Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Budynki - Bastion • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic III » Budynki


    Budynki - Bastion

    Działy gier » Heroes of Might and Magic III » Opisy » Budynki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.09.2011
    Aktualizacja: 18.12.2011



    Spokojne, pogodne miasto otoczone lasami, z łagodną muzyką i zabudową w orientalnym stylu. Zamieszkują je magiczne leśne istoty pokroju jednorożców i centaurów, pośród bohaterów szczególnym upodobaniem darzą je miłujący naturę Druidzi oraz Łowcy.

    Jedno z tańszych miast, przynajmniej jeśli mowa o złocie. Do postawienia niemal każdego budynku będziemy potrzebować drewna, ale za sprawą smoczych urwisk całkowita rozbudowa wymaga jeszcze większej ilości kamienia. Surowcem krytycznym są kryształy, niezbędne do rekrutowania zielonych i złotych smoków. Na targowisku śmiało możemy wymieniać na potrzebne zasoby siarkę i rtęć, które przydają się tylko do budowy gildii magów.

    Aby stworzyć z jednostek Bastionu naprawdę groźną armię, dobrze mieć bohatera z rozwiniętą Taktyką i Magią powietrza. Pozwoli to na pełne wykorzystanie podczas walki siły wytrzymałych, ale bardzo wolnych krasnoludzkich wojowników i entów. Dzięki swej zdolności do oślepiania, jednorożce idealnie nadają się do wczesnego eliminowania szczególnie groźnych jednostek wroga, a ich aura antymagiczna będzie przydatna podczas starć z potężnymi czarodziejami – istoty stojące w najbliższym otoczeniu tych stworzeń stają się całkowicie odporne na zaklęcia. Najpotężniejszym mieszkańcem Bastionu jest złoty smok – może latać, atakuje zionięciem, które może ranić do dwóch jednostek wroga i posiada odporność na czary poziomów 1-4.

    Godnymi polecenia bohateremi w tym mieście są Mephala (specjalność: Płatnerstwo) i Kyrre (specjalność: Logistyka). Oddziały pierwszej będą absorbować znaczną część zadawanych im obrażeń fizycznych, armia drugiej będzie charakteryzowała się wysoką mobilnością.

    Tu możesz zapoznać się szczegółowo z jednostkami Bastionu.

    Poniżej prezentuję budynki, które możemy postawić w tym mieście. Budowle wspólne dla wszystkich nacji opisane są w tym artykule. W poniższym opisie posługiwać będę się następującymi skrótami: sz – sztuki złota, dr – drewno, km – kamień, rt – rtęć, si – siarka, kr – kryształ, kl – klejnoty.




    Budynki rekrutacyjne

    Stajnie centaurów
    Wymagane budynki: fort
    Koszt: 500 sz, 10 dr
    Działanie: umożliwiają rekrutowanie centaurów


    Ul. stajnie centaurów
    Koszt: 1000 sz, 5 dr
    Działanie: umożliwiają rekrutowanie centaurów bojowych


    Chata krasnoludów
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów
    Koszt: 1000 sz, 5 dr
    Działanie: umożliwia rekrutowanie krasnoludów


    Ul. chata krasnoludów
    Koszt: 1000 sz, 5 dr
    Działanie: umożliwia rekrutowanie krasnoludzkich wojowników


    Gospodarstwo
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów
    Koszt: 1500 sz, 10 dr
    Działanie: umożliwia rekrutowanie elfów leśnych


    Ul. gospodarstwo
    Koszt: 1500 sz, 10 dr
    Działanie: umożliwia rekrutowanie wysokich elfów


    Magiczne źródło
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów, gospodarstwo
    Koszt: 2000 sz, 10 kr
    Działanie: umożliwia rekrutowanie pegazów


    Ul. magiczne źródło
    Koszt: 2000 sz, 5 kr
    Działanie: umożliwia rekrutowanie srebrnych pegazów


    Zagajnik
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów, gospodarstwo
    Koszt: 2500 sz
    Działanie: umożliwia rekrutowanie drzewców


    Ul. zagajnik
    Koszt: 1500
    Działanie: umożliwia rekrutowanie entów


    Polana jednorożców
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów, gospodarstwo, magiczne źródło, zagajnik
    Koszt: 4000 sz, 5 dr, 5 km, 10 kl
    Działanie: umożliwia rekrutowanie jednorożców


    Ul. polana jednorożców
    Koszt: 3000 sz, 5 kl
    Działanie: umożliwia rekrutowanie jednorożców bojowych


    Smocze urwiska
    Wymagane budynki: fort, gildia magów poziom 2, stajnie centaurów, gospodarstwo, magiczne źródło, zagajnik, polana jednorożców
    Koszt: 10000 sz, 30 km, 20 kr
    Działanie: umożliwiają rekrutowanie zielonych smoków


    Ul. smocze urwiska
    Wymagane budynki: gildia magów poziom 3
    Koszt: 20000 sz, 30 km, 20 kr
    Działanie: umożliwiają rekrutowanie złotych smoków


    Pozostałe budynki

    Gildia górnicza
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów, chata krasnoludów
    Koszt: 1000 sz
    Działanie: zwiększa populację krasnoludów o 4 tygodniowo


    Magiczny staw
    Koszt: 2000 sz, 2 dr, 2 km, 2 rt, 2 si, 2 kr, 2 kl
    Działanie: dostarcza cotygodniowo losową liczbę surowców
    Komentarz: Budynek umiarkowanie pożyteczny. Na pewno nie warto stawiać go we wczesnym etapie rozgrywki, ale potem czemu nie? Wielkiej ilości zasobów nam nie zapewni (mniej więcej tyle tygodniowo, co jedna kopalnia dziennie), ale dzięki niemu miasto ładniej wygląda.


    Fontanna szczęścia
    Wymagane budynki: magiczny staw
    Koszt: 1500 sz, 10 kr
    Działanie: podczas oblężenia zwiększa szczęście bohatera dowodzącego garnizonem o dwa punkty
    Komentarz: Gdy miasto będzie już rozwinięte, możemy pomyśleć o zbudowaniu fontanny szczęścia. Nie jest droga, a szczęście podczas obrony może się przydać. No i, podobnie jak magiczny staw, pozytywnie wpływa na wygląd miasta.


    Skarbiec
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów, chata krasnoludów, gildia górnicza
    Koszt: 5000 sz, 5 dr, 10 km
    Działanie: w nocy z siódmego dnia tygodnia na pierwszy kolejnego generuje dochód w wysokości 10% posiadanego złota
    Komentarz: Dość droga, ale przydatna struktura. W późniejszej fazie rozgrywki, gdy będziemy już posiadaczami sporej góry złota, te 10% stanie się całkiem pokaźną kwotą, z nawiązką rekompensującą koszty budowy.

    Zagajnik
    Wymagane budynki: fort, stajnie centaurów, gospodarstwo, zagajnik
    Koszt: 2000 sz
    Działanie: zwiększa populację drzewców o 2 tygodniowo


    Duchowy strażnik (sanktuarium Graala Bastionu)
    Koszt: Graal
    Działanie: zwiększa populację wszystkich stworzeń o 50% tygodniowo, zapewnia 5000 sz dziennego dochodu, poprawia morale stacjonującego w mieście bohatera o dwa punkty



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw