Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bronie strzeleckie • INSIMILION

    Baldur's Gate » Zbrojownia


    Bronie strzeleckie

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 19.09.2008
    Aktualizacja: 01.11.2008

    Strzałka

    Strzałka to mały, łatwy do ukrycia pocisk, który służy do rzucania, a nie wystrzeliwania z łuku, kuszy czy procy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Broń dostępna w większości sklepów. Można ją również znaleźć przy nielicznych wrogach (głównie magach) i w niektórych pojemnikach.
    • Komentarz: Strzałka jest najsłabszą z broni strzeleckich (i jednocześnie najsłabszą bronią dystansową w całej grze). Zadaje nieznaczne obrażenia, ma krótki zasięg. Przechowywać ją możemy w bardzo małych ilościach (20 sztuk zajmuje jedno miejsce w ekwipunku), co sprawia, że szybko jej zapas się nam kończy. Jedyne jej plusy to zerowa waga i małe opóźnienie, co jednak nie rekompensuje wad. Nie polecam.

    Strzałka +1

    Strzałka to mały, łatwy do ukrycia pocisk, który służy do rzucania, a nie wystrzeliwania z łuku, kuszy czy procy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 + 1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Szynkarza w Brodzie Ulgotha.
      2. Beregost. Do kupienia u Taeroma Grzmiącego Młota.
      3. Wieża Durlaga. Do kupienia u handlarza Erdane.
      4. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      5. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi, w pokoju Islanne.
      6. Wieża Durlaga, trzeci poziom podziemi.
      7. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi.
      8. Do kupienia w sklepie Ciszy (wschodnie Wrota Baldura, AR0800).
      9. Wschodnie Wrota Baldura (AR0800). Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      10. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      11. Podziemia wyspy, na którą wysyła nas Shandalar, przy magu Tellanie.
      12. Wyspa wilkołaków, wrak okrętu Baldurana, najniższy pokład.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja strzałki. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Nie jest to broń, którą będziemy długo się posługiwać - jej zapasy szybko nam się wyczerpią. Warto zachować na przeciwników odpornych na zwykły, niemagiczny oręż.

    Strzałka ogłuszania

    Strzałka ogłuszania niczym nie różni się od innych strzałek - co najwyżej pulsuje słabo, kiedy weźmie się ją do ręki. Jej działanie widać dopiero wtedy, kiedy trafi celu i kiedy ofiara padnie ogłuszona na ziemię.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • Specjalne: rzut obronny przeciw czarom lub ogłuszenie na 7 rund
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Lokacja na północ od gospody Pod Pomocną Dłonią (AR1400), w legowisku ankhegów.
      2. Do kupienia u Szynkarza w Brodzie Ulgotha.
      3. Wieża Durlaga. Do kupienia u handlarza Erdane.
      4. Wieża Durlaga, najwyższy poziom, w zamkniętej skrzyni.
      5. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      6. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi.
      7. Wieża Durlaga, trzeci poziom podziemi.
      8. Wieża Durlaga, do znalezienia przy zwłokach Króla po wygranej partii szachów.
      9. Do kupienia w sklepie Ciszy (wschodnie Wrota Baldura, AR0800).
      10. Wschodnie Wrota Baldura (AR0800). Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      11. Wschodnie Wrota Baldura (AR0800), w posiadaniu jednego z magów na piętrze Czarodziejskich Rozmaitości.
      12. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      13. Przy jednym z przywódców Żelaznego Tronu (imieniem Kestor) w Candlekeep.
      14. Przy jednym z członków drużyny Prata w podziemnych tunelach pod Candlekeep.
    • Komentarz: Bardzo dobra strzałka. Statystykami nie różni się zupełnie od podstawowej wersji, ale za jej pomocą można ogłuszyć przeciwnika, co bywa bardzo przydatne. Ogłuszony wróg jest automatycznie trafiany. Żeby zwiększyć jej skuteczność, można obniżyć rzuty obronne nieprzyjaciół za pomocą czaru Wielkie Osłabienie. Polecam.

    Strzałka zranień

    Ta strzałka została pokryta zabójczą trucizną, która zacznie działać natychmiast po dostaniu się do krwi zranionej ofiary. Trucizna jest bardzo niebezpieczna.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • Trucizna: 20 obrażeń w 20 sekund (udany rzut obronny przeciw śmiertelnej magii - bez obrażeń)
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Lokacja na północ od gospody Pod Pomocną Dłonią (AR1400), w legowisku ankhegów.
      2. Wybrzeże Mieczy (AR3100), w jaskini z grimuarem kondycji i golemami z ciała.
      3. Przy jednej z Amazonek w AR5000 (wyjście z Kopalni Nashkel).
      4. Wieża Durlaga, najwyższy poziom, w zamkniętej skrzyni.
      5. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      6. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi, w pokoju Islanne.
      7. Wieża Durlaga, trzeci poziom podziemi, w posągu krasnoluda znajdującym się na środku roślinnego labiryntu.
      8. Wschodnie Wrota Baldura (AR0800). Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
    • Komentarz: Kolejna znakomita wersja strzałki. Tam razem, zamiast ogłuszenia, mamy efekt podobny do tego wywoływanego przez Strzałę Ukąszeń - przeciwnik traci jeden punkt życia co sekundę, przez 20 sekund. Bardzo przydatne w starciach z magami i kapłanami, gdyż praktycznie uniemożliwia im rzucanie zaklęć. Żeby zwiększyć jej skuteczność, można obniżyć rzuty obronne wroga za pomocą czaru Wielkie Osłabienie. Polecam.

    Proca

    Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

    PARAMETRY:

    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Miejsce: Broń dostępna w większości sklepów. Można ją również znaleźć przy nielicznych wrogach (głównie magach) i w niektórych pojemnikach.
    • Komentarz: Proca jest jedną ze słabszych broni dystansowych w grze, przeznaczoną głównie dla magów i kapłanów (dla tych drugich jest jedyną opcją, jeżeli chcą razić przeciwnika z odległości).
      Pocisk z niej wystrzeliwany zadaje k4+1 obrażeń, jest lekka, ale powolna. Już we wczesnym etapie rozgrywki wymienimy ją najpewniej na Procę +1.

    Proca +1

    Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pocisk)
    • TraK0: +1
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Miejsce:
      1. Beregost. Do kupienia u Taeroma Grzmiącego Młota.
      2. Gullykin. W zamkniętej skrzyni w jednym z domów.
      3. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      4. Do kupienia w sklepie Ciszy (wschodnie Wrota Baldura, AR0800).
      5. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      6. Północno - wschodnie Wrota Baldura (AR0300), w 'Głębokich piwnicach'. Procę dzierży jedno z zabójców, Krystin. Spotykamy ją dopiero w VII rozdziale.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja procy. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Po jej zdobyciu nasi procarze na pewno staną się znacznie skuteczniejsi (albo po prostu nareszcie skuteczni). Warto się w nią zaopatrzyć już przy pierwszej wizycie w Beregoście.

    Proca +3

    Proca +3: 'Arli Zguba smoków'
    Nikt lepiej od niziołków nie zna wartości dobrze wypuszczonego kamienia, gdy dochodzi do walki z większym przeciwnikiem. Ta konkretna broń była własnością młodej kobiety o imieniu Arla Pewna Stopa, jednej z nielicznych przedstawicieli małego ludu, którzy opuścili rodzinne wioski w poszukiwaniu przygód. Legenda opowiada, jak maleńka Arla używając tej procy zgruchotała dobrze zaostrzonym kamieniem czaszkę zielonego smoka w locie. Jednak ta sama legenda, głoszona w innej karczmie umieszcza kamień dokładnie w zadku potwora z efektem bardziej humorystycznym niż śmiertelnym. Wydaje się, że niziołki przedkładają zabawę ponad śmiercionośną celność, gdy słuchają opowieści ze swej historii.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +3
    • Obrażenia: +3 (obrażenia od pocisku)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 1-ręczna
    • Miejsce: Wieża Durlaga, trzeci poziom podziemi, w jednej ze skrzyń w pokoju z pułapką runiczną.
    • Komentarz: Proca ta jest jedną z najlepszych broni dystansowych w grze (chociaż nadal pozostaje procą). Zwiększa zadawane obrażenia i poprawia TraK0 aż o trzy punkty, co, gdy znajduje się ona w rękach sprawnego procarza, czyni z niej naprawdę zabójczą broń. Żeby ją zdobyć trzeba się trochę natrudzić, ale naprawdę warto. Polecam.

    Ciężka kusza

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Broń dostępna w większości sklepów. Można ją również znaleźć przy nielicznych wrogach i w niektórych pojemnikach.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń strzelecka, mimo znacznego opóźnienia. Zadaje spore obrażenia (k8+2), co sprawia, że najsłabszych przeciwników możemy położyć nawet jednym strzałem. Posiada również największy zasięg ze wszystkich broni dystansowych - możemy rozpocząć ostrzał na długo przed zbliżeniem się do nas wroga. Warto zaopatrzyć się w nią już w Candlekeep. Zdecydowanie polecam.

    Ciężka kusza celności

    Ciężka kusza celności: 'Przewodnik'
    Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by systematycznie pozbywać się obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało do dziś dnia, a to przede wszystkim z powodu unicestwienia sił króla, które nie zdołały sprostać połączonej armii podbitych ziem.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2
    • TraK0: +5
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Jeżeli w Kniei Otulisko I (AR2200) zdarzyło nam się zabić szlachcica z Wrót Baldura, Aldetha Sashenstara, to w centralnej dzielnicy miasta (AR0700) czeka nas spotkanie z jego bratem, Dabronem. Gdy próba zemsty brata skończy się niepowodzeniem, przy jego zwłokach znajdziemy tę właśnie kuszę (można również spróbować ją ukraść tuż przed walką).
    • Komentarz: Najcelniejsza broń dystansowa w grze, zadaje też największe obrażenia. Jedynym minusem jest spore opóźnienie, ale jakie to ma znaczenie, gdy każdy nasz strzał kończy się trafieniem. Warunkiem jej zdobycia jest zabicie Aldetha Sashenstara, co uniemożliwi wykonanie zadania związanego z Ligą Kupiecką. Jeżeli jednak nasza postać jest kusznikiem, radzę nie wahać się długo i zabić szlachcica - ta broń jest naprawdę tego warta. Polecam.

    Kusza lekka

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Broń dostępna w większości sklepów. Można ją również znaleźć przy nielicznych wrogach i w niektórych pojemnikach.
    • Komentarz: Lekka wersja kuszy. Jest lżejsza od Ciężkiej Kuszy i ma mniejsze opóźnienie niż tamta, jednak kosztem zadawanych obrażeń. Jeżeli bardziej zależy nam na szybkości niż na szkodach wyrządzanych przeciwnikowi, możemy się w nią zaopatrzyć.

    Kusza lekka +1

    Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • TraK0: +1
    • Waga: 6
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Tę broń posiada złodziej Taxek, którego spotkać możemy w jednym z domów w południowo - wschodnich Wrotach Baldura (AR1300).
    • Komentarz: Umagiczniona wersja lekkiej kuszy. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Na etapie, w którym ją zdobywamy, będzie raczej nieprzydatna (o ile nieliczne z naszych postaci rozwijają się w broniach strzeleckich), gdyż będziemy już dysponować chociażby Lekką kuszą szybkości albo nawet Ciężką kuszą celności.

    Lekka kusza szybkości

    Lekka kusza szybkości: 'Wojskowa Kosa'
    Tę broń (i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach w głębi tej mroźnej ziemi. Nie znając imion dawno zmarłych dobroczyńców, osadnicy używali tych "narzędzi" do wyrwania większego obszaru krainy dla siebie, ale próby te i tak spełzły na niczym. Te nieszczęsne dusze - zmiażdżone przez przeważające siły hobgoblinów - dołączyły do umarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pocisk)
    • TraK0: +1
    • Specjalne: 1 dodatkowy atak w rundzie
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Beregost. Do kupienia u Taeroma Grzmiącego Młota.
    • Komentarz: Znakomita broń. Nieznacznie szybsza i lżejsza od Kuszy lekkiej +1. Co więcej, pozwala postaci, która jej używa, wykonać dodatkowy atak w rundzie (co jest naprawdę wspaniałym bonusem - im więcej ataków w rundzie wykonamy, tym wcześniej pozbędziemy się przeciwnika). Jedynym jej minusem jest dość wysoka cena. Mimo to zdecydowanie polecam.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Roots_reggae
     

    Wędrowiec
    Temat: Bransolety łucznictwa
    Dodany: 16.12.2009 o 15:43  

    Bransolety Łucznictwa działają na łuki i kusze też czy tylko na te bronie co mają biegłość Broń strzelecka w opisie maja że trako +2 (wyłącznie bronie strzelecki)

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: z tego co wiem, działają na...
    Dodany: 16.12.2009 o 18:44  

    z tego co wiem, działają na wszystkie bronie dystansowe.

    Asteroth
     

    Wędrowiec
    Temat: Proce sa wbrew pozorom bard...
    Dodany: 21.04.2012 o 14:33  

    Proce sa wbrew pozorom bardzo skuteczna bronia w rekach postaci o duzej sile. Jezeli zaden patch tego nie zmienil (gram w bg1+bg2 zlaczone przez BGT) to premia z sily jest wliczana do obrazen procy - tak jak przy broniach miotanych. Oczywiscie, ilosc atakowa na runde jest mizerna w porownaniu z lukami, ale orkowy kaplan/wojownik z sila 20 potrafi przekroczyc 10 pkt obrazen swoimi atakami uzywajac zwyklej procy i zwyklych kamieni (nie oplaca sie dawac mu magicznej procy, bo i tak wiecej zniszczen narobi mlotem)



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw