Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Twierdza D'Arnise • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Twierdza D'Arnise

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 06.04.2004
    Aktualizacja: 06.08.2008

    Kiedy wchodzimy do "Miedzianego Diademu", zaczepia nas Nalia D'Arnise, poszukująca pomocy szlachcianka. Poprosi nas o pomoc w odbiciu jej rodzinnej twierdzy z rąk wroga (jak się później dowiemy Trolli i Yuan-ti). Możemy ją przyjąć do drużyny lub odesłać do twierdzy i powiedzieć, żeby oczekiwała naszego przybycia. Tak czy inaczej, jeśli zgodzimy się pomóc Nalii oznaczy ona na naszej mapie drogę do Twierdzy D'Arnise.

    Twierdza D'Arnise

    Po wejściu do tej lokacji odnajdujemy obóz Gwardzistów D'Arnise [1], którzy opisują nam ogólny stan rzeczy. Nalia proponuje wejście ukrytym przejściem i odszukanie Daelsona, który powinien udzielić nam dodatkowych informacji.

    Podwórze

    Tu możemy wejść dopiero po dostaniu się do twierdzy, naszym zadaniem będzie zabicie i zabranie mięsa pięciu psów [1] na gulasz dla Kolosów (patrz poz. 1) oraz otworzenie bramy (za pomocą specjalnego koła [3]), kiedy to zrobimy pojawią się gwardziści rodu D'Arnise oraz kilku przeciwników (trolle oraz yuan-ti).

    Poziom 1

    Po wejściu do twierdzy odszukujemy Daelsona [1], który opowiada nam, że twirerdza została opanowana przez około 30 trolli oraz nieznaną mu liczbę Yuan-Ti. Daelson mówi, że Lord D'Arnise jest najprawdopodobniej lochach i został schwytany podczas próby stworzenia cepa bojowego, który i my będziemy próbowali "złożyć". Ponadto informuje nas o tym, że lochów strzegą Umborwe Kolosy (w początkowej fazie gry niebezpieczny przeciwnik), które jednak możemy łatwo obezwładnić przez podanie im gulaszu z psów (psy znajdują się na podwórzu) Po wyjściu z pomieszczenia przez kilka par ukrytych drzwi (większośc pokoi połączona jest systemem ukrytych drzwi). Natrafiamy na kuźnię [2], a następnie głowicę cepa ukrytą w skrzyni za kolejnymi drzwiami [3]. Po drodze możemy napotkać niewielki opór w postaci kilku trolli, które powalamy za pomocą ognia i/lub kwasu. Jest tu również kuchnia [4] (w której przyrządzamy gulasz dla Umbrowych Kolosów) oraz wyjście na podwórze [6].

    Poziom 2

    Na drugim poziomie czeka nas uratowanie Lady Delsji Caan [1] - ciotki Nalii, która jest dość uciążliwą i niewdzięczną osobą, poda nam ona informacje, że ojciec naszej pracodawczyni wciąż znajduje się w Lochach na łasce Trolli. Wejście do lochów znajduje się w pokoju obok [2] za ukrytymi drzwiami. Są tam również przeciwnicy - golemy. Budzą się jednak dopiero po zabraniu przedmiotów ze skrytek [3] (każdy przedmiot budzi 2 golemy). Na glinianego i żelaznego golem skuteczną bronią są Miniaturowe Meteory Melfa z 3 poziomu maga oraz Cep Wieków. W środkowej skrytce znajduje się ognista głownica Cepa Wieków. Kolejną - lodową głowicę posiada Glacias [4] - zdrajca Lorda D'Arnise, którego przyjdzie nam pokonać. Teraz ponownie udajemy się na pierwszy poziom twierdzy i wykuwamy kompletny Cep wieków. Po wykonaniu wszystkich zadań udajemy się do Lochów Twierdzy.

    Lochy

    Na tym poziomie czeka nas właściwie tylko walka. Po wejściu do pierwszego pokoju [1] od razu spotykamy sporą grupę trolli. W kolejnym pomieszczeniu [2] czekają na nas Umbrowe Kolosy. Można je jednak pokonać w niekonwencjonalny sposób - rzucamy na postać czar niewidzialność (lub kryjemy się złodziejem w cieniu), a następnie przechodzimy do jednej z cel [3] i umieszczamy w znajdującej się w niej skrytce psi gulasz. Ten zabieg odciąga Kolosy z pokoju w stronę celi, a my możemy spokojnie zająć się TorGalem [4] - dowódcą trolli. W komnacie TorGala znajdują się zwłoki Ojca Nalii. Po pokonaniu ostatniego przeciwnika i wyjściu z Twierdzy, odbędzie się rozmowa z Nalią (jeśli nie mamy jej w drużynie, udajemy się do obozu Gwardzistów D'Arnise), dziękuje nam ona za pomoc i prosi o przygarnięcie do drużyny (co powinniśmy zrobić, zważywszy , że to nie koniec przygody z tą postacią) Jeśli nasz główny bohater jest wojownikiem, Nalia ofiaruje nam twierdzę pod opiekę, co przyniesie dość spore zyski.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 54 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Pewnie Żaba po 4 miechach o...
    Dodany: 20.08.2008 o 17:46  

    Pewnie Żaba po 4 miechach odp. tu nie bedzie już czytał ale jednak może inni skorzystaja xD

    Nie , Kwasowa strzała i Meteoryty to dwa rozne zaklecia... jesli nie macie tych drugich w Ksiazce to na Targu Przygod (Ribalt na przyklad ma...) za ok.500 szt.zlota sie zaopatrzcie , bo to ogolnie bardzo przydatne i mocne zaklecie...

    A co do Żelaznego Golema , cóż... u mnie Viconia z Cepem Wieków i Korgan (Wściekły ofc^^) z Żagiewką Mrozu na przyśpieszeniu zjechali go dość lekko więc... nie jest chłopak taki hardy...

    Saiya-jin
     

    Wędrowiec
    Temat: Tego Glaciasa da się jakoś ...
    Dodany: 01.01.2009 o 23:17  

    Tego Glaciasa da się jakoś uratować. Wie ktoś jak? Dominacja nie działa, rozproszenie magii też nie...

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: zauroczenie z pierścienia w...
    Dodany: 02.01.2009 o 9:25  

    zauroczenie z pierścienia wpływu na ludzi albo sam czar powinny zadziałać.

    Mietex
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja z golemami radzę sobie t...
    Dodany: 26.02.2009 o 16:31  

    Ja z golemami radzę sobie tak: kapłanem rzucamy czar Sanktuarium i spokojnie plondrujemy skrytki, gloemy budzą się ale nic nie robią jeśli innych członków bandy nie ma w zasięgu zwroku. Opcja dobra dla postaci zbyt słabych na rozwiązanie siłowe: )

    derklin
     

    Wędrowiec
    Temat: jak się można dostać do 4 n...
    Dodany: 27.05.2009 o 10:35  

    jak się można dostać do 4 na 2 poziomie? :/ nie mam pojęcia jak naprawić drzwi:/

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Jak otworzyć jakiekolwiek d...
    Dodany: 29.06.2009 o 8:55  

    Jak otworzyć jakiekolwiek dzrwi na drugim poziomie? Zawsze mi pisze, że jest chronione przed prostymi zaklęciami i, że nie da się otworzyć wytrychami :<.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Co do drzwi to ile pamiętam...
    Dodany: 22.07.2009 o 13:43  

    Co do drzwi to ile pamiętam mag yanti ma klucz w południowo-wschodniej części 2 poź.

    zenon
     

    Wędrowiec
    Temat: Na żelaznego golema jest pr...
    Dodany: 03.08.2009 o 22:16  

    Na żelaznego golema jest prosta taktyka. Wystarczy wyjść z pomieszczenia i pozwolić, żeby nas gonił. Nie zmieści się w drzwiach i będzie cały czas się przez nie przepychał, a my tymczasem ubijamy go wojownikiem z bronią dwuręczną (u mnie to był Minsc + Lilarcor). Nawet nie dostałem obrażeń...

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 19
    Temat: sposób na golemy
    Dodany: 16.12.2009 o 9:51  

    ja mam jeszcze inny sposób na golemy który sprawia mi sporo przyjemności :) otóż gdzieś wcześniej (sorry nie pamiętam) zdobywa się pierścionek zauroczenia żywiołaka ziemii ... otóż tenże pierścionek wbrew swojej nazwie potrafi też ślicznie zauroczyć golema - zauraczam sobie żelaznego bo jest największy debeściak i wtedy owym pupilkiem kroję sobie pojedyńczo resztę golemów. Kiedy żelazny jest już sam jest już nieźle ubity (poważne obrażenia), kończy mu się zauroczenie i oczywiście atakuje ale ja uciekam za drzwi przez które on się nie może przecisnąć ale głupio tam stoi i się pcha - wtedy funduje mu saunę z zabójczej chmury (jeśli twój mag jeszcze nie ma to wystarczy różdżka którą wynosisz z lochów Irenikusa - ma akurat jeden ładunek) - po kilku, kilkunastu sekundach żelazny jest jeszcze bardziej sztywny ni był, a my bogatsi o kilkanaście tysiaków doświadczenia i nawet się nie spociliśmy :) teraz na spokojnie i bez nerwów delektujemy się zawartością skrytek w komnacie.... miodzio :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: e tam...
    Dodany: 31.12.2009 o 16:53  

    e tam, mam ten pierscionek, żelaznego golema nie zauracza...

    nie wiem jak Ty to zrobiłeś...

    sfustrowany gracz
     

    Wędrowiec
    Temat: J****y Torgal!
    Dodany: 23.02.2010 o 18:04  

    Zostały mi w zasadzie do pokonania tylko te trzy trolle (i ewentualnie golemy). Pytanie - jak je pokonać? Bo każda próba kończy się ubiciem drużyny...

    uzyszkodnik
     

    Wędrowiec
    Temat: na golemy przywolalem sobie...
    Dodany: 08.03.2010 o 23:08  

    na golemy przywolalem sobie grupke zywiolakow i radosnie patrzylem jak urzadzaja urocza masakre.

    na umbrowe kolosy tez sa w sumie latwe to zalatwienia, przywolujemy pare potworow jako mieso armatnie, wrzucamy je do pokoju, nastepnie rzucamy zabojcza chmure , zamykamy drzwi i cierpliwie czekamy :>

    Kotek
     

    Wędrowiec
    Temat: Co zrobić aby dostać się w ...
    Dodany: 14.04.2010 o 13:08  

    Co zrobić aby dostać się w ogóle do Twierdzy? Mam lokacje zaznaczoną na mapie ale jest nie aktywna..

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 19
    Temat: sposób z pierścionkiem zaur...
    Dodany: 06.05.2010 o 10:21  

    sposób z pierścionkiem zauroczenia żywiołaka ZIEMI działa na pewno - zresztą wyczytałem też o tej jego własności na jakimś forum czy w solucji gry on-line. w grze jest też np. pierścień żywiołaka powietrza (targ przygód) - nie wiem czy on zadziała - ja używałem tego do zauroczania żywiołaków ZIEMI. gram razem z tronem baala - może w SoA nie działa - nie wiem... Proponuje popróbować parę razy metodą save /load bo koleś ma niezłe rzuty obronne. Ogólnie sposób sprawdzony - bajek nie opowiadam :)

    Patos
     

    Wędrowiec
    Temat: ej, cholera, gdzie ta szafk...
    Dodany: 07.06.2010 o 22:34  

    ej, cholera, gdzie ta szafka z pieniedzmi!? nie iwem gdzie to znalezc!

    krzym1
     

    Wędrowiec
    Temat: Próbowałem już kilka razy z...
    Dodany: 28.06.2010 o 15:35  

    Próbowałem już kilka razy z pierścieniem ale golem wykonuje rzut obronny przeciw czarom lub poprostu nic się nie dzieje ale ładunek znika :\

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Glaicasa da się uratować i ...
    Dodany: 15.08.2010 o 23:38  

    Glaicasa da się uratować i jest to bardziej opłacalna opcja niż zabijanie biedaka - 22500 EXP zamiast 9500, głowicę "Cepa bojowego Wieków" dostajemy w prezencie, a tracimy tak naprawdę tylko "Pełną zbroję płytową".
    Problem polega na tym, że w grze jest błąd. Im lepszy mag rzucający zaklęcie "Zauroczenie", tym niższa szansa na powodzenie. Zresztą nawet przy możliwie najsłabszym magu to i tak niecałe 5%.
    Zostaje zauroczenie "Pierścieniem wpływu na ludzi", które działa praktycznie zawsze. Można też ściągnąć FixPacka od The Gibberlings 3 i wtedy wystarczy zwykłe zaklęcie "Zauroczenie".

    Atomos
     

    Wędrowiec
    Temat: Schowałem w twierdzy trochę...
    Dodany: 12.09.2010 o 18:01  

    Schowałem w twierdzy trochę rzeczy, na które miejsca nie miałem, po tym jak Nalia dała mi twierdzę, wszystkie skrytki opustoszały. Wie ktoś, czy można to jeszcze odzyskać?

     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 86
    Temat: Nie, nie można, chyba że ko...
    Dodany: 12.09.2010 o 18:29  

    Nie, nie można, chyba że kodami.

    darek93
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja zalatwilem te golemy pra...
    Dodany: 23.12.2010 o 1:59  

    Ja zalatwilem te golemy prawie bez waliki... prawie bo ubilem polowe z nich, a 2 ostatnich ( 1 zwyklego golema i zelaznego ) nie dalo sie w zaden sposob zabic,wiec rzucilem pare zaklec na mojego maga typu niewidzialnosc i szybie bieganie ( nie pamietam jak sie dokladnie nazywaja ). gdy moj mag zabral wszystkie przedmioty szybciorem go ewakulowalem zakleciem do ucieczki, portal cieni czy jak to sie tam nazywa, i szybcikiem spieprzylem na drugi koniec mapy, golemy nawet sie nie polapaly kto zabral itemy i nie gonily mnie. heheh polecam ten sposob =)



    Ten artykuł skomentowano 54 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw