ekwipunku naciskalam "wypij miksturę" w przegródce na dodatkowe przedmioty, ale jak próbowalam podmienić miksturę na zwój to się po prostu NIE DALO z racji iż woj nie może używać zwojów...

     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 86
    Temat: Miksturę musisz trzymać w e...
    Dodany: 03.01.2009 o 18:53  

    Miksturę musisz trzymać w ekwipunku (te 16 wolnych miejsc na dole ekranu), a nie w Pod ręką. ;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 24
    Temat: OMFG, ale ze mnie ofiara xD...
    Dodany: 03.01.2009 o 19:25  

    OMFG, ale ze mnie ofiara xD!
    Dzięki Valygar :D



    Ten artykuł skomentowano 50 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw