Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Płaszcze • INSIMILION

    Baldur's Gate » Zbrojownia


    Płaszcze

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 16.12.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Płaszcz Algernona

    Płaszcz Algernona jest magiczny i wygląda, jakby jaśniał wewnętrznym światłem.

      PARAMETRY:
    • Charyzma: +2
    • Waga: 3
    • Miejsce: Na piętrze Gospody Feldeposta (Beregost) chodzi Algernon. Należy go okraść.
    • Komentarz: Bardzo dobry płaszcz. Zwiększa o 2 charyzmę, więc najlepiej dać go postaci, która najwięcej rozmawia. Dzięki niemu możemy także zauroczyć BN.

    Płaszcz nimfy

    Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieje, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża.

      PARAMETRY:
    • Charyzma: +2
    • Waga: 3
    • Miejsce: Wrota Baldura. W domu Ragefasta jest nimfa, która za ratunek daje nam swój pukiel włosów. Należy iść z nim do właściciela Czarodziejskich Rozmaitości, by mógł z niego zrobić ten płaszcz.
    • Komentarz: Bardzo dobry płaszcz. Zwiększa o 2 charyzmę, więc najlepiej dać go postaci, która najwięcej rozmawia. Dzięki niemu możemy także zauroczyć BN.

    Płaszcz Baldurana

    Ten płaszcz nosił ponoć Balduran, założyciel Wrót Baldura. Choć nigdy nie użyto go w trakcie walki, zapewnia ponoć ochronę godną największego przywódcy.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: +1
    • Rzuty obronne: +1
    • Niewrażliwość na magię: +25%
    • Waga: 3
    • Miejsce: Wrota Baldura. Quenash w Głębokich piwnicach. Można ją okraść lub pójść do Degrodela w północno zachodniej dzielnicy. Da nam on kilka zwojów zamiany kamienia w ciało. Należy udać się do rezydencji Feloniusa Gista i użyć czarów na skamieniałych postaciach. Możemy nakłonić Vaila, aby oddał nam ten płaszcz. Skieruje nas do Quenash, której musimy powiedzieć, że Vail zgodził się oddać nam płaszcz.
    • Komentarz: Najlepszy płaszcz w grze i jeden z najlepszych przedmiotów w grze. Daje bonus do KP, zwiększa rzuty obronne i odporność na magię. Obowiązkowo trzeba go mieć.

    Płaszcz niewykrywalności "Szept Ciszy"

    Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.

      PARAMETRY:
    • Uniemożliwia magiczne wykrywanie takie jak wykrycie niewidzialności czy magiczne poszukiwania.
    • Waga: 3
    • Miejsce: Knieja Otulisko. Ma go grupa Tasloi na południu lokacji.
    • Komentarz: Opłaca się go założyć złodziejowi, którzy kryje się dużo w cieniu lub postaci korzystającej dużo z niewidzialności.

    Płaszcz ochrony +1

    Jest to zwykły płaszcz, który zostań obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: +1
    • Rzuty obronne: +1
    • Waga: 3
    • Miejsce:
      Wrota Baldura. Ma go Bheren w domku w południowo zachodniej dzielnicy.
      Lokacja 0400. Leży w szafce w domu.
      Wieża Durlaga. Na trzecim piętrze w jednej ze skrzyń.
      Wrota Baldura. Leży w domu Nemphere. Mieszka w jednym z domów we wschodniej dzielnicy.
      Wyspa Wilkołaków. Wrak Statku.
      Candlekeep. Na 5 piętrze w cytadeli w jednej ze skrzyń.
    • Komentarz: Płaszcz ten podwyższa nam rzuty obronne i klasę pancerza o 1. Ma tylko jedną wadę: gdy go ubierzesz, nie możesz nosić innych magicznych przedmiotów.

    Płaszcz ochrony +2 "Tarcza Ducha"

    Powiadają, iż w płaszczu tym skupia się duchowa energia chroniąca noszącą go osobę. Nieustannie powracają plotki głoszące, że w szacie tej uwięziony jest wampir, nie można jednak tego udowodnić nie niszcząc przedmiotu.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: +2
    • Rzuty obronne: +2
    • Waga: 3
    • Miejsce: Podziemia Candlekeep. Jeden z grobowców.
    • Komentarz: Płaszcz ten podwyższa nam rzuty obronne i klasę pancerza o 2. Ma tylko jedną wadę: gdy go ubierzesz, nie możesz nosić innych magicznych przedmiotów. Jest znacznie lepszy od poprzednika.

    Płaszcz przesunięcia

    Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o 15 centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: +4 przeciwko broni miotanej
    • Rzuty obronne (śmierć, zionięcie, laski): +2
    • Waga: 3
    • Miejsce: Broda Ulgotha. Można kupić w gospodzie.
    • Komentarz: Dobry płaszcz. Opłaca się go kupić, jeżeli jakiś członek naszej drużyny nie ma płaszcza, gdyż modyfikuje KP przeciwko broni miotanej (np. proca) i podwyższa nam rzuty obronne.

    Płaszcz tarczy

    Ten płaszcz emituje sferę energii, chroniącą noszącą go osobę przed pociskami. Do pewnego stopnia spowalnia również broń białą.

      PARAMETRY:
    • Specjalne:
      +5 przeciw broni strzeleckiej
      +1 przeciw innym rodzajom broni
    • Czas trwania: 1 tura
    • Liczba ładunków: nieznana
    • Waga: 4
    • Miejsce: Wieża Durlaga. W jednej ze skrzyń na czwartym poziomie.
    • Komentarz: Płaszcz jest na ładunki, co jest jego największą wadą. Trzeba więc uważać, aby ich za wcześnie nie wykorzystać, gdyż moc płaszcza jest bardzo pomocna w walce z przeciwnikami posługującymi się broniami strzeleckimi (np. bandyci).

    Płaszcz wilka "Pomyłka Relaira"

    W stworzeniu tego magicznego płaszcza kryje się nuta ironii. Relair był czarodziejem, który przeceniał swą zdolność kontrolowania magii. Tworząc płaszcz przypadkowo zesłał na siebie klątwę likantropii. Nosząca szatę osoba może zmieniać swą postać, kiedy tylko sobie zażyczy. Relair nie miał tyle szczęścia.

      PARAMETRY:
    • Specjalne: zmiana w wilka w dowolnej chwili
    • Waga: 3
    • Miejsce: Lokacja 3600. W jaskini gdzie jest ukryty skarb Czarnego Alarica.
    • Komentarz: Gdy użyjemy tego płaszczu zmienimy się w wilka. Po jego użyciu siła bohatera ustala się na poziomie 18, a zręczności na 17. Przemiana trwa dwie tury. Można więc go dać postaci, która jest bardzo słaba w walce i skorzystać wtedy z jego mocy. Jednakże trzeba uważać, aby nie dać go postaci czarującej (przede wszystkim kapłanowi)!



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pioy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 12:22  

    Płaszcz Algernona jest tak samo doskonały jak płaszcz Baldurana, lecz nie we właściwościach, co w używaniu praktycznym. Płaszczem nimfy można zauraczać przez podejście do jakiejś postaci lub stwora, natomiast tym płaszczem robimy to na odległość!!! I jeszcze jedno: Takich rzeczy "zauraczających" w BG2 można używać raz dziennie. Płaszcz Algernona w BG1 może być używany bezustannie, co chwilę. Jest to bardzo (BARDZO) przydatne.

    Darkgrim
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2007 o 16:55  

    Kiedy wypiszecie takie rzeczy jak: rękawice, łuki, czy bronie strzeleckie.
    Czytałem na tej stronie o fajnych broniach(takich jak proca+3), czy o bajeranckich rękawicach(jak rękawice siły ogra), a chcę wiedzieć gdzie można je znaleść. Pomóżcie!!!

    Max
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.08.2007 o 14:37  

    Napiszcie coś o płaszczu Shandalara(czy jakoś tak)

    Pioy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 13:43  

    Rękawice siły ogra można znaleźć we Wrotach Baldura na niższym poziomie "Pod pochyłą latarnią" (Doki miasta)

    Pioy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 13:47  

    W Brodzie Ulgotha znajdziemy Shandalara. Przeteleportuje nas na wyspę skutą lodem, gdzie mamy znaleźć jego płaszcz. Nie ma żadnych ciekawych właściwości, ale dzięki niemu możemy wrócić stamtąd do Brody. Oddając płaszcz, wykonujemy quest

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.02.2008 o 19:48  

    a nie dalo by sie tego shandalara jakos... no wiecie.. zabic??oczywiscie po wykonaniu quwesta. on moze miec fajne itemki ;]

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: shandalara da sie zabic po ...
    Dodany: 28.11.2008 o 22:48  

    shandalara da sie zabic po wykonianiu questa, ma szate neutralnego arcymaga, duuuzo zwojow 4 i 5 poziomu, chyba pare mikstur, klejnotow i sporo zlota, reszty nie pamietam, ale nic specjalnego na pewno ^^

    Havaran
     

    Wędrowiec
    Temat: wydaje mi się że Angelo ten...
    Dodany: 19.01.2009 o 13:40  

    wydaje mi się że Angelo ten mag z finałowej walki ma jeszcze wyczesany płaszcz

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: Różdżka Paraliżu rządzi!!! ...
    Dodany: 26.03.2009 o 16:40  

    Różdżka Paraliżu rządzi!!! Jeden strzał z różdżki w Shandalara a potem kilka Magicznych Pocisków i załatwione.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Nie zostało tu uwzględnione...
    Dodany: 23.01.2010 o 11:59  

    Nie zostało tu uwzględnione że Płaszcz Algernona to quest item. Poszukuje go pewna osoba z Wrót Baldura.

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: jak ma sie drowa i jest z n...
    Dodany: 29.01.2010 o 1:14  

    jak ma sie drowa i jest z natury odporny, dodac ten plaszcz baldurana + szata arcymaga, to dopiero bedzie ochrona przed magia! :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: jakież to piękne ;D xdd nie...
    Dodany: 24.10.2011 o 15:26  

    jakież to piękne ;D xdd nie, na serio, to ta strona jest świetna, bo 3/4 z tego, co jest tu zamieszczone, nie wiedziałam :) więc, z całego serca redaktorowi i zespołowi odpowiedzialnemu za tą cudowną stronę: Gorion Wam zapłać!!! <3

    5eba
     

    Wędrowiec
    Temat: jest jeszcze \"swiety plasz...
    Dodany: 05.01.2015 o 23:32  

    jest jeszcze "swiety plaszcz" - nic nie daje, ale mozna go nosic (z wyspy ze statkiem baldurana)

    Karakhmul
     

    Wędrowiec
    Temat: Płaszcz niewykrywalności ...
    Dodany: 03.05.2016 o 19:56  

    Płaszcz niewykrywalności działa tylko z ukrywaniem się (złodzieja, łowcy lub mnicha). Natomiast nie działa z niewidzialnością (czarem, ładunkiem z przedmiotu).



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw