W Icewind Dale II są trzy rodzaje Ludzi. Zwykły Człowiek i dwie pod-rasy: Aasimar i Tiefling. Korzystna klasa dla Człowieka to... dowolna klasa. Korzystna klasa dla Aasimara to Paladyn, a dla Tieflinga - Łotrzyk.
- Człowiek (Normalny) - Ludzie to dominująca rasa w Faerűnie, rządząca najpotężniejszymi imperiami i królestwami Zapomnianych Krain. Ludzie mogą wybrać dowolną klasę lub być dwuklasowcami.
- Zalety: Dodatkowa Specjalna Umiejętność na pierwszym poziomie, dwa dodatkowe Punkty Biegłości na pierwszym poziomie i +1 podczas awansu na wyższy poziom
- Wady: Brak
- Aasimar - Aasimar to istota mająca w sobie boską krew; powstaje ze związku człowieka z bóstwem. Aasimary najczęściej są przyjaźnie nastawione do świata i starają się zwalczać zło. Zwykle mają jasną skórę, złociste oczy i często znak w postaci świętego symbolu -bóstwa-. Aasimary posiadają niespotykany urok osobisty i zwykle są Paladynami.
- Zalety: +2 do Mądrości , +2 do Charyzmy, Infrawizja, Ogień Słońca 1x dziennie, +5 do odporności na kwas, zimno ielektryczność
- Wady: Rzeczywisty poziom postaci brany jest pod uwagę (wszystkie cechy) dopiero, gdy bohater osiągnie poziom wyższy o 1 od aktualnego
- Tiefling - W przeciwieństwie do Aasmiara, Tiefling powstaje ze związku z człowieka z istotą piekielną. Choć z wyglądu bardziej przypominają Człowieka, często posiadają znaki, które zdradzają ich rzeczywiste pochodzenie. Tieflingi zwykle mają ciemną skórę i czarne lub czerwone włosy. Swoje charakterystyczne znaki - małe rogi, kocie oczy, czy inne diabelskie znamiona - starają się ukrywać przed innymi.
- Zalety: +2 do Inteligencji, +2 do Zastraszania i Krycia się (zdolności klasowe), +2 do Zręczności, +5 do odporności nazimno, ogień, elektryczność, mogą rzucać Oślepienie 1x dziennie
- Wady: -2 do Charyzmy, rzeczywisty poziom postaci brany jest pod uwagę (wszystkie cechy) dopiero, gdy bohater osiągnie poziom wyższy o 1 od aktualnego