Fallout to gra wielka, która na dobre wpisała sie w historię
komputerowej rozrywki. Tymczasem warto wiedzieć, że prekursorem "Opadu" jest gra Wasteland, do której można znaleźć wiele odniesień podczas gry w Fallout. Oto i one:
Budynki – klony?
Military Base (Baza Wojskowa) oraz The Glow (Błysk) wyglądają podejrzanie podobnie do Sleepers Baze i Darvin Stadion – lokacji z Wasteland. Plansze te mają nawet ten sam układ pomieszczeń.
Followers of Apocalypse
Ten wielce intrygujący i miłujący pokój ruch ma swój pierwowzór. Nigdy nie zgadniecie, z jakiej gry zaczerpnięto „ojców” FoA. Oczywiście z Wasteland, gdzie znaleźć można było członków Servants of Mushroom Cloud.
Harold
Jedna z najbardziej charakterystycznych postaci w Falloutach – Harold, ma prawdopodobnie swoje korzenie w postaci z Wasteland – niejakim Maxie, który ma praktycznie identyczne teksty i historię.
Leather Jacket
Popularna Skórzana Kurtka (Leather Jacket) jest identyczna z „pancerzem” występującym w Wasteland. Żeby było ciekawiej, Pancerz Wspomagany (Power Armour) również został „pożyczony”. Cóż, należy wzorować się na najlepszych.
Red Ryder
Nazwy broni Red Ryder oraz Red Ryder BB Gun zostały zapożyczone z…Wasteland (tak, znowu), gdzie „imiona” te należały do jednego z naszych przeciwników.
Wasteland
Jak wiadomo, głównym zadaniem gracza w Fallout 1 jest odnalezienie Water Chip, w celu ocalenia rodzinnej Krypty 13 (Vault 13). Ciekawy jest fakt, że zadanie polegające na odnalezieniu tegoż hydroprocesora pojawiło się już w pierwowzorze Fallout – Wasteland.
Paradoksalnie, był to jeden z łatwiejszych questów w całej grze.
Wasteland – raz jeszcze
Można by mniemać, że co druga postać w Fallout ma korzenie w Wasteland. Trudno się z tym nie zgodzić, ot konflikt w Junkyard (Złomowo) pomiędzy Kilianem, a Gizmo również pochodzi z „Wielkiego Prekursora” – a dokładniej z „rozbieżności zdań” pomiędzy Freddym, a Faranem.