Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Kusze • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Kusze

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 29.11.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Błyskawiczny Cudowny Silny Miotacz

    To jest kusza Jana Jansena, a jej złożoność jest tak wielka, że tylko on może jej używać. Również tylko on potrafi wyrabiać do niej amunicję. Dogłębne modyfikacje tej kuszy czynią ja wyjątkowo celną.

      PARAMETRY:
    • Trak0: +1
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać: Jan Jansen
    • Miejsce: Kusza jest własnością Jana Jansena.
    • Komentarz: Kusza praktycznie tak kiepska jak zwykła lekka. Daje tylko mały bonus do Trak0. Radzę jak najszybciej wymienić na lepszą.

    Ciężka Kusza

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • Trak0: +2
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 12
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Komentarz: Zwykła, niemagiczna kusza ciężka. Ma bardzo duże opóźnienie, a jej premia do Trak0 i obrażeń nie wyróżnia się na tle innych broni tego typu.

    Ciężka Kusza +1

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • Trak0: +1
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 12
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Komentarz: Ta broń od zwykłej ciężkiej kuszy różni się tylko typ, że zadaje jeden punkt obrażeń więcej, jednak kosztem bonusu do Trak0. Nie polecam.

    Ciężka Kusza +2

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ta kusza została umagiczniona formą życia ze sfery powietrza, okiełznaną przez mistrza magii. Forma ta działa jako przewodnik, prowadząc bełty dokładnie i powodując większe obrażenia.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +4 (pociski)
    • Trak0: +2
    • Waga: 11
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 12
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
    • Komentarz: Zaletą broni jest to, że możemy ją zdobyć prawie na samym początku gry kupując ją u Ribalda. Jednakże w tym momencie rozgrywki potrzebujemy pieniądze na coś innego, a później znajdziemy dużo lepsze kusze.

    Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

    Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • Trak0: +5
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 12
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Broni tej używają ochroniarze Gaala w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka.
    • Komentarz: Kusza ta ma bardzo dużą premię do Trak0, jednakże bardzo mało dodatkowych obrażeń. Jeśli pójdziemy do Kultu na początku gry, to ta broń będzie bardzo dobra. W późniejszym etapie nadaje się tylko do sprzedania.

    Ciężka Kusza Spalania +1

    Ta kusza to cud techniki, pokrywa bełty olejem i podpala je przy wystrzale. Jest również zaklęta, prawdopodobnie by mechanizm działał bezawaryjnie. Nosi insygnia Gonda, boga wynalazców.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +3 (pocisk), +2 pkt. obrażeń od ognia
    • Trak0: +1
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 15
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
    • Komentarz: Nie licząc dość dużych obrażeń, kusza jest niewarta zachodu. Aby ją kupić musimy zapłacić niemałą ilość złota, a ma ona bardzo małą premię do Trak0. Nie polecam.

    Kusza Necaradana +3

    Łucznik Necaradan stworzył to dzieło sztuki prawie trzydzieści lat temu, rzucając silne zaklęcia zarówno na drewno jak i na cięciwę. Mówi się, że strzelił z niej tylko raz, by przekonać się czy działa tak jak się spodziewał. Nie zawiódł się, ale miejscowy szlachcic wkrótce zapragnął tej kuszy, która w końcu wpadła w ręce bandytów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +3 (pocisk)
    • Trak0: +3
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 15
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Otrzymasz ją od smoczycy Adalon po wykonaniu jej zadania.
    • Komentarz: Kusza nadająca się tylko do sprzedania. Dostajemy ją dopiero przy wyjściu z Podmroku, kiedy to będzie nas stać na dużo lepsze bronie tego rodzaju.

    Kusza Nieszczęścia +4

    Niszczycielska broń, ale na nieszczęście ta kusza pobiera swą siłę od właściciela. Mimo to używali jej niektórzy strzelcy, i to z powodzeniem, ale należy wziąć pod uwagę jej wady. Jej najsłynniejszy właściciel, Guil de Lyons, używał jej w walce z bandytami w odległych zakątkach Faerunu, ale w końcu poległ gdy nie miał już siły by bronić się przed napastnikiem, który zbliżył się do niego na odległość ciosu.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +4 (pocisk)
    • Trak0: +4
    • Specjalne: -2 do Siły
    • Waga: 9
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Znajdziesz ją w wieży Deirexa w Ust'natha.
    • Komentarz: Nie warto się nawet schylać, aby podnieść tą kuszę. Jest to przedmiot przeklęty, tak więc nie dostaniesz za niego dużo pieniędzy. A spadek siły o dwa punkty w zamian za dużą premię do zadawanych obrażeń i Trak0 to niezbyt dobra wymiana.

    Kusza Włos Olbrzyma +3

    Choć trudno to potwierdzić, to mówi się, że cięciwa tej kuszy jest wykonana z włosa lodowego olbrzyma. Nieważne czy to prawda, ale niesłychanie trudno ją naciągnąć, ale jej celność i powodowane obrażenia warte są potrzebnego naciągu (siła 15 lub więcej).

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +5 (pocisk)
    • Trak0: +3
    • Waga: 11
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 15
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
    • Komentarz: Najlepsza kusza w Cieniach Amnu! Daje naprawdę duży bonus do zadawanych obrażeń i niezgorszy do Trak0. Jednakże, aby ją zdobyć, musisz kupić ją od Ribalda.

    Kusza Szybkości Drowów

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +3 (pocisk)
    • Trak0: +3
    • Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Znajdziesz ją przy Drowach w Podmroku.
    • Komentarz: Kuszę można by nawet polecić - daje premię +3 do zadawanych obrażeń i do Trak0 i jeden dodatkowy atak na rundę! Jej jedyną, jednakże bardzo dużą wadą jest materiał, z którego została wykonana - adamantyt, który zamienia się w pył na świetle słonecznym.

    Lekka Kusza

    Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

      PARAMETRY:
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 8
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
    • Komentarz: Zwykła, niemagiczna kusza. Jednakże na początku gry nie będziemy mieli dostępu do niczego innego.

    Lekka Kusza +1

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ten egzemplarz lekkiej kuszy został obdarzony magicznymi właściwościami.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +1 (pocisk)
    • Trak0: +1
    • Waga: 6
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 8
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
    • Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej kuszy lekkiej. Pomimo premii do Trak0 i zadawanych obrażeń, kuszy nie opłaca się nawet podnosić.

    Lekka Kusza +2

    Kusza to łuk umieszczony w poprzek drewnianego bądź metalowego trzonka, zwykle wykonany z jesionu lub cisu. Strzela bełtami. Ta magiczna kusza jest elegancka i lekka, i prawie nie ma odrzutu.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +2 (pocisk)
    • Trak0: +2
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 8
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
    • Miejsce: Możesz ją kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
    • Komentarz: Pomimo premii do Trak0 i zadawanych obrażeń nie warto kupować tę broń. Zamiast tego radzę kupić lekką kuszę szybkości.

    Lekka Kusza Szybkości: Wojskowa Kosa

    Tę broń (i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach, w głębi tej mroźnej ziemi. Nie znając nawet imion poprzednich właścicieli znalezionego oręża, osadnicy używali tych "narzędzi" do karczowania lasu. Niestety, nigdy nie ukończyli swojego dzieła. Ci nieszczęśnicy dołączyli do zmarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi, zmiażdżeni przez przeważające siły hobgoblinów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +1 (pocisk)
    • Trak0: +1
    • Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Wymagana siła: 8
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
    • Miejsce: 1. Możesz ją kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.2. Posiadaczem jest Gaelan Bayle'a.
    • Komentarz: Jeśli koniecznie chcesz posiadać lekką kuszę, to polecam tą. Pomimo niezbyt dużej premii do Trak0 i zadawanych obrażeń ma ona jedną dużą zaletę: jeden dodatkowy atak na rundę.

    Kusza Ognistych Zębów +4

    Jako jedna z najpotężniejszych kusz w Krainach, Kusza Ognistych Zębów nie potrzebuje bełtów, gdyż sama strzela magicznymi płonącymi strzałami.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k8+4, +2 obrażeń od ognia
    • Trak0: +6 (+4 kusza, +2 ognista strzała)
    • Specjalne: Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
    • Miejsce: Możesz ja kupić u siostry Garleny w Twierdzy Strażnika.
    • Komentarz: Jedna z najlepszych kusz w grze! Ustępuje tylko swojej ulepszonej wersji. Nie potrzebuje amunicji, daje ogromną premię do Trak0 i obrażeń. Polecam kupić jak najwcześniej - siostra Garlena stoi przed wejściem, czyli nie będzie się trzeba nawet zagłębiać do środka.

    Kusza Ognistych Zębów +5

    Dzięki magicznej cięciwie Gonda Kusza Ognistych Zębów jest teraz jeszcze bardziej celna i potężna. Kusza ta nie potrzebuje amunicji.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k8+5, +2 obrażeń od ognia
    • Trak0: +7 (+5 kusza, +2 ognista strzała)
    • Specjalne: Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: kusza
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
    • Miejsce: Kuszę tę może stworzyć Cespenar z Kuszy Ognistych Zębów +4 i cięciwy Gonda.
    • Komentarz: Kusza - marzenie! Daje bonus 7 pkt. do zadawanych obrażeń i do Trak0, nie potrzebuje amunicji, opóźnienie równe jeden. Jej wadą jest tylko to, że aby ją stworzyć potrzebujemy cięciwę Gonda. Oczywiście nie trzeba chyba dodawać, że gorąco polecam tę broń!



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    michas
     

    Wędrowiec
    Temat: sorry ale kto pisze te kome...
    Dodany: 17.03.2011 o 19:43  

    sorry ale kto pisze te komentarze kur... broń plus 3 nadaje się tylko na sprzedaż ? nie polecam ?! broń ma plus 5 do trafień nie polecam ?! widać jesteś bardzo dobrym graczem ....

    Bagresht
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli chodzi ci o kuszę Ne...
    Dodany: 29.06.2012 o 8:35  

    Jeżeli chodzi ci o kuszę Necaradana, to akurat chyba się zgodzę z autorem - tylko jedna osoba w mojej drużynie korzystała z kusz (Jan), ale tutaj wychodzi paradoks - nie korzystałem z niej, bo używałem Kuszy Nieszczęścia. Więc ostatecznie i tak nie zgadzam się z komentarzami.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw