Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Dragon Age: Początek • FAQ • INSIMILION

    Dragon Age: Początek


    FAQ

    Działy gier » Dragon Age: Początek » Ogólnie o grze
    Autor: Valygar
    Utworzono: 19.10.2008
    Aktualizacja: 19.10.2008

    P: Czym jest "Dragon Age: Origins"?
    O: Jak twierdzi Dan Tudge, producent wykonawczy gry "Dragon Age: Origins", będzie to duchowy następca jednej z najlepszych gier cRPG, Baldur’s Gate, co oznacza, że BioWare wraca do swoich korzeni, jednak nie do Zapomnianych Krain czy innego znanego nam świata – uniwersum, jak wiele innych aspektów gry, zostanie stworzone od podstaw.

    P: Do jakiego gatunku należy gra?
    O: Jest to mroczne, heroiczne fantasy, co twórcy gry powtarzają bardzo często. Ma to być zupełna nowość, po, znanym nam z Baldur’s Gate, lekko cukierkowym i niemrocznym, heroicznym fantasy. Dzięki temu, twórcy obiecują nam, graczom, dużo dwuznacznych wyborów moralnych, a nie tylko oczywistą ścieżkę dobra lub zła.

    P: Kto jest twórcą i wydawcą "Dragon Age: Origins"?
    O: Za stworzenie gry odpowiada BioWare Corporacion, co jest chyba dobrą wiadomością – w końcu to autorzy najlepszych gier cRPG w historii. Wydawcą na świecie i w Polsce jest Electronic Arts Inc.

    P: Kiedy odbędzie się premiera?
    O: Premiera gry jest przewidywana na pierwszy kwartał 2009 roku.

    P: Na jakich platformach będzie można zagrać w "Dragon Age: Origins"?
    O: Od samego początku pewne było, że gra wyjdzie na komputery osobiste, a o konsolach nic się nie mówiło. Jednak Brent Knowles z BioWare wypowiedział się na ten temat - z jego słów wynika, że "Dragon Age" pojawi się nie tylko na PC, ale także na konsolach - dla wielu to jedyne platformy, na których grają.

    P: Jakie będą wymagania gry?
    O: Ta informacja jest jeszcze nieznana. Zapewne wymagania zostaną podane niedługo przed premierą gry (marzec 2009).

    P: Czy będzie możliwość gry wieloosobowej?
    O: Niestety, nie. Priorytetem dla studia BioWare jest stworzenie wspaniałej przygody dla trybu single-player, w przeciwieństwie do np. NwN, w którym do gry miał zachęcić multiplayer. Na różnych stronach można co prawda znaleźć informacje potwierdzające obecność tego trybu, ale to tylko plotki.

    P: Jakie rasy będą dostępne w grze do wyboru?
    O: Z całą pewnością ludzie, elfy i krasnoludy. Możliwe, że wystąpią też inne, jednak na razie nie ma żadnych pewnych informacji... Być może trzy rasy to mało, ale twórcy postawili nie na jak największą różnorodność w grze, ale na jak najlepsze dopracowanie reakcji otaczającego cię świata na twoją rasę czy klasę.

    P: A co z klasami postaci?
    O: Istnieją tylko trzy: wojownicy, łotrzykowie i magowie – jednak, jak w przypadku ras, będą one zapewne niezwykle dopracowane – każdą z klas można rozwinąć na różne sposoby (z klasy podstawowej (base class) do zaawansowanej (advanced class), o ile ją odblokujesz).

    P: A charakter postaci?
    O: W grze nie będzie możliwości ustalenia charakteru postaci.

    P: Jak będzie wyglądała walka w grze?
    O: "Dragon Age: Origins" jest grą, w której rozgrywka jest toczona w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość włączenia pauzy w dowolnym momencie. Posiadasz kontrolę nad wszystkimi postaciami, co znowu zbliża "Dragon Age: Origins" do starych cRPGów, aniżeli ostatnich produkcji studia BioWare.

    P: Jak powszechna będzie magia w świecie "Dragon Age: Origins"?
    O: Magia będzie rzeczą wyjątkową, niedostępną dla zwykłych ludzi, ale przecież ty do takich nie należysz...

    P: Co jeszcze wiadomo o magii i magach?
    O: Mag będzie mógł rzucać zaklęcia tak długo, aż nie skończy mu się zapas many, natomiast za siłę zaklęcia odpowiada "spellpower" (moc czaru), która jest zależna od inteligencji postaci. Przeciwnicy mogą także posiadać odporność (całkowitą lub częściową) na magię, co redukuje jej efekty.

    P: Czy w grze będą szkoły magii, znane nam z D&D?
    O: Nie, w grze występują co prawda zaawansowane klasy, ale nie będą one miały postaci znanych nam z D&D szkół.

    P: Ilu członków będzie mogła liczyć drużyna?
    O: Czterech: główny bohater oraz trzech kompanów.

    P: Jakie będą relacje pomiędzy bohaterem a otaczającym go światem?
    O: W tej grze bohater jest naprawdę tobą. Tworzysz go, jego historię, jego początek – przez pierwsze godziny dokonywane przez ciebie wybory zmienią twoje postrzeganie świata, a także to, jak świat postrzega główną postać. Dzięki temu możesz się naprawdę przywiązać do bohatera, tak samo jak w Baldur’s Gate.

    P: Jakie będą relacje między głównym bohaterem a członkami drużyny?
    O: Przewiduje się dialogi znane nam już z gry "Baldur’s Gate 2" oraz możliwość romansowania. Także dokonywane przez ciebie wybory będą wpływały na ich zdanie i opinię o swoim przywódcy. W pewnym momencie może się okazać, że twój kompan obróci się przeciwko tobie.

    P: Czy moi towarzysze mogą mnie opuścić?
    O: Tak, jeśli nie będzie im się podobało twoje zachowanie i go nie zmienisz, kompani cię opuszczą, a w skrajnych sytuacjach mogą nawet zaatakować.

    P: Czy pojawi się możliwość jazdy na wierzchowcach?
    O: Nie, według Davida Gaider, głównego scenarzysty gry, problemem nie jest stworzenie animacji dla koni, ale dopracowanie jej do perfekcji podczas wsiadania i jazdy na wierzchowcach różnych postaci. Innym argumentem jest "znajdowanie ścieżki" – mając jednego bohatera nie trzeba się o to martwić, jednak mając grupę postaci, które muszą w większym lub mniejszym stopniu poruszać się w zgodzie po drodze, jest to trudne do zaprogramowania.

    P: Co z bogami?
    O: Pod tym względem gra różni się od gier D&D, jak np. Baldur’s Gate. Ludzie są monoteistami – wierzą tylko w jednego boga, Stwórcę (ang. Maker), który jednak nie daje widocznych znaków swoim wyznawcom – nie udziela im zaklęć ani nie interweniuje na świecie.

    P: Jaki silnik graficzny będzie obsługiwał grę?
    O: Będzie to zupełnie nowy silnik, stworzony przez BioWare specjalnie dla gry "Dragon Age: Origins". Jego nazwa to Eclipse.

    P: Czy "Dragon Age: Origins" będzie się opierał o system D&D?
    O: Nie, gra będzie oparta o autorski system studia BioWare.

    P: Czy będą dostępne narzędzia modderskie?
    O: Tak, autorzy zapewnią możliwość modowania gry.

    P: Skąd wzięła się nazwa: "Dragon Age"?
    O: Jest to nazwa okresu – otóż wzięła się ona od tego, że ktoś zobaczył smoka – stworzenie, które jest naprawdę rzadkie.

    P: Dlaczego nazwa gry została zmieniona na "Dragon Age: Origins"?
    O: Autorzy chcieli wrócić do korzeni. Po grach Baldur’s Gate, Baldur’s Gate 2, NeverWinter Nights powstał KotOR i Mass Effect – równie wspaniałe jak poprzednicy, ale jednak twórcy chcieli stworzyć kolejną przygodę w świecie fantasy, który kochają najbardziej, co zrealizowali w projekcie "Dragon Age: Origins" (Origins – Początki, Źródło).

    P: Czy wybory podczas tworzenia postaci wpłyną na rozwój wydarzeń w grze?
    O: Tak, w zależności od twojej płci (kobieta albo mężczyzna), statusu społecznego (pospólstwo albo szlachta), rasy (człowiek, elf albo krasnolud) czy klasy (wojownik, łotrzyk albo mag), twoja przygoda będzie się rozwijała zupełnie inaczej.

    P: Jeśli w grze nie ma czarów kapłańskich, to skąd pochodzi magia?
    O: Magia, jak wszystko w świecie "Dragon Age", pochodzi od Stwórcy – niektórzy ludzie rodzą się z umiejętnościami magicznymi, tak samo jak np. rodzą się z brązowymi włosami.

    P: Gdzie toczy się rozgrywka?
    O: W Królestwie o nazwie Ferelden, na południowym-wschodzie kontynentu Thedas.

    P: Czy przemieszczanie się po świecie jest płynne (czy są ekrany ładowania)?
    O: W "Dragon Age: Origins" występuje duże zróżnicowanie środowisk i lokacji, które działają prawie tak samo, jak w Baldur’s Gate - a nawet lepiej.

    P: Czy w grze jest Z-axis?
    O: Oczywiście, to w końcu gra 3D.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Rodrian
     

    Wędrowiec
    Temat: Podsumowanie...
    Dodany: 20.10.2008 o 15:53  

    No tak wszystko fajnie ale... PO JAKĄ CHOLER WSZYSTKO PSUĆ I TWORZYĆ WŁASNY ŚWIAT ?! Przecież gry z pod znaku Forgotten Realms były tak świetne i obłędne że aż zapierało dech... a tutaj ? Pewnie jakieś dziwne zatargi między rasami i niedopracowane zagadki... Po prostu BioWare wszedł w niezłe gó*** :/

    Krist Algar
     

    Wędrowiec
    Temat: Dlaczego zakładasz, że auto...
    Dodany: 20.10.2008 o 21:31  

    Dlaczego zakładasz, że autorski świat będzie gorszy od FR? I co rozumiesz przez "niedopracowane zagadki"?

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: świat
    Dodany: 20.10.2008 o 22:10  

    Na forum ukazał się opis świata i stworów, który przechodzi właśnie korektę. Szczerze powiedziawszy nie spodziewałbym się niczego nadzwyczajnego. Może się mylę, ale lepiej chyba byłoby zostać przy starym dobrym FR. Z drugiej strony czekam na drugą grę w świecie Planescape. Może kiedyś...

    Rodrian
     

    Wędrowiec
    Temat: Odp.
    Dodany: 23.10.2008 o 11:32  

    Zakładam z góry że będzie gorszy, ponieważ FR jest tak wspaniale wymyślony, że jak ktoś robi coś nowego (a już w ogóle jeżeli przerabia FR... a to pewnie robi BioWare) to nastawiam się negatywnie...
    A z "niedopracowanymi zagadkami" to ogólnie chodziło mi o tzw. "zadania/pomysły w 5 minut" ;P
    Pozdrowienia z podmroku Krist :)

    Krist Algar
     

    Wędrowiec
    Temat: Cóż, póki co nie podzielam ...
    Dodany: 23.10.2008 o 17:46  

    Cóż, póki co nie podzielam Twoich obaw. ;) Po prostu nie mam powodów, żeby sadzić że questy będą robione w pięć minut, a świat przedstawiony będzie kiepski. Ba, brak FR może nawet wyjść na zdrowie, chętnie zobaczę coś nowego :)

    Rodrian
     

    Wędrowiec
    Temat: Generalnie...
    Dodany: 24.10.2008 o 19:01  

    Generalnie może jednak masz rację ;)
    Czasem trzeba spróbować czegoś innego...

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: Ja jestem ta gra oczarowany...
    Dodany: 05.11.2009 o 18:31  

    Ja jestem ta gra oczarowany...dla mnie 9/10 i bezdyskusyjnie najlepszy RPG 2009 roku

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 24
    Temat: Wybaczcie proszę, ale chyba...
    Dodany: 13.11.2010 o 15:51  

    Wybaczcie proszę, ale chyba coś w tej grze mnie przerasta. Czy ktoś wie, dlaczego podczas walki za każdym razem pojawia mi się niewzywane okno rzemiosła (konkretnie warzenie trucizn), którego za nic nie da się zamknąć? Zaczęło się od Morrigan, ale gdy zdesperowana wyłączyłam ją z drużyny - przeniosło się to na Alistaira, który nawet nie ma takiej umiejętności. Bug?



    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw