Baldur's Gate » Solucja
Wysoki Żywopłot [3200]
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Szkielety, Niedźwiedzie, Gnolle, Flindy, Wilki, Pająki, Ghasty. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Kivan - elf, łowca, który ściga przywódcę bandytów, ogra Tazoka. by zemścić się na nim za zamordowanie bliskiej mu osoby. Z chęcią przyłączy się do nas, by pomóc w walce z bandytami.
- Opuszczony dom [AR3201] - Przed nim czają się dwa Pająki. Wewnątrz w zamkniętej skrzyni znajduje się Akwamaryn.
- Wysoki Żywopłot - Przed wejściem stoi złodziej, który informuje Cię, że w środku wieży znajduje się potężny mag, który ma wiele wspaniałych przedmiotów, lecz nie potrafił on mu ich ukraść, ponieważ maga chronią dwa golemy z ciała. Nie radzę Ci jednak kombinować z okradaniem Thalantyra - maga mieszkającego w Wysokim Żywopłocie, ponieważ nie dość, że te golemy są naprawdę dobre, to jeszcze jego pomoc może ci się przydać. Po wejściu do środka biegnij od razu do centralnej części pomieszczenia, ponieważ gdy zobaczą cię golemy, to zostaniesz zaatakowany. Wytłumacz Thalantyrowi, że chcesz wymieniać się z nim magicznymi przedmiotami, a golemy Cię nie zaatakują. Jeśli wykonujesz zadania w takiej kolejności, jak wskazuje to ta solucja, to powinieneś mieć przy sobie kurczaka Melicampa którego spotkałeś w lokacji 3700. Powiedz o tym Thalantyrowi oraz wyjaśnij mu, że Melicamp jest jego uczniem. Thalantyr będzie chciał odczarować kurczaka, lecz będzie potrzebował Czaszki szkieletu. Na twoją korzyść po całej tej lokacji kręci się pełno szkieletów, po zabiciu których zostają wcześniej wspomniane czaszki. Zanieś jedną magowi, aby mógł odczynić czar "Dekurczacznik". W zamian za odczarowanie otrzymasz aż 2000 PD oraz reputacja drużyny wzrośnie o 1. Powiem tu także pewną ciekawostkę. Melicamp nawet po odczarowaniu ma ustawione dźwięki kury. Sprawdźcie sami.
Gdy już wszystko się ułoży, możesz zabrać się za zabawę w złodzieja. Melicamp nie ma nic przy sobie, ale Thalantyr to co innego. Można mu ukraść Miksturę odporności na ogień oraz Miksturę skupienia.
Nie zapomnij też przeczesać terenu położonego na południowy wschód od siedziby Thalantyra - przy jednym z kręcących się tam gnolli znajdziesz krótki miecz Perdue'a.
Teraz wróć do Beregostu, aby odebrać nagrody za zadania, jakie już wykonałeś. Najpierw skieruj się do gospody "Wesoły Żongler" i porozmawiaj z Bjorninem, dla którego zabiłeś gnolle. Potem idź do "Czerwonego bukietu", by zwrócić krótki miecz niziołkowi imieniem Perdue, a na końcu udaj się do Miriame, aby oddać jej list od Roe. Gdy już załatwisz wszystko w Beregoście, idź do lokacji na północ od Targu Nashkel.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 32 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
W moim przypadku kiedy Thalantyr rzucił dekurczacznik Melicamp zginął i nie dostałem nawet XP za wykonanie zadania!!!
W moim przypadku kiedy Thalantyr rzucił dekurczacznik Melicamp zginął i nie dostałem nawet XP za wykonanie zadania!!!
MaValdore mi to sie tez przydarzylo wiec polecam zapisac gre i sprobowac za tym razem kiedy sie uda Thalantyr'owi odczarowac kure.
MaValdore mi to sie tez przydarzylo wiec polecam zapisac gre i sprobowac za tym razem kiedy sie uda Thalantyr'owi odczarowac kure.
Golemy łatwiutko da się ubić, wystarczy mieć kapłana. Robi się to tak:
1.Wchodzimy do budynku i gadamy z tym arcymagiem (żeby móc je utłuc pojedyńczo)
2.Kupujemy od niego (z 50gp za 5) strzały/bełty/pociski +1 (niewiele potrzeba)
3.Kapłan rzuca sankturaium i blokuje przejście a drużynka ochoczo ubija golema.
4. To samo z drugim.
Razem 4.000expa za 100-200gp
Golemy łatwiutko da się ubić, wystarczy mieć kapłana. Robi się to tak:
1.Wchodzimy do budynku i gadamy z tym arcymagiem (żeby móc je utłuc pojedyńczo)
2.Kupujemy od niego (z 50gp za 5) strzały/bełty/pociski +1 (niewiele potrzeba)
3.Kapłan rzuca sankturaium i blokuje przejście a drużynka ochoczo ubija golema.
4. To samo z drugim.
Razem 4.000expa za 100-200gp
mi ten Melicamp terz zginol ale jak przynioslem wiecej czaszek to ani razu nie umarl. moze jest z tym jakies powiazanie, warto sprobowac :)
mi ten Melicamp terz zginol ale jak przynioslem wiecej czaszek to ani razu nie umarl. moze jest z tym jakies powiazanie, warto sprobowac :)
ej K_A sa lepsze sposoby. wbiegasz do maga i z nim gadasz. kaplanem czarujesz szkielety (albo cokolwiek innego, byle co) potworami wbiegasz i atakujesz jednego, a potem kiedy golem jest zajety szkieletami ty walisz zbrojnymi
4.oooexpa na nic
ej K_A sa lepsze sposoby. wbiegasz do maga i z nim gadasz. kaplanem czarujesz szkielety (albo cokolwiek innego, byle co) potworami wbiegasz i atakujesz jednego, a potem kiedy golem jest zajety szkieletami ty walisz zbrojnymi
4.oooexpa na nic
Ja nie mialem zadnych golemow [ wlasciwie to zaluje, ze nie mam :( przydalo by sie troche Expy ;-D ] hehe :D, a Melicamp'a odczarowal mi od razu ;-)
Ja nie mialem zadnych golemow [ wlasciwie to zaluje, ze nie mam :( przydalo by sie troche Expy ;-D ] hehe :D, a Melicamp'a odczarowal mi od razu ;-)
jeśli zainstalujesz jeden z modów to THALANTYR przerabia zbroje i łuki na bardziej magiczne
taka operacja kosztuje 5 000 sztuk złota
ja za 3 pasy (na bronie kłute, sieczne i obuchowe) dostałem pas dodający + 3 do klasy pancerza i odnawiający co 6 sekund 1 punkt życia
wojownik z takim pasem jest prawie nie do tknięcia
jeśli zainstalujesz jeden z modów to THALANTYR przerabia zbroje i łuki na bardziej magiczne
taka operacja kosztuje 5 000 sztuk złota
ja za 3 pasy (na bronie kłute, sieczne i obuchowe) dostałem pas dodający + 3 do klasy pancerza i odnawiający co 6 sekund 1 punkt życia
wojownik z takim pasem jest prawie nie do tknięcia
Długi Łuk Refleksyjny + 1 [obrażenia +2, trak + 3] przerobił mi na łuk nie potrzebujący strzał a strzelający ładunkami elektrycznymi i błyskawicą
Długi Łuk Refleksyjny + 1 [obrażenia +2, trak + 3] przerobił mi na łuk nie potrzebujący strzał a strzelający ładunkami elektrycznymi i błyskawicą
Mi to Melicamp zginął, a przyniosłem tylko jedną czaszkę, odkryłem też, że jak sie wyjdzie z Wysokiego Żywopłotu to od razu atakują Flindy, i tylko wtedy.
Mi to Melicamp zginął, a przyniosłem tylko jedną czaszkę, odkryłem też, że jak sie wyjdzie z Wysokiego Żywopłotu to od razu atakują Flindy, i tylko wtedy.
Oco chodzi z tym trak?...co to daje?
Oco chodzi z tym trak?...co to daje?
przyniosłem jedną czaszkę i mag nie odczarował melicampa, ale też go nie zabił
przyniosłem jedną czaszkę i mag nie odczarował melicampa, ale też go nie zabił
ROGER troche ci sie pokielbasilo z bg2 bo tam ten luk sie nazywa luk gasena czy jakos tak a pas to jest pas chwaly polaczony z pasem przebic, zlotym i jakims tam (maja takie same specjalnoeci jakie wypisales)
ROGER troche ci sie pokielbasilo z bg2 bo tam ten luk sie nazywa luk gasena czy jakos tak a pas to jest pas chwaly polaczony z pasem przebic, zlotym i jakims tam (maja takie same specjalnoeci jakie wypisales)
zloty pas pas przebic i pas tlumienia a luk to byl albo Teleomortis +4 albo krotki luk gasena(oby dwa bardzo dobre ale gasena lepszy ;) )
zloty pas pas przebic i pas tlumienia a luk to byl albo Teleomortis +4 albo krotki luk gasena(oby dwa bardzo dobre ale gasena lepszy ;) )
melicampa dlatego wam nie odczarowało bo poszliście gadać postacią z małą haryzmą...idźcie zagadac imoen albo kims innym
melicampa dlatego wam nie odczarowało bo poszliście gadać postacią z małą haryzmą...idźcie zagadac imoen albo kims innym
ja też tak mialem bo moj apostac ma 4 haryzmy ;) i melicamp zginął...a jak zagadalem imooen wszyskto było ok
spróbójcie działa napewno..
ja też tak mialem bo moj apostac ma 4 haryzmy ;) i melicamp zginął...a jak zagadalem imooen wszyskto było ok
spróbójcie działa napewno..
Charyzma nie ma wpływu na to, czy Melicamp zginie, czy zostanie odczarowany. Ewentualnie niska charyzma może powodować, że Thalantyr w ogóle nie będzie z nami gadał, ale nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. Natomiast odczarowanie lub śmierć Melicampa generowane są losowo. Metoda na to jest oczywiście bardzo prosta: przed wręczeniem czaszki Thalantyrowi należy zapisać grę i wczytać ją w razie, gdyby Melicamp zginął. Nie ma obaw, że trzeba będzie wczytywać wiele razy, bo prawdopodobieństwo sukcesu jest chyba wyższe niż porażki.
Charyzma nie ma wpływu na to, czy Melicamp zginie, czy zostanie odczarowany. Ewentualnie niska charyzma może powodować, że Thalantyr w ogóle nie będzie z nami gadał, ale nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. Natomiast odczarowanie lub śmierć Melicampa generowane są losowo. Metoda na to jest oczywiście bardzo prosta: przed wręczeniem czaszki Thalantyrowi należy zapisać grę i wczytać ją w razie, gdyby Melicamp zginął. Nie ma obaw, że trzeba będzie wczytywać wiele razy, bo prawdopodobieństwo sukcesu jest chyba wyższe niż porażki.
Ja kapłanem z charyzmą 9 normalnie pogadałem z Thalantyrem i było ok tylko,że niestety kurczak zdechł,ale miałem zapis tuż przed tym i w końcu się udało ;D w niektórych rozmowach jednak charyzam się przydaje,np: Yeslick nie chce się do mnie przyłączyś jeśli z nim gadam postacią z charyzmą 9, a z Viconią(charyzma 14) było ok więc jednak ma to wpływ ;) *******************************
Ja kapłanem z charyzmą 9 normalnie pogadałem z Thalantyrem i było ok tylko,że niestety kurczak zdechł,ale miałem zapis tuż przed tym i w końcu się udało ;D w niektórych rozmowach jednak charyzam się przydaje,np: Yeslick nie chce się do mnie przyłączyś jeśli z nim gadam postacią z charyzmą 9, a z Viconią(charyzma 14) było ok więc jednak ma to wpływ ;) *******************************
A moim zdaniem jakis tam wplyw ma, bo gadalem swoją postacią (charyzma 3 : ) ), ze 4 razy i fail, a Imoen (charyzma 16) udało się odrazu.
Możliwe, że to fart, ale sam już nie wiem, co o tym myśleć ;P
A moim zdaniem jakis tam wplyw ma, bo gadalem swoją postacią (charyzma 3 : ) ), ze 4 razy i fail, a Imoen (charyzma 16) udało się odrazu.
Możliwe, że to fart, ale sam już nie wiem, co o tym myśleć ;P
Czy Thalantyrowi oddaje się święty symbol Bassilusa? Bo jaj z nim rozmawiam to on nic o nim nie wspomina. Czy trzeba pogadać najpierw z tym gościem przy obelisku w Beregoście?
Czy Thalantyrowi oddaje się święty symbol Bassilusa? Bo jaj z nim rozmawiam to on nic o nim nie wspomina. Czy trzeba pogadać najpierw z tym gościem przy obelisku w Beregoście?
Symbol Bassilusa trzeba oddać Keldathowi w Świątyni Pieśni Poranka, Thalantyr nie ma nic wspólnego z tą misją :)
Symbol Bassilusa trzeba oddać Keldathowi w Świątyni Pieśni Poranka, Thalantyr nie ma nic wspólnego z tą misją :)
Ten artykuł skomentowano 32 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.