Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Kalendarz Krain • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Kalendarz Krain

    Działy gier » Baldur's Gate » Varia
    Autor: Yeslick
    Utworzono: 08.04.2009
    Aktualizacja: 27.10.2009

    Dzień podzielony jest na 24 godziny, gdyż tyle trwa doba na Torilu. Dla prostoty użyto również konwencji oznaczania godzin
    AM (przed południem) i PM (po południu).
    Opisany dalej kalendarz jest na tyle rozpowszechniony, że z powodzeniem można go używać wszędzie w Krainach (a już szczególnie na Wybrzeżu Mieczy). Na rok składa się 360 dni - 12 miesięcy, każdy po 30 dni. Miesiąc podzielony jest na dziesięciodniowe tygodnie, choć podane daty dotyczą dnia miesiąca, a nie tygodnia (innymi słowy - podawane są liczby od 1 do 30, a nie jakieś konkretne dni tygodnia).

    Nazwa Potoczny opis Gregoriański odpowiednik
    HammerGłęboka ZimaStyczeń
    AlturiakPazury Zimy lub Pazury ChłoduLuty
    ChesWschodzące SłońceMarzec
    TarsakhNadejście BurzKwiecień
    MirtulRoztopyMaj
    KythornCzas KwiatówCzerwiec
    FlameruleNadejście LataLipiec
    EleasiasWysokie SłońceSierpień
    EleintDogasanieWrzesień
    MarpenothOpadające LiściePaździernik
    UktarGnicieListopad
    NightalZbliżający się koniecGrudzień


    Lata oznaczane są liczbami, według systemu zwanego „Kalendarzem Dolin” (KD), gdzie za rok zerowy uznaje się ten, w którym Dwór Elfów zezwolił ludziom osiedlić się w mniej gęstych obszarach lasu.

    Rola lat

    Liczne i sprzeczne ze sobą kalendarze przyprawiają o ból głowy każdego historyka i mędrca. Większość korzysta ze Zwoju Lat, systemu opracowanego przez sławnego Zaginionego Mędrca, Augathra Szalonego, i uzupełnionego przez wielkiego wróżbitę Alaundo. Według tego systemu każdy rok ma swoja nazwę. Lista nazw zwana jest Zwojem Lat i jest bardzo długa. Jedne z ważniejszych lat to Rok Robaka (1356 KD), Rok Cieni (1358 KD, rok Czasu Niepokojów), Rok Wieży (1360 KD) i 1369 KD (obecny rok). Czas Niepokojów, gdy bogowie przyjęli ludzkie postacie i kroczyli po ziemi, zaczął się, kiedy Bane i Myrkul ukradli Lordowi Ao (głównemu bogowi Krain) Tablice Losu. Za karę Ao wygnał wszystkich bogów z zaświatów (oprócz Helma, który strzeże Zewnętrznych Sfer), Bogowie musieli przyjąć postać śmiertelnych awatarów do końca Czasu Niepokojów, kiedy to Tablice wróciły do prawowitego właściciela. Podczas tego kryzysu awatary Mystry (bogini magii) i Myrkula (boga umarłych) zostały zabite, Bane (bóg zła i tyranii) zginął w walce z Tormem, a człowiek o imieniu Cyric zabił Bhaala (boga morderstw i zabójców). Gdy opadł pył, Cyric stał się nowym bogiem, patronem śmierci, zła i szaleństwa.

    Upływ czasu w Baldur’s Gate

    Runda w Baldur’s GateTM II trawa sześć sekund. Runda w AD&D trwa sześćdziesiąt sekund, więc w Baldur’s GateTM II została skrócona dziesięciokrotnie.
    Tura trwa dziesięć rund, czyli 60 sekund. Z terminów tych skorzystano przy opisach czarów. Dzień gry (pełna, 24-godzinna doba) trwa 2 godziny czasu rzeczywistego, czyli także jest skrócony o około 10 razy. Za każdym razem, gdy drużyna odpoczywa, mija 8 godzin (co odpowiada około 45 minutom, jeśli toczyłaby się gra).




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Czas
    Dodany: 03.03.2010 o 11:12  

    A mnie zastanawia, czy jest jakiś limit czasu na ukończenie BG2. Nigdy nie przekroczyłem 100 dni, ale czy można grać np. 1000? A milion? Oczywiście pytanie jest czysto teoretyczne...

    Erbeleg
     

    Wędrowiec
    Temat: 1 runda = 6 sekund1 tura = ...
    Dodany: 04.04.2010 o 21:15  

    1 runda = 6 sekund
    1 tura = 1 minuta
    1 godzina (czasu gry) = 5 tur

    monika121
     

    Wędrowiec
    Temat: jondalar, możesz się sam pr...
    Dodany: 17.08.2011 o 12:10  

    jondalar, możesz się sam przekonać śpiąc w nieskończoność ;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: Nie mam jeszcze 100% pewnoś...
    Dodany: 17.02.2012 o 22:51  

    Nie mam jeszcze 100% pewności, ale po około roku spędzonym w Baldur's Gate I (śpiąc na okrągło w jaskini golemów z ciała) pojawiają się błędy, gra się wywala do Windowsa, pasek menu po lewej się za'bug'owuje (najechanie na niego kursorem myszy powoduje wywalenie gry)... Musiałem wczytać save sprzed treningu i teraz mam 340 dzień, będąc w Brodzie Ulgotha. Muszę przetestować tą hipotezę empirycznie, spróbować zainstalować jeszcze raz mod BGI varFIX i ewentualnie znowu zacząć spać po kilka tygodni, jak suseł. Albo to błąd z tą jaskinią, albo ze snem i bezczynnością (tylko walka i bez przemieszczania się), albo limit dni na ukończenie gry (błędy w okolicach 350. dnia).

    Jakieś sugestie, ew. inne hipotezy?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: No chyba nie tylko ja treno...
    Dodany: 17.02.2012 o 22:54  

    No chyba nie tylko ja trenowałem postacie, mam dodatek OzWM i użyłem Cap Removera? (O właśnie... kolejna hipoteza: silnik gry nie jest przystosowany do tego, by po Wybrzeżu Mieczy chodziły / spały :P postacie bliskie 10 poziomu doświadczenia).



    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw