Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Mikstury • INSIMILION

    Baldur's Gate » Zbrojownia


    Mikstury

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 09.06.2008
    Aktualizacja: 17.08.2012

    Wczasie swych wędrówek po Wybrzeżu Mieczy niejednokrotnie natkniesz się, podróżniku, na rozmaite mikstury i magiczne eliksiry. Użycie ich przynosi różne efekty - od uleczenia naszego bohatera, poprzez zmianę wartości jego cech, aż po wybuch ognistej kuli.
    Poniżej przedstawiam spis tych użytecznych przedmiotów.

    Antidotum

    Jak na to wskazuje nazwa, ta mikstura neutralizuje wszystkie trucizny. Może zostać użyta tylko raz.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia w świątyniach.
      2. Jaskinia z Grimuarem Zdrowego Ciała (AR3600).
      3. Można ukraść Chirurgowi (AR3100).
      4. Do kupienia u Gellany Lustrzany Cień.
      5. Gospoda Pod Pomocną Dłonią, drugie piętro. Otrzymujemy od Landrin
      6. Jarmark Nashkel. W jednym z namiotów spotykamy czarownicę Benthę, możemy jej ukraść tę miksturę.
      7. Knieja Otulisko III, dom Arcydruida Cienia.
      8. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      9. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      10. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      11. Wieża Durlaga, handlarz Erdane.
    • Komentarz: Przydatna, łatwo dostępna mikstura. Zawsze warto mieć kilka jej sztuk pod ręką, na wypadek ataku pająków lub wdepnięcia w pułapkę z trucizną.

    Antidotum (przeklęte)

    Jak nazwa wskazuje, ten eliksir najwyraźniej neutralizuje wszystkie trucizny, których efekty w danym czasie cierpi pijący. Organizm zostaje oczyszczony natychmiast, a mikstury można użyć tylko raz. Jej kolor jest dość dziwny, ale nie należy się tym zrażać.

    UWAGA: Po wypiciu tego eliksiru na postać zostanie rzucona klątwa snu.

    • Miejsce:
      1. Ruiny szkoły Ulcastera.
      2. Lokacja na północ od gospody Pod Pomocną Dłonią (AR1400), w legowisku ankhegów.
      3. Do kupienia w Tanich Towarach Szczęściarza Aello (AR0800).
      4. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
    • Komentarz: Jeżeli ktoś się nudzi, może zapisać grę i wypić tę miksturę.

    Antidotum Marka

    Eliksir Marka ma najpewniej 10 dawek. Jest silniejszy niż zwykłe antidotum i zapewne może zneutralizować działanie nawet najbardziej zabójczych trucizn.

    • Miejsce: Marek w Spłonionej Syrenie.
    • Komentarz: O tak, zdecydowanie polecam. Zdobycie tej mikstury może nie być łatwe, ale warto się o nią postarać - możemy znaleźć się w sytuacji, gdy będzie ona dla nas jedynym ratunkiem.

    Czerwona mikstura

    Jedna z najdziwniejszych mikstur, jakie można znaleźć lub marzenie każdego czarodzieja, zależnie od tego, kogo o nią spytasz. W jednej chwili pijący staje się najsłabszą, najgłupszą i najinteligentniejszą osobą, jaka kiedykolwiek żyła i uzyskuje 50 % antymagii. Efekt utrzymuje się przez 24 godziny, tak wiec zastanów się poważnie, zanim pociągniesz pierwszy łyk.

      PARAMETRY:
    • Inteligencja: wzrasta do 25
    • Mądrość: spada do 3
    • Siła: spada do 3
    • Specjalne: +50% antymagii
    • Czas trwania: 24 godziny
    • Miejsce: Jarmark. Do kupienia w jednym z namiotów.
    • Komentarz: Mikstura ta może się nam przydać, gdy chcemy by nasz mag nauczył się nowych czarów. Spadek siły do 3 sprawia, że premię do antymagii możemy wykorzystać w walce dopiero po opróżnieniu ekwipunku (co by nasz bohater przeciążonym nie był), spadek mądrości zaś obniży niektóre z rzutów obronnych.

    Eliksir zdrowia

    Eliksir Zdrowia jest silną miksturą leczniczą, która oczyszcza organizm ze wszystkich zanieczyszczeń. Po pierwsze, neutralizuje wszystkie trucizny. Po drugie, leczy 10 punktów obrażeń.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Można ukraść Chirurgowi (AR3100).
      3. Jaskinia z Grimuarem Zdrowego Ciała (AR3600).
      4. Do kupienia w świątyniach.
      5. Do kupienia u Gellany Lustrzany Cień.
      6. Świątynia Pieśni Poranka, można ukraść Keldathowi Ormlyrowi.
      7. Gullykin, można ukraść Gandalorowi Szczęśliwej Stopie.
      8. Dom w Kniei Otulisko I.
      9. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      10. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      11. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      12. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
    • Komentarz: Połączenie Mikstury Uzdrowienia i Antidotum. Nie dość, że neutralizuje wszelkie trucizny, to jeszcze przywraca 10 punktów życia. Bardzo przydatny.

    Fioletowa mikstura

    Jedna z najdziwniejszych mikstur stworzonych w krainach. W jednej chwili mięśnie pijącego rozrastają się do niewiarygodnych rozmiarów (staje się silny jak tytan), podczas gdy zręczność i kondycja spadają. Efekt utrzymuje się przez 24 godziny, tak więc zastanów się poważnie, zanim pociągniesz pierwszy łyk.

      PARAMETRY:
    • Siła: wzrasta do 25
    • Zręczność: spada do 3
    • Kondycja: spada do 3
    • Czas trwania: 24 godziny
    • Miejsce: Jarmark. Do kupienia w jednym z namiotów.
    • Komentarz: Całkowicie bezużyteczna mikstura. Spadek zręczności i kondycji jest tak znaczny, że nawet wzrost siły do maksymalnej wartości go nie rekompensuje. Nie polecam.

    Flakonik z tajemniczym płynem

    Ta mikstura zawiera dziwną zieloną substancję, podobną do osadu, który mogłeś widzieć na wagonikach w kopalni. Po zetknięciu się z żelazem sprawia, że zmienia ono kolor, i to najprawdopodobniej ona wywołała "plagę", która dotknęła żelazo na Wybrzeżu Mieczy. Koboldy, które zabiłeś, musiały skazić wszystkie złoża w kopalni, chociaż trudno ci uwierzyć, że wymyśliły to same.

    • Miejsce: Drugi poziom kopalni Nashkel, przy jednym z koboldów.
    • Komentarz: Mikstura ta jest dowodem na to, że koboldy zatruwają rudę żelaza w kopalni Nashkel. Należy dostarczyć ją burmistrzowi miasta, Berrunowi Ghastkilowi.

    Mikstura geniuszu

    Jak wskazuje na to nazwa, ta mikstura zwiększa inteligencję osoby, która ją wypije o 4, do 25 (maksymalnie); działa przez 15 tur, albo do czasu rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Gellany Lustrzany Cień.
      2. Ruiny szkoły Ulcastera.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Drugie Piętro Wieży Durlaga.
      5. Przywódcy Żelaznego Tronu w Candlekeep.
    • Komentarz: Dobra, często używana mikstura. Polecam wypić przed zapamiętywaniem zaklęć (oczywiście nie marnujemy jednej mikstury na naukę jednego czaru).

    Mikstura heroizmu

    Ta mikstura na pewien czas podnosi poziom postaci. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, czyniąc ją naprawdę bardzo przydatną w walce. Może być używana tylko przez wojowników.

      PARAMETRY:
    • Punkty życia: +10% (tylko bazowe)
    • TraK0: do 90%
    • Czas trwania: 10 tur
    • Mogą jej używać:
      Wszyscy zbrojni (dwu- i wieloklasowcy)
    • Miejsce:
      1. Gellana Lustrzany Cień, można ukraść.
      2. Beregost, w jednym z domów.
      3. Jarmark Nashkel. W jednym z namiotów spotykamy czarownicę Benthę. Jeżeli ją uratujemy, wręczy nam tę miksturę, w przeciwnym wypadku znajdziemy ją przy jej zwłokach.
      4. Jeden z namiotów na Jarmarku.
      5. Gullykin, zabójcy w południowej części lokacji.
      6. Knieja Otulisko I (AR2200), Aldeth Sashenstar. Jeżeli mu pomożemy, wręczy nam miksturę jako nagrodę, jeżeli staniemy po stronie druidów, znajdziemy ją przy jego zwłokach.
      7. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      8. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      9. W jednym z domów w środkowych Wrotach Baldura (AR0700).
      10. W jednym z domów w północnych Wrotach Baldura (AR0200).
      11. Południowo-zachodnie Wrota Baldura (AR1100). Jeżeli nie zabiliśmy Aldetha Sashenstara w Kniei Otulisko, to możemy go teraz dwukrotnie okraść - po raz pierwszy gdy stoi pod budynkiem Ligi Kupieckiej i ponownie, gdy spotykamy go w środku.
      12. Katakumby Candlekeep.
      13. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      14. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi.
      15. Broda Ulgotha. Można ukraść Shandalarowi.
      16. Broda Ulgotha. Gdy wrócimy ze sztyletem dla Hurgana, zostaniemy zaatakowani przez kultystów, którzy mają przy sobie te mikstury.
    • Komentarz: Świetna mikstura. Zwiększa ilość punktów życia naszego wojownika i poprawia jego TraK0, efekt utrzymuje się przez dość długi czas. Warto wypić przed trudniejszą walką.

    Mikstura infrawizji

    Ta mikstura obdarza osobę, która ją wypije, infrawizją sięgającą 40 metrów. Efekt utrzymuje się przez 20 tur albo do momentu rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Jaskinia z Grimuarem Zdrowego Ciała (AR3600).
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
    • Komentarz: Infrawizja? A po co to komu? Podświetlenie istot na czerwono (oczywiście tylko w ciemnościach) ani nam nie pomoże, ani nie zaszkodzi. I tak pewnie w drużynie będziemy mieli jakiegoś elfa, czy krasnoluda, który ma tę zdolność wrodzoną. Mikstura na sprzedaż.

    Mikstura intuicji

    Osoba, która wypije tę miksturę, czuje się tak, jakby do jej głowy zstąpił jakiś wyższy byt. Staje się mądrzejsza; do głowy przychodzą jej zadziwiające myśli. Mądrość pijącego wzrasta do 18 na okres 6 godzin lub do chwili rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Do kupienia u Gellany Lustrzany Cień.
      3. Beregost, w jednym z domów.
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      6. W jednym z domów w północno-zachodnich Wrotach Baldura (AR0100).
      7. W jednym z domów w południowo-wschodnich Wrotach Baldura (AR1300).
    • Komentarz: Mądrość wpływa na wiedzę, niektóre rzuty obronne (m.in. przeciw czarom) i na szansę zepsucia niemagicznej broni. Mikstura Intuicji może nam się zatem przydać w walce z przeciwnikami posługującymi się magią lub w sytuacji, gdy nie mamy możliwości zidentyfikowania przedmiotu (albo po prostu żal nam przeznaczyć na ten cel 100 sztuk złota).

    Mikstura izolacji

    Ta mikstura zapewnia osobie, która ją wypije 50% odporności na obrażenia od elektryczności. Efekt utrzymuje się przez 10 tur albo do momentu rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Piętro domu Arkiona we wschodnich Wrotach Baldura (AR0800).
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
    • Komentarz: Jak widać, mikstura przydatna jedynie w sytuacjach, gdy przeciwnik posługuje się elektrycznością. Przecwiników takich jest niewielu, właściwie można ją sprzedać.

    Mikstura kamiennego ciała

    Osoba, która wypije tę miksturę, zacznie wyglądać i czuć się tak, jakby przemieniła się w kamień - zmieni się kolor jej skóry, a ciało zesztywnieje; zmysły również będą działać inaczej.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 0
    • Rzuty obronne: +3
    • Zręczność: -3
    • Czas działania: 5 tur
    • Miejsce:
      1. Amazonki w AR5000 (wyjście z Kopalni Nashkel).
      2. Gullykin, w jednym z domów.
      3. Mag Lendarn w podziemiach Firewine.
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      6. Drugie piętro Wieży Durlaga.
      7. Magazyn w południowych Wrotach Baldura (AR1200).
      8. Północne Wrota Baldura
      9. Katakumby Candlekeep.
    • Komentarz: Przydatna mikstura. Poprawia klasę pancerza, zwiększa rzuty obronne. Użyteczna w walce z przeciwnikami posługującymi się magią, truciznami i tym podobnymi rzeczami (czyli tymi, przed którymi mogą obronić nas udane rzuty).

    Mikstura klarowności

    Ta mikstura pozwala uleczyć szaleństwo i przywrócić umysłowi jasność. Postać powraca do zdrowia natychmiast po jej wypiciu.

      PARAMETRY:
    • Specjalne: chroni przed ogłupieniem, strachem, urokiem
    • Czas trwania: 5 tur
    • Miejsce:
      1. Pierwsze piętro gospody Winthropa, w zamkniętej szafce.
      2. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      3. Przywódcy Żelaznego Tronu w Candlekeep.
    • Komentarz: Bardzo dobra mikstura. Wszelkie zaklęcia działające na umysł mogą zniszczyć przewagę osiągniętą przez nas w walce w ciągu jednej chwili. Dlatego też warto wykorzystać ten eliksir przeciw przeciwnikom rzucającym wymienione w parametrach czary (jak np. posługujące się urokami Siriny).

    Mikstura lustrzanych oczu

    Ta mikstura chroni pijącego przed wszystkimi rodzajami petryfikacji. Efekt utrzymuje się przez 10 rund albo do czasu rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Ruiny szkoły Ulcastera.
      3. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Do kupienia u szynkarza w Brodzie Ulgotha.
      6. W jednym z domów w środkowych Wrotach Baldura (AR0700).
    • Komentarz: Eliksir doskonały do walki z bazyliszkami. Przyda nam się w kilku miejscach, dlatego warto zawsze mieć parę jego sztuk przy sobie.

    Mikstura magicznej zasłony

    Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50 % na wszystkie rodzaje magicznych obrażeń. Efekt utrzymuje się przez 3 rundy, co sprawia, że tego wywaru najlepiej używać podczas walki.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +50% odporności na wszystkie rodzaje magicznych, nie fizycznych, obrażeń
    • Specjalne: wszystkie rzuty obronne kończą się powodzeniem
    • Czas trwania: 3 tury
    • Miejsce:
      1. Budynek na zewnątrz Kopalni Żelaznego Tronu.
      2. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
    • Komentarz: Dobry eliksir. Redukuje otrzymywane przez nas obrażenia magicznego pochodzenia (np. obrażenia zadawane przez magiczny pocisk, czy magiczny ogień) do połowy, co czyni go przydatnym w walce z magami. Efekt utrzymuje się jedynie przez 3 rundy.

    Mikstura mocy

    Ten potężny eliksir działa podobnie do mikstury heroizmu, również podnosi poziom, ale tylko o 2. Zyskana moc wpływa na punkty życia, TraK0 i zdolności złodziejskie, choć nie na cios w plecy.

      PARAMETRY:
    • TraK0: +2
    • Punkty życia: +20% czasowo
    • Krycie się w cieniu: +20%
    • Kradzież kieszonkowa: +20%
    • Otwieranie zamków: +20%
    • Wykrywanie/rozbezpieczanie pułapek: +20%
    • Czas trwania: 4 tury
    • Miejsce:
      1. Amazonki w AR5000 (wyjście z Kopalni Nashkel).
      2. Mag Lendarn w podziemiach Firewine.
      3. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
    • Komentarz: Kolejny znakomity eliksir. Dobry zarówno dla wojowników (premia do TraK0 i punktów życia), jak i dla złodziei. Warto zachować kilka sztuk z myślą o trudniejszych walkach.

    Mikstura niewidzialności

    Ta mikstura czyni postać niewidzialną w podobny sposób, jak czar maga z drugiego poziomu o tej samej nazwie.

    • Miejsce:
      1. Beregost, zamknięta skrzynia na piętrze szlacheckiej posiadłości.
      2. Gospoda pod Pomocną Dłonią, Jaheira.
      3. Jeden z namiotów na Jarmarku.
      4. Nashkel, w szafce na piętrze Posiadłości.
      5. AR5000, w krypcie Revenanta.
      6. Poszukiwacze przygód w AR3500 (lokacja z bazyliszkami).
      7. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      8. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      9. W jednym z domów w północnych Wrotach Baldura (AR0200).
      10. Katakumby Candlekeep.
    • Komentarz: Bardzo dobra mikstura. Może się przydać, jeżeli nasz złodziej planuje atak z zaskoczenia i nie udaje mu się ukryć w cieniu lub w sytuacji gdy np. nasz mag dostanie się przypadkiem pod ostrzał wroga i nie ma dokąd uciec (gulp! i maga nie ma).

    Mikstura niewrażliwości

    Ta mikstura daje olbrzymią odporność na wszystkie ataki oraz modyfikatory do wszystkich rzutów obronnych. Działa przez 5 tur i może być używana tylko przez wojowników.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: zmniejszona do 0
    • Rzuty obronne: +5
    • Miejsce:
      1. Jeden z namiotów na Jarmarku.
      2. Dom w Kniei Otulisko I.
      3. Knieja Otulisko III, druid Laskal.
      4. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Drugie piętro Wieży Durlaga.
      7. Północno-zachodnie Wrota Baldura (AR0100), w posiadłości Entara Srebrnej Tarczy.
      8. Katakumby Candlekeep.
    • Komentarz: Znakomita rzecz, ulepszona wersja mikstury kamiennego ciała. Nie dość, że obniża klasę pancerza do 0, to jeszcze znacznie poprawia nasze rzuty obronne. Użyteczna w walce z przeciwnikami posługującymi się magią, truciznami i tym podobnymi rzeczami (czyli tymi, przed którymi mogą obronić nas udane rzuty), a także wojownikami o wysokim TraK0.

    Mikstura niewrażliwości (przeklęta)

    Ta mikstura zapewnia dużą odporność na wszystkie ataki, jednocześnie zwiększając wszystkie rzuty obronne. Efekt trwa 5 tur, ale eliksiru mogą używać jedynie wojownicy. Płyn ten ma dziwną konsystencję, zupełnie inną, niż te, które do tej pory widziałeś.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: do 0
    • Rzuty obronne: +5
    • UWAGA: Po wypiciu tej mikstury na postać zostanie rzucona klątwa petryfikacji.
    • Komentarz: Tak jest, petryfikacja to śmieszna sprawa. Jeżeli chcemy pozbyć się bohatera z nierozłączalnej normalnie pary (jak np. Khalid i Jaheira), dajemy mu ten eliksir i patrzymy jak zmienia się w kamień. Gdy zatęsknimy za straconym w ten sposób towarzyszem, wystarczy zastosować zwój Zamiany Kamienia w Ciało.

    Mikstura ochrony

    Ta mikstura działa podobnie do mikstury niewrażliwości i zwiększa klasę pancerza osoby, która ją wypije, na okres 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: spada do 0
    • Czas trwania: 10 tur
    • Miejsce:
      1. Gullykin, w jednym z domów.
      2. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      3. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      4. Magazyn w południowych Wrotach Baldura (AR1200).
      5. W gospodzie w północno-zachodnich Wrotach Baldura (AR0100).
      6. W podziemiach wyspy wilkołaków.
    • Komentarz: Słabsza wersja mikstury niewrażliwości. Poprawia klasę pancerza, ale nie wpływa na rzuty obronne. Przydatna w walce z wojownikami o dobrym TraK0.

    Mikstura ochrony przed magią

    Ten potężny eliksir czyni pijącego odpornym w 50 % na błogosławieństwa i przekleństwa różnej maści. Efekt utrzymuje się przez 10 tur, albo do czasu rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Chirurg w AR3100.
      2. Lokacja na północ od gospody Pod Pomocną Dłonią (AR1400), w legowisku ankhegów.
      3. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
    • Komentarz: Dziwna mikstura. Zapewnia nam 50% odporności na wrogie przekleństwa, ale jednocześnie sprawia, że stajemy się odporni również na wszelkie błogosławieństwa (w 50%). Najlepiej najpierw rzucić odpowiednie czary wspomagające, a następnie wypić ten eliksir.

    Mikstura odporności na ogień

    Ta mikstura uodparnia osobę, która ją wypije przeciwko wszystkim rodzajom ognia. Wszystkie obrażenia od ognia zostają zmniejszone do 50%. Odporność ta kumuluje się z innymi modyfikatorami. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

    • Miejsce:
      1. Można ukraść Thalantyrowi.
      2. Jaskinia w wiosce Xvartów (AR4700)
      3. Jaskinia w lokacji na zachód od Mostu Firewine (AR4400).
      4. Jeden z namiotów na Jarmarku.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      7. Północno-wschodnie Wrota Baldura (AR0300), na piętrze Domu Rozliczeniowego.
      8. Candlekeep, najwyższe piętro biblioteki.
    • Komentarz: Jak sama nazwa wskazuje - mikstura przyda się jedynie w walce z przeciwnikami posługującymi się ogniem, lub w wypadku pułapek z Ognistą Kulą, których nie udało się rozbroić naszemu złodziejowi. Dobrze jest zawsze mieć przy sobie 2-3 flaszki.

    Mikstura odporności na zimno

    Ta mikstura czyni osobę, która ją wypije, w 50% odporną na wszystkie magiczne ataki oparte na zimnie przez 10 tur.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Twierdza Gnolli, jeden ze strażników mostu - Gnarl.
      3. Kopalnie Żelaznego Tronu, czwarty poziom.
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      6. W podziemiach wyspy wilkołaków.
    • Komentarz: To samo co w przypadku mikstury odporności na ogień, tyle że odporność dotyczy ataków opartych na zimnie (czar Stożek Zimna albo atak Śnieżnego Wilka). I również warto mieć przy sobie kilka sztuk tego eliksiru.

    Mikstura ognistego oddechu

    Mikstura ziania ogniem w magiczny sposób zmienia gardło tak, że osoba, która ją wypije, może ziać stożkiem ognia. Płomienie zadają 6k10 obrażeń lub połowę po wykonaniu rzutu obronnego przeciw zionięciu.

    • Miejsce:
      1. Obóz Bandytów, w jednej ze skrzyń.
      2. Obóz Bandytów, ma ją przy sobie Taugosz Khossan.
      3. Kopalnie Żelaznego Tronu, czwarty poziom.
      4. Jeden z budynków Gildii Złodziei (AR0800).
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
    • Komentarz: Każde dodatkowe obrażenia jakie możemy zadać przeciwnikowi są mile widziane. A 6k10 obrażeń to całkiem sporo. Polecam.

    Mikstura percepcji

    Ta mikstura wyostrza zmysły pijącego, co sprawia, że może on wykonywać lepiej czynności, które wymagają wyczucia. W efekcie może używać niektórych zdolności złodziejskich z większym powodzeniem.

      PARAMETRY:
    • Wykrywanie/rozbezpieczanie pułapek: +20%
    • Kradzież kieszonkowa: +20%
    • Otwieranie zamków: +20%
    • Krycie się w cieniu: +20%
    • Czas trwania: 6 godzin
    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Do kupienia w Tanich Towarach Szczęściarza Aello (AR0800).
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Wshodnia Wrota Baldura (AR0800), na piętrze Sklepu.
      5. Środkowe Wrota Baldura (AR0700), Delorna w Posiadłości Oberona.
      6. Południowe Wrota Baldura (AR1200), najwyższe piętro siedziby Żelaznego Tronu.
      7. Wieża Durlaga, handlarz Erdane.
      8. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
    • Komentarz: Jeżeli nasz złodziej nie ma jeszcze wysokiego poziomu i jego umiejętności nie są wystarczająco rozwinięte, ta mikstura może być dla nas ratunkiem. Na pewno może się przydać w Wieży Durlaga, gdzie pułapki czyhają na nas na każdym kroku, ale wykorzystać ją możemy też do kradzieży w sklepach lub do otwarcia wyjątkowo trudnych zamków.

    Mikstura regeneracji

    Ten potężny eliksir daje pijącemu zdolność regeneracji, podobnej do trollowej; jego rany zasklepiają się i znikają po pewnym czasie. Efekt utrzymuje się przez 3 tury i pozwala zregenerować 2 obrażenia w rundzie.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      3. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      4. W jednym z domów na wyspie wilkołaków.
    • Komentarz: Ciekawy eliksir. Przydatny, gdy chcemy się wyleczyć, a nie potrzebujemy natychmiastowego przywrócenia sporej ilości punktów życia (dlatego w czasie walk lepiej korzystać z np. mikstury uzdrowienia).

    Mikstura siły

    Ta mikstura wypełnia członki postaci magiczną energią. Jej siła rośnie do 18 na 20 tur, albo do czasu rozproszenia.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Ruiny szkoły Ulcastera.
      3. Obóz Bandytów, Tazok.
      4. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      5. Sklep Ciszy, w jednej z szafek.
      6. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      7. Tazok w finałowej walce.
    • Komentarz: Zwiększenie siły niesie ze sobą premię do obrażeń zadawanych bronią do walki wręcz i poprawia TraK0 przy używaniu tejże. Mikstura dobra dla wojowników o niskiej sile lub złodzieja, który szykuje się do ataku z zaskoczenia.

    Mikstura siły giganta chmurowego

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym, idzie modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Siła: 23 (Siła chmurnego giganta)
    • Miejsce:
      1. Lokacja na północ od gospody Pod Pomocną Dłonią (AR1400), w legowisku ankhegów.
      2. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      3. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      4. Drugie piętro Wieży Durlaga.
      5. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
    • Komentarz: Naprawdę potężna mikstura. Podnosi ona siłę wojownika do 23, co zwiększa zadawane przez niego obrażenia oraz poprawia jego TraK0. Warto użyć przed jakąś trudniejszą walką. A jeżeli marzy nam się spektakularny cios w plecy, przekażmy eliksir naszemu wojownikowi/złodziejowi (o ile takowy znajduje się w drużynie).

    Mikstura siły giganta lodowego

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Siła: 21 (Siła lodowego giganta)
    • Miejsce:
      1. Wschodnia krypta w AR5000.
      2. Drassus w Kopalniach Żelaznego Tronu (AR1800).
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Przywódcy Żelaznego Tronu w Candlekeep.
      6. Katakumby Candlekeep.
      7. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      8. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi.
      9. Przy Królu w Wieży Durlaga (szachy).
      10. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi.
    • Komentarz: Mikstura ta podnosi siłę wojownika do 21, co zwiększa zadawane przez niego obrażenia oraz poprawia jego TraK0. Warto użyć przed jakąś trudniejszą walką. A jeżeli marzy nam się spektakularny cios w plecy, przekażmy eliksir naszemu wojownikowi/złodziejowi (o ile takowy znajduje się w drużynie).

    Mikstura siły giganta ogniowego

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Siła: 22 (Siła ognistego giganta)
    • Miejsce:
      1. Jeden z namiotów na Jarmarku.
      2. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Jeden z domów na wyspie wilkołaków.
      6. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi.
    • Komentarz: Mikstura ta podnosi siłę wojownika do 22, co zwiększa zadawane przez niego obrażenia oraz poprawia jego TraK0. Warto użyć przed jakąś trudniejszą walką. A jeżeli marzy nam się spektakularny cios w plecy, przekażmy eliksir naszemu wojownikowi/złodziejowi (o ile takowy znajduje się w drużynie).

    Mikstura siły giganta sztormowego

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Siła: 24 (Siła sztormowego giganta)
    • Miejsce: Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
    • Komentarz: Jest to najpotężniejsza mikstura zwiększająca siłę w grze (nie licząc fioletowej mikstury, która niesie jednak za sobą kary do innych cech). Podnosi ona siłę wojownika do 24, co zwiększa zadawane przez niego obrażenia oraz poprawia jego TraK0. Warto użyć przed jakąś trudniejszą walką. A jeżeli marzy nam się spektakularny cios w plecy, przekażmy eliksir naszemu wojownikowi/złodziejowi (o ile takowy znajduje się w drużynie).

    Mikstura siły giganta wzgórzowego

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Siła: 19 (Siła wzgórzowego giganta)
    • Miejsce:
      1. Ruiny szkoły Ulcastera.
      2. Twierdza Gnolli, jeden ze strażników mostu - Gnarl.
      3. Amazonki w AR5000 (wyjście z Kopalni Nashkel).
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      6. Wieża Durlaga, handlarz Erdane.
      7. Południowo-zachodnie Wrota Baldura (AR1100), w piwnicy Siedmiu Słońc.
      8. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      9. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi.
    • Komentarz: Mikstura ta podnosi siłę wojownika do 19, co zwiększa zadawane przez niego obrażenia oraz poprawia jego TraK0. Warto użyć przed jakąś trudniejszą walką.

    Mikstura siły kamiennego giganta

    Ta mikstura może być używana tylko przez wojowników. Po wypiciu postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i obrażeń. Mikstura oddziałuje na bohatera przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Siła: 20 (Siła kamiennego giganta)
    • Miejsce:
      1. Brage w AR4100.
      2. Kopalnie Żelaznego Tronu, trzeci poziom.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Południowe Wrota Baldura (AR1200), najwyższe piętro siedziby Żelaznego Tronu.
    • Komentarz: Mikstura ta podnosi siłę wojownika do 20, co zwiększa zadawane przez niego obrażenia oraz poprawia jego TraK0. Warto użyć przed jakąś trudniejszą walką. A jeżeli marzy nam się spektakularny cios w plecy, przekażmy eliksir naszemu wojownikowi/złodziejowi (o ile takowy znajduje się w drużynie).

    Mikstura skupienia

    Ta mikstura daje pijącemu umiejętność koncentrowania umysłu na dowolnym zadaniu.

      PARAMETRY:
    • Inteligencja: +3
    • Zręczność: +3
    • Czas trwania: 12 godzin
    • Miejsce:
      1. Można ukraść Thalantyrowi.
      2. Do kupienia u Gellany Lustrzany Cień.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia w sklepie w północno-wschodnich Wrotach Baldura (AR0300).
    • Komentarz: Premia do zręczności poprawia KP naszego bohatera i jego TraK0 w walce bronią dystansową, premia do inteligencji zaś zwiększa szansę nauczenia się nowego czaru przez maga. Eliksir bardzo przydatny w sytuacji, gdy nasi łucznicy mają problemy z trafieniem przeciwnika lub gdy drużynowy czarodziej nie może się skupić przy nauce nowego zaklęcia.

    Mikstura tłumienia magii

    Ten potężny eliksir uodparnia osobę, która go wypije na czary do poziomu 5 (włącznie). W tym samym czasie, wszystkie zaklęcia z tego przedziału, rzucone na pijącego, przestają działać. Efekt utrzymuje się tylko przez 5 rund, trzeba więc uważnie śledzić upływ czasu.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Amazonki w AR5000 (wyjście z Kopalni Nashkel).
      3. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Północno-zachodnie Wrota Baldura (AR0100), w posiadłości Entara Srebrnej Tarczy.
    • Komentarz: Jak w opisie - jest to naprawdę potężny eliksir. Odporność na czary z poziomów 1-5 w sytuacji, gdy najpotężniejsi magowie w grze rzucają zaklęcia z najwyżej 5 poziomu, oznacza, że żaden wrogi czarodziej nie jest nam straszny. A 5 rund to wystarczająco wiele czasu dla sprawnego wojownika, aby pozbyć się czarującego problemu.

    Mikstura uzdrowienia

    Po zażyciu, ta mikstura przywraca 9 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy; mikstura ulega zniszczeniu.

    • Miejsce: Jest to najczęściej spotykana mikstura w grze, w związku z tym podam tylko kilka miejsc, w których możemy ją zdobyć.
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Do kupienia w świątyniach.
      3. Do kupienia u Gellany Lustrzany Cień.
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      7. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi (29 sztuk!).
    • Komentarz: Podstawowy eliksir leczący w grze. Najczęściej spotykany i najczęściej używany. Jeżeli jakimś cudem nam go zabraknie, należy jak najszybciej udać się do jakiejś świątyni i zakupić kilka sztuk.

    Mikstura uzdrowienia (przeklęta)

    Ten mętny eliksir, wypity w całości, sprawia, iż postać odzyskuje 9 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy, a mikstury nie można później użyć po raz kolejny.

    UWAGA: Po wypiciu tej mikstury na postać zostanie rzucona klątwa pijaństwa.

    • Miejsce:
      1. Wioska Xvartów (AR4700), handlarz Borda.
      2. Do kupienia w Tanich Towarach Szczęściarza Aello (AR0800).
      3. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      4. Północno-wschodnie Wrota Baldura (AR0300), na piętrze Domu Rozliczeniowego.
      5. Wieża Durlaga, piwnica. Poszukiwacz przygód Bayard.
    • Komentarz: Kolejny przeklęty eliksir. Ten należy do łagodniejszych, wywołuje bowiem jedynie klątwę pijaństwa.

    Mikstura wchłaniania

    Mikstura ta chroni przed wszystkimi obuchowymi atakami; ciosy zostają osłabione. Zapewnia również 100% niewrażliwości na ataki oparte na elektryczności przez 10 tur.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: +10 przeciwko obuchowym atakom
    • Odporność na elektryczność: 100% odporności
    • Czas trwania: 10 tur
    • Miejsce:
      1. Jaskinia z Grimuarem Zdrowego Ciała (AR3600).
      2. Ruiny szkoły Ulcastera.
      3. Kopalnie Nashkel, komnata Mulaheya.
      4. Gullykin, zabójcy w południowej części lokacji.
      5. Poszukiwacze przygód w AR3500 (lokacja z bazyliszkami).
      6. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      7. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      8. Do kupienia w sklepie w północno-wschodnich Wrotach Baldura (AR0300).
      9. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
    • Komentarz: Bardzo dobra mikstura. Przydatna w walce z przeciwnikami posługującymi się elektrycznością bądź broniami obuchowymi (kije, młoty, maczugi, wekiery). Polecam.

    Mikstura wolności

    Ta mikstura działa po użyciu jak czar Swoboda działania. Osoba, która ją wypije stanie się całkowicie odporna na czary i efekty, ograniczające swobodę działania. Mikstura działa przez 10 tur.

    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra
      2. AR500, w krypcie Revenanta.
      3. Knieja Otulisko III, dom Arcydruida Cienia.
      4. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      5. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      6. Marek w Spłonionej Syrenie.
      7. Północno-zachodnie Wrota Baldura (AR0100), w posiadłości Entara Srebrnej Tarczy
      8. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      9. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi.
    • Komentarz: Bardzo użyteczna mikstura, zwłaszcza w Kniei Otulisko 2, gdzie pajęczyn jest od groma. Po jej wypiciu stajemy się odporni na Unieruchomienie, Pajęczynę, Oplątanie i wszystkie inne denerwujące zaklęcia, które ograniczają swobodę działania naszego bohatera.

    Mikstura wybuchów

    Ta mikstura eksploduje ogniem po rozbiciu buteleczki. Trzymaj ją w bezpiecznym miejscu albo spotka cię szybki koniec.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 6K6 (połowa po rzucie przeciw czarom)
    • Obszar: o promieniu 13 metrów
    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Thalantyra.
      2. Poszukiwacze przygód w AR3500 (lokacja z bazyliszkami).
      3. Hareishan, drugi poziom Kopalni Żelaznego Tronu.
      4. Kopalnie Żelaznego Tronu, czwarty poziom.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. W jednym z domów w północnych Wrotach Baldura (AR0200).
    • Komentarz: Bardzo dobra mikstura. Działa w taki sam sposób, co czar Kula Ognia. Kilka jej sztuk, w połączeniu z Pajęczyną, czy Oplątaniem, wykończy każdego przeciwnika. Dobrze jest mieć pod ręką kilka jej sztuk.

    Mikstura wzmocnienia

    Po wypiciu tej mikstury, ciało pijącego wypełnia magiczna energia i jego kondycja wzrasta do 18. Postać otrzymuje wszystkie modyfikatory, wynikające z wysokiej kondycji na okres 15 tur.

    • Miejsce:
      1. Obóz Bandytów, w jednej ze skrzyń.
      2. Knieja Otulisko III, dom Arcydruida Cienia.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Candlekeep, trzecie piętro biblioteki.
      5. Katakumby Candlekeep.
    • Komentarz: Mikstura ta zwiększa ilość punktów życia naszego bohatera (o ile kondycję miał niższą niż 18), sprawia również, że nie zmęczy się on tak szybko. Warto użyć przed walką wojownikiem o niskiej kondycji.

    Mikstura złodziejskiego mistrzostwa

    Ta mikstura zmienia pijącego na pewien czas w złodzieja. Oddziałuje na umiejętności: otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa, które znacznie wzrastają. Efekt utrzymuje się przez 3 godziny; z mikstury mogą korzystać tylko bardowie i złodzieje.

      PARAMETRY:
    • Otwieranie Zamków: +40%
    • Kradzież kieszonkowa: +40%
    • Czas trwania: 3 godziny
    • Miejsce:
      1. Jarmark Nashkel. Złodziej Vitiare, w jednym z namiotów.
      2. Kopalnie Żelaznego Tronu, czwarty poziom.
      3. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      6. Do kupienia w Sklepie Ciszy (AR0800).
      7. Niklos we wschodnich Wrotach Baldura (AR0800), można ukraść.
      8. Marek w Spłonionej Syrenie.
      9. Południowo-zachodnie Wrota Baldura (AR1100). Złodziejka Wiven w jednym z domów.
      10. Północno-wschodnie Wrota Baldura (AR0300). Zabójca Slythe w Głębokich Piwnicach (rozdział VII).
      11. Wieża Durlaga, handlarz Erdane.
      12. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      13. Wieża Durlaga, drugi poziom podziemi.
      14. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi.
    • Komentarz: Świetny eliksir. Jeżeli nasz złodziej nie może sobie poradzić z jakimś zamkiem lub planujemy kradzież w sklepie (czy też okradnięcie jakiegoś BN), nie wahajmy się ani chwili i wypijmy nim tę miksturę.

    Mikstura zręczności

    Ta mikstura podnosi zręczność osoby, która ją wypije, do 18, co ma wpływ na klasę pancerza i wszystkie ataki strzeleckie przez 15 tur.

    • Miejsce:
      1. Beregost, w jednym z domów.
      2. Koszary Nashkel, w skrzyni.
      3. Jarmark Nashkel. Złodziej Vitiare, w jednym z namiotów.
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Do kupienia w Sklepie Ciszy (AR0800).
      7. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      8. Wieża Durlaga, handlarz Erdane.
      9. Thaldorn, na najwyższym poziomie siedziby Żelaznego Tronu.
    • Komentarz: Przydatny eliksir. Oprócz poprawienia klasy pancerza i szansy trafienia broniami strzeleckimi, zwiększa wszystkie umiejętności złodziejskie bohatera. Mikstura dobra dla każdego.

    Olej szybkości

    Ten olej dwukrotnie zwiększa szybkość osoby, która go wypije oraz przyspiesza jej reakcje podczas walki. Tak więc, jeżeli jej szybkość poruszania wynosi 9, teraz wzrasta do 18. Co więcej, jeżeli była w stanie zaatakować tylko raz w rundzie, teraz może to zrobić dwa razy. Efekt utrzymuje się przez 5 tur.

    • Miejsce:
      1. Miejsce śmieci Goriona (AR2700). Jedną flaszkę ma przy sobie Imoen, drugą Montaron.
      2. Obóz Bandytów, Tazok.
      3. Jeden z budynków Gildii Złodziei (AR0800).
      4. Do kupienia u Czarnej Lilii w Gildii Złodziei.
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      7. Północno-zachodnie Wrota Baldura (AR0100), w posiadłości Entara Srebrnej Tarczy.
      8. Drugie Piętro Wieży Durlaga.
      9. Wieża Durlaga, pierwszy poziom podziemi.
      10. Wieża Durlaga, czwarty poziom podziemi.
      11. Wyspa wilkołaków, wrak okrętu Baldurana, drugi pokład.
      12. W podziemiach wyspy wilkołaków.
      13. Tazok w finałowej walce.
    • Komentarz: Mikstura ta przydaje się w trzech przypadkach - jeżeli chcemy szybko zbadać nową mapę, przebiec pędem przez już znaną lub uciec przed Drizztem. W późniejszej fazie gry, gdy wolny krok bohaterów może już być denerwujący, mikstura ta okaże się niezwykle użyteczna.

    Olej szybkości (przeklęty)

    Ten mętny płyn najwyraźniej dwukrotnie zwiększa szybkość i niektóre bojowe zdolności osoby, która go wypije. Innymi słowy, prędkość poruszania 9 wzrośnie do 18, a zamiast jednego ataku, bohater będzie mógł wykonać dwa. Niestety mikstura ta nie przyspiesza rzucania zaklęć. Napój działa przez 5 tur.

    UWAGA: Po wypiciu tej mikstury na postać zostanie rzucona klątwa zamętu.

    • Miejsce:
      1. Jaskinia w lokacji na zachód od Mostu Firewine (AR4400).
      2. Obóz Bandytów, w jednym z namiotów.
      3. Do kupienia w Tanich Towarach Szczęściarza Aello (AR0800).
      4. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      5. W jednym z domów w północnych Wrotach Baldura (AR0200).
      6. Broda Ulgotha, w jednym z domów.
    • Komentarz: Chyba zbędny. Nikt raczej nie wypije czegoś, co wywołuje u jego postaci zamęt.

    Olej wściekłego płomienia

    Po kontakcie z powietrzem olej natychmiast wybucha ogniem, zadając 5K6 obrażeń (połowę po rzucie przeciw zionięciu) wszystkim osobom w zasięgu. Można nim rzucać na odległość do 13 metrów; po uderzeniu w ziemię eksploduje ogniem.

    • Miejsce:
      1. Wybrzeże Mieczy (AR3100), Szalony Arcand (można ukraść).
      2. Ruiny szkoły Ulcastera.
      3. Amazonki w AR5000 (wyjście z Kopalni Nashkel).
      4. Poszukiwacze przygód w AR3500 (lokacja z bazyliszkami).
      5. Do kupienia w Czarodziejskich Rozmaitościach.
      6. Do kupienia w sklepach w południowo-wschodnich i południowo-zachodnich Wrotach Baldura (AR1300 i AR1100).
      7. Południowe Wrota Baldura (AR1200), najwyższe piętro siedziby Żelaznego Tronu.
      8. Sklep w zachodnich Wrotach Baldura (AR0600).
    • Komentarz: Bardzo dobra mikstura. Działa w taki sam sposób, co czar Kula Ognia. Kilka jej sztuk, w połączeniu z np. Pajęczyną, wykończy każdego przeciwnika. Polecam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: :)
    Dodany: 30.12.2009 o 20:36  

    thx, pomogło, bo nie wiedziałam, do czego jest 1/4 mikstur :) hehehehe
    Happy New Year!

    blodak
     

    Wędrowiec
    Temat: jaki eliksir jest dobry dla...
    Dodany: 28.01.2011 o 23:30  

    jaki eliksir jest dobry dla zlodzieja w 4 rozdziale percepcji np bo z rzywoplotu zużylem

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: Fioletowa miksturaNajlepsza...
    Dodany: 21.08.2012 o 11:07  

    Fioletowa mikstura

    Najlepsza miksturka dla takiego np. Xana czy Imoen gdy wysyłamy go do walki wręcz.

    Pijemy tą miksturkę, mamy siłę 25 a zr. i kon. 3. Nie szkodzi, teraz pijemy 2 miksturki, zręczności i wzmocnienia.
    Wychodzi:
    Siła 25
    Zr. 18
    Kon. 18 (16 szpon)
    Możemy jeszcze wypić mikstury skupienia x2 i miksture mocy x3
    Wtedy
    Siła 25
    Zr. 24
    Kon. 18 (16)
    Trak0 ~1

    Thief
     

    Wędrowiec
    Temat: Fioletowa mikstura jest bez...
    Dodany: 03.04.2016 o 23:33  

    Fioletowa mikstura jest bezuzyteczna ? Bezedura ;p To najlepszy w grze dopalacz do backstaba, dzieki któremu mozemy na przykład grając solo złodziejem albo bardem zaszlachtować Drizzta bez tych lamerskich 'taktyk' które macie opisane w dziale 'wazne walki'.

    Thief
     

    Wędrowiec
    Temat: Przepraszam i zwracam honor...
    Dodany: 07.04.2016 o 19:20  

    Przepraszam i zwracam honor, zapomniałem że wśród Waszych 'przepisów na Drizzta w sosie własnym ' są także , a może nawet głównie, te nielamerskie ;]



    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw