Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - Płomienna P... • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Płomienna Pięść

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 30.08.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Znaleźliśmy się w dystrykcie, w którym znajduje się kwatera Płomiennej Pięści. Nim odwiedzimy jej dowódcę - Scara nie zapominajmy zbadać, co się dzieje w Kompanii Siedmiu Słońc.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Siedem Słońc
      Kupcy należący do tego domu handlowego ostatnio działają wbrew zdrowemu rozsądkowi, dlatego trzeba zbadać co tu się naprawdę dzieje. Po krótkim rozpoznaniu wszystko jest już jasne - Siedem Słońc zostało opanowane przez Sobowtórniaki! Musimy czym prędzej przeszukać to miejsce i znaleźć kogoś normalnego. Sobowtórniaki oczywiście wybijamy, za każdego otrzymamy 420 PD. W piwnicy [Ar 0603] natkniemy się na Jhasso, właściciela Siedmiu Słońc, który wyjaśni nam, że zmiennokształtni od kilku miesięcy przenikali do jego organizacji, jednakże nie wie, w jakim celu. Jhasso poleci nam udać się do Scara po dalsze instrukcje. Zanim to zrobimy przeszukajmy dokładnie piwnicę, bo znajdziemy w niej 368 sztuk złota, Kamienie szlachetne, Pierścień tańczącego płomienia, Miksturę siły giganta wzgórzowego, Różdżkę magicznych pocisków, Włócznię +1, Zwój ochrony przed martwiakami i przed elektrycznością.

    • Sklep z miksturami #1

    • Stara Karczma
      A to dopiero - Zielony Śluz (65 PD) atakuje klientów! Szybko pozbywamy się wstrętnych przeciwników i ratujemy karczmę z opresji. Jak się okazuje, sprawcą tego wydarzenia był niejaki mag Ramazith. Na piętro karczmy nie ma sensu wchodzić gdyż wszystkie skrzynie są puste.

    • Sklep

    • Budynek Ligi Kupieckiej
      Jeżeli w Kniei Otulisko 1 pomogliśmy Aldethowi w walce z druidami spotkamy go przed budynkiem i poprosi on nas o pomoc. Okazuje się, że jego wspólnicy zachowują się bardzo dziwnie i Aldeth nie wie, z kim ma do czynienia. Nasze zadanie będzie polegało na zbadaniu tej okoliczności. Podobnie jak z Kompanią Siedmiu Słońc okaże się, że partnerzy handlowi Aldetha dawno nie żyją a zamiast nich działają sobowtórniaki. Wystarczy na piętrze otworzyć szafkę, wyjąć listy i zanieść je Aldethowi a quest jest rozwiązany. Warto również na górze wyczyścić wszystkie sobowtórniaki czekające na Aldetha i szykujące mu ostatni prezent urodzinowy. Za wykonane zadanie otrzymamy 5000 PD oraz Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciwko zmiennokształtnym "Kondar". Jeśli natomiast Aldetha zabiliśmy pomagając druidom to do Ligi Kupieckiej się nie dostaniemy.

    • Sklep z miksturami #2

    • Sklep #2
      Warto do niego zajrzeć, ponieważ na jednej z półek znajdziemy tak lubiany przez nas Olej wściekłego płomienia, który swobodnie możemy zatrzymać w naszym plecaku..

    • Dom Sunina
      Właściciel tego miejsca, niejaki Sunin zwie się mistrzem magii i chce nas wykończyć. Przywoła do pomocy jeszcze dwóch osiłków Joulara i Makę. Niestety na obecnym etapie gry nie stanowią oni już żadnego wyzwania i zostaną rozniesieni na strzępy. Sunin wart jest 2000 PD i ma przy sobie Szatę ochrony przed elektrycznością, Pierścień czarów "Wieczna Pamięć" (podwaja liczbę zaklęć 1 poziomu, które mag może zapamiętać), Zwoje z czarami: Wampiryczne dotknięcie i Ognista kula. Natomiast za Joulara otrzymamy 1200 PD i Miecz długi +1 a za Makę 1300 PD i Strzały przebicia. Poza tym w domu Sunina nic ciekawego już nie znajdziemy.

    • Tawerna
      Zaraz po wejściu podejdzie do nas Phandalyn, nawiedzony paladyn, który zaatakuje drużynę, jeśli jest w niej choć jedna zła postać. Walki nie da się uniknąć i choć paladyn wart jest 3700 PD i ma przy sobie Włócznię +1 zabicie go oznacza spadek reputacji i wrogość wszystkich przebywających w knajpie. Walki jednak łatwo uniknąć - wystarczy wejść jedną postacią, która ma charakter neutralny lub dobry, pogadać z paladynem i po chwili wrócić resztą drużyny. W tawernie nic jednak nadzwyczajnego nie znajdziemy.

    • Zamknięty dom
      Zamieszkały przez zwyczajną miejską rodzinkę. W skrzyni na górze znajdziemy złoto i Miksturę uzdrowienia.

    • Zamknięta Rezydencja
      W środku zostaniemy zaatakowani przez członków Gildii Złodziei. Oczywiście możemy uniknąć walki, ale nie mamy zamiaru rozstawać się dobrowolnie z dorobkiem całego naszego życia. Do pokonania mamy Wiven (900 PD), która liznęła nieco magii oraz trzech jej towarzyszy: Meakina, Satha i Dirka (każdy wart 300 PD) walących do nas z ognistych strzał. Przy zwłokach złodziei znajdziemy m. in. Strzały +1 i Strzały ogniste zaś przy Wiven Miecz krótki +1, Miksturę złodziejskiego mistrzostwa, zwoje z czarami: Ochrona przed pociskami i Duchowy pancerz. W domu znajdziemy ponadto trochę złota i zwoje z czarami Identyfikacja i Przyjaciele.

    • Płomienna Pięść
      Oto koszary obrońców prawa w tym mieście, wyglądają naprawdę imponująco. Po wejściu natychmiast zdajmy raport Scarowi z sytuacji w Siedmiu Słońcach. W nagrodę otrzymamy 5000 PD i 2000 sztuk złota. Scar zleci nam kolejne zadanie - we wschodniej części miasta od pewnego czasu znikają ludzie i mamy się dowiedzieć kto za tym stoi. Ślady prowadzą do kanałów i od nich to trzeba by zacząć tę robotę. Oczywiście zgadzamy się pomóc i otrzymamy 300 sztuk złota zaliczki. Zanim jednak zejdziemy do kanałów warto porozmawiać z Fergusem, który potrzebuje dla swojej ukochanej Pierścienia z anielską skórą. Jeśli mamy go przy sobie od razu mu wręczamy i otrzymamy za to 800 PD oraz wzrost reputacji o 1 pkt. Warto zejść do piwnicy [Ar 0606] i przy pomocy Płaszcza Algernona zauroczyć strażnika, odstawić do kąta i otworzyć zamkniętą skrzynię, w której znajdziemy m. in. Halabardę +1 i Kolczugę +1. Natomiast na górze [Ar 0608] mieści się kwatera samego Księcia Eltana. Warto przeszukać dokładnie zawartość skrzyń, bo można wzbogacić sakiewkę o kilkaset sztuk złota oraz znaleźć Tarczę średnią +1 i Zbroję paskową +1. Na razie nie rozmawiajmy z księciem, bo popchnie to wątek gry do przodu, zrobimy to dopiero jak wrócimy do Scara z wyprawy do kanałów. Nasza drużyna ponownie zmierza do Gildii Złodziei w Baldur's Gate.
      Przed budynkiem Płomiennej Pięści napotkamy także Tiaxa, szalonego kapłana/złodzieja, którego możemy przyłączyć do drużyny.

      ZdjęcieAby szybko i sprawnie rozwiązać zagadkę znikania mieszkańców Wrót Baldura należy wejść do kanałów zejściem znajdującym się w Dzielnicy Gildii Złodziei obok Płonącego Czarodzieja pod uliczną latarnią, zaznaczonym na mapce.

      Po wejściu do kanałów [AR 0226] od razu natrafimy na Ogrzego maga i Pełzacze ścierwojady, które są odpowiedzialne za porwania mieszkańców. Szybko się z nimi rozprawiamy i po sprawie. Za Ogrzego maga tradycyjnie otrzymamy 650 PD i znajdziemy m. in. Miecz Półtoraręczny +1, pełzacze standardowo warte są po 420 PD. Kawałek dalej w jednym z korytarzy znajdziemy zmumifikowane zwłoki a przy nich złoto i Miksturę ochrony przed magią i Pierścień z rubinem. Teraz wybór należy do nas - możemy albo wracać do Scara po nagrodę albo dokładnie przeczesać kanały i nabić sobie nieco doświadczenia. Proponuję wybrać to drugie rozwiązanie, bo walki jest tu całkiem sporo. Z przeciwników na jakich się natkniemy najbardziej musimy uważać na Pająki przenikające, Pełzacze ścierwojady (mogą unieruchomić członka drużyny) i Ghasty. Kierując się na zachód w kolejnej części kanałów [AR 0225] napotykamy Szczurka, gniewnego kobolda, który wraz z koboldami-weteranami ostrzela nas ognistymi strzałami. Szczurek potrafi tez nawet rzucić jakiś czar, ale nie dajmy mu się wykazać. Wart jest aż 350 PD i ma przy sobie 20 Ognistych strzał. Każdy z jego kompanów tylko 35 PD i ma przy sobie tylko 2 ogniste strzały. W następnej lokacji [AR 0224] spotkamy Szumpszę Króla Kanałów wraz z obstawą. Wie on cos o naszym pochodzeniu, ale jest zbyt żądny krwi, aby móc z nim normalnie rozmawiać. Najlepiej na jego ekipę sprawdza się taktyka zmasowanego ataku. Szumpsza wart jest 2500 PD, pozostali jego członkowie znacznie mniej.
      Jak już zwiedziliśmy całe kanały możemy wracać do Scara. Za wykonane zadanie otrzymamy 3000 PD i 2000 sztuk złota, a jeśli jeszcze zwrócimy Pierścień z rubinem należący do jednej z ofiar dodatkowe 1000 sztuk złota (razem 3000). Dopiero teraz możemy porozmawiać ze Scarem i Księciem Eltanem na temat Żelaznego Tronu, najpierw radziłbym jednak zbadać pozostałą część miasta.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.01.2007 o 1:03  

    Scar jest najdrudniejszy do pobicia w grze

    K_A
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.04.2007 o 18:10  

    Scar jest niezniszczalny. Jestme tego pewien. Zostawiłem go z moim paladynem o wielkim kp (zrecznosc+pawęż+1,+miecz drizzda+płytówka pełna itp). Prali się to 10-15min i mój dedł. Scar otrzymał łączne obrażenia 0 (przy krytycznych dostawał te zera)

    Pitt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.05.2007 o 12:51  

    Hm, ja od siebie dodam ze w fontannie niedaleko Kwatery Plomiennej Piesci znajduje sie Akwamaryn.

    Sokół
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.05.2007 o 18:29  

    scara to ja zabiłem, jest za niego aż 9000 EXP i zostawia po sobie oprócz paru miernych itemków ponad 5 000 złota.

    Kozaq
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.06.2007 o 23:25  

    Scar jest niezniszczalny (wszystkie ciosy zadaja mu 0 obrazen). Podobnie maja Eltan i straznik w Candlekeep (ten ktoremu daje sie ksiazke).

    Kozaq
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.06.2007 o 0:20  

    Sorry ze pisze 2 posty pod rzad, ale odkrylem, ze Scara mozna ZRANIC (zadac obrazenia) przy pomocy magicznego pocisku lub zabojczej chmury, ale... zadalem mu chyba z 600 dmg i dalej stal... wiec wyglada na to ze jest niesmiertelny.

    Amadi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.06.2007 o 15:09  

    ... dzieki niemu trafilem do zelaznego tronu, ale na razie nie chce konczyc gry ^^

    xxx
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.07.2007 o 14:19  

    ja ciagle chce zabic elministra. defakto jest najsilniejszy w calym swiecie magii

    PrzemAs
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2007 o 12:49  

    Jeszcze jedna mała informacja - postać z wysoką charyzmą i reputacją dostanie od Scara zadanie wybicia sobowtórniaków z Siedmiu Słońc. Zadanie jest banalne - jest ich raptem 4, a nagroda jest olbrzymia - 2000 exp, 4000 gp i poprawa reputacji o 2 punkty.

    Zemsta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.10.2007 o 21:22  

    Nie wiem od czego to zależy, ale przypuszczam, że Scar zawsze daje quest z zabiciem sobowtórniaków. Może masz racje, bo mi dał ten quest, a charyzme miałem 17 + 2 za płaszcz Algernona.

    wojtas zip
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.10.2007 o 22:39  

    oczywiscie ze Scar zawsze daje to zadanie przeciez to jeden z glownych questow w grze. Najpierw sobowtorniaki w seven suns, potem znikajacy ludzie = ogre mag w kanalach a potem duke Eltan zleca infiltracje siedziby iron throne

    tysar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.05.2008 o 22:29  

    Jhasso nigdy nie chce ze mna rozmawiac :(. Pozatym, za kazdym razem jak wchodze do piwnicy jestem tez atakowany przez sobowtorniaka, nawet jezeli nie sprowokowalem jeszcze tych na gorze... zdarzalo sie to juz komus?

    Marych
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2008 o 10:23  

    Scar nie zalicza mi zadania ze "znikającymi ludźmi" mimo że przeszedłem całe kanały i nawet przyniosłem mu ten pierścień, dlaczego?

    Shadowguard
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.07.2008 o 9:32  

    Scar nie jest niepokonany tylko ma wpisane 100% odpornosci na wszystko z wyjatkiem magii trzeba mu zadawac czyste magiczne obrazenia :magiczny pocisk,zabójcza chmura,eksplodująca czaszka itp.

    kkk
     

    Wędrowiec
    Temat: Scar
    Dodany: 19.08.2008 o 23:18  

    Mam maly problem ,czy wiecie moze gdzie sa baraki plomiennej piesci??? Poszlam do Scara zanim odwiedzilam Siedem Słońc i on stwierdzil ze bedzie na mnie czekal w poblizu barakow aby dalej porozmawiac tylko gdzie on teraz jest... ??? Nie moge go znalesc :(

    Shadowguard
     

    Wędrowiec
    Temat: Scar
    Dodany: 28.01.2009 o 16:48  

    Od zabójczej chmury schodzi jak nie wyjdzie mu RO na śmierć pomoc wielkim osłabieniem i leży.

    Ania
     

    Wędrowiec
    Temat: Aldeth
    Dodany: 01.03.2009 o 12:12  

    DOkumenty trzeba pokazac Brandilarowi bo Aldeth nie reaguje na nie (przynajmniej u mnie

    Angelo
     

    Wędrowiec
    Temat: Scar
    Dodany: 12.03.2009 o 0:27  

    Dostałem zadanie oczyszczenia sciekow i zaraz potem porozmawiałem z Eltanem. POszedlem oczyscic scieki wrocilem i nie ma scara. Czy to przez to ze rozmawialem z eltanem przed zrobieniem zadania. Czy moze scara moge znalezc gdzie indziej

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: co do Aldetha, to...
    Dodany: 26.03.2009 o 8:48  

    Jeśli w kniei otulisko nie zabibliśmy Aldetha, to mamy możliwość wykonania dla niego omówionego wyżej zadania, jednakże po jego zakończeniu możemy zabić Aldetha i jego towarzysza, dzięki czemu brat Aldetha i tak nas zaatakuje. Jest za niego chyba 1200 PD i kusza, którą wszyscy się tak zachwycają:)

    Kiper
     

    Wędrowiec
    Temat: Scar?
    Dodany: 26.06.2009 o 20:48  

    Nie mogę dostać się do Scara. Jak rozumiem siedzi on w Płomiennej Pięści w pomieszczeniu na prawo od schodów. U mnie drzwi są zamknięte, nie ma nawet możliwości otworzenia ich. Widzę, że za nimi jest pomieszczenie, ale nie mogę wejść.
    Mieliście taki problem?



    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw