Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Broń dystansowa • INSIMILION

    Gothic


    Broń dystansowa

    Działy gier » Gothic » Opisy
    Autor: Tae
    Utworzono: 10.10.2008
    Aktualizacja: 10.10.2008

    Do broni dystansowych zalicza się łuki oraz kusze. Którą z nich będzie się posługiwać Bezimienny, zależy od gracza, powinien on jednak pamiętać, że im lepsza broń, tym jest droższa i tym większe stawia wymagania względem zręczności postaci. Pieniądze w pewnym momencie przestają stanowić problem – kieszenie Bezimiennego nie mają dna, a w trakcie gry trafiają do nich różne zbędne przedmioty, które później można wymienić na potrzebne rzeczy - i jeszcze sporo na dalsze wymiany zostanie. Przy wyborze między tymi dwoma rodzajami broni dystansowej należy też pamiętać, że postać wyszkolona w strzelaniu z łuku nie powinna bawić się kuszami, nie mając o nich zielonego pojęcia, i na odwrót. Teraz bardzo proszę o przeczytanie poprzedniego zdania kilka razy. Zapamiętane? W porządku, więc można przejść do meritum.

    Łuki

    Krótki Łuk

    • Zadawane obrażenia: 20
    • Wymagana zręczność: 10
    • Wartość: 40
    • Rozdział: I, II
    • Handlarz: Wilk (II rozdział), Cavalron (I).
    • Komentarz: Najtańszy, ale i najsłabszy łuk w grze. W pierwszym rozdziale - gdzie dostępne są jedynie dwa rodzaje tego typu broni – można go jednak zakupić. Łuk Kawaleryjski jest aż dwa razy droższy, a zadawane obrażenia nie są proporcjonalnie większe. Poza tym, czy ktoś zamierza na początku gry polować na jakieś większe bestie? Nie? Czyli póki co nic poza Krótkim Łukiem do szczęścia mu nie jest potrzebne.

    Łuk Kawaleryjski

    • Zadawane obrażenia: 24
    • Wymagana zręczność: 12
    • Wartość: 80
    • Rozdział: I, II
    • Handlarz: Wilk (II rozdział), Cavalron (I).
    • Komentarz: W pierwszym rozdziale jest to najlepsza dostępna broń dystansowa. Nada się jednak jedynie na początku gry, w dalszych jej etapach staje się niewiele wart, gdyż są tam dostępne dużo lepsze dystansówki. Mimo to z wyżej wymienionych powodów lepiej zaopatrzyć się w Krotki Łuk, chyba że akurat dysponuje się nadmierną ilością niepotrzebnych przedmiotów. Kupno jednak i tak odradzam.

    Łuk Polowy

    • Zadawane obrażenia: 28
    • Wymagana zręczność: 14
    • Wartość: 120
    • Rozdział: II, III
    • Handlarz: Wilk(II rozdział), Cavalron (III).
    • Komentarz: Zadawane obrażenia są większe niż w przypadku Łuku Kawaleryjskiego czy też Krótkiego, jednak w drugim rozdziale dostępne są lepsze bronie – nie mówiąc już o trzecim. Nie polecam zakupu.

    Łuk Myśliwski

    • Zadawane obrażenia: 32
    • Wymagana zręczność: 16
    • Wartość: 200
    • Rozdział: II
    • Handlarz: Wilk, Cavalron
    • Komentarz: Jest to już lepszy łuk, zadawane obrażenia są w miarę przyzwoite, lecz po podobnych kosztach można nabyć nieco lepsze bronie (które jednak wymagają odrobinę wyższej zręczności), w związku z czym zakup średnio się opłaca.

    Łuk Wilka

    • Zadawane obrażenia: 35
    • Wymagana zręczność: 16
    • Wartość: 200
    • Rozdział: -
    • Handlarz: -
    • Komentarz: Łuk ten należy do Wilka. Aby go zdobyć, trzeba pokonać handlarza. Kiedy Bezimienny będzie w stanie sobie z nim poradzić, powinien już dysponować lepszą bronią dystansową.

    Kościany Łuk

    • Zadawane obrażenia: 36
    • Wymagana zręczność: 18
    • Wartość: 200
    • Rozdział: II
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Całkiem niezły łuk. W drugim rozdziale można go zakupić i używać, gdyż - jak na ten etap gry - jest to dobra broń, zadająca może nie najwyższe, ale dosyć wysokie obrażenia.

    Długi Łuk

    • Zadawane obrażenia: 40
    • Wymagana zręczność: 20
    • Wartość: 240
    • Rozdział: II, III
    • Handlarz: Wilk (III rozdział), Cavalron (II).
    • Komentarz: Najlepsza broń dystansowa dostępna w drugim rozdziale, ale – co się z tym wiąże – także i najdroższa, jednak gracza powinno być spokojnie stać na jej kupno i może go nabyć, jeśli tylko ma życzenie używać tego oręża, zadającego zresztą dość wysokie obrażenia.

    Łuk Kolczasty

    • Zadawane obrażenia: 44
    • Wymagana zręczność: 22
    • Wartość: 280
    • Rozdział: III
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Najsłabsza broń w trzecim rozdziale – zadaje najmniejsze obrażenia. Nie warto jej kupować – powinno być nas stać na lepszy oręż.

    Łuk Wierzbowy

    • Zadawane obrażenia: 48
    • Wymagana zręczność: 24
    • Wartość: 320
    • Rozdział: III
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Ani słaby, ani jakoś szczególnie dobry łuk. Obrażenia zadaje średnio wysokie. Niezbyt opłaca się go nabywać – lepiej trochę się wykosztować i kupić Łuk Dębowy bądź też, jeśli można sobie na to pozwolić - Wilcze Kły.

    Łuk Dębowy

    • Zadawane obrażenia: 52
    • Wymagana zręczność: 26
    • Wartość: 360
    • Rozdział: III
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Dobry łuk, drugi najlepszy pod względem zadawanych obrażeń w trzecim rozdziale. Opłaca się go kupować, gdy nie ma się czym zapłacić za Wilcze Kły – poniższa broń zadaje co prawda większe rany, lecz jest także trochę droższa.

    Wilcze Kły

    • Zadawane obrażenia: 56
    • Wymagana zręczność: 28
    • Wartość: 440
    • Rozdział: III
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Najlepszy łuk dostępny w tym rozdziale. Jeśli tylko stać nas na jego kupno, a zręczność Bezimiennego jest wystarczająco wysoka, to nie ma nad czym się zastanawiać!

    Podmuch Wiatru

    • Zadawane obrażenia: 60
    • Wymagana zręczność: 30
    • Wartość: 480
    • Rozdział: IV
    • Handlarz: Wilk, Cavalron
    • Komentarz: Najsłabszy łuk dostępny w IV rozdziale. Niezbyt opłaca się opróżniać dla niego kieszenie, gdyż, co prawda wydając więcej, ale można zakupić lepszą broń, zadającą wyższe obrażenia.

    Łuk Żołnierski

    • Zadawane obrażenia: 64
    • Wymagana zręczność: 32
    • Wartość: 520
    • Rozdział: IV
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: To dobra broń. Jeśli nie dysponuje się odpowiednimi środkami, by zakupić Łuk z Poroża bądź też przeszkodą jest zbyt niska zręczność – można go nabyć, chociażby ze względu na przyzwoite zadawane obrażenia.

    Łuk z Poroża

    • Zadawane obrażenia: 68
    • Wymagana zręczność: 34
    • Wartość: 560
    • Rozdział: IV
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: W tym rozdziale jest to najlepszy łuk. Jeśli tylko ma się wystarczającą ilość przedmiotów o odpowiedniej wartości, można go kupić i z dumą wędrować wewnątrz Bariery z tym zadającym najwyższe obrażenia (w IV rozdziale oczywiście) łukiem zawieszonym na ramieniu.

    Łuk Diego

    • Zadawane obrażenia: 70
    • Wymagana zręczność: 45
    • Wartość: 390
    • Rozdział: -
    • Handlarz: -
    • Komentarz: Ten łuk należy do Diego. Nie można mu go odebrać - przynajmniej grając uczciwie.

    Łuk Nimroda

    • Zadawane obrażenia: 72
    • Wymagana zręczność: 36
    • Wartość: 600
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: To najsłabszy łuk, jaki pojawia się na tym etapie gry. Kupić oczywiście można – ale tylko wtedy, gdy naprawdę nie ma się na co wydawać pieniędzy.

    Łuk Wojenny

    • Zadawane obrażenia: 76
    • Wymagana zręczność: 38
    • Wartość: 640
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Tutaj kupno opłaca się co prawda bardziej, jednak wciąż nie na tyle, by nie nazwać go marnowaniem funduszy.

    Pogromca Orków

    • Zadawane obrażenia: 79
    • Wymagana zręczność: 40
    • Wartość: 680
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Tu już kupno jest opłacalne, jednak V rozdział zalicza się już do tych etapów gry, gdy pieniądze – czy raczej ich brak - nie stanowią problemu, więc śmiało można zakupić w zamian coś lepszego, by gromić orki.

    Gromowładny

    • Zadawane obrażenia: 82
    • Wymagana zręczność: 42
    • Wartość: 720
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Jak wspomniałam wyżej – można już sobie pozwolić na szastanie pieniędzmi i kupić Gromowładnego, chociaż niekoniecznie – droższy (teraz to nie problem!) i lepszy jest Piekielny Łuk bądź też Łuk Śmierci, lecz ustępują one Gromowładnemu pod względem wymaganej zręczności.

    Piekielny Łuk

    • Zadawane obrażenia: 85
    • Wymagana zręczność: 44
    • Wartość: 760
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: Zadawane obrażenia są przyzwoite. Ma się odpowiednio wysoką zręczność? Pieniądze oczywiście są? Można spokojnie kupić Piekielny Łuk. Ale… Zaraz, zaraz…

    Łuk Śmierci

    • Zadawane obrażenia: 88
    • Wymagana zręczność: 50
    • Wartość: 1000
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz:…przecież jest jeszcze lepszy Łuk Śmierci - najlepszy w całym Gothicu! O czym to wcześniej była mowa? Aha, o pieniądzach i zręczności. Są, zgadza się? W takim wypadku Piekielny Łuk należy zostawić w spokoju, a w zamian kupić Łuk Śmierci.

      Kusze

    Lekka Kusza

    • Zadawane obrażenia: 50
    • Wymagana zręczność: 25
    • Wartość: 180
    • Rozdział: IV
    • Handlarz: Wilk, Cavalron.
    • Komentarz: To najsłabsza kusza. W tym rozdziale dostępne są dużo lepsze – chociaż stawiają większe wymagania względem sprawności Bezimiennego. Mimo to - kupno niezbyt się opłaca.

    Kusza

    • Zadawane obrażenia: 85
    • Wymagana zręczność: 42
    • Wartość: 780
    • Rozdział: IV
    • Handlarz: Wilk, Skorpion.
    • Komentarz: To już lepszy rodzaj tego typu broni dystansowych, jednak w tym samym czasie są dostępne lepsze, w związku z czym sprawa kupna prezentuje się podobnie jak w przypadku Lekkiej Kuszy.

    Ciężka Kusza

    • Zadawane obrażenia: 90
    • Wymagana zręczność: 45
    • Wartość: 1000
    • Rozdział: IV
    • Handlarz: Wilk, Skorpion.
    • Komentarz: Najlepsza kusza dostępna w tym rozdziale. Zadawane obrażenia są bardzo wysokie. Jej kupno jest jak najbardziej opłacalne.

    Kusza Wojenna

    • Zadawane obrażenia: 100
    • Wymagana zręczność: 55
    • Wartość: 1300
    • Rozdział: V
    • Handlarz: Wilk, Skorpion.
    • Komentarz: Najlepsza kusza w grze! Zadaje najwyższe obrażenia ze wszystkich broni dystansowych w niej dostępnych. Wymagania spełnione (o pieniądze nie pytam, to oczywiste, że są)? Umiejętność posługiwania się kuszami opanowana? Nie ma na co czekać – trzeba kupić wspaniałą Kuszę Wojenną.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Reynevan
     

    Wędrowiec
    Temat: Ciężka Kusza
    Dodany: 11.03.2009 o 16:14  

    Ciężką kuszę można zabrać Szakalowi już w 1 Akcie. Przerobienie 30 PN (+5 od pierścienia) robi z Beziego kogoś nie do pokonania. 90 Pkt. obrażeń tu naprawdę niezły wynik nawet w 5 akcie. W 1 jesteśmy bogami.

     

    Obywatelka Insimilionu | Komentarzy: 17
    Temat: pod warunkiem, że w 1 akcie...
    Dodany: 11.03.2009 o 17:38  

    pod warunkiem, że w 1 akcie dasz radę Szakala pokonać, nie mówię, że niemożliwe, ale ciężko może być :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 30
    Temat: Nie trzeba brać się od razu...
    Dodany: 09.05.2009 o 18:59  

    Nie trzeba brać się od razu za Szakala (choć kuszę ma dobrą). Na początek zawsze można pobić Cavalorn'a lub Aidan'a, z którymi Bezimienny poradzi sobie znacznie łatwiej (zwłaszcza, że nie kręcą się tam osoby trzecie). W ten sposób łatwo zdobędziemy broń dystansową i to praktycznie za free:)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: ja zawsze na koniec rozdzia...
    Dodany: 05.10.2009 o 16:51  

    ja zawsze na koniec rozdziału I pokonałem Blizne i miałem Kuszę Wojenną

    kuplendorf
     

    Wędrowiec
    Temat: Kuszę wojenną można mieć ju...
    Dodany: 08.06.2010 o 0:02  

    Kuszę wojenną można mieć już w 1 rozdziale, od Blizny. Podobnie jak Miecz Blizny (85 dmg, jednoręczny). Przedtem jednak warto zabić lub pobić Szakala (da się, i to na legalu), i zabrać mu Ciężka Kuszę, bez której niemożliwe jest pokonanie Blizny.

    Sh4rdey
     

    Wędrowiec
    Temat: Problem w 1 rozdziale jak p...
    Dodany: 21.06.2010 o 23:55  

    Problem w 1 rozdziale jak potrafisz grać to atakujesz Szakala i masz kuszę... mi zawsze łatwo wychodzi. Jeśli ktoś nie potrafi to niech użyje buga czy jak to chcecie nazwać = atakujesz na dystans i w momencie gdy przeciwnik wyciąga broń dystansową zapisujemy grę i wczytujemy ją. Przeciwnik teraz stoi z wyciągniętą bronią i nie atakuje nas. Bardziej ogarnięci niech powalą Arto i Bliznę a wejdą w posiadanie najlepszej kuszy i broni jednoręcznej w grze. GL & GF .

    kamil4567
     

    Wędrowiec
    Temat: lekką kusze morzna mieć jeż...
    Dodany: 11.02.2011 o 10:56  

    lekką kusze morzna mieć jeżeli pokona się bullita w zamku miecz też ma fajny który morzna zdobyć dopero w IV rodziale jak pamiętam ma on 42 obrażeni i wymaga tylko 18 siły.

    Sir Isidro
     

    Wędrowiec
    Temat: Coż... W pierwszym rozdzial...
    Dodany: 07.08.2011 o 20:06  

    Coż... W pierwszym rozdziale można (bez kodów rzecz jasna) zdobyċ kuszę na 100 obrażeń (ma ją Blizna a przy dobrej taktyce da się go pokonaċ). A przy okazji pokonując go zdobywamy miecz blizny - najlepszą bron jednoręczną w grze. Mając siłę na ten miecz (70) mamy na jeden cios pełzacza a mając około 115 siły na jedno uderzenie mamy orka na cmentarzysku. Ja nosiłem ten miecz aż naładowałem uriziel więc warto jak najszybciej się w niego wyposażyć.



    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw