Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Knieja Otulisko 1 [2200] • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Knieja Otulisko 1 [2200]

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 02.05.2004
    Aktualizacja: 12.03.2009

    Najłatwiej dostać się na tę lokację z okolic Gospody Pod Pomocną Dłonią, kierując się na zachód. Gospodę powinniśmy uczynić nasza bazą wypadową, gdzie będziemy odpoczywać, uzupełniać zapasy oraz sprzedawać łupy. Knieja składa się bowiem aż z czterech lokacji, jest bardzo rozległa, a podróż przez nią naprawdę niebezpieczna, wielokrotnie pomiędzy obszarami będziemy atakowani.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Tasloi, Pająki, Niedźwiedzie, Wilki, Worgi, Straszne Wilki.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Grupa Tasloi - Okazuje się, że to jeden z dziwnych "diabełków" nosi Płaszcz niewykrywalności "Szept Ciszy", o którym wspominał krasnolud Gurke z Wesołego Żonglera w Beregoście. Jest to niezbędna rzecz dla złodzieja, który dzięki temu będzie mógł swobodnie zbadać każdą planszę bez obawy wykrycia go przez magów. Jeżeli przy okazji będziemy w Beregoście, warto iść do Gurke, ponieważ i tak nie będzie chciał z powrotem swojego płaszcza, a dodatkowo otrzymamy 300 PD za wykonanie tego questa.

    • Domek myśliwski - Przed domkiem spotkamy niejakiego Aldetha Sashenstara, który wyjawi nam, że od lat poluje w tych lasach z przyjaciółmi, ale ostatnio grupa barbarzyńców zabiła jego kompana i teraz ściga również jego. Po chwili pojawi się grupa barbarzyńców, którzy w istocie są druidami. Ich przywódca Seniyad powie nam, że Aldeth i spółka zaatakowali i zamordowali jednego z druidów. Aldeth oczywiście zaprzeczy. No i komu teraz uwierzyć? Wybór należy do Was i nie pozostanie bez wpływu na dalszą rozgrywkę. Możemy postąpić następująco:
      - przyłączamy się do druidów i walczymy z Aldethem. Pokonujemy go bez problemów bez wykorzystania czarów, ma bowiem pewną niewrażliwość na magię. Za zwycięstwo otrzymujemy 650 PD i zdobywamy cenne przedmioty: 1240 sztuk złota, Miksturę heroizmu, Diament, Zbroję skórzaną ćwiekowaną i Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciwko zmiennokształtnym "Kondar" (niezbędny we Wrotach Baldura, Wieży Durlaga i na Wyspie Wilkołaków). Zanim porozmawiamy z Seniyadem, okradamy go z "Pierścienia druida", który pozwala na zauroczenie zwierząt bez rzutu obronnego, dodatkowo nie ma ograniczeń co do klasy mogącej go używać! Dopiero teraz rozmawiamy z przywódcą, który skieruje nas do siedziby Żelaznego Tronu i ostrzeże przed grasującą w Kniei sektą Druidów Cienia. Za pomoc druidom otrzymamy także 2.000 PD;
      - pomagamy Aldethowi i walczymy z druidami. Seniyad będzie atakował nas kijem, nie używa czarów(!), a trzej jego pomocnicy biją się płomiennymi ostrzami. Walka jest dziecinnie prosta, po chwili wszyscy będą martwi. Za pokonanie Seniyada otrzymamy 4.000 PD (i wspomniany "pierścień druida"), za jego parobków tylko po 120 PD. Aldeth wręczy nam Miksturę heroizmu i obieca pomoc we Wrotach Baldura. Otrzymamy również jeszcze 2.000 PD za wykonanie zadania. Nie zapominajmy, aby przed rozmową z Aldethem okraść go z Miecza półtoraręcznego, mikstury i diamentu!Sami zadecydujecie, po czyjej stronie stanąć w tym sporze, a konsekwencje tego wyboru poznacie dopiero we Wrotach Baldura.
      W domku myśliwskim znajduje się zamknięta skrzynia, w której jest 395 sztuk złota, Eliksir zdrowia, Mikstura niewrażliwości, Naszyjnik z obsydianem i po 2 strzały ogniste i lodowe.

    • Coran - Znakomity łucznik, którego warto przyłączyć do drużyny, zaproponuje polowanie na Wywerny, za które burmistrz Beregostu wyznaczył sowitą nagrodę. Oczywiście z ochotą przystajemy na propozycję elfa i ruszamy na poszukiwania.

    Pierwsza część Kniei Otulisko obfituje przede wszystkim w Straszne wilki (650 PD). Napotkamy co najmniej kilka grup tych potworów i warto rozpędzać je przy pomocy Różdżki strachu bądź czarów uśpienie lub oplątanie. Ważne przecież, abyśmy niepotrzebnie nie tracili mikstur uzdrowienia, które bardzo potrzebne będą nam już na kolejnym obszarze.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Ishta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.08.2007 o 14:49  

    "obfituje w Straszne Wilki"? Może z 6 sztuk...

    mosadi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.03.2008 o 10:41  

    Coran to dobry łucznik, polecam go, a w parze z Kivanem mamy zabójczą drugą linię.

    Zenek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.04.2008 o 11:22  

    Wziąłbym go, ale jakoś mam sentyment do Kivana... Chociarz..

    Maro
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.05.2008 o 20:40  

    ej nigdzie nie moge znalesc tych tasloi z plaszczem o0

    Mayhem
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.08.2008 o 21:38  

    są w dolnym rogu mapy. Cała banda

    JayJay
     

    Wędrowiec
    Temat: Co się dostanie we Wrotach ...
    Dodany: 13.12.2008 o 12:34  

    Co się dostanie we Wrotach Baldura za pomoc druidom?

    Ania
     

    Wędrowiec
    Temat: Co sie dostanie we Wrotach...
    Dodany: 01.03.2009 o 12:17  

    Wlasnie jestem we Wrotach Baldura no i za pomoc otrzymasz to ze mozesz Aldethowi znowu uratowac dupsko ;) Trzeba wykopac wszystkie zmiennoksztaltne w ligi kupcow. A najlepsze jest to ze jesli w kniei ukradnie mu sie miecz, to we wrotach w zamian za udzielona pomoc otrzymasz drugi taki sam miecz :) Warto bo o ile pamietam w pozniejszych rozgrywkach bedize sie mialo do czynienia ze spora iloscia zmiennoksztaltnych i wtedy co dwa miecze to nie jeden ;)

    aa
     

    Wędrowiec
    Temat: a gdzie te wyverny sie podz...
    Dodany: 24.06.2009 o 17:21  

    a gdzie te wyverny sie podziewaja?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: aldethowi za pomocą kradzie...
    Dodany: 13.10.2009 o 17:01  

    aldethowi za pomocą kradzieży kieszonkowej da się ukraść jedynie zwykły krótki miecz, ale, po zabiciu druidów, można pogadać z nim, dostać te 2000exp i, zanim się oddali, zabić go i wziąć sobie półtoraręczny, bez spieprzenia szansy na zadanie we wrotach i zdobycie drugiego miecza :)

    Perez
     

    Wędrowiec
    Temat: Coran - problem
    Dodany: 07.11.2009 o 14:38  

    Witam. Mam problem ponieważ Coran u mnie w teamie nie może ani otwierać zamków ani się kryć. Obie umiejętności są na szarym tle, dlaczego?? POMOCY!!

    TenPoLewej
     

    Wędrowiec
    Temat: Coran
    Dodany: 27.12.2009 o 10:53  

    Może ma założoną ciężką jakąś ciężką zbroje

    Melon
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam Problem pomocy
    Dodany: 06.01.2010 o 19:45  

    grałem jużz kiedyś i było spoko a teraz nie wiem jak odblokować tą lokacje zwiedziłem cały świat prócz wieży durlaga ale knieja mi się nie pokazuje co musze zrobić ??

    kwyt
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam. Mam problem... Gram ...
    Dodany: 08.03.2010 o 18:37  

    Witam. Mam problem... Gram "złą" drużyną (reputacja 5 - nielubiany) i jak podszedłem do tego Aldetha Sashenstara to powiedział, że nie gada z takimi co przynoszą kłopoty i nie mam w ogóle tego questa do wykonania :/ Coran też nie chce się przyłączyć, ale to mnie akurat nie interesuje bo już skompletowałem odpowiednią dla mnie drużynę ;)

    Elessar
     

    Wędrowiec
    Temat: Co do reputacji podwyższ ją...
    Dodany: 18.07.2010 o 17:53  

    Co do reputacji podwyższ ją troche to pogada z Tobą - Zabicie Aldetha to brak łupu z drutów i pożądnego expa ale za to w centralnej części wrót baldura zatakuje nas jego brat z ciężką kuszą + ileś tam (najlepsza w grze z tego rodzaju) ale za to brak zadań w gildi kupieckiej - brak wstępu -- co do pomocy no to exp za druty i ekwipunek ich możliwośc wejścia do ligi kupieckiej (jego miecz da sie bez problemu ukrasc mu wiec to lepsza droga chyba ze ktos ma chetke na ta ciezka kusze - pozniej we wrotach niedostawalem chyba juz tego miecza drugi raz ale mozliwe ze tak bo jest slaby wiec moze od razu sprzedalem - kolejna jego wersja jest w brodzie ulgota jesli mamy dodatek wybrzezy mieczy) - w tym momecie probuje nie gadac do niego i zrobic ten quest jak bede we wrotach (mniej powtarzania gry) wtedy sprawdze czy kusza sie oplaca bo gdzies znalazlem ze to kusza +5 ale nie moge w to uwierzyc wiec sam sprawdze)

    SaoSin
     

    Wędrowiec
    Temat: Walka z druidami łatwa ?!?Ż...
    Dodany: 04.08.2010 o 21:53  

    Walka z druidami łatwa ?!?
    Że Saniyaden nic nie czaruje?! ...
    przyrżnoł mojej postaci z wezwania błyskawic ni z tąd ni z owąd piorun pieprznoł za ponad +45 hp i Coran znikł z powierzchni ziemi jak to jest dziecinnie łatwe to ja jestem święty , obóz bandytów to pikuś w porównaniu z takimi niespodziankami

    Żebyście widzieli moją mine potej akcji 0_o

    wlodar03
     

    Wędrowiec
    Temat: a ja wcale nie moge ukraść ...
    Dodany: 21.11.2010 o 14:51  

    a ja wcale nie moge ukraść miecza, dostaje tylko trzy mikstury, a pokazuje mi ze postać nie ma już odpowiednich przedmiotów do kradzieży

    olekkks
     

    Wędrowiec
    Temat: szczerze polecam corana jes...
    Dodany: 08.03.2012 o 9:56  

    szczerze polecam corana jest najlepszym łucznikiem w grze jak sie mu da długi łuk celności to nawet jak strzela normalnymi strzałami to zadaje około 15 obrażeń. również zprawie zawsze trafia i szybko strzela

    RoRo
     

    Wędrowiec
    Temat: u mnie - pomagam Aldethowi ...
    Dodany: 25.03.2012 o 21:59  

    u mnie - pomagam Aldethowi , zabijam druidów a koleś po wszystkim nie chce ze mną gadać!!! i co trzepnąc go też??? Ukraść mu mogłem tylko krótki miecz więc lipa...

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: Osobiście polecam pomoc dru...
    Dodany: 12.04.2012 o 15:46  

    Osobiście polecam pomoc druidom. Co prawda nie dostaniemy się później do Ligi Kupieckiej we Wrotach Baldura, ale nie stracimy wiele (trochę doświadczenia, żadnych większych skarbów). Jeżeli zaś zabijemy Aldetha, to we Wrotach zaatakuje nas jego brat - ma on najlepszą ciężką kuszę w grze ("Kusza celności").

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: A ja mam taki dziwny proble...
    Dodany: 23.12.2012 o 9:24  

    A ja mam taki dziwny problem. Gram w jedynke juz chyba z 7 czy 8 raz i nigdy na cos takiego nie trafilem. Otoz zaczynajac gre stwierdzilem ze chce Yeslicka do druzyny, wiec zeby dojsc do niego jak najszybciej robilem tylko i wylacznie glowny watek, nie zabijajac nic ponadto ani nie robiac pobocznych questow. Z tego tez wzgledu ominalem Aldetha. Wrocilem do niego juz z Yeslickiem, podchodze zeby pogadac...a ten do mnie ze nie ma o czym ze mna rozmawiac i zebym dal mu spokoj! Czy ktos sie spotkal juz z czyms takim? Nie wiem jak temu zaradzic.

    EDIT: A moze to dlatego ze zanim z nim pogadalem, to poszedlem na chwile do Wrot?



    Ten artykuł skomentowano 21 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw