Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Pierścienie • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Pierścienie

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 21.09.2008
    Aktualizacja: 02.11.2008

    NIEMAGICZNE

    Dębinowy Pierścień

    Ten pierścień wykonano nie ze złota czy innego drogocennego kruszcu, ale z prostego dębu.

    • Może używać: Druid
    • Miejsce: Amkethran (wschodnia granica miasta). Otrzymujemy ten pierścień od kapłana Waukeen, jeżeli obronimy go przed Mnichem.
    • Komentarz: Dębinowy pierścień nie ma żadnych specjalnych właściwości, ale możemy ulepszyć go u chochlika Cespenara - przyda się wtedy naszemu druidowi.

    Obrączka kochanka

    To jest pierścień znaleziony u dwóch splecionych szkieletów. Znajdował się on na palcu kobiety.

    • Miejsce: Slumsy, kanały pod gospodą Pod Miedzianym Diademem.
    • Komentarz: Obrączka ta jest jednym z przedmiotów potrzebnych to zdobycia mówiącego miecza, Lilarcora. Należy włożyć ją do odpowiedniej rury w kanałach pod Slumsami.

    Pierścień

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 10

    Pierścień Poranka

    Pierścienie te często znajduje się u tych, którzy wyznają Lathandera, Pana Poranka. Lathander wspiera zasady twórczości i rozwoju a także wierzy, że duma jest grzechem, który wymaga poprawienia.

    • Miejsce: Borinal w swoim domu w Slumsach.
    • Komentarz: Pierścień ten jest elementem zadania 'Kolejna misja dla świątyni'. W zależności od tego, kim gramy, zadanie to może nam zostać zlecone przez świątynię Lathandera bądź przez świątynię Talosa.

    Pierścień rodzinny Delrynów

    Ten prosty pierścień, choć nie posiada wielkiej wartości materialnej, jest rodzinną pamiątką, przekazywaną w rodzinie Delrynów z pokolenia na pokolenie. Kiedyś nosiła go droga siostra Anomenta, Moira, a teraz twój towarzysz dał ci go, jako symbol wspólnej miłości.

    • Miejsce: Pierścień ten otrzymujemy od Anomena (jeżeli gramy kobietą i mamy z nim romans).

    Pierścień tańczącego płomienia

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 125

    Pierścień z anielską skórą

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 100

    Pierścień z jadeitem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 80

    Pierścień z krwawnikiem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 60

    Pierścień z nefrytem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 10

    Pierścień z ognistym opalem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 500

    Pierścień z onyksem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 50

    Pierścień z rubinem

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 1750

    Srebrny pierścień

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 5

    Złoty pierścień

    Pierścienie noszone są na palcach i bardzo często mają własności magiczne. Na każdej dłoni można nosić jeden pierścień.

    • Cena: 40

    Sygnet Isaei

    Na tym pierścieniu znajduje się herb rodu Roenallów wraz z indywidualnymi znakami Isaei Roenalla.

    • Miejsce: Pierścień ten jest własnością Isaei Roenalla.

    MAGICZNE

    Pierścień czarów

    Ten pierścień jest umagiczniony po mistrzowsku i pozwala użytkownikowi zapamiętać więcej czarów niż normalnie jest to możliwe. Oryginalnie zamówiony przez maga o imieniu , kosztem wielkich osobistych i finansowych wyrzeczeń.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Pozwala zapamiętać po 1 dodatkowym zaklęciu z poziomów 5, 6 i 7.
    • Może używać:
      Mag
    • Miejsce:
      1. Kula sfer (jeżeli gramy magiem lub czarownikiem). Możemy zlecić uczniom wykonanie tego pierścienia w ramach drugiego zadania (niestety dwoje z uczniów straci przy tym życie).
      2. Zadanie Jaheiry z Harfiarzami, pierścień ma Nadinal (bitwa z Harfiarzami w ich siedzibie w Dokach).
    • Komentarz: Bardzo dobry pierścień, idealny dla każdego maga. O sile czarodzieja decyduje ilość zapamiętanych przez niego czarów - dzięki temu pierścieniowi będziemy mieli szansę stać się naprawdę potężnymi. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień energii 'Zwycięzca'

    Ta broń - wykonana przez magów mrocznych elfów z Podmroku - rozwiązała spór między dwoma rywalizującymi ze sobą Domami. Każdy walczący mógł wykorzystać jeden magiczny przedmiot podczas starcia. Ten pierścień został wykorzystany przez zwycięzcę, który jednak nigdy go nawet nie dotknął. Miał go zaś na palcu jego sługa, który z tłumu zaatakował przeciwnika od tyłu. Wszyscy świadkowie zgodzili się, że była to błyskotliwa interpretacja reguł.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 2K6 (bez rzutu obronnego)
    • Zasięg: 40 m
    • Obszar działania: 1 istota
    • Miejsce: Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
    • Komentarz: Niezbyt przydatny pierścień. Zadaje niewielkie obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi. Znacznie lepszy jest na przykład Pierścień Tarana.

    Pierścień Gaxxa

    Ten pierścień nie jest specjalnie zdobiony, jednak przeklęta magia promieniuje intensywnym złem. W istocie, jego twórca, Kangaxx nie wiele był lepszy, nawet na tysiące lat przed tym jak nieumarli urośli w siłę. Mówi się, że kadra magów z Netherilu walczyła i uwięziła kiedyś półlisza, ale nie będąc w stanie naprawdę go zniszczyć sami stali się liszami, by trzymać od tej pory straż przy jego szczątkach. Wykonanie pierścienia mogło doprowadzić do ich wrogości, jako że na każdej z dziewięciu faset klejnotu wypisana była podobno ofiara i śmierć.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +2 do rzutów obronnych
      +10% do odporności na magię
      Odporność na choroby i trucizny
      Regeneruje 1 pkt. życia co 3 sekundy
      Raz dziennie może rzucać Niewidzialność
      Trzy razy dziennie może rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów
    • Miejsce: Lisz Kangaxx w Dokach. Jesteśmy w stanie zdobyć dwa takie pierścienie - jeden zostanie przy zwłokach lisza, a drugi można ukraść mu przed walką.
    • Komentarz: Zdecydowanie najlepszy pierścień w grze. Znaczna premia do Klasy Pancerza, rzutów obronnych i odporności na magię, odporność na choroby i trucizny oraz regeneracja. Czegóż więcej chcieć? Dodatkowo pozwala rzucić Ulepszone przyspieszenie trzy razy dziennie. Znakomity przedmiot, zdecydowanie polecam każdemu, czy to postaci walczącej, czy też zajmującej się magią.

    Pierścień infrawizji: 'Laska Ślepego'

    Kupcy, którzy ryzykują handel z mrocznymi elfami z Wielkiej Rozpadliny, otrzymują te pierścienie by mogli poruszać się po podziemiach.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów
    • Miejsce: Ten pierścień, znany z pierwszej części sagi Baldur's Gate, można zdobyć jedynie używając kodu (jego nazwa to "RING21").
    • Komentarz: Kompletnie nieprzydatny przedmiot. Infrawizja w Baldur's Gate jest zupełnie niepraktyczna. Poza tym, jeżeli mamy w drużynie choćby jedną postać z tą umiejętnością, możemy włączyć opcję, która rozszerza ją na resztę towarzyszy.

    Pierścień kontroli nad ogniem (Pierścień kontroli żywiołaków ognia)

    Ten wypolerowany czerwony pierścień jest grawerowany wizerunkami płomieni i języków lawy. Magowie oraz inni podróżnicy po sferach używają go, aby chronić się podczas wizyt w Sferze Żywiołu Ognia i wydawać polecenia żywiołakom ognia.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +50% do odporności na ogień
      Zauroczenie żywiołaka ognia (rzut obronny z modyfikatorem +2 neguje)
    • Raz dziennie pozwala rzucać Płonące dłonie, za 1K3 +2 pkt. obrażeń.
    • Raz dziennie pozwala rzucać Słup ognia, za 6K8 pkt. Obrażeń
    • Miejsce: Podmrok, Oszalały krasnolud w mieście Ilithidów (Wschodnie tunele).
    • Komentarz: Bardzo dobry pierścień. Nie dość, że zapewnia sporą odporność na ogień, to jeszcze pozwala rzucać Słup ognia, który jest całkiem niezłym zaklęciem. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień kontroli nad powietrzem (Pierścień kontroli żywiołaków powietrza)

    Żywiołaki powietrza są potężnymi przeciwnikami, ale dzięki temu pierścieniowi mogą stać się cennymi sprzymierzeńcami. Mroczne opowieści mówią o grupach Czerwonych Magów posiadających pierścienie kontroli żywiołów napadających bez ostrzeżenia na małe wioski i niszczących wszystko, co żyje. Pomimo iż opowieści te można zakwestionować, pozostaje prawdą to, iż pierścień takowy w niepowołanych rękach jest niebezpieczny.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zauroczenie żywiołaka powietrza (rzut obronny z modyfikatorem +2 neguje)
    • Raz dziennie pozwala rzucać Ulepszoną niewidzialność na 10 rund
    • Miejsce: Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
    • Komentarz: Kolejny pierścień z serii pierścieni kontroli nad żywiołami, chyba najsłabszy z nich wszystkich. W opisie znajduje się pewien błąd, otóż możemy za jego pomocą zauroczyć KAŻDEGO przeciwnika, nie tylko żywiołaka powietrza, ale, niestety, ładunek nie odnawia się po odpoczynku. Nie polecam.

    Pierścień kontroli nad ziemią (Pierścień kontroli żywiołaków ziemi)

    Jeśli pieśni bardów są prawdziwe, to wystarczy jedynie nosić ten pierścień, aby móc uzyskać w dowolnej chwili władzę nad żywiołakami ziemi. Oczywiście, żywiołaki te nie są łatwe do kontrolowania i należy zachować ostrożność podczas wydawania poleceń. Rozwścieczony żywiołak ziemi może dość szybko rozprawić się z niewprawionym poszukiwaczem przygód.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
    • Raz dziennie Zauroczenie żywiołaka ziemi (rzut obronny z modyfikatorem +2 neguje)
    • Raz dziennie Zamiana kamienia w ciało (bez rzutu obronnego)
    • Miejsce: Warownia d'Arnise, parter, w ukrytym pokoju za kuźnią.
    • Komentarz: Trzeci i ostatni pierścień z serii pierścieni kontroli nad żywiołami, całkiem niezły. Daje premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu - możemy go ubrać zamiast Pierścienia ochrony +1, gdy ten będzie kolidował z innymi magicznymi przedmiotami. Polecam.

    Pierścień Łaskobójcy

    Łaskobójcy to potężna frakcja, mająca swą siedzibę w mieście sfer, Sigil. Taki pierścień wręcza się skrytobójcom z tej frakcji, kiedy wyruszają oni, aby ukarać kogoś, kto złamał prawa Sigil. Ci skrytobójcy często zapuszczają się nawet do Pierwszej Sfery Materialnej.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +20% do Zastawiania pułapek
      +20% do Krycia się w cieniu
      +20% do Cichego chodzenia
    • Miejsce: Do kupienia u Deidre na Targu Przygody.
    • Komentarz: Jeden z najlepszych przedmiotów dla złodzieja w grze. Zapewnia znaczne premie do trzech użytecznych złodziejskich umiejętności. Warto zaopatrzyć się weń jak najszybciej. Jedynym minusem jest dość spora cena (choć będzie ona stanowić problem jedynie na początku gry).

    Pierścień niewidzialności: 'Pierścień Piaskowego Złodzieja'

    Ten pierścień, znajdujący się przez niemal pokolenie w posiadaniu pewnego mistrza złodziei, był wiele razy używany na targach Waterdeep. Korzystający z mocy pierścienia łotrzyk pracował nad tłumem w jasnym świetle dnia i ukradł szlachetnie urodzonym niezliczone ilości sakiewek, zastępując je woreczkami z piaskiem, dzięki czemu kradzież przez pewien czas pozostawała niezauważona. Personaliów złodzieja nigdy nie odkryto, ale przylgnęło do niego, głośno przeklinane, miano "Piaskowy Złodziej". Powiadają, że teraz przeszedł on na emeryturę i żyje pośród szlachty, którą niegdyś okradał.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Niewidzialność aż do wykonania ataku. W takim przypadku pierścień trzeba zdjąć i raz jeszcze założyć, by znów stać się niewidzialnym.
    • Miejsce:
      1. Promenada Waukeen, Nora Siedmiu Dolin. Jeden z towarzyszy Menkara Kruszykamienia, Brennan Risling.
      2. Bramy miasta, Lisz w ukrytym pokoju w karczmie Pod Krzywym Żurawiem.
      3. Towarzyszka Drizzta, Catti Brie (można ukraść). Drizzta i jego towarzyszy spotykamy podczas naszej pierwszej podróży do miasta po opuszczeniu Podmroku.
    • Komentarz: Całkiem użyteczny przedmiocik. Niewidzialność niejednokrotnie pozwoli naszej postaci uciec z trudnej sytuacji, przydać się może również złodziejowi, który ma problemy z kryciem się w cieniu. Polecam.
      Uwaga - opis przedmiotu nie do końca zgadza się z rzeczywistym stanem rzeczy. Otóż pierścień nie zapewnia niewidzialności przez cały czas, gdy noszony jest na palcu, posiada jedynie jeden ładunek z czarem Niewidzialność, który odnawia się po odpoczynku. Postać rzeczywiście staje się widzialna gdy zaatakuje.

    Pierścień niezdarności: 'Szaleństwo Błazna'

    Najdziwniejszy właściciel tego pierścienia - Głupiec Gregoria - wykorzystał jego przeklętą naturę i uczynił z niej istotny element swojego życia. Ten błazen z zawodu był niezwykle zręczny i potrafił zamienić swój pierścień z pierścieniem któregoś z widzów. Reszta przestawienia opierała się na wyśmiewaniu niezdary, co zwykle zachwycało towarzyszy nieszczęśnika. Błazen zdejmował pierścień (sobie tylko znanym sposobem) dopiero po tym, jak ofiara żartu obiecywała nie odgrywać się za te niewybredne dowcipy. Mimo to Gregoria wiele razy musiał szybko uciekać. Powiadają, że jego ostatnie przedstawienie oglądał mag z Twierdzy Zhentil, który nie był w najlepszym humorze. Tym razem Gregoria nie był ponoć wystarczająco szybki.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      -50% do Zręczności
      -50% do Krycia się
      75% szansa na nieudane rzucenie czaru
      Można zdjąć tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
    • Miejsce: Ust Natha, w sadzawce na piętrze Wieży Deirexa.
    • Komentarz: Ten pierścień chyba nie wymaga komentarza. Z ciekawości możemy ubrać go którejś z naszych postaci, efekt będzie przezabawny.

    Pierścień ochrony +1: 'Pierścień Książąt'

    Ten pierścień i kilka jemu podobnych wykonano po to, by chroniły synów króla Castter De'wessa; nie wiadomo jednak, kto nasączył je magią. Historyczne zapiski mówią, iż pierścienie pozostawały w rodzinie przez co najmniej 13 pokoleń, ale ich liczba powoli malała, aż w końcu został tylko jeden. Wielu wini za to wrogość pomiędzy królem i rodem twórcy pierścieni.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Rzuty obronne: +1
    • Miejsce:
      1. Drugi poziom lochów Irenicusa, w posągu na końcu komnaty z pułapkami.
      2. Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
      3. Doki, Rylock (stoi przed Posiadłością Galvareyów), Berinvar i Meronia (wewnątrz Posiadłości).
      4. Do kupienia u Gorcha w Gildii Mae'Vara.
      5. Więzienie sferowe, jeden pierścień znajdziemy przy Niewolnicy (w pomieszczeniu na południowym wschodzie) a drugi przy Kapitanie więzienia.
      6. Ilasera.
      7. Niektórzy NPC przywoływani przez Ducha przeznaczenia do piekła (Aerie, Cernd, Edwin, Jan, Nalia).
    • Komentarz: Jeden z podstawowych pierścieni noszonych przez nasze postacie. Zwiększa Klasę Pancerza i poprawia rzuty obronne o 1. Niestety zdarzają się sytuacje, w których koliduje on z magicznymi pancerzami bądź płaszczami, dlatego przyda się jedynie we wczesnych etapach rozgrywki, gdy nasze postacie noszą zwykły, niemagiczny ekwipunek. Mimo to polecam.

    Pierścień ochrony +2: 'Pierścień Strażnika'

    Strażnik był nieśmiertelnym wartownikiem, mającym chronić grobowiec, w którym złożono ciało księżniczki Akanal. Przez millennia szacunek dla miejsca pochówku wyparował z pamięci królewskiej rodziny, i wielu poszukiwaczy przygód próbowało szczęścia w starciu ze Strażnikiem. Oczywistym było, że w końcu zostanie pokonany, a kiedy tak się stało, pierścień był jednym z wielu skarbów wyniesiony z grobowca przez zwycięzcę.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Rzuty obronne: +2
    • Miejsce:
      1. Aran Linvail.
      2. Terminsel (spotykamy go dwukrotnie podczas zadania Jaheiry).
      3. Piekło, próba na wschodzie (Duma). Żeby zdobyć pierścień, musimy zabić smoka.
      4. Saradush, Melissana (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). Jeżeli jednak ją zabijemy, przerwiemy wątek główny Tronu Bhaala.
      5. Elminster (pojawia się przed enklawą jednego z Dzieci Bhaala (tego, do którego później się udamy)).
    • Komentarz: Potężniejsza wersja Pierścienia ochrony +1. Premia do Klasy Pancerza i rzutów obronnych wynosi już dwa punkty, a to naprawdę sporo. Także i ten pierścień nie może być używany w połączeniu z magicznymi pancerzami i płaszczami/amuletami ochrony. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień ochrony +3 (Sygnet Strażnika)

    Według legendy ten sygnet był darem od Ao dla Helma, który otrzymał go w nagrodę za swoją wytrwałą służbę podczas Czasu Niepokojów. Helm z kolei przekazał go swoim śmiertelnym wyznawcom.

    • Specjalne:
      Zwiększa Klasę Pancerza o +3
      Premia +3 do wszystkich rzutów obronnych
    • Miejsce: Pierścień ten można losowo zdobyć korzystając z Talii Mnogich Rzeczy (do zdobycia na III poziomie Twierdzy Strażnika, w posiadaniu Aesgaretha).
    • Komentarz: Jest to niewątpliwie znakomity przedmiot, ale uważam, że używając Talii Mnogich Rzeczy możemy wylosować znacznie lepsze efekty (na przykład premię +1 do cechy klasowej losującego). Jeżeli jednak ktoś woli pierścień, niechaj śmiało go zatrzyma.

    Pierścień odbijania zaklęć

    Ten pierścień był darem dla Dereka Poodona, młodego wojownika. Pierścień był jego zbawieniem, gdy natknął się on na dwóch Czerwonych Magów podczas podróżowania w Kniei Otulisko. Magowie, wściekli, że im się przeszkadza, wypuścili w kierunku zdawałoby się niegroźnego Dereka kilka Magicznych pocisków, ale ku ich krótkiemu zaskoczeniu, atak odbił się i zabił ich obu. W ten sposób, nie wyciągając ostrza, Derek został dość niefortunnie nazwany Derekiem, Zabójcą Czerwonych.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
    • Raz dziennie rzuca Mniejsze odbicie czaru
    • Miejsce: Ust Natha, Świątynia Lloth. W posiadaniu Matki Przełożonej Ardulace (można ukraść).
    • Komentarz: Przedmiot bardzo użyteczny w walkach z magami. Wystarczy go użyć i już można obserwować zdziwienie na twarzy przeciwnika, gdy rzucane przez niego Magiczne pociski odbijają się od nas i trafiają w niego samego. Polecam.

    Pierścień odporności na ogień: 'Paszport Batalisty'

    Wielki mag Batalista opracował ten przedmiot z myślą o ułatwieniu sobie podróży do wymiaru ognia. Powiadają, że wielokrotnie przyzywał salamandrę z owej przestrzeni, by wsparła go podczas tworzenia. Batalista znany był z braku cierpliwości, ale i tak powinien starać się nie denerwować zbytnio swego "nauczyciela". Ponoć palec z tym pierścieniem faktycznie przetrwał pożogę, która objęła wieżę Batalisty. Gdyby palec wciąż był częścią dłoni maga, to z pewnością i czarodziejowi powiodłoby się lepiej.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +40% do odporności na ogień
    • Miejsce:
      1. Wzgórza Wichrowych Włóczni, pierwszy poziom kryjówki Firkraaga. Pierścień ma przy sobie Transmuter Ruhk.
      2. Do kupienia u księgarza Łazarza w Archiwum Wiedzy Tajemnej (zarówno w Saradush, jak i w Amkethranie).
    • Komentarz: Kolejny pierścień zwiększający odporność na ogień naszego bohatera. Pierwszy egzemplarz znajdujemy tuż przed walką z czerwonym smokiem, już wtedy będzie miał on okazję udowodnić swoją przydatność. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień ostrości

    Pochodzenie tego pierścienia nie jest jasne, a pomimo iż jego moce podobne są do niektórych znalezionych Pierścieni czarów, w tym jest coś dziwnego w dotyku - albo w wadze metalu, albo w aurze, jaką promieniuje. Nie funkcjonuje on tak, jak inne. Najprawdopodobniej znaleziono go w jakiejś odległej sferze, a skoro tak, to jego twórca pozostanie dla ciebie tajemnicą.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Pozwala zapamiętać 2 dodatkowe czary z poziomu 2 i 1 dodatkowy czar z poziomów 3 i 4.
    • Może używać:
      Mag
    • Miejsce: Kula sfer. Ten pierścień należy do nekromanty Lavoka. Jeden egzemplarz możemy ukraść przed walką z nim, drugi znajdziemy przy jego zwłokach.
    • Komentarz: Bardzo przydatny pierścień, koniecznie trzeba ubrać go na palec któregoś z naszych magów (albo i nawet na dwa palce). Dwa dodatkowe Magiczne pociski, dwie Kwasowe strzały Melfa i dodatkowa Kamienna skóra nigdy nam nie zawadzą. Zdecydowanie polecam.

    Pierścień przeciw jadowi

    Ten pierścień jest srebrny i pozbawiony ozdób. Mimo swego prostego wyglądu jest źródłem potężnej magii. Pierścień przeciw jadowi jest bardzo ceniony przez członków rodzin królewskich, wpływowych polityków i innych potencjalnych celów zabójców.

    PARAMETRY:

    • Osoba nosząca pierścień jest odporna na wszelkie trucizny.
    • Miejsce: Amkethran, Jaskinia Umarłych, lisz Vongoethe.
    • Komentarz: Przeciętny pierścień. Możemy dać go postaci, która ma wolny palec, ale raczej się nam nie przyda.

    Pierścień przyjaciela zwierząt: 'Pierścień Druida'

    Ponoć zakon druidów z Cormanthoru bardzo dobrze strzeże tajemnicy tworzenia tych pierścieni i nie widziano nikogo spoza ich kręgu, kto posiadałby jeden z nich. Nie wiadomo, w jaki sposób ten pierścień opuścił chroniący go las; krążą jedynie plotki opowiadające o wyrzutku, który zabrał go ze sobą na wygnanie.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zauroczenie zwierzęcia, które nie obroni się przed różdżkami
    • Zasięg: 13 m
    • Obszar: 1 zwierzę
    • Czas działania: 10 tur
    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
      2. Do kupienia w świątyni Oghmy w Dokach i w świątyniach Waukeen - w Dzielnicy rządowej, w Targowie, w Saradush i w Amkethranie.
      3. Nyalee w świątyni w Lesie Mira.
    • Komentarz: Beznadziejny przedmiot. W grze nie ma na tyle groźnych zwierząt, żeby trzeba było rzucać na nie zauroczenie, zamiast po prostu je zabić. Nie polecam.

    Pierścień przyzwania dżinna

    Baśniowy pierścień przyzwania dżinna jest wielce poszukiwany. Raz dziennie jego posiadacz może wezwać dżinna, który uczyni to, co nakazuje mu właściciel pierścienia. Jeśli dżinn umrze w służbie swego pana, pierścień zostanie zniszczony.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
    • Raz dziennie przyzywa dżinna
    • Miejsce: Doki, siedziba Złodziei Cienia, w szafce w pokoju Arana Linvaila.
    • Komentarz: Ciekawy pierścionek. Dżinn jest dość silnym stworzeniem, ma również do dyspozycji sporo czarów maga. Warto zatrzymać sobie ten przedmiot, może nam się przydać.

    Pierścień regeneracji

    Czerwony mag niskiej rangi o imieniu Huhhus ponoć odkrył doskonały sposób na destylowanie ciała trolli, by tworzyć eliksiry o tej samej mocy regeneracji, co u trolli. Jednakże niewielu było chętnych do picia tak sporządzonego płynu i kilka dekad później uczeń Huhhusa stworzył ten pierścień, podpierając się wiedzą, której podwaliny stworzył jego mistrz. W wydrążonym otworze pierścienia z jadeitu unosi się posoka i mózg trolla, co zapewnia noszącemu ograniczoną regenerację.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Regeneruje 1 pkt. życia co 6 sekund.
    • Miejsce:
      1. Można ukraść Ribaldowi.
      2. Labirynt pod Przytułkiem, nagroda od Statui Zagadek za udzielenie dwunastu poprawnych odpowiedzi.
      3. Terminsel (spotykamy go dwukrotnie podczas zadania Jaheiry).
      4. Elminster (pojawia się przed enklawą jednego z Dzieci Bhaala (tego, do którego później się udamy)).
    • Komentarz: Pierścień ten zapewnia noszącemu go bohaterowi regenerację punktów życia w dość wolnym tempie. Na czas walki lepiej ubrać jakiś inny, ten zaś dobrze jest nosić w trakcie podróży i odpoczynku. Polecam.

    Pierścień Serca Kniei

    W połączeniu z Łzą Nimfy, ten prosty pierścień z drzewa dębu pozwala druidowi czerpać naturalną energię z otaczającego świata.

    PARAMETRY:

    • Umożliwia zapamiętanie dodatkowego zaklęcia z 6. i 7. poziomu
    • Może używać:
      Druid
    • Miejsce: Ten pierścionek może dla nas stworzyć Cespenar, za jedyne 5000 sz. Będzie do tego potrzebował Dębinowego pierścienia (patrz wyżej) i Łzy Nmfy (do znalezienia w Lesie Mira).
    • Komentarz: Najlepszy z pierścieni przeznaczonych dla druida i jeden z lepszych w ogólnej klasyfikacji. Umożliwia druidowi zapamiętanie dodatkowych zaklęć z najwyższych poziomów (dodatkowa Burza ognia albo Pełzająca zagłada na pewno przyda się każdemu). Zdecydowanie polecam.

    Pierścień swobody ruchów: 'Dar Edventara'

    Ten pierścień otrzymał badacz raf i myśliwy - znany jedynie jako Edventar - od grupy morskich elfów, które przez długi czas były jego przyjaciółmi. Pomoc Edventara przy unikaniu "Królowej Piratów" z Dambrath była podstawą przetrwania elfów. Mimo to Yenandry wciąż obawiano się wszędzie tam, gdzie woda spotykała się z lądem.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Noszący pierścień jest odporny na każde magiczne i naturalne działanie, które w jakikolwiek sposób wpływa na swobodę ruchów. To dotyczy także zaklęć spowalniania i przyspieszania ruchów.
    • Miejsce: Drugi poziom labiryntu pod Przytułkiem (północny wschód), otrzymujemy ten pierścień po przewróceniu wszystkich stron Zaklętej księgi.
    • Komentarz: Ten pierścień chroni przed efektami Pajęczyny, Oplątania, Unieruchomienia osoby, Spowolnienia i tym podobnymi. Niejednokrotnie może nam się przydać. Minusem jest fakt, że zdobywamy go dopiero w IV rozdziale. Mimo to zdecydowanie polecam.

    Pierścień Szaleństwa (Pierścień szaleństwa: 'Dyscyplinator')

    Ten pierścień miał uczyć skromności i uniżoności, a z czasem stał się zgubą wielu nieuważnych magów. Hergat Norin - wielki czarodziej z Narfell - wręczał Dyscyplinatora swoim najlepszym i najbardziej samolubnym uczniom. Zaślepieni ignorancją młodzi magowie uważali ten dar za nagrodę za ich "oczywistą błyskotliwość", a nie karę nauczyciela pełnego dezaprobaty.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Inteligencja: spadek do 3
      Mądrość: spadek do 3
      Noszący jest po wpływem Ogłupienia
      Można zdjąć jedynie po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
    • Miejsce: Podmrok, w jednym z worków w wiosce Svirfnebli.
    • Komentarz: To dopiero wspaniały pierścień. Jeżeli nam się nudzi, możemy zapisać grę i go założyć. Potem najlepiej go wyrzucić, bowiem w sklepie nie dostaniemy za niego wielkich pieniędzy.

    Pierścień świętości: 'Honorowy pierścień Sune'

    Tego rodzaju pierścienie otrzymywali oddani kapłani Sune, którzy wsławili się prawymi i życzliwymi czynami.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z poziomów od 1 do 4
    • Może używać:
      Kapłan
      Druid
    • Miejsce: Nagroda za pozyskanie usług Sir Sarlesa dla świątyni (tylko wtedy, gdy gramy kapłanem i świątynia jest naszą twierdzą).
    • Komentarz: Znakomity pierścień. Zdobyć go możemy jedynie grając kapłanem i właśnie wtedy udowodni on swoją przydatność. Pozwala zapamiętać aż cztery dodatkowe zaklęcia, co znacznie zwiększa możliwości naszej postaci. Gorąco polecam.

    Pierścień Tarana

    Znany też jako Łamacz Bram. Za pomocą jednego słowa pierścień ten może ujawnić swoje fantastyczne i mordercze moce. Gdy zostanie włączony, ledwo widoczny podobny do tarana kształt zostaje wyrzucony z pierścienia. Ta siła może zrzucić przeciwników z murów, zniszczyć zamkową bramę, czy też zmiażdżyć przeciwników, ale sama też zadaje ogromne obrażenia.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
    • Raz dziennie może zadać przeciwnikowi 5K6 pkt. Obrażeń.
    • Miejsce: Dzielnica Rządowa, Budynek Rady Sześciu, mag Tolgerias (można ukraść). Spotykamy go ponownie w Kuli Sfer, tam pierścień znajdziemy przy jego zwłokach.
    • Komentarz: Bardzo dobry pierścień. Zadaje spore obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi, dodatkowo zostaje on odrzucony od miejsca, w którym stał. Przyda się zwłaszcza w potyczkach z magami, przez których ochrony nie będzie działał oręż naszych bohaterów. Bardzo dobrym pomysłem jest też wykorzystanie go podczas walki z Demiliszami (gdy któregoś spotkamy, możemy akurat nie mieć broni +5, a pierścieniami Tarana mamy szansę go zabić). Zdecydowanie polecam.

    Pierścień Ulepszonej Niewidzialności (Pierścień Widma)

    Bezlitosny zabójca z Tethyru, znany jako Widmo, z powodzeniem używał tego pierścienia przez wiele lat. W związku z tym, że Widmo atakował swoje ofiary będąc niewidzialny, ich zgon często przypisywano złym duchom i zjawom.

    PARAMETRY:

    • Specjalne: Pozwala raz dziennie rzucić Ulepszoną niewidzialność
    • Miejsce: Enklawa Abazigala, smoczyca Fll'Yissetat.
    • Komentarz: Całkiem użyteczny przedmiocik. Niewidzialność niejednokrotnie pozwoli naszej postaci uciec z trudnej sytuacji, przydać się może również złodziejowi, który ma problemy z kryciem się w cieniu. Któryś z naszych wojowników również z niego skorzystać przed jakąś trudniejszą walką (przeciwnikom będzie trudniej go trafić). Zdecydowanie polecam.

    Pierścień wpływu na ludzi

    Przez siedem lat hrabia Fisfnilt przemierzał Krainy w poszukiwaniu odpowiedniej żony dla swego syna Ewnina. Niestety, każda kobieta, jaką odnalazł, nie mieściła się w standardach Ewnina, niesamowicie zepsutego człowieka. Pragnąc ujrzeć potomka i zniecierpliwiony swoim synem, hrabia kazał nadwornemu magowi wykonać ów pierścień. Podarował go kobiecie o niemałym wpływie na dworze i Ewnin w jednej chwili został oczarowany. Pobrali się trzy tygodnie później.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Charyzma: 18
    • Raz dziennie rzuca Zauroczenie osoby
    • Miejsce: Promenada Waukeen, Namiot cyrkowy, gnom Kalah.
    • Komentarz: Jeden z przedmiotów, które ma się zawsze, grając w Baldur's Gate II. Jeżeli nie gramy paladynem lub bardem i mamy niską charyzmę, warto byśmy ubierali ten pierścień przed dokonywaniem jakichkolwiek zakupów. Zauroczenie osoby również może czasem się przydać. Przedmiot obowiązkowy.

    Pierścień wyczucia zagrożenia

    Labirynt Nizzufa był potężnym labiryntem z żywopłotu, stworzonym przez arcymaga Nizzufa dla własnej przyjemności. Znajdowały się w nim setki magicznych pułapek, w większości wyjątkowo śmiertelnych. Nizzuf wyznaczył nagrodę wystarczająco wysoką, aby można było za nią kupić królestwo, dla tego, który przejdzie przez labirynt i dotrze do jego środka. Tysiące próbowały i ginęły. Ale jedna osoba, Oteg Verm dokonał tego wyczynu, głównie dzięki swemu pierścieniowi, który pozwalał mu 'widzieć', gdzie były ukryte pułapki.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +25% do Wykrywania pułapek
    • Miejsce: Kula sfer, skrytka w pobliżu rdzenia mocy (zabezpieczona pułapką).
    • Komentarz: Kolejny przedmiot przeznaczony dla złodzieja. Najpewniej nie będzie zbytnio przydatny (chyba że jedynym złodziejem w naszej drużynie jest Nalia, której zdolność Wykrywania pułapek stoi na przeciętnym poziomie).

    Pierścień wytrychów

    Derek Drak, jeden z najbardziej utalentowanych włamywaczy w gildii Złodziei Cienia, nosił go przy wielu okazjach. Pierścień ten poprawiał już i tak spore umiejętności Dereka w otwieraniu zamków. W całej Athkatli nie znalazły się drzwi, które by mu się oparły. Aby użyć pierścienia, potrzeba odpowiedniego rozkazu, po wydaniu którego kamienny pierścień zmieni się w klucz, który doskonale pasuje do zamka.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +25% do Otwierania zamków
    • Może używać:
      Złodziej
    • Miejsce: Jeżeli pracujemy dla Arana Linvaila, pierścień ma zdrajca, którego znajdziemy w piwnicy siedziby Złodziei Cienia, w pokoju na północy. Jeżeli pracujemy dla Bodhi, pierścień będzie przy Dedralu, którego również spotkamy w piwnicy siedziby Złodziei Cienia (podczas wykonywania ostatniego zadania dla wampirzycy).
    • Komentarz: Jeszcze jeden pierścień przeznaczony dla złodzieja. Najpewniej nie będzie zbytnio przydatny (chyba że jedynym złodziejem w naszej drużynie jest Nalia, której zdolność Otwierania zamków stoi na przeciętnym poziomie).

    Sygnet rodziny d'Arnise

    Ten pierścień Nalia otrzymała od ojca w dniu, w którym wkraczała w wiek dorosły. Pierścień jest związany z krwią rodu i nie można go odebrać Nalii. Nikt inny nie potrafi też skorzystać z jego mocy. Pierścień daje premię +2 do wszystkich rzutów obronnych, premię +2 do klasy pancerza oraz 50% odporności na ogień.

    • Miejsce: Ten pierścień jest własnością Nalii. Spotykamy ją w gospodzie Pod Miedzianym Diademem.
    • Komentarz: Bardzo dobry pierścień. Daje sporą premię do Klasy Pancerza i rzutów obronnych, zwiększa również odporność na ogień. Jedynym jego minusem jest fakt, że może używać go tylko Nalia (nie da się go jej zdjąć i nie znajdziemy go przy jej zwłokach).

    Święty Symbol Helma

    Te niezwykle potężne święte symbole mogą otrzymać tylko najbardziej oddani słudzy Strażnika.

    PARAMETRY:

    • Zapewnia dodatkowe zaklęcie 6. i 7. poziomu.
    • Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje dodatkowe 5% odporności na magię
    • Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje +1 do Siły.
    • Może używać:
      Neutralny kapłan
    • Miejsce: Kapłan Helma otrzymuje ten potężny przedmiot po osiągnięciu 25 poziomu.
    • Komentarz: Jak widać, Święty symbol jest naprawdę wspaniałym przedmiotem. Nie dość, że zwiększa możliwości magiczne kapłana, to jeszcze podnosi jego siłę i odporność na magię. Jeżeli gramy neutralnym kapłanem, możemy skorzystać również ze Świętego symbolu należącego do Anomena (dwa takie świecuszka dadzą naprawdę znakomity efekt).

    Święty Symbol Lathandera

    Te niezwykle potężne święte symbole mogą otrzymać tylko najbardziej oddani słudzy Zwiastunki Świtu.

    PARAMETRY:

    • Zapewnia dodatkowe zaklęcie 6. i 7. poziomu.
    • Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje dodatkowe 5% odporności na magię
    • Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje +1 do Siły.
    • Może używać:
      Dobry kapłan
    • Miejsce: Kapłan Lathandera otrzymuje ten potężny przedmiot po osiągnięciu 25 poziomu.
    • Komentarz: Jak widać, Święty symbol jest naprawdę wspaniałym przedmiotem. Nie dość, że zwiększa możliwości magiczne kapłana, to jeszcze podnosi jego siłę i odporność na magię. Jeżeli gramy dobrym kapłanem, możemy skorzystać również ze Świętego symbolu należącego do Aerie (dwa takie świecuszka dadzą naprawdę znakomity efekt).

    Święty Symbol Talosa

    Te niezwykle potężne święte symbole mogą otrzymać tylko najbardziej oddani słudzy Pana Burz.

    PARAMETRY:

    • Zapewnia dodatkowe zaklęcie 6. i 7. poziomu.
    • Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje dodatkowe 5% odporności na magię
    • Kiedy się go nosi, właściciel otrzymuje +1 do Siły.
    • Może używać:
      Zły kapłan
    • Miejsce: Kapłan Talosa otrzymuje ten potężny przedmiot po osiągnięciu 25 poziomu.
    • Komentarz: Jak widać, Święty symbol jest naprawdę wspaniałym przedmiotem. Nie dość, że zwiększa możliwości magiczne kapłana, to jeszcze podnosi jego siłę i odporność na magię. Jeżeli gramy złym kapłanem, możemy skorzystać również ze Świętego symbolu należącego do Viconii (dwa takie świecuszka dadzą naprawdę znakomity efekt).




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 51
    Temat: Co do świętych symboli, cie...
    Dodany: 27.09.2012 o 2:48  

    Co do świętych symboli, ciekawostka jak sądzę kiedy walczyłem z prastarymi kulami w podmroku anomen miał już jeden i to co zabawne symbol lathandera a przecież wiemy że ano jest sługą helma.... ale ja nie o tym otóż kula przywaliła anomenowi z uwięzienia, wykończyłem ją i walnąłem uwolnienie a tu anomena nie jest w mojej drużynie tylko jest neutralny, no to ok zagaduje do niego przyłączam z powrotem a tu niespodzianka znowu ten sam tekścik co za pierwszy razem kiedy ano otrzymał święty symbol i oto patrze że ano dostał drugi już symbol :D Nie sprawdzałem czy można tak mnożyć święte symbole do woli ale jak ktoś jest ciekaw może spróbować ;]

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: @Czesiek miałem coś powiedz...
    Dodany: 08.01.2014 o 11:18  

    @Czesiek miałem coś powiedzmy podobnego. Tylko, że zamiast Anonema była Viconia. Ale po tym jak dostała święty symbol wczytałem grę bo chyba ktoś mi zginał i po wczytaniu dostała drugi pierścionek ^^



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw