Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Broń jednoręczna • INSIMILION

    Gothic


    Broń jednoręczna

    Działy gier » Gothic » Opisy
    Autor: Tae
    Utworzono: 14.02.2009
    Aktualizacja: 15.01.2011

    W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne - od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym - może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis - po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń.

    Pałka

    Obrażenia: 5
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 2
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń - Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

    Pogrzebacz

    Obrażenia: 6
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 3
    Handlarz i rozdział: Sharky
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń - Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

    Sierp

    Obrażenia: 7
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 4
    Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I.
    Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń - Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

    Siekiera

    Obrażenia: 9
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 6
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń - Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

    Młot Kowalski

    Obrażenia: 10
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 5
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń - Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

    Zardzewiały Miecz

    Obrażenia: 10
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 10
    Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
    Posiadacz: Gobliny i szkielety
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

    Kij z Gwoździem

    Obrażenia: 11
    Wymagana siła: 5
    Wartość: 13
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy
    Posiadacz: Czarne gobliny
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

    Krótki miecz

    Obrażenia: 12
    Wymagana siła: 6
    Wartość: 44
    Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO.

    Stary Miecz

    Obrażenia: 12
    Wymagana siła: 10
    Wartość: 12
    Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie.
    Komentarz: Jako że broń można mieć za darmo już na początku gry i, jak na start, zadaje przyzwoite obrażenia, zasługuje na miano przydatnej, chociaż idzie szybko ją zastąpić czymś lepszym.

    Wyszczerbiony Topór

    Obrażenia: 13
    Wymagana siła: 17
    Wartość: 19
    Handlarz i rozdział: Sharky - rozdział I, Darrion - rozdział II
    Posiadacz: Szkielet wojownik
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła wyższa, a poza tym można go zdobyć.

    Chłopski Miecz

    Obrażenia: 14
    Wymagana siła: 7
    Wartość: 65
    Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
    Posiadacz: Cienie
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

    Siekacz

    Obrażenia: 15
    Wymagana siła: 8
    Wartość: 25
    Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II
    Posiadacz: Szkielety
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

    Język Topielca

    Obrażenia: 16
    Wymagana siła: 8
    Wartość: 88
    Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I.
    Posiadacz: Cienie
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić - a jestem prawie pewna, że się uda.

    Kłujący Cierń

    Obrażenia: 18
    Wymagana siła: 9
    Wartość: 120
    Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
    Posiadacz: Cienie
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić - a jestem prawie pewna, że się uda.

    Niewykończony Miecz

    Obrażenia: 20
    Wymagana siła: 20
    Wartość: 20
    Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II.
    Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania.

    Ząb Kopacza

    Obrażenia: 20
    Wymagana siła: 10
    Wartość: 160
    Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
    Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić tę broń, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale.

    Pałka Fortuna

    Obrażenia: 20
    Wymagana siła: 15
    Wartość: 110
    Posiadacz: Fortuno
    Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Fortuna, którego spotkać można w Obozie Bractwa. Nie jest ona jednak warta nawet tak niewielkiego wysiłku.

    Miecz Świstaka

    Obrażenia: 20
    Wymagana siła: 15
    Wartość: 110
    Handlarz: Fisk
    Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni.

    Lekki Miecz Strażnika

    Obrażenia: 22
    Wymagana siła: 20
    Wartość: 75
    Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, jako część łupu zdobytego w napadzie na Starą Kopalnię.
    Komentarz: Lekki Miecz Strażnika zadaje niewiele większe obrażenia, a wymaga aż dwukrotnie większej siły niż całkiem niezły Ząb Kopacza. Zważywszy jednak na fakt, iż istnieje możliwość dostania go za darmo, można używać tej broni, gdy tylko Bezimienny jest wystarczająco silny.

    Maczuga

    Obrażenia: 23
    Wymagana siła: 10
    Wartość: 55
    Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II.
    Posiadacz: Goblin wojownik
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Poniższe są lepsze, przy czym niewiele droższe - tylko wymagana siła może stanowić mały problem.

    Ćwiekowana Maczuga

    Obrażenia: 25
    Wymagana siła: 11
    Wartość: 65
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika - wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

    Żądło krwiopijcy

    Obrażenia: 26
    Wymagana siła: 11
    Wartość: 75
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika - wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

    Topór

    Obrażenia: 29
    Wymagana siła: 12
    Wartość: 320
    Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika - wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

    Stalowy Język

    Obrażenia: 29
    Wymagana siła: 11
    Wartość: 85
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
    Miejsce: Cmentarzysko Orków.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika - wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć.

    Miecz Sędziego

    Obrażenia: 30
    Wymagana siła: 12
    Wartość: 97
    Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje co prawda niewiele, ale jednak wyższe obrażenia.

    Miecz Strażnika

    Obrażenia: 32
    Wymagana siła: 12
    Wartość: 107
    Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV.
    Posiadacz: Strażnicy
    Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana.

    Miecz Bojowy

    Obrażenia: 33
    Wymagana siła: 13
    Wartość: 111
    Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
    Miejsce: Cmentarzysko Orków
    Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy - Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż - nie jest to warte uwagi.

    Miecz Wojenny

    Obrażenia: 34
    Wymagana siła: 14
    Wartość: 472
    Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków.

    Morgenstern

    Obrażenia: 30
    Wymagana siła: 20
    Wartość: 500
    Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
    Komentarz: Zdecydowanie nie warto kupować tej broni - tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze?

    Żelazna Maczuga

    Obrażenia: 36
    Wymagana siła: 15
    Wartość: 132
    Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział.
    Komentarz: Można kupić tę broń, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy - zadaje dosyć przyzwoite obrażenia, przy czym jest tania.

    Łomotacz

    Obrażenia: 37
    Wymagana siła: 26
    Wartość: 139
    Handlarz i rozdział: Darrion, II rozdział, Sharky. III rozdział.
    Miejsce: Kopalnia Starego Obozu, dostaje się go także od Cor Caloma w zamian za przyniesienie jaj pełzaczy, jeśli zdecyduje się na nagrodę w postaci oręża.
    Komentarz: Pamiętam swój zachwyt, gdy pierwszy raz zobaczyłam ten oręż… Jako że można go znaleźć, nie opłaca się jego kupno. Można go używać do czasu zdobycia czegoś lepszego.

    Łamacz Serc

    Obrażenia: 39
    Wymagana siła: 17
    Wartość: 600
    Posiadacz: Baal Lukor
    Komentarz: Aby posiąść tę broń, trzeba pokonać Baala Lukora. W związku z tym, że i tak trzeba będzie go zabić, zdobycie jej jest kwestią czasu. Można jej poużywać do czasu znalezienia (bądź kupienia) lepszego oręża.

    Długi miecz

    Obrażenia: 40
    Wymagana siła: 17
    Wartość: 640
    Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
    Komentarz: Średnio się opłaca kupno Długiego Miecza, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu czy Nienawiści.

    Miecz Strachu

    Obrażenia: 42
    Wymagana siła: 18
    Wartość: 680
    Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
    Posiadacz: Bullit
    Komentarz: To przyzwoity miecz, ale nie warto go kupować. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż - wtedy nie trzeba będzie za niego płacić. W innym wypadku lepiej dorzucić te 120 bryłek rudy i kupić Miecz Nienawiści, jako że przy tych samych wymaganiach zadaje trochę większe obrażenia. Tym bardziej, że kłopoty finansowe powoli stają się przeszłością na tym etapie gry.

    Miecz Nienawiści

    Obrażenia: 44
    Wymagana siła: 18
    Wartość: 800
    Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
    Komentarz: Kupno miecza opłaca się tylko wtedy, gdy nie udało się pokonać Bullita - w innym wypadku lepiej posługiwać się Mieczem Strachu, gdyż nie jest wiele gorszy.

    Zardzewiały Miecz Półtoraręczny

    Obrażenia: 45
    Wymagana siła: 31
    Wartość: 200
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Co prawda to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można zdobyć lepsze bronie.

    Miecz Zwycięstwa

    Obrażenia: 46
    Wymagana siła: 20
    Wartość: 860
    Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III
    Miejsce: Górska Twierdza
    Komentarz: Nie bardzo opłaca się kupno tej broni, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo, czy też Miecza Nienawiści - dobry wojownik poradzi sobie nawet z odrobinę słabszym orężem.

    Miecz Śmierci

    Obrażenia: 48
    Wymagana siła: 21
    Wartość: 920
    Miejsce: Cmentarzysko Orków
    Komentarz: Zważywszy na to, że broń można mieć za darmo, nie ma nad czym się zastanawiać, jeśli nie dysponuje się w danej chwili lepszym orężem - słabszy trzeba natychmiastowo wymienić na Miecz Śmierci.

    Młot Orków

    Obrażenia: 50
    Wymagana siła: 22
    Wartość: 1000
    Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
    Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć - tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż - można poszukać czegoś lepszego.

    Młot Wojenny

    Obrażenia: 51
    Wymagana siła: 23
    Wartość: 1040
    Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
    Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż - można poszukać czegoś lepszego.

    Boski Młot

    Obrażenia: 52
    Wymagana siła: 23
    Wartość: 1080
    Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
    Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż - można poszukać czegoś lepszego.

    Gruchotacz

    Obrażenia: 53
    Wymagana siła: 24
    Wartość: 1020
    Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III.
    Komentarz: Gruchotacz to całkiem niezła broń, ale u Fiska można kupić Szeroki Miecz, który jest co prawda trochę droższy i ma większe wymagania, ale za to zadaje wyższe obrażenia. Jak już wspomniałam, kłopoty finansowe powoli odchodzą w zapomnienie, więc nie ma co zaprzątać sobie głowy ceną i obejrzeć wspomniany oręż.

    Łamacz Kości

    Obrażenia: 54
    Wymagana siła: 25
    Wartość: 1160
    Posiadacz: Szakal
    Komentarz: Łamacz Kości należy do Szakala. Lepiej nie zawracać nim sobie głowy - da się znaleźć lepsze bronie.

    Miecz Szeroki

    Obrażenia: 55
    Wymagana siła: 26
    Wartość: 1240
    Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Jestem prawie pewna, że nikt nie ma problemów z funduszami, a skoro tak, nie ma nad czym się zastanawiać - co prawda nikt nie sprzątnie Bezimiennemu tego miecza sprzed nosa, ale po co czekać, skoro i tak najlepszą ostateczną decyzją będzie kupno broni?

    Pałka Namiba

    Obrażenia: 55
    Wymagana siła: 40
    Wartość: 300
    Posiadacz: Baal Namib
    Komentarz: Posiadaczem tej Pałki jest Baal Namib, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi.

    Topór Silasa

    Obrażenia: 55
    Wymagana siła: 40
    Wartość: 290
    Posiadacz: Silas
    Komentarz: Właścicielem tej pałki jest Silas

    Cios Łapą

    Obrażenia: 55
    Wymagana siła: 40
    Wartość: 300
    Posiadacz: Bartholo
    Komentarz: Aby zdobyć Cios Łapą, trzeba pokonać Bartholo w Starym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli ma się odpowiednio wysoką siłę, za to w ekwipunku zabrakło Szerokiego Miecza czy innej lepszej broni.

    Wyrok Wojownika

    Obrażenia: 57
    Wymagana siła: 27
    Wartość: 1300
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu - chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

    Szept Burzy

    Obrażenia: 58
    Wymagana siła: 28
    Wartość: 1360
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu - chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

    Ręka Strażnika

    Obrażenia: 59
    Wymagana siła: 29
    Wartość: 1400
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu - chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

    Siekacz Corda

    Obrażenia: 60
    Wymagana siła: 40
    Wartość: 310
    Posiadacz: Cord
    Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Corda, nauczyciela walki bronią jednoręczną w Nowym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli nie dysponuje się niczym lepszym.

    Negocjator Lestera

    Obrażenia: 60
    Wymagana siła: 40
    Wartość: 340
    Posiadacz: Lester
    Komentarz: Negocjator Lestera należy do tegoż Nowicjusza z Obozu Bractwa, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi.

    Pałka Oruna

    Obrażenia: 60
    Wymagana siła: 50
    Wartość: 340
    Posiadacz: Baal Orun
    Komentarz: Posiadaczem tej pałki jest Baal Orun. Aby ją zdobyć, trzeba go pokonać, a zdobycznej broni można używać z braku lepszego oręża.

    Rzeźnik

    Obrażenia: 64
    Wymagana siła: 32
    Wartość: 1660
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu - chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

    Kat

    Obrażenia: 65
    Wymagana siła: 33
    Wartość: 1720
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu - chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę?

    Topór Laresa

    Obrażenia: 65
    Wymagana siła: 45
    Wartość: 340
    Posiadacz: Lares
    Komentarz: Posiadaczem tego topora jest Lares, nie warto jednak zwracać na niego uwagi - jest słabszy od broni dostępnych u Skorpiona, przy czym ma większe wymagania.

    Miecz Arto

    Obrażenia: 65
    Wymagana siła: 50
    Wartość: 360
    Posiadacz: Arto
    Komentarz: By zdobyć tę broń, trzeba pokonać Arto. Chociaż oręż można mieć za darmo, to ma wyższą wymaganą siłę, niż poniższy Wrzask Berserkera, którego kupno nie powinno sprawić problemów. Dlatego też nie polecam go.

    Wrzask Berserkera

    Obrażenia: 66
    Wymagana siła: 35
    Wartość: 1760
    Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
    Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić Wrzask Berserkera. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny.

    Miecz Caloma

    Obrażenia: 70
    Wymagana siła: 55
    Wartość: 400
    Posiadacz: Cor Calom
    Komentarz: Broń tę będzie można odebrać Cor Calomowi, pokonując go w końcówce gry, wątpię jednak, by Bezimienny potrzebował wtedy takiego oręża.

    Prawo Kruka

    Obrażenia: 70
    Wymagana siła: 55
    Wartość: 400
    Posiadacz: Kruk
    Komentarz: To najsilniejsza w Gothicu broń jednoręczna. Aby ją zdobyć, trzeba pokonać Kruka. Zdobycznej broni można używać z braku czegoś lepszego.

    Miecz Blizny

    Obrażenia: 85
    Wymagana siła: 70
    Wartość: 460
    Posiadacz: Blizna
    Komentarz: Jeśli tylko brak lepszej broni (a takie mogą być tylko dwuręczne) - nie ma nad czym się zastanawiać, trzeba jak najszybciej przypiąć Miecz Blizny do pasa i za jego pomocą wojować wewnątrz Bariery.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    banan
     

    Wędrowiec
    Temat: kamil14243
    Dodany: 05.05.2009 o 16:52  

    kamil banasiak

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 30
    Temat: Przydałby się jeszcze opis ...
    Dodany: 10.05.2009 o 14:44  

    Przydałby się jeszcze opis Uriziel'a, ponieważ wydaje mi się że to najistotniejszy miecz w całej grze:)

    Sosik
     

    Wędrowiec
    Temat: Do Malika
    Dodany: 10.05.2009 o 20:17  

    A widzisz tytuł tej pracy?

    ziomol
     

    Wędrowiec
    Temat: jak???
    Dodany: 29.07.2009 o 21:54  

    jak kupić broń np u fiska ja naciskam enter i nic

    Ziomek
     

    Wędrowiec
    Temat: żal Zardzewiały miecz półto...
    Dodany: 28.08.2009 o 17:21  

    żal Zardzewiały miecz półtoraręczny można znaleść wcześniej w cmentarzysku orków

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: W skrzyni w kuźni Darriona ...
    Dodany: 29.08.2009 o 18:07  

    W skrzyni w kuźni Darriona w Obozie Bractwa można znaleźć 3 topory, więc nie jest do końca prawdą, że Ząb Kopacza jest najlepszą bronią w I Rozdziale, w końcu w siłę i tak trzeba zainwestować punkty. Stalowy Język znajduje się zaś także w posiadaniu Baala Parveza, którego przy odrobinie szczęścia możemy też ubić w I Rozdziale, gdy przyprowadzi nas do Obozu Bractwa.

    Przy okazji mam pytanie do osób lepiej znających Gothica: Jeśli mam tak jak w przypadku tych dwóch broni, czyli obydwie bronie zadają identyczną ilość obrażeń, a różnią się tylko tym, że Topór wymaga 1 pkt. siły więcej, to czy ta różnica ma jakiś wpływ na zachowanie się broni jeśli mam wystarczająco siły, żeby posługiwać się obydwoma? Czy np. może być coś takiego, że Stalowy Język będzie trochę szybszy, bo wymaga mniej siły?

    km112
     

    Wędrowiec
    Temat: ???
    Dodany: 27.02.2010 o 23:38  

    GOTHIC przeszedłem 4 razy na wszystkie możliwe sposoby i nie spotkałem się z bronią o nazwie Łamacz Serc. O ile wiem Baal Lukor
    ma miecz sędziego. Jak mi nie wierzycie sami sprawdźcie i jak coś to to poprawcie.

    Up
     

    Wędrowiec
    Temat: A miecz innosa to co???? Ws...
    Dodany: 02.04.2010 o 19:02  

    A miecz innosa to co???? Wszystkich mieczy nie podał.Żall:/

    lol
     

    Wędrowiec
    Temat: jest jeszcze bron Legendary...
    Dodany: 11.04.2010 o 14:19  

    jest jeszcze bron Legendary Short Sword of Burning ma 191 ataku 0 sily i jej nie widac kod to insert itmw1hswordburning

    Kefas
     

    Wędrowiec
    Temat: Baal Lukor ma miecz sędzie...
    Dodany: 20.05.2010 o 16:25  

    Baal Lukor ma miecz sędziego !!!

    Hemzok
     

    Wędrowiec
    Temat: Młot Orków można zdobyć w I...
    Dodany: 21.05.2010 o 10:44  

    Młot Orków można zdobyć w I rozdziale wykonując slalom między ogarami (wejście od strony bagien). Znajduje się on w takiej jaskini z drzwiami przed wieżą z kamieniem ogniskującym i kamiennym golemem. Wtedy korzystanie z niego staje się opłacalne

    Hemzok
     

    Wędrowiec
    Temat: Karczmarz z nowego obozu Si...
    Dodany: 04.06.2010 o 9:33  

    Karczmarz z nowego obozu Silas na topór jednoręczny na 55 dmg, można go łatwo ubić już w 1 rozdziale, z tą bronią można wyprawić się na kruka i zabrać mu jego miecz potem na bliznę, jeśli nie damy rady zabieramy kilka zwojów z bryłą lodu i w 1 rozdziale mamy najlepszy jednoroczniak, z używaniem dla wojownika nie powinno być problemu wystarczy 6 lvl (60 do siły + początkowe 10 razem da 70 można też skorzystać z pierścieni i amuletów by zaoszczędzić na PN na początku, lub wyuczyć się stylu walki), a przecież 1 rozdział kończymy średnio na 10 lvl, więc pozostaje jeszcze na naukę walki. Przy odpowiedniej ilości cierpliwości w ten sposób można w 1 rozdziale wybić większość potworów z górniczej doliny.

    Forbidden91
     

    Wędrowiec
    Temat: eee... a jeśłi chodzi o fun...
    Dodany: 27.02.2014 o 19:17  

    eee... a jeśłi chodzi o fundusze na broń to nie lepiej (i taniej) po prostu stłuc danego handlarza do nieprzytomności?? :P ja tak zrobiłem (kilkakrotnie) i mam kupę broni wszelakiej maści i ponad 34k rudy na inne wydatki... :P



    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw