Przemierzając lasy Myrtany, wędrując przez skuty lodem Nordmar i podróżując po zalanej słońcem pustyni Varantu, szybko docenisz możliwość sięgnięcia po ratującą życie miksturę. Zanim więc opuścisz gościnne mury miasta albo oddalisz się od ogniska w obozowisku i udasz się na poszukiwanie kolejnej przygody, upewnij się, że w twym ekwipunku znalazło się miejsce dla opisanych poniżej fiolek.
Podczas swych wędrówek możesz zdać się na zaopatrzenie lokalnych sklepikarzy i drogą kupna uzupełniać zapasy mikstur lub zdecydować się na rozwijanie umiejętności alchemicznych i samemu wytwarzać potrzebne ci eliksiry. Niezależnie od tego, jaki będzie twój wybór, przyjrzyj się szeregowi uwarzonych płynów, które możesz zaaplikować swojemu bohaterowi.
Mikstury o efektach stałych
Jak sama nazwa wskazuje, wypicie jednej z mikstur tego rodzaju spowoduje trwałe i nieodwracalne zmiany w organizmie Bezimiennego. Eliksiry te są niezwykle rzadko spotykane - nie handluje nimi żaden alchemik ani kramarz, o ile oczywiście wcześniej mu ich nie sprzedamy, a szansa na znalezienie tego typu mikstury w zamkniętym kufrze jest bardzo niewielka. Zdarzyć się może, że jedną z tych pożądanych mieszanin otrzymamy jako nagrodę za wykonanie zadania, nie licz jednak na to, że każdy uszczęśliwiony chłop, któremu przyniosłeś zgubioną przez niego łopatę, obdaruje cię kilkoma fiolkami.
Chcąc więc korzystać z dobrodziejstw mikstur o efektach stałych, najlepiej nauczyć się samodzielnego ich przyrządzania, zakupić odpowiednią formułę alchemiczną, zebrać listę potrzebnych składników i rozpocząć pracę przy stole alchemicznym, wyposażonym w probówki, alembiki i retorty.
Mikstura siły życiowej
Energia życiowa: +4
Cena kupna: 600
Cena sprzedaży: 180
Działanie: Wypicie mikstury powoduje permanentne zwiększenie sił witalnych o dwa punkty.
Mikstura many
Mana: +4
Cena kupna: 600
Cena sprzedaży: 180
Działanie: Wypicie mikstury powoduje permanentne zwiększenie mocy magicznej o cztery punkty.
Mikstura wytrzymałości
Wytrzymałość: +4
Cena kupna: 500
Cena sprzedaży: 150
Działanie: Wypicie mikstury powoduje permanentne zwiększenie wytrzymałości o cztery punkty.
Mikstura myśliwska
Zdolności myśliwskie: +2
Cena kupna: 800
Cena sprzedaży: 240
Działanie: Wypicie mikstury powoduje permanentne zwiększenie zdolności łowieckich o dwa punkty.
Mikstura siły
Siła: +2
Cena kupna: 800
Cena sprzedaży: 240
Działanie: Wypicie mikstury powoduje permanentne zwiększenie siły o dwa punkty.
Mikstury przemiany
Nikt nie będzie zaskoczony, gdy stwierdzę, czego należy spodziewać się po zażyciu jednej z mikstur przemiany. Jednak dla formalność dodam, że zadaniem wszystkich opisanych tu specyfików jest czasowa zmiana bohatera w określone zwierzę bądź potwora. Przydatność tego typu eliksirów może być dyskusyjna - wszyscy ludzie czy orkowie, którzy nastawieni są do nas pozytywnie, zaatakują nas, jak tylko pojawimy się przed nimi w nie swojej postaci. Uczynią to nawet wtedy, gdy przemiana nastąpi na ich oczach. Cóż, najwidoczniej nikt nie uprzedził ich, że pod postacią cieniostwora, topielca, czy innej bestii, może kryć się nasz uroczy i pokojowo nastawiony do świata bohater. Z efektów działania mikstur nie zdają sobie sprawy także ci, którzy nimi handlują lub uczą ich produkcji. Ba, identycznie reagują nawet druidzi, którzy przecież sami potrafią zmienić się w zwierzę. Zakrawa to na kompletny absurd, ale musimy się z tym pogodzić.
Kiedy więc mikstura przemiany może okazać się przydatna? Jedyna sytuacja to taka, gdy chcemy szybciej przemierzyć niezamieszkałe tereny, nie wdając się przy okazji w potyczki z przedstawicielami miejscowej fauny. Gdy biegamy, będąc w zwierzęcej postaci, pasek wytrzymałość regeneruje się dużo szybciej, a przedstawicie tego samego co my, jak i innych gatunków, nie atakują nas. Należy jednak pamiętać, że czas przemiany jest ograniczony, a nagłe pojawienie się w ludzkiej skórze w środku watahy wilków nie zakończy się przyjemnie.
Długość przemiany uzależniona jest od wysokości atrybutu "wiedza pradawna" (im jest on niższy, tym krótsze będzie działanie eliksiru) i nie ma możliwości kontrolowania ilości czasu, pozostałego do jej końca, ani też wcześniejszego powrotu do ludzkiej postaci.
Mikstura przemiany w bagiennego topielca
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w bagiennego topielca.
Mikstura przemiany w bizona
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w bizona.
Mikstura przemiany w chrząszcza
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w chrząszcza.
Mikstura przemiany w cieniostwora
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w cieniostwora.
Mikstura przemiany w dzika
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w dzika.
Mikstura przemiany w jaszczura
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w jaszczura.
Mikstura przemiany w krokodyla
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w krokodyla.
Mikstura przemiany w krwiopijcę
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w krwiopijcę.
Mikstura przemiany w lwa
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w lwa.
Mikstura przemiany w nosorożca
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w nosorożca.
Mikstura przemiany w ognistego jaszczura
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w ognistego jaszczura.
Mikstura przemiany w topielca
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w topielca.
Mikstura przemiany w wilka
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w wilka.
Mikstura przemiany w zębacza
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w zębacza.
Mikstura przemiany w ścierwojada
Cena kupna: 450
Cena sprzedaży: 135
Działanie: Wypicie mikstury powoduje przemianę w ścierwojada.
Inne mikstury
Pozostałe mikstury (prócz trucizny, która zasłuży na osobny akapit, tylko jej poświęcony) powinniśmy mieć zawsze przy sobie, a najlepiej umieścić je na pasku szybkiego dostępu. Mikstura leczenia, wytrzymałości czy odtrutka, jeśli zdążymy po nie sięgnąć, nie raz i nie dwa sprawią, że nie trzeba będzie po raz kolejny wczytywać gry, co, jak wiemy, trwa długo i nie należy do najprzyjemniejszych zabiegów. Lepiej też nie oszczędzać eliksirów, gdyż na swojej drodze znajdziemy ich całkiem sporo - spoczywają w wielu kufrach i skrzyniach, można je kupić od każdego alchemika czy osoby parającej się magią, a ci, którym oddamy większą lub mniejszą przysługę, chętnie nas nimi obdarują. Z racji ogromnej ilości złota, która w późniejszych etapach gry będzie obciążać nasze kieszenie, a której nie będzie na co wydawać, nie warto także poniższych mikstur sprzedawać, gdyż i tak kokosów na nich nie zbijemy. No, chyba że posiadamy ogromne ilości napojów leczących chorobę bądź zatrucie, a nasz bohater na obie te przypadłości jest uodporniony - wtedy faktycznie nie warto taszczyć ich ze sobą.
Na koniec, przyjrzyjmy się bliżej zielonej butelce z wyrysowaną na niej białą trupią czaszką - truciźnie. Nie, nie próbujcie jej wypić! Zresztą, bohater i tak nie weźmie fiolki do ust. Aby móc użyć śmiercionośnego eliksiru, musimy zapoznać się ze zdolnością "zatrute ostrze" (a nauka tej umiejętności staje się możliwa dopiero wówczas, gdy zainstalujemy najnowszego patcha), a także posiadać broń, której ostrze chcemy pokryć tym specyfikiem. Następnie zaś nie pozostaje nam nic innego, jak tylko cieszyć się jej efektami podczas kolejnego starcia.
Mikstura lecznicza
Energia życiowa: +50%
Cena kupna: 250
Cena sprzedaży: 75
Działanie: Wypicie mikstury powoduje regenerację połowy energii życiowej.
Mikstura many
Mana: +50%
Cena kupna: 250
Cena sprzedaży: 75
Działanie: Wypicie mikstury powoduje regenerację połowy mocy magicznej.
Mikstura wytrzymałości
Wytrzymałość: +100%
Cena kupna: 100
Cena sprzedaży: 30
Działanie: Wypicie mikstury powoduje regenerację całej wytrzymałości.
Napój przeciwko chorobie
Cena kupna: 200
Cena sprzedaży: 60
Działanie: Wypicie mikstury powoduje uleczenie choroby.
Odtrutka
Cena kupna: 200
Cena sprzedaży: 60
Działanie: Wypicie mikstury powoduje neutralizację trucizny.
Trucizna
Cena kupna: 400
Cena sprzedaży: 120
Działanie: Pozwala na pokrycie ostrza broni trucizną, o ile bohater posiada zdolność "zatrute ostrze".