Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Jednostki - Forteca • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic III » Jednostki


    Jednostki - Forteca

    Działy gier » Heroes of Might and Magic III » Opisy » Jednostki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 18.12.2011
    Aktualizacja: 18.12.2011

    Poziom 1 Gremlin Większy gremlin
    Atak 3 4
    Obrona 3 4
    Obrażenia 1-2 1-2
    Strzały - 8
    Wytrzymałość 4 4
    Szybkość 4 5
    Bazowy przyrost 16 16
    Specjalne - atakuje na odległość
    Koszt 30 sz 40 sz

    Komentarz: Kiepska jednostka. Zadaje znikome obrażenia, z powodu małej ilości punktów życia i niskiej wartości obrony szybko ginie. Ale czego oczekiwać za taką cenę? Po ulepszeniu jest już nieco lepiej - w podstawowej wersji gry większy gremlin jest jedynym stworzeniem pierwszego poziomu walczącym z dystansu, co może dawać przewagę w dwóch początkowych tygodniach gry.

    Poziom 2 Kamienny gargulec Obsydianowy gargulec
    Atak 6 7
    Obrona 6 7
    Obrażenia 2-3 2-3
    Wytrzymałość 16 16
    Szybkość 6 9
    Bazowy przyrost 9 9
    Specjalne - -
    Koszt 130 sz 160 sz

    Komentarz: W walce wręcz gargulce nie spisują się najlepiej, ale dzięki wysokiej szybkości we wczesnej fazie walki mogą zablokować strzelające jednostki przeciwnika. Mimo to, jeśli mamy akurat 160 sztuk złota, to lepiej przeznaczyć je na cztery większe gremliny niż na obsydianowego gargulca.

    Poziom 3 Kamienny golem Żelazny golem
    Atak 7 9
    Obrona 10 10
    Obrażenia 4-5 4-5
    Wytrzymałość 30 35
    Szybkość 3 5
    Bazowy przyrost 6 6
    Specjalne zmniejsza obrażenia od magii o 50% zmniejsza obrażenia od magii o 75%
    Koszt 150 sz 200 sz

    Komentarz: Jedna z najlepszych jednostek trzeciego poziomu. Znakomicie spisuje się jako obrońca, dzięki wysokiej odporności na magię, przyzwoitej wartości obrony i wysokiej żywotności. Jedynym minusem jest niska szybkość.

    Poziom 4 Mag Arcymag
    Atak 11 12
    Obrona 8 9
    Obrażenia 7-9 7-9
    Strzały 24 24
    Wytrzymałość 25 30
    Szybkość 5 7
    Bazowy przyrost 4 4
    Specjalne bez ograniczeń w walce wręcz; zmniejsza koszt rzucania zaklęć przez bohatera o 2 bez ograniczeń w walce wręcz; zmniejsza koszt rzucania zaklęć przez bohatera o 2; brak kar przy ostrzale przez mury
    Koszt 350 sz 450 sz

    Komentarz: Dzięki dobremu atakowi i porządnej ilości zadawanych obrażeń magowie świetnie spisują się jako napastnicy. Z obroną jest gorzej - jeśli dopuścimy do nich oddziały wroga, szybko padną. Czarodzieje na pewno ucieszą się ze zmniejszonych kosztów rzucania zaklęć.

    Poziom 5 Dżinn Wielki dżinn
    Atak 12 12
    Obrona 12 12
    Obrażenia 13-16 13-16
    Wytrzymałość 40 40
    Szybkość 7 11
    Bazowy przyrost 3 3
    Specjalne nienawidzi ifritów (zadaje im o 50% więcej obrażeń) rzuca czary dające losowe korzyści (z mocą równą 6 i umiejętnością danej magii w stopniu zaawansowanym); nienawidzi ifritów (zadaje im o 50% więcej obrażeń)
    Koszt 550 sz 600 sz

    Komentarz: Przeciętna obrona i ilość punktów życia czynią z dżinnów stworzenia wrażliwe na atak, dlatego dobrze jest jak najdłużej trzymać je z tyłu. Ulepszona wersja znakomicie sprawdza się jako wsparcie magiczne - jeśli mamy wolne miejsca w armii, dobrze będzie rozdzielić te istoty, aby pomogły czarami jak największej części naszych sił.

    Poziom 6 Naga Królewska naga
    Atak 16 16
    Obrona 13 13
    Obrażenia 20 30
    Wytrzymałość 110 110
    Szybkość 5 7
    Bazowy przyrost 2 2
    Specjalne powstrzymuje kontratak powstrzymuje kontratak
    Koszt 1100 sz 1600 sz

    Komentarz: Jedna z potężniejszych istot szóstego poziomu (zaraz obok czarnych i upiornych rycerzy). Nagi są bardzo żywotne i nieźle się bronią, ale ich potęga ujawnia się podczas ataku - zawsze zadają pełną ilość punktów obrażeń i powstrzymują kontratak, co w połączeniu z przyzwoitą szybkością czyni z nich bardzo groźne przeciwniczki. Odbija się to niestety na kosztach rekrutacji - są to najdroższe stworzenia tego poziomu.

    Poziom 7 Gigant Tytan
    Atak 19 24
    Obrona 16 24
    Obrażenia 40-60 40-60
    Strzały - 24
    Wytrzymałość 150 300
    Szybkość 7 11
    Bazowy przyrost 1 1
    Specjalne odporność na zaklęcia umysłu bez ograniczeń w walce wręcz; odporność na zaklęcia umysłu; nienawidzi czarnych smoków (zadaje im o 50% więcej obrażeń)
    Koszt 2000 sz, 1 kl 5000 sz, 2 kl

    Komentarz: Razem z czarnymi smokami i archaniołami tytani tworzą trójkę najpotężniejszych istot w podstawowej wersji gry. Posiadają bardzo wysokie współczynniki ataku i obrony, zadają mnóstwo obrażeń i mają aż 300 punktów życia. Są najdroższymi jednostkami siódmego poziomu, ale ma to uzasadnienie - jako jedyni pośród nich rażą wrogów z dystansu.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw