Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Inne przedmioty • INSIMILION

    Baldur's Gate » Zbrojownia


    Inne przedmioty

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 19.09.2008
    Aktualizacja: 09.09.2013

    Amulet Edwina

    To jest dziedzictwo Edwina; jego rodowy kamień.
    Miejsce: Na szyi Edwina - spotkać go możemy na moście w Nashkel.
    Komentarz/Zastosowanie: Potężny amulet Edwina - daje mu możliwość zapamiętania jednego dodatkowego czaru na poziom.


    Boo

    Boo to mały, puchaty chomik. Choć Minsc uważa że jest to miniaturka wielkiego kosmicznego chomika, jest raczej pewne, że jest to po prostu zwykły chomik.
    Miejsce: Ekwipunek podręczny Minsca.
    Komentarz/Zastosowanie: Chomik jednego z twoich kompanów - nie ma żadnego zastosowania, jeśli nie liczyć jednego zajętego miejsca w ekwipunku Minsca.


    Butelka wina

    Na etykietce tej butelki wina napisano "Marsember Blush - Doskonały Rocznik" oraz wspomina się, że jest to owocowa mieszanka, doprawiona korzeniami, o aromacie rosy pokrywającej płatki kwiatów. Winiarnie w Marsember są znane z upraw winogron, zawdzięczającym swoją sławę i jakość aromatycznemu morskiemu powietrzu Morza Spadających Gwiazd.
    Miejsce: Mieszkanie w południowej części Beregostu.
    Komentarz/Zastosowanie: Tę butelkę należy zanieść Landrinie (ostatnie piętro Gospody Pod Pomocną Dłonią), aby wykonać jej zadanie.


    Butelka wina

    To wino otrzymano po umieszczeniu dziwnie lśniących winogron pod prasą i włączeniu maszyny. Gdy głęboko wdychasz jego zapach, wracają do ciebie wspomnienia utraconych miłości i twe oczy wypełniają się łzami.
    Miejsce: Pierwszy poziom podziemi w Wieży Durlaga, podczas wykonywania zadania dla Miłości. Więcej szczegółów tutaj.
    Komentarz/Zastosowanie: Butelkę należy oddać jednemu ze strażników w podziemiach - Miłości.


    Błyskający światłem szmaragd

    Ten kamień szlachetny wydaje się być tak bardzo nie na swoim miejscu, że być może nie jest wcale przypadkiem, iż się tu znalazł. Jego obecność może mieć jakieś znaczenie, może nawet cel. Masz niejasne przeczucie, że nie powinieneś go sprzedawać, być może będzie najlepiej jeśli powstrzymasz chciwość i przez pewien czas nie będziesz się z nim rozstawać. Szmaragdy zwykle są przyjemnie zielone, o głębokim, morskim odcieniu, ten jednak ma nieco inną barwę - może jest to jakaś inna odmiana, rzadko, jeśli w ogóle spotykana. Od czasu do czasu rozjaśnia się krótkim, jaskrawym błyskiem, jakby mrugnięciem światła. Sprawia wrażenie niewiarygodnie cennego.
    Miejsce: W skarbcu na pierwszym poziomie podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Klejnot ten jest rozwiązaniem zagadki Skąpstwa.


    Ciało Brage'a

    Ciało Brage'a
    Miejsce: Brage'a spotkamy w Lokacji 4100.
    Komentarz/Zastosowanie: Ciało kapitana możemy zanieść do Oubleka (Nashkel) i odebrać nagrodę - 500 PD i 250 sztuk złota.


    Ciało Chelaka

    To jest ciało Chelaka.
    Miejsce: Kryjówka Pająków w Kniei Otulisko (Lokacja 2100)
    Komentarz/Zastosowanie: Ciało musimy oddać Tiberowi - jest on bratem nieszczęśnika. W nagrodę dostaniemy 800 PD.


    Ciało Evana

    Ciało brata Evalta, odebrane sirinie.
    Miejsce: Należy przyjąć zadanie Evalta (Wyspa Wilkołaków) i uwolnić jego brata spod mocy Siriny (Północna część wyspy).
    Komentarz/Zastosowanie: Zwykłe zadanie do wykonania, za które możemy dostać 6900 PD, albo 2900 PD.


    Ciało kobiety

    To są zwłoki.
    Miejsce: W kanałach pod Wrotami Baldura.
    Komentarz/Zastosowanie: Zwłoki możemy zanieść Arkionowi (wschodnie Wrota Baldura), za co dostaniemy 250 sztuk złota i 1800 PD.


    Ciało księcia Eltana

    Książę Eltan jest niezwykle słaby i leży nieprzytomny.
    Miejsce: Piętro Koszar Płomiennej Pięści po powrocie z Candlekeep.
    Komentarz/Zastosowanie: Księcia Eltana należy odnieść do jego przyjaciela - kapitana portu (Dzielnica Portowa Wrót Baldura).


    Ciało mężczyzny

    To są zwłoki.
    Miejsce: W kanałach pod Wrotami Baldura.
    Komentarz/Zastosowanie: Zwłoki możemy zanieść Arkionowi (wschodnie Wrota Baldura), za co dostaniemy 250 sztuk złota i 1800 PD.


    Ciało pająka

    Te olbrzymie pająki są nawet bardziej odrażające po śmierci niż za życia. Ich kostropate, szklane oczy wpatrują się w ciebie ślepo i, nawet teraz, jedna z dziewięciu chitynowych nóg drga spazmatycznie.
    Miejsce: Mieszkanie w południowej części Beregostu.
    Komentarz/Zastosowanie: Ciało pająka należy zanieść Landrinie (ostatnie piętro Gospody Pod Pomocną Dłonią) jako potwierdzenie wykonania zadania.


    Ciemne piwo Baalor De'Traniona

    Ciemne piwo Baalor De'Traniona, z dodatkiem angielskiego pieprzu dla wzmocnienia mocy. Wieść niesie, że kapitan Kieres wynosi ten gatunek ponad wszystkie inne.
    Miejsce: U sprzedawcy w Spłonionej Syrenie.
    Komentarz/Zastosowanie: Piwem możemy obłaskawić kapitana Kieresa, który odda nam mapy morskie po dobroci.
    Czara kontroli żywiołaków wody

    Ta magiczna czara skrywa wielką moc, która daje dzierżącej ją osobie ograniczoną władzę nad magicznymi stworzeniami, zwanymi żywiołakami wody. Tak jak w przypadku wszystkich żywiołów, moc czary może zostać obrócona przeciwko złu i dobru, prawu i chaosowi. Każda osoba powinna zachowywać dyskrecję, kiedy działa z tymi stworami.
    Miejsce: Można ją odebrać rybakom (Lokacja 1400), podczas wykonywania zadania dla Tenyi - kapłanki Umberlee (Lokacja 0900).
    Komentarz/Zastosowanie: Czarę należy oddać Tenyi - kapłance Umberlee. W nagrodę pomoże ci w pewnym zadaniu we Wrotach Baldura.


    Czaszka Kerepha

    Czaszka Kerepha
    Miejsce: Za obrazem na pierwszym piętrze gospody Pod Trzema Baryłkami (niedaleko Pałacu Książęcego).
    Komentarz/Zastosowanie: Czaszkę należy zanieść do Agnasii w Domu Pani (lokacja z Komnatą Cudów), aby uleczyć Ghoraka (jeden z domów w Dzielnicy Portowej).


    Czaszka

    To wygląda na czaszkę jakiejś istoty ludzkiej.
    Miejsce: Większość szkieletów na całym obszarze Wybrzeża Mieczy.
    Komentarz/Zastosowanie: Na ogół czaszka do niczego nie służy - ot jest i tyle. Jednak jest ona także potrzebna Thalantyrowi, który musi jej użyć do odczarowania Melicampa.


    Dziwny klucz

    Klucz:Wysadzany klejnotami klucz o nietypowym kształcie.
    Miejsce: Na pierwszym poziomie podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Kluczem tym możemy otworzyć zamkniętą półkę, w której znajduje się Włącznik Maszyny.


    Głowa Wywerny

    Obcięta głowa wywerny jest zarazem przerażającym i uspokajającym widokiem. Strach w człowieku zbiera na widok pełnej kłów szczęki i iskrzących się ślepiów i jednocześnie jest to pocieszające że stwory te mogą zostać pokonane przez zwykłych, słabych śmiertelników.
    Miejsce: Szczątki Wywerny w Kniei Otulisko.
    Komentarz/Zastosowanie: Głowę Wywerny możesz zanieść do burmistrza Beregostu (Świątynia Pieśni Poranka), za co czeka cię nagroda.


    Główka młotka

    Główka młotka:
    Ta metalowa kula jest chyba główką młotka do uderzania w gong. Trzonek jest odłamany.
    Miejsce: W jednej z półek na pierwszym poziomie podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Jest to komponent od Młotka do gongu, za pomocą którego możemy rozwiązać zagadkę Strachu.


    Kamień strażniczy Fuernebola

    Symbol klanowy Durlaga Zabójcy Trolli jest ledwo widoczny na powierzchni tego, najwyraźniej niedokończonego kamienia strażniczego. Słabe, pomarańczowe światło zdaje się wydobywać jakby z wnętrza kamienia.
    Miejsce: Drugi poziom podziemi Wieży Durlaga - w sypialni.
    Komentarz/Zastosowanie: Z pomocą tego kamienia otworzysz jedne z zamkniętych drzwi na tym poziomie.


    Kamień strażniczy Islanne

    Na tym starannie obrobionym kamieniu strażniczym widoczny jest symbol klanowy Durlaga Zabójcy Trolli. Głębokie wyżłobienia świecą ciepłym, czerwonym blaskiem, który zdaje się wydobywać jakby z wnętrza kamienia.
    Miejsce: Drugi poziom podziemi Wieży Durlaga - w sypialni.
    Komentarz/Zastosowanie: Z pomocą tego kamienia otworzysz jedne z zamkniętych drzwi na tym poziomie.


    Kamień strażniczy Kiela

    Na tym z grubsza tylko obciosanym kamieniu strażniczym widoczny jest symbol klanowy Durlaga Zabójcy Trolli. Głębokie wyżłobienia świecą zimnym, zielonym blaskiem, który zdaje się wydobywać jakby z wnętrza kamienia.
    Miejsce: Drugi poziom podziemi Wieży Durlaga - w sypialni.
    Komentarz/Zastosowanie: Z pomocą tego kamienia otworzysz jedne z zamkniętych drzwi na tym poziomie.


    Kamień strażniczy wyjścia z poziomu 1

    Po umieszczeniu w studni ten kamień strażniczy otworzy drogę na poziom poniżej tego, na którym się znajdujesz.
    Miejsce: Przy ciele Miłości
    Komentarz/Zastosowanie: Kamień strażniczy potrzebny do przejścia na następny poziom podziemi Wieży Durlaga.


    Kamień strażniczy wyjścia z poziomu 2

    Znak, wykuty w tym kamieniu strażniczym sugeruje, że można go użyć do odkrycia ukrytego przejścia do głębszych części tych lochów.
    Miejsce: W małym pomieszczeniu za salą tortur na drugim poziomie podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Kamień ten jest nam potrzebny, aby przejść do następnego poziomu podziemi.


    Kamień strażniczy teleportacji

    Już gdzieś w tej wieży widziałeś ten niesamowity glif, wyryty w kamieniu strażniczym.
    Miejsce: Drugi poziom podziemi Wieży Durlaga - w sali z glifami za salą tortur.
    Komentarz/Zastosowanie: Z pomocą tego kamienia możesz teleportować się naciskając na glif w ziemi.


    Kamień strażniczy Shandalara

    Ten kamień strażniczy jest magicznym komponentem zaklęcia typu "powrót". Jeśli posiadający ten kamień ma również Płaszcz Shandalara, moc kamienia zostaje uwolniona i zarówno posiadacz, jak i jego towarzysze przenoszeni są z powrotem do czarownika Shandalara. Magia tego kamienia działa tylko na otwartej przestrzeni, nie pod ziemią.
    Miejsce: Dostajesz go od Shandalara na początku wyprawy.
    Komentarz/Zastosowanie: Tylko mając ten kamień i płaszcz Shandalara jesteś w stanie wrócić do Brody Ulgotha.


    Kamień strażniczy z krasnoludzkim runem 1

    Chyba prawdziwy kamień strażniczy z krasnoludzkim runem. Może mieć różne zastosowania.
    Miejsce: Zwłoki Ike w Wieży Durlaga
    Komentarz/Zastosowanie: Kamień ten jest potrzebny, aby przejść podziemia Wieży Durlaga.


    Kamień strażniczy z krasnoludzkim runem 2

    Pospolicie wyglądający kamień strażniczy z krasnoludzkim runem. Może mieć różne zastosowania.
    Miejsce: Podziemia Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Kamień ten jest potrzebny, aby przejść podziemia Wieży Durlaga.


    Kamień strażniczy-kompas

    Kamień strażniczy-kompas
    Miejsce: Posiada go Grael - ghul z czwartego poziomu podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Kamień ten jest potrzebny, aby przejść podziemia Wieży Durlaga.


    Kawałek artefaktu Helshary

    Ten przedmiot jest komponentem do czaru, który tworzy Halruaański Podniebny statek.
    Miejsce: Jedna z półek w domu po północnej stronie od jarmarku (Wrota Baldura).
    Komentarz/Zastosowanie: Jest to jeden z przedmiotów, które musimy zanieść przywódcy gildii złodziei we Wrotach Baldura.


    Klucz do Śluzy

    Jest to magiczny klucz, który odbezpiecza tajemne symbole zamykające śluzę na pierwszym poziomie kopalni.
    Miejsce: Ostatnie poziom Kopalni w Kniei Otulisko.
    Komentarz/Zastosowanie: Klucz należy zanieść górnikowi na pierwszym poziomie, aby mógł otworzyć śluzę i zatopić kopalnię.


    Kościany kamień strażniczy

    Kościany kamień strażniczy
    Miejsce: W kuźni na czwartym poziomie podziemi Wieży Durlaga
    Komentarz/Zastosowanie: Kamień ten jest potrzebny, aby przejść podziemia Wieży Durlaga.


    Kość-zabawka

    Kość-zabawka Rufiego to strzępy mięsa, zwisające z kości nieznanego pochodzenia. Wydaje ci się, że dostrzegasz kilka kawałków metalu pomiędzy poszarpanymi włóknami, ale trudno stwierdzić to dokładnie.
    Miejsce: Dostajesz ją od Alberta (Lokacja 5300)
    Komentarz/Zastosowanie: Z pomocą tej zabawki masz przyprowadzić Rufiego - pieska Alberta do swojego pana.


    Królicza łapka

    To jest przynosząca szczęście królicza łapka Alory.
    Miejsce: W ekwipunku Alory (Komnata Cudów).
    Komentarz/Zastosowanie: Osobisty przedmiot Alory - no cóż, musisz się pogodzić z tym, że nie możesz dać Alorze dwóch pierścieni (a zresztą łapka przynosi szczęście).


    Księga czarów Dradeela

    Zapiski w tej księdze są całkowicie niezrozumiałe, być może dla każdego z wyjątkiem samego Dradeela. Zdaje się, że już wcześniej, zanim znalazł tu schronienie, był on nieco "nawiedzony".
    Miejsce: W statku Baldurana na Wyspie Wilkołaków.
    Komentarz/Zastosowanie: Księgę należy oddać Dradeelowi w chacie w północnej części Wyspy Wilkołaków.


    Księga magii Delorny

    Ten przedmiot jest komponentem do czaru, który tworzy Halruaański Podniebny statek.
    Miejsce: Jedna z półek w domu po północnej stronie od jarmarku (Wrota Baldura).
    Komentarz/Zastosowanie: Jest to jeden z przedmiotów, które musimy zanieść przywódcy gildii złodziei we Wrotach Baldura.


    Kwiaty belladonny

    Kwiaty o dziwnym zapachu, jednak bardzo ładne.
    Miejsce: W chacie Dradeela w północnej części Wyspy Wilkołaków.
    Komentarz/Zastosowanie: Każdy obdarowany tymi kwiatami później nam pomoże.


    Lalka Farthing

    Lalka, należąca do dziewczynki o imieniu Farthing. Możesz się nią pobawić, jeśli chcesz.
    Miejsce: Po walce z grupą łakowilków (po spotkaniu Palina) w północnej części Wyspy Wilkołaków.
    Komentarz/Zastosowanie: Lalkę należy odnieść Farthing w południowej części Wyspy Wilkołaków.


    Mapy morskie

    Mapy morskie, które "zdobyliście" dla Mendasa od Ligi Kupieckiej.
    Miejsce: W jednej z szafek w budynku Ligi Kupieckiej na terenie Wrót Baldura (Lokacja 0300).
    Komentarz/Zastosowanie: Mapy musisz zanieść Mendasowi w Brodzie Ulgotha, aby zacząć jego zadanie.


    Martwy kot

    Ten nieszczęśliwy kot podszedł zbyt blisko wodospadu, w którym go znaleźliście. Jego mokre i poobijane ciało jest pozbawione wszelkich oznak życia.
    Miejsce: W pobliżu wodospadu w Lokacji 5200.
    Komentarz/Zastosowanie: Biedne zwierze należy zanieść Drienne (niedaleko wodospadu w Lokacji 5200).


    Martwy syn Bruna

    To jest martwy syn Bruna.
    Miejsce: W północnej części jaskini pod Lokacja 1400.
    Komentarz/Zastosowanie: Ciało należy zanieść do farmera Bruna - w nagrodę dostaniemy 500 PD.


    Melicamp kurczak

    Kury to nieloty, ptactwo domowe, cenione nie tylko za delikatne mięso, ale również jaja, obowiązkowy składnik śniadania w wielu farmach i miastach Wybrzeża Mieczy.
    Miejsce: Północna część Lokacji 3700
    Komentarz/Zastosowanie: Po pierwsze to uważaj na ptasią grypę - bardzo łatwo się nią zarazić i zginąć, a po drugie - odnieś nielota do Thalantyra (Wysoki Żywopłot), który pomoże odczarować tego nieszczęśnika.


    Młotek do gongu

    Wygląda na to, że jest to chyba młotek do uderzania w jakiegoś typu gong.
    Miejsce: Pierwszy poziom podziemi w Wieży Durlaga, podczas wykonywania zadania dla Strachu. Więcej szczegółów tutaj.
    Komentarz/Zastosowanie: Młotkiem należy uderzyć w gong, co zaowocuje rozwiązaniem zagadki Strachu.


    Nimfa Abela

    Nimfa Abela
    Miejsce: Podczas wykonywania zadania dla Ramazitha, jeśli zdecydujemy się oddać ją magowi.
    Komentarz/Zastosowanie: Nimfę Abelę należy zanieść Ramazithowi (niedaleko Pałacu Książęcego).


    Nóż do masła Baldurana

    Legendy opowiadają o nożu do masła Baldurana. Bohater nie pozwalał, by dotykano jego potraw żadnym innym sztućcem. Podobno dostał go od swojej matki na swe osiemnaste urodziny.
    Miejsce: W statku Baldurana na Wyspie Wilkołaków.
    Komentarz/Zastosowanie: Zwykłe urozmaicenie - masła w grze nie ma, więc raczej nie będziesz miał czego kroić.


    Peladan

    Tego malucha o imieniu Peladan znaleźliście w legowisku łakowilka.
    Miejsce: Statek Baldurana w północnej części Wyspy Wilkołaków.
    Komentarz/Zastosowanie: Peladan jest synem jednej z mieszkanek południowej części wyspy - za odniesienie go zostaniemy wynagrodzeni.


    Podróbka kamienia strażniczego

    To, co na pierwszy rzut oka wydawało się kamieniem strażniczym, po bliższym zbadaniu okazuje się być jedynie kamieniem szlachetnym średniej wartości z kilkoma symbolami, wygrawerowanymi na zewnętrznej krawędzi. Jednak podróbka jest znakomitej jakości i może oszukać każdego, poza najbardziej dociekliwymi.
    Miejsce: Kupić go możesz od Delsvirftanyona w Brodzie Ulgotha.
    Komentarz/Zastosowanie: Ten kamień jest tylko podróbką - do niczego się nie nadaje. Teraz możesz pomyśleć nad tym, jak to ładnie zostałeś wykiwany przez głupiego gnoma...


    Posąg Delorny

    Ten przedmiot jest komponentem do czaru, który tworzy Halruaański Podniebny statek.
    Miejsce: Jedna z półek w domu po północnej stronie od jarmarku (Wrota Baldura).
    Komentarz/Zastosowanie: Jest to jeden z przedmiotów, które musimy zanieść przywódcy gildii złodziei we Wrotach Baldura.


    Posążek

    Posążek przedstawia Kozaha Władcę Burz, od dawna martwego boga, którego wyznawali i obawiali się mniej potężni członkowie pradawnego społeczeństwa Netheril. Wyznawanie tego boga burz, trzęsień ziemi, sporu i buntu było zakazane przez wielu potężnych arcymagów. Wiele świątyń Kozaha zostało zbudowanych w tajemnych, podziemnych miejscach, gdzie jego wyznawcom było łatwiej uniknąć odkrycia.
    Miejsce: W wykopaliskach (Lokacja 4100)
    Komentarz/Zastosowanie: Jeśli wyniesiesz ten posążek poza jaskinię, to zaatakuje cię Siewca Zagłady - trudny do pokonania przeciwnik, za którego zdobędziesz 4000 PD.


    Pukiel włosów Kirinhale

    Ten pukiel włosów pochodzi z głowy sukuba, demonicznej istoty, która uwodzi mężczyzn i zaciąga ich do piekieł.
    Miejsce: Kirinhale da ci pukiel swoich włosów, jeśli zgodzisz się jej pomóc (czwarte piętro Wieży Durlaga).
    Komentarz/Zastosowanie: Pukiel włosów można wręczyć Riggilo (piętro niżej), co zaowocuje wykonaniem zadania Kirinhale.


    Pukiel włosów nimfy

    Choć włosy nimfy nie mają żadnych magicznych właściwości, są ważnym składnikiem wielu opartych na charyzmie czarów i przedmiotów, w tym między innymi słynnego Płaszcza Nimfy.
    Miejsce: Pukiel możesz dostać od nimfy, za uratowanie jej z rąk Ragefasta i Ramazitha (Wrota Baldura).
    Komentarz/Zastosowanie: Pukiel włosów możemy sprzedać za 500 sztuk złota sprzedawcy w Czarodziejskich Rozmaitościach (Wrota Baldura), albo zgodzić się na jego drugą propozycję i uzyskać Płaszcz Nimfy.


    Samuel

    To jest ciało Samuela.
    Miejsce: Porozmawiaj z Leną i zaoferuj pomoc (Lokacja 5500).
    Komentarz/Zastosowanie: Ciało należy zanieść do Gellany Lustrzany Cień w Świątyni Pod Pomocną Dłonią, za co dostaniemy 500 PD.


    Skalp bandyty

    Jest to skalp bandyty, być może ktoś nam za niego zapłaci.
    Miejsce: Przy każdym zabitym bandycie.
    Komentarz/Zastosowanie: Możemy go sprzedać Oficer Vai w Wesołym Żonglerze (Beregost) za 50 sztuk złota.


    Skorupa ankhega

    Ankhegi są podziemnymi istotami pokrewnymi owadom. Mają od 3 do 6 metrów długości i zamieszkują głównie lasy i tereny uprawne. Pokryte są bardzo wytrzymałymi i lekkimi chitynowymi skorupami. Dzięki swoje wielkości, wadze i sile są one używane do różnych celów, między innymi do produkcji zbroi.
    Miejsce: Przy każdych zwłokach Ankhega
    Komentarz/Zastosowanie: Kowal w Beregoście (Taerom "Grzmiący Młot" Fuiruim) może z niej wykuć wspaniałą Zbroję płytową z Ankhega (o ile przyniesiesz mu 4000 sztuk złota).


    Skóra śnieżnego wilka

    Śnieżnobiałe futro zimowego wilka jest miękkie i luksusowe. Często wykorzystuje się je do wytwarzania ubiorów tak różnych jak surowe kamizelki północnych barbarzyńców Uthgard czy delikatnych i przepięknych zimowych stuł, noszonych przez szlachetnie urodzone kobiety na Wybrzeżu Mieczy.
    Miejsce: Przy każdych zwłokach Śnieżnego Wilka.
    Komentarz/Zastosowanie: Ten przedmiot możesz sprzedać za 500 sztuk złota u kupca w Nashkel.


    Starożytna zbroja

    Ten zardzewiały pancerz ma setki lat. Kiedyś musiała to być wspaniała zbroja płytowa.
    Miejsce: Przy widmie spotkanym w podziemiach Firewine.
    Komentarz/Zastosowanie: Zbroję należy odnieść jego kompanom - także w podziemiach Firewine.


    Sztuka złota

    Złoto jest podstawową walutą Krain, złote monety powszechnie nazywane są Złotymi Lwami, choć jedynie na monetach Cormyru wybite są lwy (monety z Sembii są często zmieniane, jednak zawsze mają kształt pięciokąta). Na południu najpopularniejsze są pieniądze z Amnu, choć można również spotkać monety z Tethyru i Thay, jak również pochodzące z prywatnych mennic (także niektóre grupy poszukiwaczy przygód biją własne monety).
    Miejsce: Zdobyć ją możemy okradając innych ludzi.
    Komentarz/Zastosowanie: Za pieniądze możemy kupić wiele rzeczy, aczkolwiek musimy ich mieć czasami naprawdę dużo (a w kieszeniach zwykłych ludzi jest co najwyżej kilka sztuk).


    Święty symbol Bassilusa

    Święty symbol Bassilusa przedstawia złego boga Cyrika.
    Miejsce: Właścicielem jest Bassilus (Lokacja 3700).
    Komentarz/Zastosowanie: Możemy go zanieść do Świątyni Pieśni Poranka, dzięki czemu dostaniemy 5000 sztuk złota oraz 1000 PD.


    Święty symbol Mulaheya

    Święty symbol Mulaheya. Symbol ten reprezentuje boga Cyrika.
    Miejsce: Przy zwłokach Mulaheya na ostatnim poziomie Kopalni Nashkel.
    Komentarz/Zastosowanie: Symbol zanosimy Berrunowi Ghastkill w Nashkel.


    Teleskop

    Podczas gdy zasady działania teleskopów zostały określone już jakiś czas temu, umiejętność wytwarzania odpowiednik soczewek, została opanowane przez niewielką liczbę specjalistów. Soczewki tego teleskopu są wykonane z największą precyzją. To samo można powiedzieć o jego składanej tubie; osoba, która ją wykonała musiała znać się doskonale na obróbce metalu oraz robocie jubilerskiej.
    Miejsce: Pierwsza sala Komnaty Cudów.
    Komentarz/Zastosowanie: Teleskop należy ukraść w nocy z Komnaty Cudów i zanieść go niziołkowi o imieniu Brevlik w Elfiej Pieśni.


    Trzonek młotka

    Trzonek młotka:Ten pozłacany pręt był kiedyś trzonkiem.
    Miejsce: W jednej z beczek w głównej sali pierwszego poziomu podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Jest to komponent od Młotka do gongu, za pomocą którego możemy rozwiązać zagadkę Strachu.


    Winogrona

    Kiść winogron:
    Owoce lśnią jakimś dziwnym blaskiem.
    Miejsce: W jednej z półek na pierwszym poziomie podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Owoce należy wsadzić do ogromnej prasy - otrzymamy wtedy wino, które jest rozwiązaniem zagadki Miłości.


    Włącznik Maszyny

    Włącznik:
    Wygląda to na przycisk, którym coś się włącza.
    Miejsce: W jednej z półek na pierwszym poziomie podziemi Wieży Durlaga.
    Komentarz/Zastosowanie: Jest to włącznik, który został odłamany od panelu kontrolnego dziwnej maszyny w Wieży Durlaga - musimy go naprawić (tzn. kliknąć na maszynę), gdyż inaczej nie uruchomimy prasy.


    Zanieczyszczone żelazo

    To żelazo najwyraźniej pokrywa jakaś toksyczna substancja. Jeśli się nie mylisz, to właśnie ona może być przyczyną zanieczyszczenia żelaza w tych okolicach.
    Miejsce: Kopalnia Nashkel.
    Komentarz/Zastosowanie: Tak, oto żelazo, z którego wykuwa się wszystkie przedmioty, jednak ta próbka do niczego się nie nadaje - została już zanieczyszczona.


    Zaproszenie

    Jest to zaproszenie na inaugurację nowego Wielkiego Księcia Wrót Baldura, która odbędzie się w pałacu książęcym. Pokaż to zaproszenie strażnikowi przy bramie, a pozwoli ci wejść.

    (To wygląda na ważny dokument, lepiej go zatrzymaj.)
    Miejsce: Slythe w Głębokich Piwnicach (wejście przez Spłonioną Syrenę).
    Komentarz/Zastosowanie: Zaproszenie jest niezbędne, aby wejść na koronację Sarevoka w Pałacu Książęcym.


    Zniszczona broń

    Powszechne na Wybrzeżu Mieczy problemy z żelazem dotknęły i ciebie. Ta, niegdyś doskonała broń leży teraz przed tobą, strzaskana na tysiące drobnych kawałków.
    Miejsce:
    1. Może to spotkać w każdym momencie twoją niemagiczną broń.
    2. W wielu miejscach na Wybrzeżu Mieczy.
    Komentarz/Zastosowanie: No cóż, nadszedł i czas na ciebie - twoja broń jest już tylko bezużytecznymi kawałkami. Kup nową, bo tym już nie powalczysz.


    Zniszczona tarcza

    Powszechne na wybrzeżu mieczy problemy z żelazem dotknęły i ciebie. Ta solidna niegdyś tarcza spoczywa przed tobą, w bezładnej kupie metalu i drewna.
    Miejsce:
    1. Może to spotkać w każdym momencie twoją niemagiczną tarczę.
    2. W wielu miejscach na Wybrzeżu Mieczy.
    Komentarz/Zastosowanie: No cóż, nadszedł i czas na ciebie - twoja tarcza jest już tylko bezużytecznymi kawałkami. Kup nową, bo tym już się nie obronisz.


    Zniszczona zbroja

    Powszechne na wybrzeżu mieczy problemy z żelazem dotknęły i ciebie. Ta zbroja, niegdyś drogocenna zdobycz, nie nadaje się już nawet dla kobolda.
    Miejsce:
    1. Może to spotkać w każdym momencie twoją niemagiczną zbroję.
    2. W wielu miejscach na Wybrzeżu Mieczy.
    Komentarz/Zastosowanie: No cóż, nadszedł i czas na ciebie - twoja zbroja jest już tylko bezużytecznymi kawałkami. Kup nową, bo ta już cię nie ochroni.


    Zniszczony przedmiot

    Czymkolwiek to kiedyś było, zmieniło się nie do poznania.
    Miejsce: W wielu miejscach na Wybrzeżu Mieczy.
    Komentarz/Zastosowanie: Bezużyteczna zniszczona rzecz - nie warto jej nawet podnosić z ziemi.


    Złote pantalony

    Złote pantalony widziały zapewne początek naszego królestwa; chociaż muszę zaznaczyć, że "widziały" w tym przypadku oznacza ich obecność, a nie to, że pojawiło się na nich oko, zapewne w okolicach tylnej kieszeni, zakrywającej, oczywiście, zęby i inne mało prawdopodobne narządy. Jestem pewien, że dotychczasowi właściciele pantalonów mogą potwierdzić, że nie mają palców albo narządów wzroku w nieodpowiednich miejscach.
    Pierwsza wzmianka na piśmie o pantalonach pojawiła się wieki temu i brzmiała tak "spodnie, jak z metalu, choć wygodne". Na tej podstawie łatwo dojść do konkluzji, że pantalony pojawiły się wtedy, kiedy Netheril chylił się ku upadkowi, trudno jednak uwierzyć, że to o nich była mowa w tym krótkim tekście. Po drodze pojawiły się srebrne pantalony - ktoś musi kiedyś zbadać tę sprawę. I choć były bardzo dobre, do złotych im jeszcze daleko. W chwili obecnej dostępne są niklowane, ale na razie nie mogę nic na ich temat powiedzieć.
    Przeznaczenie pantalonów są tajemnicą, jak zawsze, i pozostanie do czasu, aż ich twórca nie powróci, jednak na podstawie obserwacji można co nieco o nich powiedzieć. Te spodnie przeciwdziałają grawitacji, zachowując bardzo ładny wygląd z tyłu i z przodu. Poprawiony kontur sprawia, że świetni prezentują się w nich zarówno mężczyźni jak i kobiety. Obawiam się jednak, że stałe poddawanie się temu złudzeniu może wpłynąć na zdolność postrzegania rzeczywistości.
    Miejsce: Dostaniesz je od szlachica uważającego się za służbę (ostatnie piętro Gospody Pod Pomocną Dłonią).
    Komentarz/Zastosowanie: Pantalony te są składnikiem naprawdę potężnego zestawu. Więcej szczegółów tutaj.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 70
    Temat: Brakuje kielicha strachu z ...
    Dodany: 28.08.2009 o 23:59  

    Brakuje kielicha strachu z Wieży Durlaga. Tego który za każdym wypiciem odnawia życie, ale wywołuje strach (i o ile pamiętam nie pomaga ochrona przed strachem, rozproszenie magii...)
    Ciekawe czy ma jakieś zastosowanie

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Jak założysz hełm Kiela, to...
    Dodany: 15.09.2009 o 19:08  

    Jak założysz hełm Kiela, to można z niego korzystać do woli :)

    Jaheira
     

    Wędrowiec
    Temat: super:)
    Dodany: 30.12.2009 o 15:42  

    bardzo mi to pomogło :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: nie do woli bo kielich ma o...
    Dodany: 23.01.2010 o 12:49  

    nie do woli bo kielich ma ograniczona ilość ładunków.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 83
    Temat: Nie ma ciała dziecka, które...
    Dodany: 11.09.2010 o 18:01  

    Nie ma ciała dziecka, które możn ukraść kapłance Umberlee we Wrotach.

    monika33
     

    Wędrowiec
    Temat: warto zatrzymać kamienie st...
    Dodany: 23.08.2011 o 16:24  

    warto zatrzymać kamienie strażnice. Kolesiowi przy wiezy można opylić 250szt za jeden

    monika33
     

    Wędrowiec
    Temat: głowę wywerny można opylić ...
    Dodany: 27.08.2011 o 23:31  

    głowę wywerny można opylić tylko raz? Bo mi drugiej już nie chce zabrać

    xaquncha
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie mogę sprzedać skalpy ...
    Dodany: 19.11.2011 o 13:05  

    gdzie mogę sprzedać skalpy bandytów ( w żonglerze nie mam oficer vai)

    Xertaron
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie ma \"Pierścienia z nefr...
    Dodany: 17.12.2011 o 11:34  

    Nie ma "Pierścienia z nefrytem (Józefa)". Znalazłem coś takiego i nie wiem co komu to oddać albo gdzie jest ten Józef

    pisquerado
     

    Wędrowiec
    Temat: Xertaron, zajrzyj do solucj...
    Dodany: 17.12.2011 o 11:41  

    Xertaron, zajrzyj do solucji nashkel, budynek z numerem 10 na mapce.

    kontento
     

    Wędrowiec
    Temat: Kawał solidnej roboty z tym...
    Dodany: 03.04.2012 o 13:59  

    Kawał solidnej roboty z tymi opisami, gratuluję :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Monika33 i xaqunchaO ile si...
    Dodany: 02.05.2012 o 0:03  

    Monika33 i xaquncha
    O ile się nie mylę, to Thalantyr (Wysoki Żywopłot, Wielki budynek na środku) skupuje takie rzeczy. Wywki chyba leca za 500 a skalpy za 30.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: \"Młotek do gongu\" - jest...
    Dodany: 11.11.2021 o 10:01  

    "Młotek do gongu" - jest błąd w adresie.
    Podany jest adres: https://www.insimilion.pl/baldurs-gate/labirynt-durlaga:-poziom-pierwszy/619a
    a powinno być: https://www.insimilion.pl/baldurs-gate/labirynt-durlaga-poziom-pierwszy/619a

    Bez dwukropka po słowie -durlaga



    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw