Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Pierwsze kroki • INSIMILION

    Gothic 3 » Solucja


    Pierwsze kroki

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 23.12.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Witaj w Myrtanie, strudzony wędrowcze. Za tobą już długa droga, dopiero co powróciłeś z Khorinis, ale nie czas na odpoczynek... świat potrzebuje cię bardziej niż kiedykolwiek. Bo oto od twych wyborów zależeć będzie jego przyszłość. Już wkrótce nastąpi szansa na finał odwiecznej wojny bogów i tylko twoja decyzja zadecyduje o jego rozstrzygnięciu. Zatem pochwyć ponownie swój miecz i ruszaj!

    W grze Gothic 3 będziesz miał szansę poprowadzić fabułą na trzy sposoby, każdy odmienny i każdy przypisany do innego boga. Powyższa mapa prezentuje drogi głównego wątku fabuły dla trzech najważniejszych organizacji.

    Czerwony - buntownicy
    Niebieski - orkowie
    Fioletowy - Asasyni

    Twa wielka przygoda rozpocznie się po zejściu z Esmeraldy, królewskiego bitewnego galeonu. Jeszcze podczas filmu wprowadzającego zajdziesz do rybackiej Ardei i zobaczysz trzymających tam władzę orków. Gra rozpoczyna się walką o wyzwolenie wioski. Do walki przeciw oddziałowi orków staniesz ty, czterej kompani: Diego, Gorn, Milten, Lester oraz mieszkańcy wioski, obecnie niewolnicy.

    Zacznij od przygotowania broni, masz przy sobie jednoręczny miecz Zabójcę Orków, Łuk Myśliwski oraz 50 strzał. Wyjmij miecz i ruszaj do boju. Tutaj walka w zwarciu sprowadza się do klikania LPM po namierzeniu celu. Aby zablokować kliknij i przytrzymaj PPM. Podczas trzymania PPM możesz także wyprowadzać szybkie kontrataki naciskając LMP.
    Przy strzelaniu z łuku jest dość wyraźna innowacja, bo możesz regulować siłę strzału poprzez coraz dłuższe przytrzymywanie LPM oraz mierzyć, w którą stronę pocisk ma polecieć - do tego posłuży celownik.

    Po Ardei kręci się około 10 orków, jakiś 6 zwiadowców, 3 wojowników i herszt. Musisz oczywiście pokonać ich wszystkich. Jednak nie jesteś sam, więc na początek staraj się dobierać przeciwnika, z którym ktoś już aktualnie walczy. Wspólnymi siłami będzie dużo łatwiej. Pokonaj wszystkich zielonoskórych i pozbieraj przedmioty, które mieli przy sobie. Będzie to oczywiście sporo broni - niestety dwuręcznej, wiec nie na wiele się zda w chwili obecnej, trochę złota oraz trunków.

    Idź do przyjaciół, siedzą i grzeją się przy ognisku. Na początek pomów z Diego. Opowie ci o tym, że Lester pobiegł po posiłki. Idź zatem go poszukać. Wyjdź z Ardei frontową drogą i udaj się na lewo, ku wybrzeżu. Po drodze zmierzysz się ze starym znajomym, ścierwojadem. Nie jest to może jakiś potężny przeciwnik, ale warto się chwilkę pokręcić po okolicy. Niedaleko ptaka znajdziesz bardzo smaczne Ziele Królewskie. Podnosi ono na stałe energię życiową (punkty życia) o 2, więc warto je skonsumować. Podobnych roślinek jest zresztą w okolicy więcej, zatem powodzenia zbieraczom. Tymczasem udaj się do Lestera, idąc drogą zauważysz chaty, Lester będzie przy nich, konkretniej usiadł sobie przy ognisku i najwyraźniej niewiele znalazł. Oczywiście z nim porozmawiaj. Okaże się, że Esmeraldę, a wraz z nią cały ekwipunek zrabowali bandyci! Zatem całe złoto, sprzęt czy znane z poprzedniej części Oko Innosa przepadło. Zresztą rozładowane, po walce ze Smokiem Ożywieńcem, nie na wiele by się przydało. Lester oświadczy, że nic nie udało mu się odzyskać i że wyrusza na południe. Ty wróć do Diego i przedyskutuj z nim, co robić dalej.

    Diego każe ci jak najszybciej zdobyć nowy ekwipunek, a jako, że obecną władzę nad Myrtaną sprawują orkowie - trzeba będzie zdobyć go od nich. Rusz porozmawiać ze starszym wioski. Jest nim Hamlar i powinien stać niedaleko. Z rozmowy z nim wyniknie, że na czele orków stoi Xardas, który dzięki wchłonięciu mocy Beliara zniszczył magię run i wygrał wojnę. Pomów o tym z Diego. On sam wyruszy poszukać szczęścia na pustyni, a tobie poleci odnaleźć Xardasa. Pogadaj również z Miltenem i Gornem. Mag Ognia wybiera się na mroźną północ, w poszukiwaniu prastarej magii, a nieustraszony gron zamierza walczyć z orkami. Może zabrać cię do okolicznego obozu buntowników - Reddock. Cokolwiek planujesz wyprawa z Gornem na razie będzie najlepszym rozwiązaniem.

    Podążaj za najemnikiem i walcz z okolicznymi zwierzętami, zbierając w miedzy czasie roślinki. Po dotarciu do Reddock najlepiej pohandluj z Gelforem i zakup Skórzany Pancerz, zawsze lepsza taka ochrona niż żadna. Teraz zejdź do pieczary i spotkaj się z Javierem. To paladyn i przywódca buntowników. Ucieszy się z tego, że przybył do niego wyzwoliciel Ardei i poleci ci ruszyć na poszukiwanie buntowniczego podziemia w pobliskim Cape Dun. Niestety samemu nie wiem, gdzie jest Xardas, ale twierdzi, że dowiesz się o tym właśnie od przywódcy orków z Cape Dun.

    Jeśli chcesz się szkolić w walce, to pomóc ci w tym może Norris. Natomiast przy magii pomoże ci Mag Ognia Sebastian. Zna się także na alchemii. U niego nabędziesz Prastarą Wiedzę, niezbędną do nauki zaklęć. Za to te ostatnie jak i manę, energię życiową oraz wytrzymałość możesz poznać podczas modlitw w kapliczkach. Chram Innosa spotkasz w Ardei, a chram Beliara niedaleko Cape Dun. Jeśli chodzi o magię Adanosa, to neutralny bóg nie ma ołtarzy. Jego magii możesz uczyć się jedynie bezpośrednio od jego kapłanów. Zatem jeśli interesuje cię magia Adanosa przejdź się po pobliskich lasach i poszukaj obozu Gońców Leśnych. Na czele każdego takiego obozu stoi Druid - kapłan Adanosa.

    Skieruj teraz swe kroki do Cape Dun. Aby spotkać się z hersztem będziesz musiał pozyskać wysoką reputację w mieście, aż 75%. Aby do tego dojść popytaj ludzi oraz orków i wykonaj trochę zadań. Warto także stoczyć kilka pojedynków na arenie. Tak czy inaczej zdobądź reputacje na poziomie 75% i wybierz swoją drogę. Ten pierwszy wybór będzie dosyć ważny dla rozwoju fabuły:

    • Buntownicy: kup od Urkrassa dobytek schwytanego Paladyna. Teraz idź się z nim spotkać. Jest przetrzymywany w latarni morskiej. Aby się do niej dostać potrzebujesz te 75% reputacji. Kiedy już je będziesz mieć porozmawiaj z Paladynem, Wenzelem. Uciesz się na wieść, że odzyskałeś puchar i każę i skontaktować się z buntowniczym podziemiem. Przywódcą tego podziemia jest Phil, ongiś strażnik miejski, teraz parobek na usługach orków. Powiedz mu o wsparciu Paladyna i dostarcz mu 3 paczki broni. Teraz wróć do Wenzela i rozpocznijcie powstanie. Aby wygrać musicie zabić większość orków i najemników w mieście. Po zwycięstwie Wenzel skieruje cię do Montery.


    • Orkowie: na początek spotkaj się z Urukiem. Każe ci on wyeliminować buntownicze podziemie w Cap Dun. Na jego czele stoi Phil, ale przyzna się do tego dopiero po tym jak wyjawisz mu, że pracujesz dla Javiera. Zabij go i wróć do Uruka. Ten da ci kolejne zadanie - zniszczenie Reddock. Walki jest z tym sporo, ale powinieneś sobie poradzić. Teraz Uruk skieruje cię do Montery, abyś i tam pomógł stłumić odzewy powstania.


    • Asasyni: nie ma tutaj nic bezpośrednia związanego z Asasynami. Jest jednak jeden z nich, łowca nagród, Gamal. Możesz wykonać dla niego pewne zadanie. Musisz odnaleźć i przyprowadzić przed jego obliczę zbiegłego niewolnika, Hareka. Ukrywa się on w lesie na lewo od Cap Dun. Znajdź i doprowadź do prawowitego "właściciela". Aby wspomóc Asasynów możesz wykonać drogę orków niszcząc buntownicze podziemie albo zapomnieć o sprawie i ruszyć bezpośrednio do Trelis, a z tej orkowej twierdzy na pustynię, do Bragi.

    Tak czy inaczej nie zapomnij porozmawiać z Urukiem. Nie wie on co prawda gdzie jest Xardas, ale wyjawi, że wiedzę tą posiadają orkowi szamani. A tych ostatnich możesz spotkać jedynie w Silden lub Geldern. Zatem cel jest jasny. Pomagaj jednej z frakcji, a nawet kilku na raz (choć ostatecznie i tak musisz sprzymierzyć się z jedna) lub szukaj drogi do Xardasa. Miecz w garść i do boju!





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 38 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    AKUMMA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.01.2007 o 1:17  

    To będąc po stronie Xardasa dla, której frakcji trzeba pracować?

    Sargon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.02.2007 o 21:42  

    zapewne do orków ;P

    Hester1
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.04.2007 o 9:24  

    kazda drgoa jes dobra ale najłatwiejsza jak sie stoi po stronie orkow. Dla mnie najwieksza frajda byli buntwnicy b orkowie to banda zwierzyny ktora sie tepilo w tamtejszych czesciach dlatego rdze buntownikami grac :D pozdro

    maciek3
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.04.2007 o 16:11  

    o lol fajna solucyjka żeby takich było więcej

    Siemano...
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.06.2007 o 23:47  

    Czy Maciek3 to Maniek z Twardogóry?

    Lukman
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2007 o 10:52  

    Jesli moge wiedziec gdzie jest spis wszystkich zadan bo nie moge sobie poradzic z kilkoma, ktorych nie moge wykonac a normalnie sie da

    Niebieskooki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 22:21  

    Dla Xsardasa to obojetne... Najwarzniejsze bys mógł sie dostac do Robhara i Zubena :P

    dARKCOPER
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 13:11  

    ASSASINI najlepsze co moze byc ;D

    brus Lee
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.08.2007 o 20:57  

    co zrobic by się dołączyć do Lee?? i gdzie on wogule jest??

    Itachi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.08.2007 o 20:14  

    Lee jest w nordmarze.
    W którymś klanie tylko nie pamiętam w którym.

    kaps
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.08.2007 o 23:06  

    lee jest w klamie ognia

    aa
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 14:40  

    gdzie i jak zdobyc klucze do światyni

    BarteQ
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.02.2008 o 16:51  

    [cytat=autor][url=adres url][img]
    Czy ktś wie gdzi jest Xardas ?
    Piszcie na moje GG: 978044
    Nie mogę znaleść tej mendy... xD

    t
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.04.2008 o 20:57  

    orkowi są spoko

    t
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.04.2008 o 20:57  

    mają zawalistą zbroję

    Cam
     

    Wędrowiec
    Temat: Co zrobic jak nie moge wybr...
    Dodany: 23.02.2009 o 18:32  

    Co zrobic jak nie moge wybrac drogi beliara? od tego dowodcy ardei dostaje zadanie znalezienia xardasa. po rozmowie z urukiem w cape dun i zniszczeniu reddock nie mowi mi ze mam isc do montery. co zrobilem nie tak? gg 10053422

    piotrek713
     

    Wędrowiec
    Temat: gothic
    Dodany: 01.03.2009 o 13:44  

    a co to jest wojownik ognia?

    Zandi
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli ktoś chce być buntown...
    Dodany: 01.04.2009 o 23:00  

    Jeśli ktoś chce być buntownikiem to nie polecam od razu lecieć z mieczem na wszystkie miast zajęte przez orków i odbijać je, bo potem orkowie się na Ciebie wkurzą i nie wpuszczą do innych miast, co skutkuje nie wypełnieniem misji w niektórych miastach i niedostanie dodatkowych punktów doświadczenia

    Paladyn
     

    Wędrowiec
    Temat: Za Martyne !
    Dodany: 14.05.2009 o 19:39  

    A wole walczyć w imieniu Innosa , czeba zniszczyć wyznawców Beliara . Za Martyne

    Timex
     

    Wędrowiec
    Temat: Buntownicy
    Dodany: 28.06.2009 o 13:35  

    Każda droga jest fajna, teraz próbuję buntowników. I jedno powinno się zapamiętać. Ja zawsze robię tak(niszczyłem orków, jak grałem asasynami, a i tak musiałem ich zniszczyć, beliar się na nich wnerwił:): wyzwalam Cape Dun, Monterę (i Ardeę), potem wszystkie questy robię w Trelis, Geldern i Silden (oczywiście też w Okarze, Nemorze i w Reddock), potem Gotha i Vengard, znienawidzony przeze mnie Nordmar (nieznoszę tej krainy;/), pustynia, itd... Można jeszcze uwolnić kilka miast (np. Trelis, po artefakt adanosa), ale potem NIE GADAJCIE Z PRZYWÓDCAMI.



    Ten artykuł skomentowano 38 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw