Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Porady • INSIMILION

    Gothic 2


    Porady

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 02.11.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    • Osobiście radzę zacząć od G1 z uwagi na to, że poznasz w nim kilku ważnych NPC, oś fabuły, mającą wpływ na wydarzenia teraźniejsze oraz lepiej zrozumiesz dziejące się wokoło wydarzenia. Jednak spokojnie można grać zaczynając serię od Gothic 2. Wtedy musisz po prostu wiedzieć, że istnieją postacie które mogą cię skądś pamiętać.
    • W G2 znajdziesz sporo kapliczek Innosa i Beliara, do pana światła módl się często, bo hojnie nagradza swoje sługi- za 50 sztuk złota może podnieść ci punkty życia lub manę, a za setkę siłę lub zręczność o 1 punkt. U Beliara możesz poświęcić swoje punkty życia w zamian za klimatyczny piorun i kilka sztuk złota lub w dalszej części gry ulepszenie Szponu Beliara - niestety tylko raz na poziom i to kosztem 5 punktów życia.
    • Miej broń zarówno strzelecką jak i do walki w zwarciu zawsze w aktywnym ekwipunku, nigdy nie wiesz kiedy może ci się przydać.
    • W "aktywnym" ekwipunku (skróty przypisane do klawiszy 3-0) miej zawsze tylko swoje ulubione i najbardziej przydatne czary.
    • Nie wyciągaj broni publicznie, to naprawdę nic nie da. Po trzecim ostrzeżeniu NPC w najbliższej odległości cię zaatakują, im więcej świadków tym mniejsza szansa na to że przeżyjesz. Po jakimś czasie zyskasz reputacje, która pozwoli ci na różne wybryki, w stylu atakowania innych. Sławne postacie mają publikę po swojej stronie.
    • Ufaj przede wszystkim ludziom których znasz samemu / lub jeśli nie grałeś w G1, zna twoja postać i często zdawaj się na własną intuicję w końcu to twoja historia.
    • Staraj się nie tworzyć postaci uniwersalnej. W życiu jak w grze, trzeba dokonywać wyborów. Jeśli będziesz rozkładać punkty równomiernie w niczym nie będziesz prawdziwym mistrzem i szybko przeciwnicy zyskają nad tobą przewagę. W Nocy Kruka punkty umiejętności są na wagę złota.
    • Nigdy nie sprzedawaj mikstur trwale zwiększających statystyki, najlepiej wypij je w dogodnym momencie, uzależnionym od twoich statystyk, ale o tym za chwile. Innych napojów też nie sprzedawaj- pieniędzy dostaniesz za nie jest stosunkowo mało, a naprawdę mogą ci się przydać.
    • Mimo, że dla fabuły ważne są tylko postacie z imionami to dobrze jest pogadać z każdym z innej organizacji, kiedy nawet nie ma imienia. Może on dać ci sporo ciekawych informacji jakich nie znajdziesz u typowej postaci niezależnej.
    • Rozmawiaj z każdym kto ma imię i poruszaj wszystkie wątki rozmowy. Wypełniony dziennik może okazać się bardzo przydatny, im więcej rozmów tym więcej wiesz o otaczającym cię świecie, a także regułach jakie tu panują.
    • Nikt jeszcze nie zginął od dużej ilości zadań więc zawsze akceptuj zadanie do ci to doświadczenie, pieniądze i sojuszników. Do tego podczas zadań można znaleźć przydatny ekwipunek oraz niszczycielską broń.
    • Praca asystenta u jednego z mistrzów w Khorinis to stałe źródło dochodu, ważnego szczególnie na początku gry. Dlatego opłaca się terminować u jednego z mistrzów, ani magowie, ani najemnicy cię za to nie usuną ze swoich szeregów, jednak dostęp do szkolenia masz tylko przed dołączeniem do jednej z głównych organizacji.
    • Gothic II wprowadza spore zmiany w systemie rozdawania punktów umiejętności, pojawiają się progi - 30, 60, 90, 120, 150, 180.
      • Do 30 1 punkt umiejętności to zwiększenie cechy o 1;
      • Do 60 2 punkty umiejętności to zwiększenie cechy o 1;
      • Do 90 3 punkty umiejętności to zwiększenie cechy o 1;
      • Do 120 4 punkty umiejętności to zwiększenie cechy o 1;
      • Do 150 5 punktów umiejętności to zwiększenie cechy o 1;
      • Do 180 6 punktów umiejętności to zwiększenie cechy o 1.
      Są jednak pewne sposoby na złagodzenie progów nauka równoległej umiejętności jednoręczne i dwuręczne bronie, oraz kusza i łuk wymagają mniej PU jeżeli szkolisz się w nich jednocześnie. Warto też zachować wspomniane miksturki na późnej, kiedy wymagane będzie więcej PU do przejścia przez kolejny próg.
    • Kolejną nowością są kamienne tabliczki, aby je przeczytać potrzebna jest specjalna umiejętność - język mieszkańców starożytnego Jerkendaru, którego mogą cię nauczyć Magowie Wody. Jednak korzyści płynące z rozszyfrowania tablic są wyższe niż koszt nauki tej cechy, a są to podwyższenia każdego ze współczynników- PŻ, PM, Siły, Zręczności, oraz walki bronią.
    • Pozbywaj się wszystkich rzeczy które są ci zbędne, ale nie są związane z żadnym zadaniem. Jeżeli nie jesteś pewien czy coś ci się przyda to zostaw. Ekwipunek masz przecież nieskończonej pojemności..
    • Zawsze bież co dają, nadmiar złota nikomu jeszcze nie zaszkodził. Pamiętaj, że najemnik zawsze będzie łasy na złoto, zaś honorowy paladyn może niekiedy odmówić zapłaty.
    • Nie przyśpieszaj, ani nie przewijaj dialogów których jeszcze nie słyszałeś, bo to właśnie wtedy najłatwiej można utknąć w miejscu, nie mogąc wykonać danego zadania.
    • Nawet mag powinien umieć walczyć mieczem jednoręcznym wymaga stosunkowo mało punktów, a naprawdę się przydaje, gdy skończy ci się mana, a przeciwnicy zbliżą się na niebezpieczną odległość. Szczególną uwagę zwróć na oręż wymagający zręczności, jego progi wymagań są nieduże, a zadawane obrażenia zadowalające, np. taki Miecz Mistrzowski: wymaga co prawda 60 zręczności, ale zadaje aż 120 obrażeń.
    • Pamiętaj o blokowaniu. Blok nie jest żadną hańbą, a może uratować życie. Nie atakuj także zmasowanie w przeciwnika który blokuje, poczekaj na odpowiedni moment, kiedy się odsłoni. Następuje to najczęściej podczas jego ataku, na chwilę przed uderzeniem. Dzikiego potwora nie ma sensu blokować, najlepiej go jak najszybciej ubić, przydaję się ty słynny atak "na boki" czyli machanie mieczem, lub innym żelastwem lewo-prawo, prawo-lewo.
    • Tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego rodzaju broni używasz, byle byś był w dobry. Co prawda z biegiem wydarzeń koszta i wymogi się zbliżają, ale nie zmienia to faktu, że broń jednoręczna zawsze jest szybsza, a dwuręczna zadaje większe obrażenia i ma większy zasięg uderzenia.
    • Orkowie to najniebezpieczniejsi z przeciwników, walczą bronią niemalże jak ludzie, trzymają broń dwuręczną w jednej z rąk, dzięki czemu atakują szybko i boleśnie. Na dodatek potrafią trzymać blok przez paręnaście sekund.
    • Postaraj się odciągnąć jednego wybranego przeciwnika od reszty grupy. Walka z wieloma przeciwnikami to niemal samobójstwo atakują oni wtedy ze wszystkich stron na raz. Standardowo potwór rzuci się na ciebie po trzykrotnym okrzyku, a jego kompani dalej będą stać w tym samym miejscu.
    • Dobieraj zbroję, pasy, amulety i pierścienie dobre dla twojej klasy i sposobu gry (mag może nosić i czarować w zbroi, ale ciężko mu znaleźć jakąś przyzwoitą), czasami aby spełnić wymagania jakiejś broni wystarczy włożyć odpowiednie przedmioty.
    • Nie trzymaj się ciasno członków twojej gildii, osoby z innych stronnictw też mogą okazać się dobrymi sojusznikami, jednak szkolenie jakie oni niekiedy oferują może okazać się sporo droższe.
    • Mimo, że stowarzyszenia znacząco różnią się od siebie to najważniejsze zadania (główny wątek) mają często wspólne z uwagi na to, że twoim przeznaczeniem kierujesz samemu a nie twoi przełożeni.
    • Dołączaj do tej gildii która najbardziej odpowiada twojemu stylowi gry czysta walka najbardziej odpowiada najemnikom i łowcom smoków, czysta magia nowicjuszom i magom ognia, a coś pomiędzy to Straży Miejskiej i Paladynom.
    • Jako mag powinieneś przeznaczać PU równomiernie na kręgi i manę, postać z 200 many i pierwszym kręgiem lub taka z 50 many i 6 kręgiem zawsze przegra z postacią prawidłowo wyważoną. Nauka czyni mistrzem - wykorzystuj wszystkie posiadane punkty umiejętności. Jednak aby się uczyć potrzebujesz nauczyciela. Najlepszych i najtańszych znajdziesz w Klasztorze.
    • Aby przejść grę na samym początku trzeba się do kogoś zaciągnąć, wszystkie stowarzyszenia mogą cię nauczyć potrzebnych rzeczy i dołączenie do jednego z nich ma ci tylko pomóc. Jednak radzę się wpierw poważnie zastanowić, gdyż od tej decyzji będzie zależeć reszta gry.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 47 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    J.R.R.Omir
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.03.2008 o 15:48  

    Ktoś zna kod na pierścień zwiększający siłe.
    Uwaga bez dodatku

    noc kruka
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.03.2008 o 11:52  

    czy ktos moze mi powiedziec czy zeby potoczyc dalej fabule w noc kruka trzeba isc do jarkendaru czy wystarczy isc do gorniczej doliny??? prosze o odpowiedz i z gory dzieki

    noc kruka
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.03.2008 o 11:58  

    sasuke mialem tak samo jak gralem w gothic 2 NK tylko jak wszedlem do ruin tam gdzie magowie wody(Saturas itp.) i jak zapisalem to po kilku minutach zobaczylem ze tego zapisu juz nie ma i musialem porzucic gre :( probowalem kilka razy

    123ac
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.04.2008 o 8:33  

    Chyba najmniej przydatne porady jakie kiedykolwiek powstały. Prawie wszystko co zostało tu opisane wynika bezpośrednio z gry.

    Zenek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2008 o 20:27  

    Tak. Tyle, że porady są dla tych, którzy w to nie grali, dla początkujących.

    KilerPL
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.07.2008 o 13:00  

    czeba zaliczyć Jarkendar bo potem w 3 rozdziale nie ma zastępcy dla Vatrasa i koniec bo nie moze pójść do kamiennego kręgu naprawić oko Innosa

    Juri
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.07.2008 o 18:14  

    Heh, jak teraz gram swoim łowcom smoków i mam 31 lvl 90 siły 60% walki mieczem i uwaga 69 many xd a nic w nią nie pakowałem, w manie dojdę do około 140 bo mam 4 tabliczki poziom 1 do magii 2 tabliczki poziom 2 i 2 tabliczki poziom 3 więc jak widać mag to jest banał, tylko trzeba zbierać wszystko. A mane 69 mam z ciemnych grzybków oraz od Vatasa za oddanie mu 14 starych tablic jednoczesnie

    AtA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.07.2008 o 21:59  

    ludzie! niech mi ktos odpowie na to pytanie!! czy ktos probowal dostac sie do samorodkow zlota w jaskini w ktorej musimy wybic pelzacze??? to wazne bo tam jest tego zlota w ciul!!! ale to jest za wysoko i musi byc jakis sposob!! a nie wierze ze autorzy gry sobie tak bezcelowo umiescili te samorodki.. chyba ze chcieli nas wkurzyc ;/ blagam odpowiedzcie!!!!!

    Dagoth
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy ktoś wie gdzie znaleźć ...
    Dodany: 24.10.2008 o 16:11  

    Czy ktoś wie gdzie znaleźć skałę runiczną w pierwszym roździale?

    vader
     

    Wędrowiec
    Temat: jesli bede dawal w sile i z...
    Dodany: 30.12.2008 o 12:57  

    jesli bede dawal w sile i zrecznasc jednoczesnie to zmniejsza mi sie progi pkt?

    vader
     

    Wędrowiec
    Temat: Są jednak pewne sposoby na ...
    Dodany: 03.01.2009 o 3:11  

    Są jednak pewne sposoby na złagodzenie progów nauka równoległej umiejętności jednoręczne i dwuręczne bronie, oraz kusza i łuk wymagają mniej PU jeżeli szkolisz się w nich jednocześnie. Warto też zachować wspomniane miksturki na późnej, kiedy wymagane będzie więcej PU do przejścia przez kolejny próg.

    spr... nie dziala. wyszkolilem 30% JR potem 30% DR i w obu mialem 10pkt za +5

    sychu
     

    Wędrowiec
    Temat: parlan nie chce mnie uczyc kregow...
    Dodany: 06.01.2009 o 11:57  

    mam 2 rozdział umiem już 1 krąg magii
    i chce sie nauczyć 2 kręgu .Ide do Parlana
    ale on nie ma mi nic do powiedzenia..;//
    pisze w rozmowie tylko "koniec"...
    mozecie cos o tym powiedziec?pomoc?

    gorn
     

    Wędrowiec
    Temat: nie wiem
    Dodany: 16.01.2009 o 13:46  

    wiecie może jak dostać uleprzoną zbroje straży miejskiej

    Bezimienny
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak
    Dodany: 26.01.2009 o 17:50  

    Wiecie jak przejść z tymi kopalniami w rozdziale 2 w G2????

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: A ja znam kod na 9990 pnk d...
    Dodany: 27.01.2009 o 13:56  

    A ja znam kod na 9990 pnk doś pokazuje się typek i go walisz insert fh

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: a ktoś zna kod na jakiś dob...
    Dodany: 27.01.2009 o 13:57  

    a ktoś zna kod na jakiś dobry mieczyk powyżej 45Obrażeń

    fajna laska15
     

    Wędrowiec
    Temat: 45bv
    Dodany: 29.01.2009 o 18:18  

    dobry kod do gothic 2 to fh

    LOLman
     

    Wędrowiec
    Temat: Da się wybić wszystko co ży...
    Dodany: 01.02.2009 o 20:06  

    Da się wybić wszystko co żyje w G2 NK??

    oczywiście bez kodów??

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Do... paru osób :)
    Dodany: 26.04.2009 o 7:31  

    Do Ata:
    nie dostaniesz się do tych samorodków złota w jaskini gdzie trzeba wybić pełzacze.
    Do Dagoth:
    nie pamiętam już ale masz kamień runiczny z zadania próba ognia w klasztorze (test na zostanie magiem) ale i tak karzą ci ją zmienić w runę ognista strzała więc runy ni ma
    Do sychu:
    pewnie masz jakiś błąd, może kogoś zaatakowałeś i się kolo obraził ?
    Do Gorn:
    W zamku paladynów w górniczej dolinie Engor który jest tam odpowiedzialny za racje żywnościowe i handluje z tobą ma ją na sprzedaż trzeba z nim pogadać o lepszym pancerzu chyba (tylko dla straży miejskiej)
    Do LoLman:
    a jak zabijesz np. magów wody którzy są nieśmiertelni ? :):):)
    Do kodziarzy :O :
    po kij kodów używacie ? :P
    kody na fajne mieczyki :F :

    ITMW_2H_SPECIAL_04 - Duże magiczne ostrze na smoki

    ITMW_ELBASTARDO - El Bastardo

    ITMW_RUBINKLINGE - Rubinowe ostrze

    Albo lepszy kod :
    Idź se do harada zostań u niego czeladnikiem naucz się wykuwać wszystko co ci zaproponuje i będziesz miał miecz na każdą okazję :F

    mlody
     

    Wędrowiec
    Temat: problem
    Dodany: 06.05.2009 o 8:11  

    jak dojsc do khorinis albo kod na teleportacje



    Ten artykuł skomentowano 47 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw