Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Candlekeep • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Candlekeep

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 09.09.2003
    Aktualizacja: 13.12.2008


    << poprzedniaSPISnastępna >>

    Zbudowana na szczycie skał górujących nad Wybrzeżem Mieczy, cytadela Candlekeep kryje w swym wnętrzu najpełniejszą i chyba największą kolekcję ksiąg w Faerunie. Imponująca forteca, której władcy trzymają się z dala od intryg i spisków, siejących spustoszenie w pozostałych Zapomnianych Krainach. Odosobniona i dobrze zarządzana jest prawdziwym domem dla jej mieszkańców.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Phlydia - Biedna kobieta, ciągle zagoniona i rozkojarzona. Dziś zgubiła książkę - "Historia Halrui". Prosi Cię ona o jej znalezienie, co nie jest dość trudne. Wystarczy udać się kilka kroków na wschód za "Kwatery Kapłanów" do stogu siana [3]. Stoi tam także Dreppin, który podpowie Ci, gdzie jest księga. Czyżby ta dwójka lubiła sobie pobaraszkować na sianku? Za wykonanie zadania otrzymasz kamień szlachetny - Lwie Oko oraz 50 PD.

    • Kwatery kapłanów [AR2602] - Zaraz po wejściu do tego domu podejdzie do Ciebie niejaki Shank, który zapyta się o to, czy jesteś wychowankiem Goriona. Każda odpowiedź i tak kończy się walką, lecz Shank nie jest zbyt dobrym przeciwnikiem, ponieważ posiadając jedynie 5 PŻ, nie bardzo może wyrządzić duże szkody. Za jego zabicie dostaje się 20 PD oraz Sztylet. Warto także przeszukać komnatę, ponieważ znajduje się tam pięć skrytek. Są to: beczka, stos skrzyni na północnej ścianie, biurko oraz zamknięta skrzynia. Skrzynię można wyłamać (używając broni na niej) lub użyć umiejętności złodziejskich, jeśli główny bohater to złodziej.
      Po wyjściu z tego domu zaczepi cię Parda, pytając, co Ci się stało w czoło. Poradzi Ci on także, abyś udał się zakupić jakąś broń, lecz póki co nie rób tego, tylko nadal zwiedzaj twierdzę w poszukiwaniu doświadczenia i złota.

    • Dreppin - Stoi tu niejaki Dreppin, który po wykonaniu zadania dla Phlydii poprosi Cię o przyniesienie Antidotum dla Nessy. Dodaje on także, że Hull [5], jeden ze strażników głównej bramy Candlekeep, powinien mieć trochę lekarstwa. Wystarczy z nim porozmawiać i wykonać dla niego zadanie. Po przyniesieniu Antidotum otrzymasz 50 PD.

    • Magazyn [AR2606] - Koło magazynu stoi Jondalar, który może cię nauczyć, jak walczyć. Podczas pojedynku z nim nie musisz się niczego bać, ponieważ on, nawet trafiając Cię, nie zadaje żadnych obrażeń. Wystarczy go raz trafić, a walka się skończy.

      Przed samymi drzwiami stoi Reevor, który poprosi cię o oczyszczenie magazynu ze szczurów. Wystarczy wejść i trochę pomachać mieczem. Za zabicie każdego szczura jest aż 1 PD. W magazynie są także trzy skrytki, lecz tylko w jednej można coś znaleźć, a mianowicie Srebrny pierścień. Po wyjściu na zewnątrz porozmawiaj ponownie z Reevorem, który da Ci 5 sztuk złota oraz 50 PD.

    • Wrota twierdzy - Miejsce to jest głównym wyjściem z Candlekeep, lecz dopóki nie porozmawiasz z Gorionem, to nie masz co myśleć o wyjściu poza mury.

      Stoi tu także Hull, jeden ze strażników. To on posiada Antidotum dla Nessy, lecz będziesz musiał iść po nie do koszar, przynosząc mu przy okazji miecz. Za wykonanie zadania otrzymasz 20 sztuk złota oraz 50 PD.

    • Strażnik bramy - Gdy będziesz przechodzić koło tego budynku, zaczepi Cię Strażnik bramy, który chce Cię nauczyć zasad walki w grupie. Wystarczy podążyć za nim i wejść do wskazanego przez niego budynku, a tam postępować zgodnie ze wskazówkami. Dobrze jest nie wdawać się głównym bohaterem w walkę, tylko, podczas gdy inni walczą, plądrować skrzynie i wszelakie skrytki.

    • Sypialnie - Po wejściu znowu można się spodziewać walki z niejakim Carbosem, który postawił sobie za cel pozbycie się Ciebie. Jeśli go pokonasz, otrzymasz 20 PD oraz sztylet. Oczywiście nie jest on także dobrym wojownikiem. Niestety, nie ma tu za bardzo czego plądrować.

    • Koszary - To tutaj wysyła cię Hull, aby znaleźć i przynieś mu jego miecz oraz Antidotum. Rzeczy te znajdują się w skrzyni w północno-wschodniej części komnaty. Przy okazji, będąc w koszarach warto porozmawiać z Fullerem, aby zapytać się o jakieś zlecenie. Poprosi cię on o przyniesienie mu Kołczanu bełtów z gospody Winthorpa.

         PORADA ( Koyot ) :
      Fuller w koszarach prosi nas o przyniesienie bełtów do kuszy. Jeżeli wykonamy to zadanie i mamy charyzmę wynosząca co najmniej 17, w nagrodę otrzymamy pierwszą magiczną broń w grze: Sztylet +1.

    • Gospoda - Jest to jedyne miejsce w Candlekeep, gdzie zwykły człek może sobie zasiąść i napić się złotego trunku. Zaraz po wejściu skieruj się w głąb do Firebeada Elvenhaira, który poprosi Cię o odebranie swojego Zwoju identyfikacji od Tethorila. Tethoril wędruje sobie koło głównego budynku twierdzy Candlekeep, trochę na wschód. Po przyniesieniu zwoju otrzymasz dwa inne zwoje, miksturę leczenia, 50 PD i zostanie na ciebie rzucona ochrona przed złem, której czas działania i tak po chwili upłynie.

      Na pierwszym piętrze gospody znajduje się kilka pokoi, które wypadałoby ograbić. Pamiętaj jednak, by nie otwierać kufrów w pokojach, w których ktoś nie śpi, ponieważ zostaną wezwane straże.

         PORADA ( Koyot ) :
      Na piętrze w gospodzie u Winthropa znajduje się jedna skrzynia, której nie można otworzyć (x-413, y-173). Aby zobaczyć, jaka jest jej zawartość, należy rozpocząć grę złodziejem (najlepiej niziołkiem) z umiejętnością otwierania zamków na poziomie 65%. Dzięki temu już na początku gry wejdziemy w posiadanie Szafiru gwiaździstego, wartego aż 1.000 sztuk złota.

      Po zejściu na dół podejdź wreszcie do Winthropa, który będzie chciał z ciebie zażartować, chcąc zapłaty za możliwość kupowania od niego, jednak czegokolwiek mu nie powiesz, to i tak nie będziesz musiał płacić. Najpierw sprzedaj wszelkie niepotrzebne rzeczy. Jeżeli wykonałeś wszystkie powyższe zadania oraz splądrowałeś co miałeś splądrować, to powinieneś posiadać ponad 300 sztuk złota, za które kup odpowiednie dla twej klasy uzbrojenie. Najpierw pomyśl nad zbroją, ponieważ zanim znajdziesz jakąś dobrą, trochę czasu minie. Potem dopiero o broni do walki wręcz i jakiejś dystansowej. Na koniec kup też kołczan bełtów. Po ukończeniu interesów możesz iść już do Goriona [10], ale odwiedź wcześniej z kołczanem koszary, aby oddać go Fullerowi.

    • Twierdza - Zabudowanie to jest głównym budynkiem a zarazem biblioteką Candlekeep. Zaraz przed wejściem podejdzie do ciebie Imoen, lecz nie dowiesz się od niej niczego ważnego, poza wzmianką o jakimś tajemniczym liście. Po rozmowie z nią udaj się do Goriona, który stoi na schodach. Poprosi cię on, abyś udał się z nim w podróż. Jeśli zrobiłeś już wszystko, co trzeba, możesz się zgodzić, po czym pojawi się filmik, w którym Ty i Gorion wychodzicie z Cytadeli.


    << poprzedniaSPISnastępna >>





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Feanor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.09.2004 o 10:33  

    Nie wiem czy coś źle zrobiłem ale mój mistrz przywołań z charyzmą 17 nie dostał w nagrodę na przyniesienie bełtów sztyletu.

    Kurt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.04.2005 o 23:54  

    co jest z tym forum , na icewind dale 2 wymiatałem a teraz nic nie ma !!??

    Feanor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.04.2005 o 13:21  

    System komentrzy to nie forum. Jeśli chcesz rozmawiać to zapraszamy na nie ;).

    redgreen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.10.2006 o 18:33  

    Na początku gry łatwo można zdobyć ZBROJĘ PŁYTOWĄ . Wystarczy wejść na górę gospody Winthropa i splondrować skrzynie w pokoju gdzie jest szlachcic.W mig nadejdzie cieńki strażnik mający właśnie tą zbroje. po jego zabiciu spadnie nam reputacja , jednak tylko o 2 punkty

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.01.2007 o 4:17  

    Z ta reputacja cos sie mylisz redgreen choc na 100% nie jestem pewien ale to zalezy od jakiego charakteru wybierzemy na poczatku (Praworzadny Dobry ?)

    Narmada
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.06.2007 o 21:25  

    Kiedy wchodzi się do budynku 6 można zabrać rzeczy swojej 'drużyny" i eksportować postać.Opłaca się to o tyle,że już na początku gry można mieć zbroję płytową.

    Orish
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.06.2007 o 21:42  

    Tyle że takie posunięcie nie ma sensu. Pomijając że jest to w pewnym sensie oszustwo, w drodze do Naskel spotykamy żołnierza Płomiennej Pięści, którego zabicie daje nam zbroję płytową, a nie zabiera reputacji.

    Narmada
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.06.2007 o 15:43  

    Moze nie jest to zbyt honorowe,ale lepsze niz otwieranie konsoli i ciach zlota ile sie chce,ciach doswiadczenia,itd. ,bo to dopiero jest oszustwo.

    Despen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 18:09  

    ja proponuje zabic maga ktory jest w gospodzie mozna go zabic kazdym ja osobiscie zabilem go zlodziejem na 1 lv z 8 zycia i zdobylem dzieki temu 2 lvele

    yosiek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.09.2007 o 21:42  

    Można ją okraść - ma złoty naszyjnik - wart 30 sztuk złota u Winthropa.

    Zemsta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.09.2007 o 22:16  

    Tego maga w gospodzie nie da sie zabić na 1 levelu. Od razu jak sie go atakuje, rzuca płomienie aganzzara, a jak od tego nie zginiesz, to kwasową strzałę melfa. Nie wiem Despen jak ty to zrobiłeś, ale mi nigdy sie to nie udało

    Asmodeusz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.10.2007 o 17:40  

    Nie zaznaczono na mapie jednego budynku i nie opisano... dla początkującego może być przydatne...jest to szpital(koło budynku nr 6) w którym w szafce znajdziemy miksturę leczniczą(trzeba ukraść ja niepostrzeżenie) a potem pogadać z gościem obok i wybrać opcje #2 by dostrac druga miksturę.

    Rzeziblacha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.01.2008 o 17:32  

    Można wejść do tej biblioteki?

    Baldududud
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.02.2008 o 17:26  

    Nie można dopiero w 6 rozdziale chyba

    Errpr®
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.02.2008 o 16:14  

    A próbował ktoś zabić Goriona?? :D mi najwięcej udało mu się zabrać 47pkt życia ale on zawsze rzuca błyskawice na którą niema sposobu żeby nie zabiła :/

    Kozaq
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.02.2008 o 16:52  

    Do Zemsta: Zabicie tego maga polega na pewnej 'sztuczce' tj. kiedy zaczyna rzucac czar, musisz wyjsc z lokacji (np. na gorne pietro) i wrocic - wtedy on traci czar a ty nic. Tak kilka razy i rzuci sie do walki ze sztyletem. Pobiegaj kilka razy kolo stolu, oddajac strzaly z luku czy innej strzeleckiej broni, i Firebread lezy. 2700XP, szata maga i prawie 400 zl na przywrocenie reputacji :)

    Kuba
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.03.2008 o 13:19  

    Jak dla mnie Goriona zabić sie nie da (na 1 lev.).zabilem go dopoiero postacią na 3 levelu i rozdzką potwora. Tak wogóle to trzeba przyzwać ghule albo ghasty aby jak najszybciej unieruchomiły Goriana a potem tylko patrzeć jak umiera ;).

    Kuba
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.03.2008 o 13:21  

    I bez tego nie da sie tego zrobić bo gorion ma 220hp i zdązy rzucić zabójczy czar.

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.05.2008 o 9:20  

    Goriona ciezko zabic

    jamal 4
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2008 o 11:11  

    Można też zdobyć płytówkę w Candelkeep (na niekorzyść reputacji) Wystarczy wdać się w bójkę ze strażnikiem (najlepiej na piętrze gospody). Strażnik nie jest wymagającym przeciwnikiem (dostał ciosy za 10 i 13 i zdechł;)) Należy jednak uważać. Mimo, że walczy kijem, potrafi nieźle walnąć (aczkolwiek nie zdarza mu się to często).



    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw