Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bohater • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Bohater

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki
    Autor: Orish
    Utworzono: 12.02.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Stworzenie postaci to pierwsze, co musisz zrobić, aby rozpocząć swą wielką przygodę. Po włączeniu gry wystarczy przycisnąć "Jeden gracz", a następnie "Nowa gra". Wówczas pojawi się ekran tworzenia postaci. Gra sama ci podpowiada, co powinieneś zrobić: albo wziąć się za kreacji własnej postaci, albo pójść po najmniejszej linii oporu i zdecydować się na zaimportowanie gotowego bohatera. Ponieważ najlepiej każdy czuje się we własnej skórze, lepiej wybrać tą pierwszą opcję. A za przewodnika posłużę ci ja.

    Najpierw musisz wybrać płeć. Nie wpływa ona na nic, ale dla czerpania większej przyjemności z gry, powinieneś wybrać tą, którą sam reprezentujesz. Następnie czeka cię wybór portretu. To, na jaki się zdecydujesz, zależy od ciebie. Niestety twórcy nie wysilili się w tym miejscu i właścicielami większości wizerunków są NPC (postacie, które możesz przyłączyć później do drużyny). Dlatego polecam poszukać internet w poszukiwaniu nowych portretów do gry, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku Read Me.

    Rasa ma już dość duże znaczenie oraz ściśle wiąże się z profesją, którą wybierzesz w następnej kolejności.
    Człowiek jest odmianą "uniwersalną", tzn. może trudnić się dowolną profesją oraz w przyszłości zmienić zawód. Nie może natomiast zajmować się kilkoma naraz.
    Elfy mają premię do zręczności, która jest ważna dla złodziei, ale minus do kondycji - najważniejszej cechy w grze. Poza tym czasem przydaje się ich odporność na zauroczenia i uśpienia.
    Półelfy są prawie jak ludzie - żadnych minusów, żadnych plusów, chyba żeby liczyć niewielką odporność na zauroczenia i uśpienia. Idealni na wieloklasowców.
    Gnomy z technicznego punktu widzenia (w końcu mają one bardzo techniczny punkt...) nie prezentują sobą nic ciekawego. Premia do inteligencji nie przydaje się na wiele - poprawia się jedynie szansa nauczenia czaru.
    Rasa niziołków została wręcz stworzona do bycia znakomitymi łotrzykami. Premia do zręczności kosztem siły jest lepsza niż kosztem kondycji (u elfów). Poza tym niziołki dostają duże premie do umiejętności złodziejskich.
    Krasnolud to typowy wojownik. Plus do kondycji przekłada się na liczbę PŻ, natomiast odpowiednie wyekwipowanie bohatera sprawia, że jego niezdarność nie gra dużej roli.
    Jeśli się mnie pytasz o radę, kim grać najlepiej, to najodpowiedniejszą odpowiedzią jest to, że każdemu inna klasa bardziej leży. Pamiętaj również, że jest to gra drużynowa, zatem w dużej mierze będzie to zależało od tego, kim z kim będziesz podróżował. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że nie wybrałeś źle, stwórz wojownika - on się zawsze przyda.


    Następnie musisz się zdecydować, jaki jest twój stosunek do świata - czy chcesz być postacią dobrą, czy złą. A może coś pośrodku?
    Sam charakter nie wpływa znacząco na rozgrywkę (prócz profesji takich, jak paladyn). Definiuje jedynie początkową reputację, więc jeśli zamierzasz czynić dobro (lub zło), to lepiej zacząć od razu, nieprawdaż?
    Cechy są najnudniejszym i zarazem najbardziej denerwującym etapem tworzenia postaci. Problem tkwi w tym, że chcąc wyrzucić jak największą liczbę naciskamy raz po raz na "Powtórz rzuty", aż wypadnie zadawalający wynik (ja za taki uważam sumę cech co najmniej 90). Jakby tego było mało, zbrojni mogą dla siły osiągnąć wynik wyższy niż "zwykłe" 18. Po więcej informacji na ten temat odsyłam do tabel w instrukcji.
    Kiedy wreszcie zadowolisz się tym wynikiem, poodejmuj sobie ile się da od każdej z cech (dla uzyskania klarownej sytuacji), a następnie porozdzielaj punkty według potrzeb. Każda postać, niezależnie od klasy/ powinna mieć max kondycji oraz własnej cechy klasowej.
    Siła - dla zbrojnych na maxa, dla innych nie powinna być mniejsza od 10.
    Zręczność - na maxa dla złodzieja oraz w miarę możliwości dla każdej innej profesji.
    Inteligencja - TYLKO dla magów (na maxa), dla innych powinna być jak najniższa.
    Mądrość - dla kapłanów i druidów na maxa, dla innych nie mniejsza niż 10.
    Charyzma - jeśli pragniesz być przywódcą drużyny, miej jej przynajmniej 10. Ja jednak proponuję dać tu minimum, a na przywódcę jakiegoś charyzmatycznego NPC.

    Teraz czeka cię wybór umiejętności. Dla każdej klasy wybierasz określoną ilość biegłości w broniach. Od ciebie zależy to, w jakich broniach będziesz się specjalizował. Jedyna moja sugestia jest taka, żeby jedną z nich była któraś z broni dystansowych (łuki lub bronie strzeleckie).
    Poza tym jeśli tworzysz złodzieja, musisz rozdzielić umiejętności złodziejskie. Pamiętaj, żebyś nie zaniedbał tu pułapek i włamań, poza tym bardzo ważne jest krycie się. Kradzieże można sobie odpuścić.
    Łowca wybiera rasowego wroga. Ciężko mi jednak cokolwiek tutaj poradzić - każdemu kto inny sprawia największy problem.
    Mag wybiera 2 (3 w przypadku maga specjalisty) czary, które od początku ma w księdze. Polecam identyfikację i zauroczenie - to dobre zaklęcia w pierwszych etapach gry.
    Na koniec klasy czarujące wybierają zaklęcia, które mają na starcie przygotowane do rzucenia. Nie ma to jednak większego znaczenia.


    Na koniec czeka cię wybór koloru stroju, skóry, włosów, dobór głosu, a tworzenie postaci zwieńcza wpisanie imienia bohatera. Teraz wystarczy nacisnąć "Akceptacja" i trafiamy prosto do świata Zapomnianych Krain, do cytadeli Candlekeep...




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · .. · 4 · Nowsze »

    Yorn
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.02.2006 o 23:32  

    Przyczepie sie tylko do jednej rzeczy, ktora autor caly czas podkresla. Chodzi mi o znaczenie dwoch cech: zrecznosci i kondycji. Moim zdaniem zrecznosc jest wazniejsza od kondycji bo wplywa nie tylko na klase pancerza ale rowniez na zdolnosc poslugiwania sie bronia dystansowa. Kondycja zawsze na max.? To odnosi sie tylko do postaci zbrojnych ktore otrzymuja dodatkowe pkt. zycia na poziom. Natomiast np mag nic nie skorzysta na tym ze ma 18 kondycji bo bedzie mial tyle samo pkt. zycia majac 16 kondycji a to wazne bo zaoszczedzone 2 pkt. mozna przeznaczyc na inne cechy. Moja rada to zrecznosc zawsze na max. a kondycja na max. u zbrojnych a u reszty 16. Pozdrawiam.

    Brehedor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2006 o 16:36  

    Według mnie nie kondycja jest także mało przydatna. Przepraszam Yornie, ale 16 jak na złodzieja, maga, aklinacza, barda, czydruida, lub też kapłana to za dużo. Zręczności ile wlezie, bo od niej jest najwięcej moidyfikatorów do umiejętności i KP. A jeżeli ktoś chce 18 kondycji to niech gra wojownikiem.Taka dobra rada od dobrego gracza

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2006 o 17:08  

    No tylko ja chciałem zauważyć, że 18 kondycji daje magowi o połowę więcej PŻ. KP jest oczywiście też bardzo ważne, ale nie ma wpływu na ataki magiczne. Zresztą ja uważam, że i kondycja, i zręczność powinny być na jak najwyższym poziomie.
    No i nie opłaca się mieć kondycji i zręczności więcej niż 7, a mniej niż 15. Po prostu strata punktów.

    Allistdead
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2006 o 15:42  

    Każda cecha daje bonusy od 15 wzwyż i minusy od 7 w dół. A co do kondycji to jeśli nasza postać ma założyć Szpon Kazgarotha (pierścień poprawiający o 1 KP i o 3 rzuty, poza rzutami na śmierć któe pogarsza o 4, a pozatym odejmuje 2 od kondycji i jest przeklęty) a nie jest fajteropochodną :) postacią to niech ma te 18, albo straci dodatkowe hapy. Zresztą przy kondycji 20 i więcej postać zyskuje regenerację (wystarczy parę razy przeczytać grimuar ćwiczeń :).

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.07.2006 o 22:30  

    Orish Shanlen nie zrozumiales co mowili twoi przedmowcy mag ma wiecej zycia przy 18 punktach kondycji ale tyle samo ma przy 16 wiec poco marnowac az 2 punkty na kondycje jak dla klas nie zbrojnych nie ma roznicy miedzy 18 a 16. pozatym tekst jest slaby i nic nie wnosi

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.07.2006 o 1:05  

    Cytat:
    pozatym tekst jest slaby i nic nie wnosi


    No nie dziwię się, że masz takie odczucie, skoro znasz jak widzę dość dobrze BG. Tekst ma być pomocą dla osób zupełnie początkujących (choć coraz mniej już jest takich), więc zawiera kwestie, które wydają się oczywiste.

    Yari
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.01.2007 o 11:17  

    Kondycja jest ważna ale tylko dla zbrojengo która będzie brała wszystkie ataki na klatę.
    Osobiście dla moich tworzonych postaci inwestuję po 18 do cechy która punktuje u danej profesji i jednocześnie na maxa w siłę.
    Dlaczego?Pierwsza sprawa, przy dużej sile masz bonusy do trafień i obrażeń i druga sprawa, dla jednych ważna dla drugich nie: Bardzo przydaje się gdy zbierasz itemy po przeciwnikach, nie ma efektu spowolnienia gdy za mocno przeładujesz postać, a przez to szybszego zmęczenia.

    Gortal
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2007 o 17:23  

    Hej jaka jest najlepsza sila ?? 18/00

    Balduran
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.07.2007 o 10:26  

    ja mam wszystkie statystyki po 25 ciagle chodziłem po grimuary i importowałem postac :)

    Kael
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.07.2007 o 23:18  

    Każda postać potrzebuje innych umiejętności. Moim obecnym magiem mam tak :
    Siła : 12
    Zręczność : 12
    Kondycja : 12
    Inteligencja : 18
    Mądrość : 18
    Charyzma : 18

    Dla wojownika na odwrót ( tylko siła 18/00 :) )

    Myrag
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.08.2007 o 19:22  

    hmm 18 madrosci dla maga ? starta pkt ale to twoja postac lepiej bylo je dodac do zrecznosci z reszte w kondycje

    Kael
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.08.2007 o 11:12  

    Może i tak ,ale mądrość wpływa na wiedzę maga co czasami może się przydać :) Można zaoszczędzić trochę grosza ,a co do zręczności używam rękawic zręczności i nie mam z tym problemu. Kondycje mogłem do 16 dać ,a siłę wypełniło by się miksturami siły i nie było by już problemu. No ,ale i tak nieźle mi się nim grało.

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.08.2007 o 1:41  

    Marudzicie. Dla mnie kondycha jest ważna w każdej postaci. Łowca, kapłan, mag, woj - każda z tych klas jest zależna od kondycji.
    Mag z kondycją poniżej 16 jest żałosny. Za szybko ginie :/
    Wój z kondycją mniejszą niż 18 (potem 19 od Grimuara + ew bonus od krasnala) też nie będzie miał lekkiego życia.
    Kapłan? Tu już zależy od tego, czy wielo czy jednoklasowy oraz czy służy do bicia czy do walenia na dystans.
    Łowca? Tak, tu jest ciężko. Zależy jaki łowca. Obowiązkowo 18 w siłę i zręczność, jak starczy dopakować kondycję. Reszta według uznania :)

    ktoś może zapytać : Co z bardem i resztą?
    Odpowiem : a co mnie to obchodzi :)

    bezi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.09.2007 o 12:28  

    po co wy sie sprzeczacie o to ktora cecha jest wazniejsza tworcy pomysleli i wymyslili opcje powtorz zuty co umozliwia stworzenie postaci ktora ma 18 zrecznosci i kondycji (tu zalezy od rasy ) i wszystko jest okej to nie np Icewind 2 gdzie trzeba rozdzielic przecnaczona ilosc punktow bo to puzniej wplynie dodatnio lubujemnie na dalsza gre a w BG mozemy miec postac jaka chcemy nawet majaca wszystkiego po 18 ale to juz graniczy z cudem :P

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.09.2007 o 20:32  

    nie graniczy tylko jest to cod. by sie to uda musialo by 18 razy pod rzad wyrzucic szustke (jedna cecha to rzut 3k8) ale to tylko gra i po paru godzinach warjuje (jakis 2h w moim wypadku) i mi wyszla suma punktow 97 to srednia ponad 16.00 ale samych 18 raczej sie nie uda ale pojakis 24h moze:D

    mha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.09.2007 o 11:56  

    Małe sprostowanie, na cechę nie rzuca się ani 3k8 jak kolego ??? napisał, ani czy też 3k6. Według mechaniki AD&D jest to rzut 4k6 przy czym najniższy wynik z tych kostek jest odrzucany.

    Vierna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.02.2008 o 13:01  

    autor napisał(a):
    Najpierw musisz wybrać płeć. Nie wpływa ona na nic, ale dla czerpania większej przyjemności z gry, powinieneś wybrać tą, którą sam reprezentujesz.



    Co za bzdura.. Od kiedy granie własną płcią daje większą przyjemność z gry? Każdy woli inaczej, z reguły baby grają babami, też kiedyś namiętnie grywałam postacią kobiety.. Ale teraz, po ostatniej próbie, jestem pewna, że dla mnie granie babą jest znacznie mniej fajne, niż granie facetem.

    Sobson
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.03.2008 o 21:52  

    ja mam łowcą tak :

    Siła : 18/00
    Zręczność : 18
    Kondycja : 18
    Inteligencja : 3 :D
    Mądrość : chyba 6
    Charyzma : 18

    i tyle

    Gall
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.04.2008 o 20:22  

    Po co łowcy albo czarownikowi charyzma 18? Co właściwie daje charyzma w BG1? gdy postacie mają max 7 -9 lv?

    Gall
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.04.2008 o 20:22  

    Czarodziejowi, miało byc



    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · .. · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw