Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Obsada statku • INSIMILION

    Gothic 2


    Obsada statku

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki
    Autor: Manwë
    Utworzono: 07.05.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Po pokonaniu smoków z Górniczej Doliny nadchodzi czas na sprostanie ostatniemu zadaniu: zabiciu smoka ożywieńca. By dostać się na wyspę, gdzie stacjonuje wybraniec Beliara potrzebujemy statku, załogi i oczywiście kapitana.

    Towarzysze

    Na wyspie znajdziemy kilkunastu osobników, którzy z chęcią zabiorą się z nami w podróż do Irdorath. Za każdego zwerbowanego nowego towarzysza otrzymamy punkty doświadczenia, które pomogą nam udoskonalić postać.

    Angar - dawny przywódca straży świątynnej w Obozie Śniącego i nasz dobry znajomy. Gdy tylko spotykamy go, bardzo dziwnie się zachowuje i jest to związane z siłami Beliara. Nie chcąc już walczyć osiedla się na farmie Bengara i tam też możemy go znaleźć. Po dłuższej rozmowie gotów jest zgodzić się na opuszczenie Khorinis. W dworze Irdorath po odnalezieniu Pedra, może nam towarzyszyć w drodze do świątyni, do miejsca, gdzie stacjonuje ognisty smok. Ze względu na jego pomoc w "opróżnianiu" wyspy z tworów i wyznawców Beliara, wybór Angara jest najlepszym spośród wszystkich możliwych.

    Bennet - lepszej klasy kowal, przyjaźnie nastawiony wobec Bezimiennego. Stacjonuje w obozie najemników. Raz pomógł przy naprawie Oka i na tym jego chęci się nie kończą. Jeżeli Bennet trafi na pokład statku dostaniemy możliwość zwiększania swojej siły, a oprócz tego i w każdej chwili gotów będzie poratować nas swoim orężem.

    Biff - łowca smoków, którego jesteśmy w stanie zwerbować już podczas polowania na smoki. Czyniąc tak może on z nami pozostać do końca przygody. Jest to jednak nienajlepszy wybór, gdyż na tle innych osobowości prezentuje się dosyć słabo.

    Diego - od upadku kolonii karnej, ponownie obywatel górnego miasta. Chcąc zagarnąć go na statek, odnajdujemy go przy pierwszym z domów po prawej stronie zaraz za bramą prowadzącą do Górnego Miasta. Po usłyszeniu nowiny, przywdziewa swój dawny strój cienia, z którym związał się na zawsze i wyrusza jak najszybciej do portu. Po dotarciu do dworu Irdorath może nas nauczyć do perfekcji posługiwać się łukiem. Również wyszkoli nas w zręczności, a także umiejętności otwierania zamków. Jeżeli skupimy się na kupnie czegoś u naszego cienia, to mamy do dyspozycji wytrychy, strzały, bełty oraz łuki.

    Girion - kręci się koło statku. Jest paladynem, który twierdzi, iż statek chcemy sobie przywłaszczyć i ma zamiar z nami popłynąć. Można się jednak wykręcić od jego towarzystwa i ominąć go. Decydując się na postać Giriona uzyskujemy trenera w posługiwaniu się wszystkimi rodzajami broni poza łukami.

    Gorn - przyjaciel Bezimiennego, zwolennik bitki miast siedzenia i gwizdania, od chwili kiedy rozpoczęło się polowanie na wielkie gady, łowca smoków. Spotkamy go w posiadłości Onara. Na myśl o skopaniu tyłków kolejnym orkom od razu zgadza się na podróż. Jako świetny wojownik może przeszkolić nas w posługiwaniu się bronią dwuręczną do mistrzostwa.

    Lares - Na polecenie Lee przesiaduje całymi dniami i tygodniami w porcie. Jest bardzo chętny do współpracy i w zamian za zabranie go na statek oferuje szkolenie nas w zręczności i w posługiwaniu się bronią jednoręczną.

    Lee - przywódca najemników i znajomy Bezimiennego jeszcze za czasów istnienia bariery. Odkąd tylko pamiętamy poprzysiągł zemstę na królu i pragnął wyrwać się z wyspy. Chcąc widzieć go na statku udajemy się do majątku ziemskiego, gdzie to były generał przesiaduje. Dzięki jego umiejętnościom nauczy nas posługiwania się bronią jednoręczną, a także dwuręczną.

    Lester - dawny, przyjazny świr z obozu sekty. Po pokonaniu smoków zaczyna dziać się z nim coś dziwnego i niepokojącego. Lester chcąc dowiedzieć się dlaczego tak się czuje, a także mieć już za sobą wszystkie problemy proponuje wyruszyć razem z Bezim do dworu Irdorath. Znajdziemy go przy wieży Xardasa.

    Mario - ów osobnik przesiaduje w portowej gospodzie. Uważa się za nieocenioną pomoc, z której trzeba skorzystać. Jesteśmy w stanie wziąć go na statek nawet jeśli osiągnęliśmy limit. Po dotarciu do świątyni Beliara dowiemy się, jak bardzo nieprzydatną osobą jest Mario, a dodatkowo poznamy jego prawdziwe oblicze.

    Milten - jeden z najbliższych Bezimiennemu przyjaciół. Po powrocie z Górniczej Doliny zastajemy go przed Klasztorem. Jak zwykle jest skory do pomocy przy boku wybrańca Innosa. W zamian za włączenie go do załogi statku może pomóc zwiększyć nam manę do dwustu punktów oraz poratować wszelakiego rodzaju miksturami, a także roślinami. Jeżeli gramy magiem, Milten nauczy nas tworzyć runy szóstego kręgu.

    Vatras - jeden z lepszych magów wody, który także chce uczestniczyć w pozbyciu się wroga. Jego pomoc jest nieoceniona, dlatego też warto przemyśleć jego osobę. Jak zwykle stacjonuje przy kapliczce w mieście portowym. Jako nauczyciel nauczy nas wszystkich kręgów (oczywiście jeżeli jesteśmy magiem ognia). Jako wsparcie materialne proponuje nam przeróżne mikstury i zwoje. Najważniejszą rzeczą jednak, jaką może nam Vatras zaproponować to leczenie z opętania.

    Wilk - Wybierając załogę pomyślmy także o pewnym dawnym myśliwym i płatnerzu z Nowego Obozu, który narzeka na brak zajęć. Możemy mu zaproponować wspólną wyprawę poprzez morze, dzięki czemu zyskamy dobrego nauczyciela w posługiwaniu się łukiem i kuszą. Jeżeli jednak wcześniej zapewniliśmy mu robotę na farmie Bengara możemy zapomnieć o Wilku, nie zgodzi się na podróż.

    Kapitan statku

    Po wybraniu towarzyszów trzeba pomyśleć jeszcze o kapitanie, który zgodzi się pokierować statkiem w tak przeklęte miejsce jakim jest Dwór Irdorath. W Khorinis znajdzie się trzech śmiałków gotowych objąć stery nad statkiem:

    Jack - stary wilk morski, który osiadł kilka lat temu na lądzie i bardzo mu to przeszkadza. Wiele dałby za to, by znów wypłynąć w morze. Możemy mu w tym pomóc. Okazuje się, że Jack stawia nam pewien warunek, a mianowicie musimy znaleźć kogoś kto zaopiekuje się jego latarnią morską. Jack'a spotkamy w jego latarni morskiej, albo w porcie, jeżeli nie pozbyliśmy się bandytów z jego latarni.

    Jorgen - drugi kapitan, gotów wziąć stery w swoje ręce. Jak o sobie mówi, jest dobrym żeglarzem. Nie mogąc znaleźć dla siebie żadnego zajęcia udaje się do klasztoru magów. Tam też go znajdziemy. Napotykamy jednak mały kłopot. Pyrokar nie wydaje zgody na odejście Jorgena. Przekonamy jednak arcymaga podejmując się zadania oczyszczenia wieży Xardasa z demonów, które nekromanta pozostawił.

    Torlof - wielce szanowany najemnik, jak się okazuje był kiedyś wspaniałym kapitanem. Niestety trudno jest go przekonać. Upiera się, iż dopóki paladyni z zamku w Górniczej Dolinie żyją on nie opuści wyspy. Dlatego stawia nas przed wyborem. Albo wpuścimy do zamku orków, albo możemy szukać dalej swojego kapitana.


    Uwaga:
    Zebrana drużyna nie wpływa na fabułę, jednak odpowiedni dobór może nam w jakiś sposób ułatwić ostateczną rozgrywkę. Warto przemyśleć to i złożyć taką załogę, w której każdy będzie umożliwiać nam naukę i kupno czego innego. (Przykład: nie opłaca się wybierać Giriona, kiedy na statku będzie znajdować się Lee).





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 46 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    ProEloKox
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak przechodzicie magiem i ...
    Dodany: 19.09.2009 o 15:24  

    Jak przechodzicie magiem i polazicie po podziemnej bibliotece i poczytacie to idziecie do pyrokara (ale to jest niekonieczne) i dajemy ze slyszalem o amulecie i on daje ci amulet i tam pisze ze ejstes niesmiertelny ale chyba dodaje obrony wszystkiego po 100 bo nieczytałem dokladnie ale ten amulecik sie przydaje ;]

    EryX
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja radze wziąść Angara (będ...
    Dodany: 16.12.2009 o 14:12  

    Ja radze wziąść Angara (będzie nam towarzyszył podczas oczyszczania wyspy), Gorna (będzie stał przed statkiem i pilnował aby nikt do niego nie wszedł),
    Diega (będzie nam pomagał w rozwiązywaniu zagadek),
    Torlofa (chyba najlepszy wybór na kapitana).
    Resztę możemy wziąść według własnych upodobań. Jak odpływałem do dworu to miałem razem 12 osób na pokładzie:]

    krristo
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy
    Dodany: 29.01.2010 o 15:17  

    jaki jest kod na wlasny statek

    ksamil213
     

    Wędrowiec
    Temat: nie ma
    Dodany: 18.04.2010 o 20:44  

    nie ma

    Milten
     

    Wędrowiec
    Temat: Hahaha... XDWłasny statek.D...
    Dodany: 05.06.2010 o 13:29  

    Hahaha... XD
    Własny statek.
    Dzieci nauczcie się grać bez kodów.
    Z kodami to załoga i kapiyan nie potrzebne bo przywołasz smoka zabiajasz go i po grze

    Milten
     

    Wędrowiec
    Temat: A co do mojej załogi :Diego...
    Dodany: 05.06.2010 o 13:32  

    A co do mojej załogi :
    Diego
    Milten
    Gorn
    Lester
    Lee
    Lares
    Angar
    Vatras
    | I MARIO ponieważ gdy nie mam Maria na pokładzie w miejscu gdzie powinien być ze szkieletami będzie gromada orków-ożywieńców.
    Dlatego wolę Maria gdyż szkielety są o niebo łatwiejsze do zabicia.

    Gothicowiec
     

    Wędrowiec
    Temat: Cóż, moja \"standardowa\" z...
    Dodany: 06.06.2010 o 17:24  

    Cóż, moja "standardowa" załoga (czyli taka, którą najczęściej zbieram, kończąc tą wspaniałą, genialną grę) wygląda zazwyczaj tak:
    Diego
    Milten
    Lester
    Gorn
    Angar
    Vatras
    Lee
    Mario
    Diego, Milten, Gorn i Lester to pozycje obowiązkowe, bo jestem wielkim fanem Gothica 2 i staram się tam zachowywać, jak zachowałbym się w prawdziwym życiu (miejscami to jednak niemożliwe), więc zabranie tam naszej czwórki najlepszych kumpli to obowiązek! Angar i Vatras lądują w załodze, bo są przydatni. Angar pomaga nam w walce (jako jedyny z całej załogi!), a Vatras może sprzedać parę miksturek i leczy z opętania. Lee biorę, bo to też nasz stary kumpel.
    A Mario? Taka zdrada dodaje grze smaczku, więc dlatego często go biorę. Poza tym jest za niego sporo doświadczenia, a walka z nim i jego kościstymi kumplami jest łatwiejsza aniżeli walka z orkami-ożywieńcami (jak to napisał szanowny kolega wyżej).
    Co do kapitana, zazwyczaj Jorgen. Jakoś go polubiłem, poza tym łatwo go zwerbować. Jack staruszek, niech już sobie lepiej siedzi w tej latarnii ;) A Torlof? Wpuszczanie orków do zamku nie jest fair w stosunku do palków, ale jakoś ujdzie, jednak płacenie mu 2 tysięcy... Wiem, że pod koniec gry to mało, no ale jednak uważam, że stanowczo za bardzo się ceni.

    śniący
     

    Wędrowiec
    Temat: co mam zrobić jeżeli popłyn...
    Dodany: 16.07.2010 o 10:29  

    co mam zrobić jeżeli popłynoł ze mnom tylko diego i ten paladyn jak mu tam[chyba gordon]

    śniący
     

    Wędrowiec
    Temat: a i proszę o pomoc z góry d...
    Dodany: 16.07.2010 o 10:31  

    a i proszę o pomoc z góry dziękuje

    bezimenny
     

    Wędrowiec
    Temat: no plis podajcie kod na sta...
    Dodany: 19.08.2010 o 20:47  

    no plis podajcie kod na statek plisssssssssss

    fgfd
     

    Wędrowiec
    Temat: insert statek -.-
    Dodany: 26.09.2010 o 12:33  

    insert statek -.-

    SRP12
     

    Wędrowiec
    Temat: a ja biore zawsze 14 mam sp...
    Dodany: 24.11.2010 o 21:32  

    a ja biore zawsze 14 mam sposub na to jak zabrać całą ekipe i bardzo się dziłeie że nikt na to nie nie wymyślił tego co ja :) bo za 1razem wziołem 11 bo zebrałem ekipe i przez przypatek dołonczył Girion potem 12 Diego, Gorn, Milten, Lester, Vatras, Lee, Lares, Angar, beneta i Jorgen Mario i Girion a potem przez... a co ja bende mówił jak jestem jedyny który to zna na to wychodzi morze zrobie film na yottube jak to się robi:)

    bezizabijaka
     

    Wędrowiec
    Temat: jakie są kody na miltena i ...
    Dodany: 28.11.2010 o 15:51  

    jakie są kody na miltena i gorna

    Dagor
     

    Wędrowiec
    Temat: wpisz:^*nie\'graj\'na\'koda...
    Dodany: 21.12.2010 o 21:16  

    wpisz:
    ^*nie'graj'na'kodach*
    i enter

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Kod na statek ha ha ha! Sta...
    Dodany: 05.02.2011 o 17:56  

    Kod na statek ha ha ha! Statek stoi jak wół w porcie, na co ci drugi?!

    Dawidex
     

    Wędrowiec
    Temat: a jak ja mam cala załoge to...
    Dodany: 16.02.2011 o 19:53  

    a jak ja mam cala załoge to co zrobic??

    Poldek
     

    Wędrowiec
    Temat: podobno musisz otworzyć pom...
    Dodany: 22.08.2011 o 0:43  

    podobno musisz otworzyć pomieszczenie na statku które było wcześniej zamknięte na klucz i zaczynasz rejs
    P.S. Jak zebrać załogę, bo Lord Hagen na proźbę o pożyczenie statku odpowiedział, że nawet nie mam załogi...
    a jak zaczynam rozmowę np z potencjalną załogą np. Diego to nie ma opcji propozycji wspólnego rejsu?

    ggje
     

    Wędrowiec
    Temat: Poldek też niewiem ;/
    Dodany: 28.02.2012 o 14:39  

    Poldek


    też niewiem ;/

    kilanov
     

    Wędrowiec
    Temat: żeby zacząć zbierać załoge ...
    Dodany: 03.03.2012 o 14:49  

    żeby zacząć zbierać załoge trzeba pogadać z Pyrokarem po wycieczce po klasztornej krypcie :)

    inos
     

    Wędrowiec
    Temat: ja niemoge wrucić z dworu i...
    Dodany: 08.01.2013 o 15:00  

    ja niemoge wrucić z dworu ilorath pomużcie bo jestem sam z girionem



    Ten artykuł skomentowano 46 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw