Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Divine Divinity • Porady ogólne • INSIMILION

    Divine Divinity


    Porady ogólne

    Działy gier » Divine Divinity » Poradniki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 30.05.2010
    Aktualizacja: 25.01.2012

    Baza

    Ciągłe podróże i pełne niebezpieczeństw życie sprawia, że każdy bohater pragnie czasem zacisznego miejsca, w którym mógłby odpocząć, spożyć spokojnie posiłek albo poczytać książkę. Nie wspominając o potrzebie składania zdobytych w czasie przygód skarbów i interesujących przedmiotów, nie da się przecież wszystkiego wszędzie ze sobą nosić. Warto zatem stworzyć sobie taką bezpieczną przestrzeń, którą dalej nazywać będę bazą. Jak to zrobić? Zaczynamy od wyboru lokacji – bazę dobrze założyć w pobliżu jakiegoś teleportu (polecam Ars Magicana albo Farmy), żeby można było szybko przemieścić się z niej do dowolnego rejonu. Gdy już się zdecydujemy, w wybrane miejsce znosimy różne skrzynie i pojemniki (aby baza wyglądała jak baza oraz byśmy mieli gdzie przechowywać swe łupy). Wewnątrz umieszczamy jedną piramidę teleportu i jakieś posłanie (możemy je stworzyć nakładając na siebie stogi siana, powstanie wówczas stos słomy, idealny do snu; przenośne łóżko lepiej jest mieć zawsze przy sobie). I gotowe!

    Korzystając z piramid teleportu, w każdej chwili możemy tu wrócić, odpocząć, złożyć zbędny ekwipunek i odwiedzić kupców.




    Doświadczenie

    Z każdym kolejnym zdobytym poziomem Wybraniec będzie otrzymywał mniej punktów doświadczenia za zabitych przeciwników, a więcej za wykonywanie zadań. Dlatego jeżeli zależy nam na zdobyciu jak najwyższego poziomu, w pierwszej kolejności powinniśmy się skupić na eksterminacji nieprzyjaznych stworzeń, a dopiero potem na misjach.

    Handel

    Podczas rozmów ze znamienitą większością napotkanych osób mamy możliwość użycia przycisku „handel”. Warto to robić przy każdej okazji, gdyż czasem postacie, po których byśmy się tego najmniej spodziewali, posiadają interesujące przedmioty.

    Częsta wymiana z kupcami sprawia, że są oni do nas przyjaźniej nastawieni i oferują coraz lepsze ceny. Dobrze jest wybrać sobie ulubionego handlarza i regularnie go odwiedzać.

    Asortyment kupca generuje się losowo przy pierwszej wizycie u niego. Cierpliwi, którym zależy na jak najlepszej ofercie, mogą bawić się w wielokrotne zapisywanie i wczytywanie gry. Właściwie nie warto – najpotężniejszych przedmiotów i tak u handlarzy nie uświadczymy.

    Namierzanie przeciwników

    Jak informuje nas jeden z ekranów wczytywania, przytrzymanie klawisza Ctrl sprawia, że przeciwnik znajdujący się najbliżej kursora myszy zostaje namierzony i to na nim skupią się ataki naszej postaci. Dotyczy to oczywiście również wszystkich umiejętności ofensywnych. Warto z niego korzystać, zwłaszcza grając łucznikiem albo magiem.

    Piramida teleportu i jej zastosowania

    Gdy już zdobędziemy obydwie piramidy teleportu i poznamy ich moc, warto zastanowić się nad zastosowaniem ich możliwości.

    1.Umieszczenie jednej z piramid w miejscu, które często odwiedzamy i w którym można odpocząć (np. baza), wydaje się być niezłym pomysłem.
    2.Kupiec chodzi za nami, gdy jesteśmy w jego sklepie i wyprasza z niektórych pomieszczeń? Wrzućmy piramidę w miejsce, którego ze swego stałego stanowiska nie widzi i pozwólmy się wygonić. Jeszcze tu wrócimy i, tym razem bez nadzoru gospodarza, dokładniej się rozejrzymy.
    3.Powyższa rada dotyczy różnych obszarów, które są dla nas niedostępne, niekoniecznie sklepów. Korzystając z faktu, że przedmioty z ekwipunku jesteśmy w stanie wyrzucać naprawdę daleko, możemy przerzucić piramidę nawet w odległe rejony (przesuwając ekran gry za pomocą klawisza Shift) i przenieść się tam bez problemu.

    Przenoszenie różnych przedmiotów do ekwipunku

    Znaleźliśmy kufer, którego nasza postać nie jest w stanie otworzyć albo chcemy po prostu podnieść pakę, skrzynkę, krzesło czy jakikolwiek inny przedmiot. Co robimy? Podchodzimy jak najbliżej pożądanego obiektu, włączamy okno ekwipunku i przytrzymując lewy przycisk myszy przeciągamy go do plecaka. Możemy dzięki temu zbudować sobie bazę albo sprowadzać do niej zamknięte skrzynie i otwierać je, gdy już nasz bohater nauczy się, jak to robić.Przenoszenie obiektów jest również użyteczne, gdy blokują one przejście lub przykrywają klapę w podłodze.

    Przenośne łóżko

    Odpoczynek nie zawsze jest możliwy, często pod ręką nie mamy żadnej karczmy czy choćby stodoły zesianem. Da się temu zaradzić za sprawą przenośnego łóżka – to wspaniałe, nic nie ważące posłanie znajdziemy w opuszczonej chacie pomiędzy Nawiedzonym Opactwem a kościołem. Zgodnie ze wskazówkami z powyższego punktu przeciągamy je do ekwipunku i cieszymy się możliwością snu w każdej chwili.

    Rozdzielanie przedmiotów

    Zastanawiałeś się może czasem, jak wyrzucić z ekwipunku tylko część np. złota, a nie całą kwotę, którą posiadasz? To proste – przeciągasz przedmiot z plecaka nad podłoże i upuszczasz go z wciśniętym klawiszem Ctrl. Pojawi się wówczas pasek, za pomocą którego wybierzesz ilość rzeczy przeznaczonych do usunięcia z ekwipunku.

    Teleporty

    To może i oczywiste, ale warto o tym napomknąć – aktywuj teleporty! Oszczędzą ci sporo czasu i ułatwią podróżowanie. Ich lokalizację poznasz z mapy otrzymanej od Zandalora, a jeśli chodzi o zwoje aktywacji, zajrzyj tutaj.

    Ułatwiające grę umiejętności

    Istnieje parę zdolności, które w znacznym stopniu ułatwiają (i tak niezbyt wymagającą) rozgrywkę. Są to:

    Alchemia

    Ulokowanie w tej umiejętności jednego punktu, a następnie nauka drugiego w Mrocznej Puszczy pozwoli nam na warzenie oraz mieszanie ze sobą mikstur leczenia i magii. Po pierwsze, zaoszczędzimy w ten sposób trochę pieniędzy, a po drugie, z przeciętnych eliksirów, które przywracają określoną ilość punktów życia/magii, otrzymamy solidne mikstury Przypływu sił, odnawiające procentową ilość tychże punktów (w zależności od mocy – 50% lub 100%).Warto.

    Śmiertelny podarunek

    Pozwala na korzystanie z bomb smugowych, pajęczych min i skorpionów śmierci. Te ostatnie są wyjątkowo zabójcze – już pierwszy poziom umiejętności pozwala na przywołanie skorpiona na poziomie równym 100 (!). Aby skorzystać z tej zdolności, musimy być w posiadaniu pułapki na skorpiony – prawy przycisk myszy uwalnia wówczas stworzenie, które może zdziesiątkować spory oddział orków. Nietrudno się domyślić, że taki skorpion na poziomie 500 potrafi jeszcze więcej.

    Zamrożenie

    W zależności od poziomu, unieruchamia wroga na jakiś czas, co daje nam szansę na uzdrowienie, ucieczkę bądź dowolną inną akcję. Na przykład zasieczenie nieprzyjaciela.

    Zaczarowanie broni

    Umiejętność z karty wojownika. Szerzej o niej w następnym punkcie.

    Zatrucie broni

    Sposób na trudnych przeciwników. Aby skorzystać z tej umiejętności, musimy być w posiadaniu trucizny. Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy, broń zostaje zatruta (działa również na łuki i kusze), atakujemy wroga i uciekamy. Gdy toksyna przestanie działać, uderzamy ponownie. Zatruty wróg wolniej się porusza i traci punkty życia.

    Zaczarowywanie przedmiotów i uroki

    Podczas przygód znajdywać będziemy przedmioty, w których właściwościach pojawi się linijka „jakość zaklęcia: x”, a także różne kolorowe kule, tzw. uroki. Umiejętność Zaczarowanie broni umożliwi nam umieszczenie tychże uroków w elementach ekwipunku, dzięki czemu zyskają one dodatkowe właściwości – premie do cech lub odporności.Uroki znaleźć można u niektórych kupców, a także przy zwłokach wrogów. Te najpotężniejsze (kule o kolorze złotym) warto zachować dla przedmiotów o jakości zaklęcia 5, pozwoli to nam stworzyć naprawdę „boski” ekwipunek.



    Zapisywanie gry

    Standardowa rada w przypadku każdej gry cRPG – zapisuj grę często i używaj do tego różnych zapisów. Za szybki zapis odpowiada kombinacja Ctrl+s, a za szybkie wczytanie - Ctrl+l.

    Znaczniki

    Na mapie przygody możesz umieszczać niebieskie flagi, opatrując je podpisem. Nie wahaj się korzystać z tego udogodnienia. Pomoże ci to potem w odnalezieniu zleceniodawców zadań, ukrytych wejść do jaskiń albo przypomnieniu sobie, gdzie rozmawiałeś z jakąś postacią.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Edwin
     

    Wędrowiec
    Temat: Dorzuciłbym tu też zaklęcie...
    Dodany: 13.09.2013 o 9:59  

    Dorzuciłbym tu też zaklęcie polimorfii, przydatne szczególnie na bossów.



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw