Dynamite (dynamit)
Opis polski: Silny materiał wybuchowy składający się z nitrogliceryny zmieszanej w proporcji 3:1 z substancją chłonną - ziemią okrzemkową. Dołączono do niego zapalnik czasowy.
Komentarz: Ustaw maksymalny czas wybuchu, i za pomocą kradzieży, wstaw komuś do plecaka.
Waga: 5
Plastic Explosives (materiały wybuchowe)
Opis polski: Kawał Cordexu, wojskowego materiału wybuchowego o dużej stabilności i sile niszczącej. Dołączono do niego zapalnik czasowy.
Komentarz: Taki silniejszy dynamit... Ustaw maksymalny czas wybuchu, i za pomocą kradzieży, wstaw komuś do plecaka.
Waga: 4
Antidote (antidotum)
Opis polski: Butelka zawierająca domowej roboty odtrutkę na jad - przypominający mleko płyn, w którym pływają skrawki mięsa radskorpiona.
Działanie: Leczy kilka punktów zatrucia.
Komentarz: Potrafi ją robić z ogonów radscorpionów znachor w Cienistych Piaskach (Shady Sands). Bardzo przydatna rzecz, leczy wszystkie zatrucia - niezbędna po bliskim starciu z skorpionami i mutantami.
Waga: 1
Scorpion Tail (ogon radskorpiona)
Opis polski: Oderwany ogon radskorpiona.
Komentarz: Na początku zbierz ile tylko możesz, w Cienistych Piaskach (Shady Sands) znachor przerobi je na dość drogie antidotum.
Waga: 20
Buffout (Wygrzew)
Opis polski: Wysoce zaawansowane sterydy. Czasowo zwiększają siłę i poprawiają refleks. Silnie uzależniające.
Działanie: tymczasowo + 2 Siły, + 2 Zręczności, + 3 Wytrzymałośći,potem tymczasowo - 2 Siły, - 2 zręczności, - 3 wytrzymałośći
Komentarz: Możesz sie uzależnić jeśli weźmiesz więcej niż jedną, za jednym razem!
Waga: brak
Mentats (Mentaty)
Opis polski: Tabletki modyfikujące funkcjonowanie mózgu. Poprawiają pracę pamięci i przyspieszają inne procesy umysłowe. Silnie uzależniające.
Działanie: Tymczasowo + 2 Inteligencji, + 2 Percepcji, + 1 Charyzmy,potem tymczasowo - 2 Inteligencji, - 2 Percepcji, - 1 Charyzmy
Komentarz: Możesz sie uzależnić jeśli weźmiesz więcej niż jedną, za jednym razem! Czasami warto wziąć - umożliwia to wykonanie kilku questów więcej i wzięcie kilku perków (kiedy pojawi ci się level z możliwością wzięcia perka wymagającego dużej IN, weź mentatsa). Pamiętaj że powiększa też niektóre umiejętności!
Waga: brak
Rad-X (Rad-X)
Opis polski: Specyfik antyradiacyjny (uwaga, należy stosować go PRZED wystawieniem się na promieniowanie). Brak znanych efektów ubocznych.
Działanie: tymczasowo + 50 odporności na radiacje
Komentarz: Doskonały specyfik. Weź przed walką z alienami i przed The Glow.
Waga: brak
RadAway (AntyRad)
Opis polski: Roztwór chemiczny, który wiąże pierwiastki radioaktywne i wypłukuje je ze sobą z organizmu. Mija nieco czasu, nim zadziała.
Działanie: leczy kilka punktów napromieniowania
Komentarz: Drogi, ale co jakiś czas trzeba go używać , głównie po The Glow.
Waga: brak
Stimpak (stimpak)
Opis polski: Specyfik leczniczy. Natychmiast po wstrzyknięciu goi drobne rany.
Działanie: + 11-19 HP.
Komentarz: Najpopularniejszy środek leczniczy. Wejdź na inwentarz i możesz za 4 punkty akcji wstrzyknąć ich sobie tysiące.
Waga: brak
Super Stimpak (superstimpak)
Opis polski: Zaawansowany specyfik leczniczy o bardzo silnym działaniu. Z racji na swą moc, po upływie pewnego czasu od momentu użycia wywołuje lekkie obrażenia.
Działanie: + 75 HP, potem kilka razy - 3 lub - 6 HP.
Komentarz: Leczy dobrze, ale potem powoduje straty HP... Warto mieć w późniejszej fazie 3-4. Możesz nim kogoś zabić, zapisz grę, wstrzyknij z 10-20 ofierze, i przeczekaj na pip-boyu godzinkę.
Waga: 1
First Aid Kit (zestaw pierwszej pomocy)
Opis polski: Niewielki zestaw zawierający podstawowe środki medyczne. Plastry, bandaże, aerozol antyseptyczny i inne podobne materiały.
Komentarz: Przydatna rzecz - na początku umożliwia zarobienie kilku XP. Mimo wszystko lepsze stimpacki!
Przeznaczenie: First Aid (pierwsza pomoc)
Waga: 2
Doctor's Bag (torba lekarska)
Opis polski: Ta czarna torba zawiera instrumenty i specyfiki używane przez lekarzy do wykonywania swojego zawodu.
Komentarz: Przydatne bo leczy efekty typu „oślepienie” czy „połamana ręka”. Daje sporo XP i zaoszczędza kasę.
Przeznaczenie: Doctor (lekarz)
Waga: 5
Cat's Paw Magazine (Kocia Łapka)
Opis polski: Egzemplarz magazynu Kocia Łapka.
Komentarz: Jest to pornol. Nie da sie go oglądać, niestety...
Podnosi umiejętność: brak
Waga: 1
Dean's Electronics (Młody Elektronik)
Opis polski: Podręcznik z dziedziny elektroniki. Notka na okładce głosi, że "każdy ma zadatki na elektronika"!
Komentarz: Po przeczytaniu dodaje trochę do naprawy(repair). Za pomocą tej umiejętności, możesz m.in. wyłączać generatory pola w bazie mutantów.
Podnosi umiejętność: Naprawa(Repair) (ale najwyżej do 100%!)
Waga: 2
First Aid Book (Podręcznik pierwszej pomocy)
Opis polski: Podręcznik objaśniający teorię i praktykę udzielania pierwszej pomocy.
Komentarz: Mało przydatne w jedynce, już lepiej używać stimpaków!
Podnosi umiejętność: Pierwsza Pomoc (First Aid) (ale najwyżej do 100%!)
Waga: 2
Guns and Bullets (Spluwy i Kulki)
Opis polski: Szmatławiec poświęcony praktycznej stronie użytkowania broni palnej, sporadycznie zamieszczający "sponsorowane" recenzje.
Komentarz: 100% w małych broniach(Small Guns) to podstawa. Ta książeczka pomoże ci w osiągnięciu tego celu!
Podnosi umiejętność: Small Guns (ale najwyżej do 100%!)
Waga: brak
Big Book of Science (Wielka Księga Wiedzy)
Opis polski: Seria książek zawierających informacje z różnych dziedzin nauki.
Komentarz: Coś dla tych, dla których nie jeno muskuły się liczą!
Podnosi umiejętność: Science (ale najwyżej do 100%!)
Waga: 5
Chemistry Journals (czasopisma chemiczne)
Opis polski: Sterta literatury naukowej, poświęconej chemii. Szczególnie interesujące wydają się być artykuły z dziedziny chemii molekularnej.
Komentarz: Kupisz w bibliotece w Kręgu (The Hub). Oddaj chemikowi w Gruzach (L.A. Boneyard).
Podnosi umiejętność: brak
Waga: 5
Scout Handbook (Poradnik harcerza)
Opis polski: Książka o technikach i ideałach skautingu. Zawiera bardzo praktyczne informacje o życiu z dala od cywilizacji.
Komentarz: Przydatna rzecz, bo na Outdoorsmana zawsze szkoda Skill Pointsów, a szkoda też na tyle spotkań włazić.
Podnosi umiejętność: Outdoorsman (ale najwyżej do 100%!)
Waga: 3
Lockpicks (wytrychy)
Opis polski: Zestaw narzędzi ślusarskich. Zawiera wszelkie wytrychy i klucze dynamometryczne potrzebne do otwarcia konwencjonalnego zamka.
Komentarz: Przydatne, ale mimo to trzeba pamiętać o zrobieniu save'a przed zabieraniem się za otwieranie zamka. Jak wsadzisz na oba sloty, to bonus się dubluje!
Przeznaczenie: Lockpick
Waga: 1
Electronic Lockpick (wytrych elektroniczny)
Opis polski: Ręczny Mikromanipulator produkcji Wattz Electronics - wytrych przeznaczony do pokonywania elektronicznych zamków i zabezpieczeń.
Komentarz: Pierwszy z wytrychów elektronicznych.
Przeznaczenie: Lockpick
Waga: 2
Rope (lina)
Opis polski: Mocny, gruby sznur. Około 15 metrów długości.
Komentarz: Czasami przydatna, można znaleźć i kupić w wielu miejscach.
Przeznaczenie: Użyć w The Glow, na studniach, i w Vault 15
Waga: 12
Geiger Counter (licznik Geigera)
Opis polski: Licznik Geigera produkcji Wattz Electronics, model WID-Rad. Wykrywa obecność i siłę promieniowania.
Komentarz: W zasadzie jest zbędny. Dodatkowo może się wyładować.
Przeznaczenie: wykrywanie promieniowania
Waga: 4
Nuka-Cola (Nuka-Cola)
Opis polski: Butelka Nuka-Coli, podstawowego aromatyzowanego napoju bezalkoholowego w powojennym świecie. Ciepłego i zwietrzałego.
Komentarz: Nuka-Cola! Znak charakterystyczny Fallouta! Można znaleźć w automatach (wrzuć monetę). Spróbuj się uzależnić!
Działanie: Może uzależnić.
Waga: brak
Rot Gut (Rot Gut)
Opis polski: Bardzo mocny alkohol lub środek czyszczący, zależnie od potrzeby.
Komentarz: Nie ma to jak popić przed walką.
Działanie: -2 Percepcja
Waga: brak
Beer (Piwo)
Opis polski: Piwo domowej roboty.
Komentarz: Samogon.
Działanie: -1 Percepcja
Waga: brak
Gamma Gulp Beer (Piwo Gamma Gulp)
Opis polski: Butelka piwa znanej marki. Jej zawartość świeci w ciemnościach!
Komentarz: O lol!
Działanie: -1 Percepcja; może napromieniować.
Waga: brak
Booze (gorzała)
Opis polski: Wiekowy trunek pochodzący jeszcze z ery przedwojennej.
Komentarz: Nie ma to jak pić stary rocznik, co?
Działanie: -1 Percepcja
Waga: 1