Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Gildia Złodziei • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Gildia Złodziei

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ivan
    Utworzono: 02.11.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Każdy, kto wielokrotnie odwiedzał miasto Khorinis z pewnością natknął się na wzmiankę o złodziejach, bądź o Gildii Złodziei. Gdzie ta organizacja się znajduje? Jak się do niej dostać? Oto krótki przewodnik.

    1. Gildia Złodziei - jak się do niej dostać?

    Jest to pierwsze pytanie, jakie zadajemy sobie podczas gry. Jeśli porozmawiamy z Andre w koszarach i zapytamy o jak najszybszym dołączeniu do strażników, paladyn zleci nam znalezienie i zdemaskowanie Gildii Złodziei. Ową organizację możemy znaleźć, nie otrzymawszy zadania, zatem jeśli nie kierują nami szlachetne pobudki, lepiej sobie darować.

    A zatem:
    a) Na placu targowym rozmawiamy z kupcem Jorą. On mówi nam, że okradł go Rengaru. Ów jegomość stoi przy latarni kilka metrów dalej. Po wzmiance o kradzieży musimy go złapać. Po krótkiej gonitwie mamy wybór, co z nim zrobić. Albo go wsadzimy (wtedy pomijamy pozostałe podpunkty), albo oszczędzimy (jeśli preferujemy podlizywanie się, musimy pomóc kolejno każdemu z członków podziemnego światka).
    b) Za farmą Akila znajduje się gęsty las. Idąc wzdłuż klifów natrafiamy na jaskinie. Zabiwszy bandytów sprawdzamy skrzynie. Znajdujemy dziwną rybę. Używamy jej, tak jak sakiewki z pieniędzmi i czytamy notatkę. Podpis "Halvor" mówi nam, że nie jest on jednak zwykłym sprzedawcą ryb. Rozmawiamy z nim w dzielnicy portowej. Możemy naskarżyć o tym Andre, albo zawrzeć z nim umowę. Oddajemy mu notatkę, a w zamian on sprzeda nam "specjalne" rybki, w których coś schowano. A to pierścień, a to kilka sztuk złota.
    c) W "knajpie" (tam, gdzie stoi Moe) pytamy Kardifa o "specjalne zlecenia". Poleca nam Nagura. Ten każe nam porozmawiać z Baltramem na placu targowym i dać się nająć jako "chłopiec na posyłki", a raczej "przesyłki". Farmer Akil ma dla kupca pewną paczkę. Możemy ją zanieść Nagurowi, albo Baltramowi, jednak ta druga opcja nie skończy się dla nas dobrze. Dlaczego? Patrz niżej.

    Rozmawiamy z Kardifem w karczmie. Informuje nas on o tajemniczym facecie, który nas szukał. Udajemy się, czym prędzej za sklep rybny Halvora i "kasujemy gnojka", jak to mawia Cipher. Zabieramy mu klucz i wskakujemy do wody (Jeśli wykonaliśmy wszystkie 3 zadania pozytywnie dla członków Gildii, to Atilla po prostu daje nam klucz). Płyniemy w prawo. Dostajemy się do kanałów używając klucza. Po kilku straszliwych walkach ze szczurami spotykamy człowieka. Po krótkiej rozmowie skręcamy w pierwszy zakręt i rozmwiamy z Cassią - przywódczynią Gildii Złodziei.

    2.1 Zadania od Gildii - pierścień Constantina

    Cassia chce, abyśmy udowodnili, co potrafimy. Musimy ukraść pierścień należący do alchemika Constantina. Jedyna umiejętność, jaka będzie nam tutaj potrzebna to otwieranie zamków. Odwiedzamy nasz cel (najlepiej rankiem, jeśli nie potrafimy się skradać). Constantino jest zbyt zajęty, aby uraczyć nas swym spojrzeniem, więc szybko otwieramy skrzynkę i zabieramy interesujący nas przedmiot, po czym wracamy do Cassii. Od tej pory jesteś oficjalnym członkiem! Gratuluję!

    2.2 Zadania od Gildii - Krwawe Kielichy

    Cassia szuka pewnych rzadkich "krwawych kielichów", których w mieście jest 6. Naszym zadaniem jest zdobyć owe przedmioty, a Cassia poszuka kupca. Prawda, że uczciwe rozwiąznie?

    Do wykonania zadania potrzebujemy (wszystko należy zrobić/zdobyć/mieć rankiem):

    • Wytrych (jeśli jesteś masochistą i kochasz metodę save&load)
    • Kilka wytrychów
    • Czar "Othłań aka Zapomnienie", jeśli nie chcemy płacić u Andre za zbicie Valentina.
    • Dobra broń (Valentino nie jest wcale taki cienki!)
    • Umiejętność "Kradzież Kieszonkowa"
    • Umiejętność "Otwieranie Zamków"
    • Umiejętność "Skradanie się"
    • Conajmniej 20 zręczności
    • Jeśli jesteśmy nadziani i chcemy ułatwić sobie życie to gadamy z Ramirezem (jest w Gildii Złodziei). On mówi nam o strażniku Wambo, który bardzo lubi złoto. Jeśli zapłacimy mu 250szt. to noce będzie spędzał w oberży Coragona, więc mamy z nim spokój.
    • Klucz Sędziego. Mając odpowiednią zręczność (minimum 20) i umiejętność ("kradzież kieszonkowa) jesteśmy w stanie wejść do jego domu i odciążyć go z klucza.

    No i to na tyle. Idziemy do łóżka, kładziemy się spać i nastawiamy budzik na północ. Pora wziąć się do roboty, złodzieju!

    • Pierwszy znajdujemy u pana Lehmara (lichwiarza). Możemy zabrać go ze skrzyni.
    • W Górnym Mieście w pierwszym budynku po prawej (rankiem obok wejścia na ławce siedzi Gerbrandt) jest kolejny. Również znajduje się w skrzyneczce.
    • Jako trzeciego weźmy Valentina. O 3 rano wraca z oberży Coragona do swojego domku. Wtedy możemy go "capnąć" po drodze, gdy nikt nie patrzy i zabrać wszystko (polecam rzucenia czaru "Otchłań aka Zapomnienie"). Kochaś ma przy sobie klucz. Zasuwamy do górnego miasta. Trzecie mieszkanie na prawo (za Lotharem). Skradamy się na górę. Tam naciskamy lampę i słyszymy dziwny dźwięk. Schodzimy na dół i naszym oczom ukazuje się skrzyneczka. Otwieramy ją i rekwirujemy puchar.
    • Teraz pan Sędzia. Jego posiadłość znajduje się na prawo od ratusza (stoi przy niej strażnik). Zakradamy się do środka (jeśli będziemy iść wzdłuż ściany to nas nie zauważy, ale musimy to zrobić blisko wejścia, bo za nami znajduje się robotnik, któremu nie podobają się nasze podejrzane ruchy). Na górze, w sypialni po prawej jest tarcza. Podchodzimy do niej i naciskamy tajny guzik i gotowe. Na dole pojawia się skrzyneczka, której zawartość staje przed nami otworem (chyba ukradłeś klucz wcześniej, prawda?)
    • W ratuszu znajduje się kolejny "cel". Wchodzimy po schodach na górę i oglądamy się za kielichem. Stoi sobie w jednym z pokoi. Kaszka z mleczkiem.
    • Ostatni pucharek znów znajduje się w skrzyni. Konkretniej w mieszkaniu na lewo od pracowni Salandrila. Zakradamy się do środka (jeśli w tą stronę patrzy strażnik, to czekamy aż odejdzie). Po lewej leży kluczyk do skrzyni znajdującej się pomiędzy dwoma łóżkami. Wiadomo, co trzeba zrobić teraz, prawda?

    Mając naszą krwawą szóstkę wracamy do Cassii. Ona oferuje nam złoto, mikstury, bądź pierścień +5 do zręczności. Wybór należy do Ciebie, drogi graczu.

    2.3 Zadania od Gildii - Sekstans

    Ramirez zleca nam zadanie znalezienia Sekstansu i na pewno nie służy on do tego, o czym myślisz, drogi bezimienny graczu.
    Ów przedmiot możemy znaleźć tylko i wyłącznie w grocie kamiennego smoka. Po ubiciu paskudnego gada zabieramy go i oddajemy Ramirezowi.

    2.4 Zadania od Gildii - Skrzynka Mistrza Złodziei

    Jesper wspomina coś o pewnym złodzieju, który zostawił swoją skrzynię na terytorium Gildii. Jak dotąd nikomu nie udało się jej otworzyć. Najwyższy czas to zmienić!
    Jesper daje nam klucz, którym należy otworzyć drewniane drzwi w kanałach. Tam stoi sobie mała, niepozorna skrzyneczka. Oto kombinacja do zamka:
    Prawo; Prawo; Prawo; Lewo; Prawo; Prawo; Prawo; Lewo; Prawo; Lewo; Prawo; Lewo; Prawo; Prawo; Lewo; Lewo; Lewo; Prawo; Prawo; Lewo.
    Trudne do zrobienia, ale warte swej ceny, zresztą zobacz sam!

    3. Zadania związane z Gildią Złodziei

    Łuk Bospera - Rozmawiając z Bartokiem bądź Regisem dowiadujemy się, że skradziono Bosperowi łuk. Możemy także porozmawiać z poszkodowanym, jeśli chcemy więcej informacji. W kanałach w jednym z pomieszczeń jest skrzynia. Tam znajdujemy Łuk Myśliwski. Możemy dać go Bosperowi za kilka punktów doświadczenia. Niestety nie wynagradza nas w żaden inny sposób. A szkoda.
    Srebra Coragona - karczmarz Coragon skarży się, że ktoś ukradł mu jego srebrne przedmioty. Znajdziemy je również w kanałach, w tej samej skrzyni, gdzie łuk Bospera. Po oddaniu skradzionych przedmiotów otrzymujemy kilka punktów doświadczenia i specjalne piwo Coragona.

    4. Skarbiec Gildii Złodziei

    Rozmawiając z Cassią, możemy zapytać ją o ich skarbiec. Nie chce nam zdradzić jego położenia, ale my jesteśmy sprytni i znajdziemy go sami!
    Lichwiarz Lehmar jest w posiadaniu księgi rachunkowej. Jeśli obijemy troszkę jego twarzyczkę, mamy okazję mu ją zabrać. Wyczytamy z niej, że niejaka Hanna jest mu winna 250szt. Oddajemy jej księgę, a ona w podzięce daje nam sakwę. Otwieramy ją i znajdujemy kluczyk. Hanna mówi o nim: "To klucz do bram bogactwa!". A zatem pora ową bramę znaleźć i przywłaszczyć sobie tamtejsze bogactwo.
    Odwiedzamy Dzielnicę Portową i wskakujemy do wody. Płyniemy przed siebie. Nagle naszym oczom ukazuje się wyspa. Dostajemy się na nią i idziemy po pagórkach, aż dostaniemy się na plażę (ewentualnie możesz obpłynać wyspę dookoła, aż ową plażę znajdziesz). Tam, musimy stoczyć walkę z kilkoma jaszczurami (które nie są "bułką z masłem" dla słabej postaci).
    Szukamy wejścia do jaskini w zaroślach. W środku podchodzimy do pochodni i naciskamy ją, dzięki czemu, nie zaatakują nas kolce kilka kroków dalej.
    W następnym pomieszczeniu naszym oczom ukazuje się wcześniej wspomniana "brama bogactwa". Imieni słowy: kilka drogocennych przedmiotów i 4 skrzynie. Dwie z nich otwiera nam kluczyk, zaś z pozostałą dwójką musimy pomęczyć się sami, ale cóż to za problem dla zręcznego złodzieja, prawda?

    5.1 Przedstawiciele Gildii Złodziei - nauczyciele

    W siedzibie Gildii Złodziei każdy może nas czegoś nauczyć. Oto poszczególne osoby i rzeczy, których uczą:

    • Cassia - Kradzież Kieszonkowa i Zręczność
    • Ramirez - Otwieranie Zamków
    • Jesper - Skradanie się

    5.2 Przedstawiciele Gildii Złodziei - postacie w mieście

    W mieście też jest wielu przedstawicieli Gildii Złodziei. Niektórzy przekażą nam cenne informacje, inni będą w stanie zaoferować nam specjalne usługi. Naturalnie są one dostępne po pokazaniu złodziejskiego znaku (charakterystyczne kiwnięcie głową).

    • Nagur;
    • Halvor - może sprzedawać nasze kradzione łupy. Robi to raz dziennie i niestety nie wycenia wszystkiego naraz, zatem jeśli masz dużo "towaru", to będzie czekać, na Ciebie kilka podejść;
    • Rengaru - jeśli pokażemy mu nasz znak, otrzymamy +3 do zręczności (uwaga! Nie ręczę za działanie tego, gdyż sam nie testowałem!);
    • Kardif - sprzeda nam kilka wytrychów;
    • Joe - siedzi w jednej z wież w mieście. Gdy go uwolnimy, może nam sprzedawać wytrychy
    • Ogrodnik (jest za ratuszem).

    Uwaga! Zadania należy wykonać przed podróża do Jarkendaru, albowiem później nasi "przyjaciele" umierają z rąk strażników!

    To by było na tyle drogi złodzieju. Pozostaje mi tylko życzyć ci wielu okradzionych kupców, otwartych zamków i ograbionych domów. Powodzenia! Oby nigdy nie zabrakło Ci wytrychów.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 44 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    sgsdg
     

    Wędrowiec
    Temat: 1. Gildia Złodziei - jak si...
    Dodany: 25.11.2012 o 1:53  

    1. Gildia Złodziei - jak się do niej dostać?

    Najlepiej na poczatku gry,nie bedac w zadnej organizacji,robic misje dla zlodzieji czyli,nie podkablowac halvora,ani rengaru no i poprosic o specjalna robote od kardifa i tego obok co siedzi,wtedy dostaniecie klucz do pywnic,i tam jest szefowa,i sa po naszej stronie,albo poprostu podkablowac ktoregos i zabic atylle,i mamy klucz a w pywnicy zgodzic sie dolaczyc do nich

    Palant 333
     

    Wędrowiec
    Temat: Pffff xd
    Dodany: 16.07.2013 o 19:15  

    Pffff xd

    Cyrixe
     

    Wędrowiec
    Temat: W artykule jest pewien błąd...
    Dodany: 06.10.2013 o 11:57  

    W artykule jest pewien błąd, a może pomyłka, a może zmiana dodana w Nocy Kruka. Otóż, jeżeli pogadamy z Rengaru to nie otrzymamy +3 zręczności tylko +1. (Tak było bynajmniej w moim przypadku.)

    FerQ
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam problem ponieważ Jespe...
    Dodany: 07.07.2015 o 16:59  

    Mam problem ponieważ Jesper nie chce mi dać zadania.wszyscy inni dali a on nie



    Ten artykuł skomentowano 44 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw