Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Czary druida - poziom 8. • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Czary


    Czary druida - poziom 8.

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Czary
    Autor: Armando
    Utworzono: 12.09.2008
    Aktualizacja: 12.09.2008

    Zczarów ósmego poziomu warto zapamiętać dwa "palce śmierci", a pozostałe komórki przeznaczyć na "Przywołanie sprzymierzeńca natury VIII".


    Palec śmierci (Nekromancja)

    Zasięg: pole widzenia rzucającego
    Czas działania: stały
    Czas rzucania: 5
    Obszar działania: 1 istota
    Rzut obronny: częściowo neguje udany rzut na Wytrzymałość

    Opis: Rzucający czar wypowiada zaklęcie Palec śmierci, kierując palec wskazujący w stronę istoty, która ma zginąć, a ta, jeśli nie wykona rzutu obronnego przeciwko czarom, natychmiast umiera. Nawet jeśli uda się jej wykonać rzut obronny, to sam fakt otarcia się o śmierć zadaje jej 3k6 pkt. obrażeń +1 pkt. na każdy poziom rzucającego. Istoty zabite Palcem śmierci nie mogą być wskrzeszone - odchodzą na zawsze.

    Komentarz: Dobry czar do eliminacji pojedynczych przeciwników (szczególnie dobrze działa na magów, ponieważ mają oni bardzo niską wytrzymałość). Warto zapamiętać co najmniej dwa "palce …" na groźnych magów.


    Przywołanie sprzymierzeńca natury VIII (Sprowadzanie)

    Zasięg: pole widzenia rzucającego
    Czas działania: 1 runda/poziom
    Czas rzucania: 6
    Obszar działania: specjalny
    Rzut obronny: brak

    Opis: Zaklęcie to przywołuje jednego lub więcej przedstawicieli przyrody, którzy będą służyli rzucającemu pomocą przez okres działania czaru. Rodzaj stwora wybierany jest losowo. Przywołane stworzenia są potężniejsze niż te przywoływane przez niższe wersje tego czaru.

    Komentarz: Zaklęcie sprowadza bardzo silnych sojuszników (zazwyczaj cztery niedźwiedzie albo jednego żywiołaka), którzy stanowią ogromną pomoc w czasie walki. Gorąco polecam.


    Trąba powietrzna (Wywoływanie)

    Zasięg: pole widzenia rzucającego
    Czas działania: 10 rund
    Czas rzucania: 9
    Obszar działania: specjalny
    Rzut obronny: częściowo neguje udany rzut na Refleks

    Opis: Zaklęcie to tworzy niedaleko rzucającego małą trąbę powietrzną, którą rzucający może skierować w dowolnym miejscu w polu widzenia. Kiedy trąba powietrzna osiągnie cel, rzucający traci nad nią panowanie. Zacznie ona latać bez kontroli, zadając obrażenia zarówno sprzymierzeńcom, jak i wrogom. Rzucający jest odporny na swoje własne zaklęcie, nie ma ono również wpływu na żywiołaki i inne olbrzymie stwory. Jeżeli jakaś istota znajdzie się na drodze trąby, otrzymuje 2k8 obrażeń obuchowych, 2k8 ran ciętych i musi wykonać udany rzut obronny na Refleks albo zostanie oszołomiona na 2 rundy. Istoty o liczbie Kostek 2 lub mniejszej automatycznie giną od efektów tego zaklęcia. Trąba może porazić maksymalnie 8 ofiar, a następnie rozproszy się.

    Komentarz: Obrażenia zadawane przez czar są raczej śmieszne, ale warta uwagi jest szansa na ogłuszenie przeciwników (większość wrogów ma niski refleks, więc szansa jest spora). Czar działa także na sojuszników, więc należy rzucać go na tyły wroga. Moim zdaniem, nie warto zapamiętywać więcej niż jednej "trąby powietrznej", i to raczej w wypadku, gdy cierpimy na nadmiar komórek na czary.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    nitroBolo
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie w IWD2 jest Palec Śmi...
    Dodany: 06.09.2012 o 18:45  

    gdzie w IWD2 jest Palec Śmierci?



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw