Poziom 1 | Gremlin | Większy gremlin |
Atak | 3 | 4 |
Obrona | 3 | 4 |
Obrażenia | 1-2 | 1-2 |
Strzały | - | 8 |
Wytrzymałość | 4 | 4 |
Szybkość | 4 | 5 |
Bazowy przyrost | 16 | 16 |
Specjalne | - | atakuje na odległość |
Koszt | 30 sz | 40 sz |
Komentarz: Kiepska jednostka. Zadaje znikome obrażenia, z powodu małej ilości punktów życia i niskiej wartości obrony szybko ginie. Ale czego oczekiwać za taką cenę? Po ulepszeniu jest już nieco lepiej - w podstawowej wersji gry większy gremlin jest jedynym stworzeniem pierwszego poziomu walczącym z dystansu, co może dawać przewagę w dwóch początkowych tygodniach gry.
Poziom 2 | Kamienny gargulec | Obsydianowy gargulec |
Atak | 6 | 7 |
Obrona | 6 | 7 |
Obrażenia | 2-3 | 2-3 |
Wytrzymałość | 16 | 16 |
Szybkość | 6 | 9 |
Bazowy przyrost | 9 | 9 |
Specjalne | - | - |
Koszt | 130 sz | 160 sz |
Komentarz: W walce wręcz gargulce nie spisują się najlepiej, ale dzięki wysokiej szybkości we wczesnej fazie walki mogą zablokować strzelające jednostki przeciwnika. Mimo to, jeśli mamy akurat 160 sztuk złota, to lepiej przeznaczyć je na cztery większe gremliny niż na obsydianowego gargulca.
Poziom 3 | Kamienny golem | Żelazny golem |
Atak | 7 | 9 |
Obrona | 10 | 10 |
Obrażenia | 4-5 | 4-5 |
Wytrzymałość | 30 | 35 |
Szybkość | 3 | 5 |
Bazowy przyrost | 6 | 6 |
Specjalne | zmniejsza obrażenia od magii o 50% | zmniejsza obrażenia od magii o 75% |
Koszt | 150 sz | 200 sz |
Komentarz: Jedna z najlepszych jednostek trzeciego poziomu. Znakomicie spisuje się jako obrońca, dzięki wysokiej odporności na magię, przyzwoitej wartości obrony i wysokiej żywotności. Jedynym minusem jest niska szybkość.
Poziom 4 | Mag | Arcymag |
Atak | 11 | 12 |
Obrona | 8 | 9 |
Obrażenia | 7-9 | 7-9 |
Strzały | 24 | 24 |
Wytrzymałość | 25 | 30 |
Szybkość | 5 | 7 |
Bazowy przyrost | 4 | 4 |
Specjalne | bez ograniczeń w walce wręcz; zmniejsza koszt rzucania zaklęć przez bohatera o 2 | bez ograniczeń w walce wręcz; zmniejsza koszt rzucania zaklęć przez bohatera o 2; brak kar przy ostrzale przez mury |
Koszt | 350 sz | 450 sz |
Komentarz: Dzięki dobremu atakowi i porządnej ilości zadawanych obrażeń magowie świetnie spisują się jako napastnicy. Z obroną jest gorzej - jeśli dopuścimy do nich oddziały wroga, szybko padną. Czarodzieje na pewno ucieszą się ze zmniejszonych kosztów rzucania zaklęć.
Poziom 5 | Dżinn | Wielki dżinn |
Atak | 12 | 12 |
Obrona | 12 | 12 |
Obrażenia | 13-16 | 13-16 |
Wytrzymałość | 40 | 40 |
Szybkość | 7 | 11 |
Bazowy przyrost | 3 | 3 |
Specjalne | nienawidzi ifritów (zadaje im o 50% więcej obrażeń) | rzuca czary dające losowe korzyści (z mocą równą 6 i umiejętnością danej magii w stopniu zaawansowanym); nienawidzi ifritów (zadaje im o 50% więcej obrażeń) |
Koszt | 550 sz | 600 sz |
Komentarz: Przeciętna obrona i ilość punktów życia czynią z dżinnów stworzenia wrażliwe na atak, dlatego dobrze jest jak najdłużej trzymać je z tyłu. Ulepszona wersja znakomicie sprawdza się jako wsparcie magiczne - jeśli mamy wolne miejsca w armii, dobrze będzie rozdzielić te istoty, aby pomogły czarami jak największej części naszych sił.
Poziom 6 | Naga | Królewska naga |
Atak | 16 | 16 |
Obrona | 13 | 13 |
Obrażenia | 20 | 30 |
Wytrzymałość | 110 | 110 |
Szybkość | 5 | 7 |
Bazowy przyrost | 2 | 2 |
Specjalne | powstrzymuje kontratak | powstrzymuje kontratak |
Koszt | 1100 sz | 1600 sz |
Komentarz: Jedna z potężniejszych istot szóstego poziomu (zaraz obok czarnych i upiornych rycerzy). Nagi są bardzo żywotne i nieźle się bronią, ale ich potęga ujawnia się podczas ataku - zawsze zadają pełną ilość punktów obrażeń i powstrzymują kontratak, co w połączeniu z przyzwoitą szybkością czyni z nich bardzo groźne przeciwniczki. Odbija się to niestety na kosztach rekrutacji - są to najdroższe stworzenia tego poziomu.
Poziom 7 | Gigant | Tytan |
Atak | 19 | 24 |
Obrona | 16 | 24 |
Obrażenia | 40-60 | 40-60 |
Strzały | - | 24 |
Wytrzymałość | 150 | 300 |
Szybkość | 7 | 11 |
Bazowy przyrost | 1 | 1 |
Specjalne | odporność na zaklęcia umysłu | bez ograniczeń w walce wręcz; odporność na zaklęcia umysłu; nienawidzi czarnych smoków (zadaje im o 50% więcej obrażeń) |
Koszt | 2000 sz, 1 kl | 5000 sz, 2 kl |
Komentarz: Razem z czarnymi smokami i archaniołami tytani tworzą trójkę najpotężniejszych istot w podstawowej wersji gry. Posiadają bardzo wysokie współczynniki ataku i obrony, zadają mnóstwo obrażeń i mają aż 300 punktów życia. Są najdroższymi jednostkami siódmego poziomu, ale ma to uzasadnienie - jako jedyni pośród nich rażą wrogów z dystansu.