Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Świat gry • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Świat gry

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Varia
    Autor: Shar
    Utworzono: 20.09.2009
    Aktualizacja: 31.01.2010

    Akcja Baldur's Gate 2 rozgrywa się w Zapomnianych Krainach, na kontynencie Faerun. Naszą przygodę rozpoczynamy w Amn. To znajdująca się na Północ od Imperium Piasków kraina leżąca nad Morzem Mieczy. Głównym zajęciem osadników z tych terenów jest handel. Zresztą Amn często bywa nazywane Krainą Kupców, dostatek jest tutaj kluczem do utrzymania pozycji. Do niedawna Amn znajdowało się na krawędzi wojny ze swym północnym sąsiadem - Wrotami Baldura. Na szczęście wszystkie niesnaski zostały zażegnane i obyło się bez rozlewu krwi. Niestety, mimo tego relacje pomiędzy tymi rejonami pozostały napięte. Funkcję stolicy pełni Athkatla. Jest to najważniejsze i najbardziej wpływowe miasto Amn, zamieszkiwane przez tętniącą życiem społeczność. Pomimo napotykanych wszędzie strażników, trzeba uważać. Władza w metropolii należy również do lokalnej Gildii Złodziei Cienia. Mimo iż miasto ciągle się rozwija, korzystanie z magii bez zezwolenia jest surowo zabronione i karane. W każdej z dzielnic możemy spotkać kogo innego. Przedstawiciele najróżniejszych ras przewijają się co chwila.

    W okolicy nie ma już drugiego tak potężnego miasta. Natrafić możemy jedynie na miasteczko Targowo, osadę na wyspie Brynnlaw, małą wioskę na Wzgórzach Umar oraz kilka zabudowań na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.

    Amn nie można zarzucić braku pięknych krajobrazów. Bez wątpienia największe wrażenie wywiera Suldanesselar – elfie miasto. Ukryta w koronach drzew osada jest domem dla nieśmiertelnej Królowej Ellesime, która chroni magiczne Drzewo Życia oraz swój lud przed nieproszonymi gośćmi. Poza tym wędrujemy przez liczne lasy, takie jak Lasy Tethyru, Przełęcz Małego Zęba, Północny Las. Gdzieś pomiędzy nimi znajduje się ukryty Gaj Druidów.

    Poza tymi pięknymi miejscami można spotkać rejony, gdzie nie chciałoby się znaleźć. Jak choćby znajdujące się na północ od Wzgórz Umar Ruiny Świątyni, przywłaszczoną sobie przez Trolle Warownię d'Arnise, lub widniejące z piaszczystego Brynnlaw - Czarowięzy. Na szczęście nie zawsze to, co wygląda na pozór strasznie, jest odrzucające. Gdzieś na morzu, na południe od Athkatli znajduje się zapierające dech w piersiach Podwodne miasto zamieszkane przez rekinoludzi, Sahuaginów. Amn zaskakuje nas nie tylko cudownym okolicami na zewnątrz. Ciemne jaskinie pod powierzchnią ziemi tętnią życiem. Podmrok jednak nie jest zbyt przyjemnym miejscem na spacery.

    Raz zachwyca, raz przeraża. Amn wzbudza podziw nie tylko różnorodnością miejsc, ale także ras i kultur. To kraina magii i przygód.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: ...
    Dodany: 22.09.2009 o 20:11  

    Ubogo, a Fearun to jeden z kontynentów, nie całość świata.

      
     

    Radna | Komentarzy: 125
    Temat: Fearun poprawiony. A co do ...
    Dodany: 31.01.2010 o 15:15  

    Fearun poprawiony. A co do tego, że ubogo to niby co jeszcze ma być? To ma być opis opowiadający jak mniej więcej wygląda świat gry, nie można się rozwlec.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw