Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Rozdział 6 • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Rozdział 6

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Polinick
    Utworzono: 12.02.2009
    Aktualizacja: 12.02.2009

    Po krótkim, lecz ślicznym filmiku statek dopływa do wyspy Irdorath, gdzie rozpoczyna się ostatni już rozdział, szósty. Zacznij od rozmowy ze wszystkimi członkami załogi; przeważnie nie będą mieli nic ciekawego do powiedzenia, ale kilka osób udzieli Ci przydatnych informacji. Zwróć też uwagę, że większość przyjaciół oferuje trening i handel. Vatras może Cię nawet uzdrowić oraz wyleczyć z opętania, jednak tylko określoną ilość razy, więc unikaj rozmów z Poszukiwaczami.Czas zejść na ląd. Od razu czeka Cię walka z kilkunastoma orkami. Jeśli nie czujesz się na siłach, spróbuj zwabić wrogów na statek, jednak pamiętaj, że większość członków załogi jest śmiertelna i może nie poradzić sobie z tak wieloma przeciwnikami.Po rozprawieniu się z pierwszą falą wyznawców Beliara trafisz do sporej jaskini, gdzie czeka Cię walka z kolejnym tuzinem zielonoskórych i trollem jaskiniowym. W pomieszczeniu, do którego prowadzą schody, natkniesz się na dość mocnego przeciwnika, jakim jest Ork-pułkownik, mający klucz do drzwi strzeżonych przez trolla. W jednym z zamkniętych pomieszczeń znajdziesz zdrajcę, Pedra. Jeśli chcesz, zabij go na miejscu, tak jak obiecałeś Serpentesowi, ale zważ, że może Ci on udzielić informacji, i to całkiem przydatnych. Jeśli darowałeś mu życie, wiesz już, jak poradzić sobie z przejściem w głąb wyspy, jeśli nie, to i tak czeka Cię spacer na statek, żeby poprosić Diega o pomoc.

    Dowiesz się zatem, że tajne przejście jest w komnacie Orka-pułkownika, wystarczy użyć przełączników ukrytych w pochodniach (najpierw lewa, potem prawa). Po uporaniu się z zagadką otworzy się korytarz, w którym spotkasz Poszukiwacza i kilku Jaszczuroludzi. Za tunelem znajduje się wielka grota. Miej się na baczności, bo natkniesz się tu na wiele grup człekopodobnych gadów, liczących nawet po dziesięciu osobników. W zagłębieniach, między stalagmitami, znajdziesz jaja smoków, w sumie jedenaście. Nie sprzedawaj ich Bennetowi, jeśli zabrałeś go na statek! Wykorzystasz je później do produkcji niezwykłej mikstury. Na końcu pieczary czeka na Ciebie ognisty smok, brat Feomathara, którego zabiłeś w Górniczej Dolinie. Po rozprawieniu się z potworem dotrzesz do rozpadliny. Możesz wrócić na statek, żeby poprosić Diega o radę lub od razu wyjąć łuk czy kuszę i strzelić w przełączniki, znajdujące się na wieżach po drugiej stronie przepaści; kolejność nie ma znaczenia.Za mostem, po lewej stronie, stoi Poszukiwacz, nie podchodź zbyt blisko, tylko zabij go z dystansu.

    Po chwili dotrzesz do wrót Świątyni, przed którymi czeka na Ciebie grupka szkieletów, to jednak tylko przedsmak nadchodzącej walki z Panem Cienia – Archolem. Jest to najsilniejszy przeciwnik, jakiego miałeś przyjemność spotkać na wyspie, przynajmniej na razie. Jeśli zabrałeś na statek Maria, to spotkasz go również na początku Świątyni.

    Po rozprawieniu się z Archolem wróć kilka kroków i otwórz drzwi do komnaty, w której znajdziesz dziennik z zapiskami o przełącznikach i recepturą na wspominaną miksturę. Do przyrządzenia jej potrzebujesz dziesięciu smoczych jaj, szczyptę siarki i czarną perłę. Po wypiciu otrzymasz piętnaście punktów siły.

    Kilka kroków dalej znajdziesz przełączniki, o których była mowa w dzienniku. Żeby otworzyć bramę, musisz aktywować cztery główne przyciski, które z kolei aktywują piąty, ostatni. Natomiast żeby dostać się do czterech głównych, będziesz musiał uzyskać dostęp do czterech komnat, które znajdują się za kratami. Kraty możesz usunąć poprzez przełączenie dwóch przełączników w pomieszczeniach za drzwiami. Każdorazowe przesunięcie obu przełączników w jednej z komnat podnosi jedną z krat. Żeby nie było zbyt łatwo, w pomieszczeniach za kratami znajdują się kolejne przełączniki, które, użyte w odpowiedniej kolejności, aktywują jeden główny przełącznik.

    Dla ułatwienia (jeśli to w ogóle możliwe) podzielmy komnaty na te po naszej lewej i prawej stronie, gdy stoimy twarzą do bramy. Po obu stronach znajdują się po dwa korytarze (jeden w górę – czerwony i jeden w dół – niebieski). Po pierwszym użyciu przełączników z komnaty za drzwiami podniesie się krata za korytarzem prowadzącym w górę.

    Zacznij od lewej strony. Po pokonaniu kilku wrogów natrafisz na trzy przełączniki; przełącz je w kolejności: środkowy, prawy, lewy. Na środku pomieszczenia pojawi się kolejny przełącznik, który aktywuje jeden z czterech głównych, znajdujących się przed bramą.

    Następne użycie dwóch przełączników w komnacie za drzwiami po lewej stronie spowoduje podniesienie kraty w niebieskim lewym korytarzu. Tutaj na szczęście znajduje się tylko jeden przełącznik, który aktywuje drugi główny.Teraz czas na prawą stronę. Sytuacja wygląda tak samo: najpierw korytarz czerwony (kombinacja – środkowy, prawy, lewy), później niebieski (środkowy, lewy, prawy).

    Przed bramą pojawiły się już cztery filary z przełącznikami, użyj ich, a pojawi się piąty, który w końcu otworzy bramę.

    Za wrotami czeka na Ciebie Czarny Mag w towarzystwie kilkunastu Poszukiwaczy. Najpierw zajmij się tymi ostatnimi, a następnie zagadaj do maga. Po krótkiej pogawędce okaże się, że nie masz połowy punktów życia, ale mimo to nie powinieneś mieć problemów z zabiciem go. Ze zwłok zabierz kartkę z zaklęciem otwierającym ostatnie już wrota i klucz do kufra, w którym znajduje się Oko Mocy również potrzebne do otwarcia tej bramy.

    Przed Tobą finałowa potyczka ze Smokiem-ożywieńcem. Załóż Oko Innosa i ruszaj porozmawiać z potworem. Ma całkiem sporo do powiedzenia, jednak niewiele zrozumiesz. Gdy Oko Innosa straci moc, zacznie się upragniona walka. Nie jest to, niestety, zbyt wymagający przeciwnik; wystarczą dwa demony i masowe zniszczenie. Jeśli chcesz się zdać na swój miecz, możesz mieć problem, bo smok regeneruje życie, dlatego przed walką dobrze zaopatrzyć się w kilka zwojów z czarami.Po zadaniu ostatniego ciosu zostaniesz uraczony krótkim filmikiem. Nie pozostaje Ci teraz nic innego, jak wrócić na statek i płynąć na kontynent. Po drodze na pokład spotkasz swoich przyjaciół, którzy pofatygowali się do świątyni, żeby Ci pogratulować. Dobrze jest oczyścić ją z wszelkiego plugastwa, gdyż towarzysze mają zwyczaj ginięcia podczas walki z dwoma szkieletami. Gdy zamienisz słówko z każdym z nich, powiedz kapitanowi, że chcesz odpłynąć i tak skończy się druga część przygód Bezimiennego i spółki.

    Oczywiście pojawią się kolejne filmy, które warto obejrzeć. Po animacji czysto fabularnej ujrzysz planszę (przepięknej urody) z napisami, a po niej kolejne napisy, tym razem nudne, z brzydkim tłem. Poczekaj jednak cierpliwie na koniec, bo Piranie przygotowały niespodziankę w postaci kolejnego, krótkiego filmu. A jakie niespodzianki zgotują nam twórcy w trzeciej części? Na pewno będzie ich mnóstwo, sprawdź sam!




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 19 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Wenda
     

    Wędrowiec
    Temat: Jupi
    Dodany: 01.12.2009 o 15:09  

    Gdyby nie to nigdy bym nie skończył tej gry!!!

    Siergiej
     

    Wędrowiec
    Temat: Super
    Dodany: 02.12.2009 o 19:41  

    Dzięki. Bardzo mi pomogłeś

    rydgfd
     

    Wędrowiec
    Temat: fainie
    Dodany: 21.01.2010 o 10:48  

    A czy Gorm musi byc obowiązkowo na statku bo ja go nie mam.I pociągam za lewom wajche i ide do prawej inie chce sie przeciaganąć czy coś robie zle.

    Bury Zenek
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam oko mocy, oko inosa i z...
    Dodany: 08.03.2010 o 9:44  

    Mam oko mocy, oko inosa i zwoj od maga. uzywam zwoju przed brama i nic, zakladam oko i dalej nic, oka mocy zalozyc sie nie da. Jak mam otworzyc te brame? Pomozcie prosze!

    Bury Zenek
     

    Wędrowiec
    Temat: Z drugą wajchą jest taki pr...
    Dodany: 22.03.2010 o 13:12  

    Z drugą wajchą jest taki problem, że trzeba odpowiednio do niej stanąć. Mnie udało się stojąc w niewielkiej odległości zwrócony do niej na ukos (w lewo) tak więc musisz trochę pokombinować ale da się, też miałem z tym problemy...

    Matikissssssssssss
     

    Wędrowiec
    Temat: Dzięki wielkie za podpowiedzi
    Dodany: 03.04.2010 o 20:35  

    Dzięki wielkie za podpowiedzi

    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
     

    Wędrowiec
    Temat: on źle podał kombinacje bo ...
    Dodany: 03.05.2010 o 10:06  

    on źle podał kombinacje bo to nie jest środkowy,prawy, lewy bo mi cały czas z tą kombinacją wyskakują wojownicy cienia a ja mam dość rozwalania ich

    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
     

    Wędrowiec
    Temat: żal podaj właściwą kombinacje
    Dodany: 03.05.2010 o 10:08  

    żal podaj właściwą kombinacje

    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
     

    Wędrowiec
    Temat: i mam korytaż czerwony i wy...
    Dodany: 03.05.2010 o 10:10  

    i mam korytaż czerwony i wyskakują wojownicy cienia

    Katro
     

    Wędrowiec
    Temat: kk(...)kkk masz tylko 6 moż...
    Dodany: 01.06.2010 o 15:40  

    kk(...)kkk masz tylko 6 możliwych kombinacji więc poszukaj, a ja ponawiam pytanie Burego Zenka bo mam to samo. Jak otworzyć te wrota???

    klark
     

    Wędrowiec
    Temat: kkkkkk ta kombinacja to:lew...
    Dodany: 07.06.2010 o 18:31  

    kkkkkk ta kombinacja to:
    lewy korytarz w gore to: srodek, prawo, lewo
    prawy korytarz w gore to: srodek, lewo, prawo
    prawo w dol: lewo prawo albo srodek lewo prawo
    lewo w dol: tylko srodek i masz!!

    a co do tych wrot to pierwsze trzeba przeczytac zwoj czarnego maga zabrac mu klucz isc do jego kufra (drzwi na prawo) zabrac oko mocy i nacis na drzwi tak jak bys otwieral normalne drzi ;))

    zal.pl
     

    Wędrowiec
    Temat: o co kaman?
    Dodany: 12.07.2010 o 13:51  

    o co kaman?

    GreX
     

    Wędrowiec
    Temat: Naprawdę.. świetny przewodn...
    Dodany: 13.07.2010 o 11:29  

    Naprawdę.. świetny przewodnik!!!

    jak
     

    Wędrowiec
    Temat: ja nie wzialem zalogi i co ...
    Dodany: 27.07.2010 o 13:04  

    ja nie wzialem zalogi i co mam zrobic

    gothicowiec
     

    Wędrowiec
    Temat: no to masz problem bo bez z...
    Dodany: 20.11.2010 o 17:36  

    no to masz problem bo bez załogi tego nie zrobisz.po zabiciu smoka ożywieńca musisz pogadać z kapitanem statku żebyście już odpływali.poza tym zaj...ty przewodnik :-)

    mariusz22zz
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam jak założyć oko mocy ...
    Dodany: 17.12.2010 o 9:45  

    Witam jak założyć oko mocy otwieram drzwi gadam z smokiem i nie mogę go zabić nie da się tego oka naładować ani nic pomóżcie

    beliaro
     

    Wędrowiec
    Temat: a ja właśnie wkroczyłem na ...
    Dodany: 08.06.2011 o 18:59  

    a ja właśnie wkroczyłem na dwór irdoratch tylko mam problem bo mam dopiero 24 poziom i tylko 429 punktów trafień chy ba nie mam szans na przejście gothica 2

    Lee
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja rozwalajac lodowego mial...
    Dodany: 09.07.2013 o 7:44  

    Ja rozwalajac lodowego mialem 30 wiec nie masz szans ;p

    qkiszg
     

    Wędrowiec
    Temat: W rodziale VI nie w komnaci...
    Dodany: 09.08.2013 o 19:07  

    W rodziale VI nie w komnacie pułkownika nie działa mi prawa pochodnia by otworzyć przejscie... Klikam najpierw lewą a następnie prawej już się nie da...



    Ten artykuł skomentowano 19 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw