Icewind Dale 2 » Artykuły
Kapłan czy Druid ?
Zawsze męczyło mnie pytanie, kogo wziąć do drużyny: Kapłana, mistrza boskiej magii, czy może Druida, sprzymierzeńca sił przyrody? Jedna z tych postaci jest w większości drużyn u graczy na całym świecie. Oczywiście bez nich też się da przejść grę, ale niewątpliwie ich obecność ułatwia rozgrywkę. Oto tabela porównania obu klas:
Cecha porównywana | Kapłan | Druid |
Ulubiona rasa | Drowka | -- |
Ograniczenia | -- | Charakter neutralny |
Zdolności specjalne | - odpędzanie nieumarłych - spontaniczne rzucanie czarów | - metamorfoza (zwierzęca postać) - odporność na truciznę - ponadczasowe ciało |
Cele: | Kapłan stosuje główne zaklęcia obronne i lecznicze. Kapłani wybierają bóstwo, od którego zależą czary domeny. | Druid współżyje z naturą, jego czary są bardziej związane z żywiołami i przyrodą, ale też potrafią leczyć, z tym że silne czary lecznicze zdobywają poziom później niż Kapłan. Druid dąży do zachowania równowagi w przyrodzie. |
Moim zdaniem zdecydowanie wygrywa Kapłan. Jest lepszym wojownikiem i wspiera drużynę w obronie i lecząc rany. Co prawda druid też może leczyć, ale musi w tym celu zapamiętać czary leczenia, a u kapłana może rzucać je spontanicznie. Druid ma dwie cechy całkiem niepotrzebne, są to odporność na trucizny i ponadczasowe ciało. Posiada też zdolność metamorfozy ale stworzenia, w które się przemienia często są gorsze od aktualnych przeciwników w grze. Kapłan ma bardzo przydatną umiejętność odpędzania nieumarłych, która przy odpowiedniej charyzmie potrafi zniszczyć nawet całą armie szkieletów czy zombi.
Kapłan jest lepszym dowódcą drużyny niż druid i niepotrzebny dzieki niemu jest już paladyn. Kogo wybierzecie, to już wasza sprawa, mam nadzieje, że ten tekst wam pomoże w odpowiednim doborze bohatera.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 11 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Za mam obu. Kapłan do leczenia i rzucania czarów wzmacniających a druid - czary wzmacające oraz ma całkiem niezłe czary ofenywne. To własnie druidem bez żadnych problemów przeszedłem osiem Komnat w Klasztorze.
Za mam obu. Kapłan do leczenia i rzucania czarów wzmacniających a druid - czary wzmacające oraz ma całkiem niezłe czary ofenywne. To własnie druidem bez żadnych problemów przeszedłem osiem Komnat w Klasztorze.
Kapłan jest bardzo przydatny, w chwili obecnej nie wyobrażam sobie drużyny bez niego, a Druid? Przydatny tylko na 8 komnat, przechodzi je bez najmniejszego problemu (przynajmniej ja tak miałem), ma co prawda pare niezłych czarów ofensywnych, ale co z tego? Lepiej weź maga jak chcesz łupać zaklęciami.
Kapłan jest bardzo przydatny, w chwili obecnej nie wyobrażam sobie drużyny bez niego, a Druid? Przydatny tylko na 8 komnat, przechodzi je bez najmniejszego problemu (przynajmniej ja tak miałem), ma co prawda pare niezłych czarów ofensywnych, ale co z tego? Lepiej weź maga jak chcesz łupać zaklęciami.
Kiedyś grałem tylko druidem i radził sobie całkiem nieźle. Kapłan jest dobry, ale tylko w obronie, a druid radzi sobie i w ataku i w obronie. Moim zdaniem druid jest trochę lepszy!
Kiedyś grałem tylko druidem i radził sobie całkiem nieźle. Kapłan jest dobry, ale tylko w obronie, a druid radzi sobie i w ataku i w obronie. Moim zdaniem druid jest trochę lepszy!
Jeśli grasz "pełną drużyną" czyli taka gdzie masz kolesi od łupania to lepszy jest kapłan jaka uzupełnienie. Natomiast jesli grasz mniejszą drużyna to uważam że lepiej spisuje sie druid ze wzgledu na lepsza offensywe
Jeśli grasz "pełną drużyną" czyli taka gdzie masz kolesi od łupania to lepszy jest kapłan jaka uzupełnienie. Natomiast jesli grasz mniejszą drużyna to uważam że lepiej spisuje sie druid ze wzgledu na lepsza offensywe
Druid niestety ma mniejszy wachlarz zaklęć wspoamgających.Natomiast kapłan gdy skończy już rzucać wszystie czary to bonusów jest tyle że niemal nie widać już portretów postaci:)Do tego Kapłan posiada czary domenowe i tak na przykład Kapłan Lathandera jest równie mocny w ofensywie co Druid,za to możę nośić lepsze pancerze i ma szerszy wybór broni. Do tego spontaniczne rzucanie czarów sprawia że tak naprawdę Kapłan dysponuje o wiele większą liczbą czarów które może rzucić danego dnia.
Druid niestety ma mniejszy wachlarz zaklęć wspoamgających.Natomiast kapłan gdy skończy już rzucać wszystie czary to bonusów jest tyle że niemal nie widać już portretów postaci:)Do tego Kapłan posiada czary domenowe i tak na przykład Kapłan Lathandera jest równie mocny w ofensywie co Druid,za to możę nośić lepsze pancerze i ma szerszy wybór broni. Do tego spontaniczne rzucanie czarów sprawia że tak naprawdę Kapłan dysponuje o wiele większą liczbą czarów które może rzucić danego dnia.
Możliwe, że kapłan ma więcej czarów. Ale druid ma o niebo lepsze zaklęcia od kleryka. Może nie posiada tylu zaklęć uzdrawiających co kapłan, ale na pewno lepiej radzi sobie w walce. Druid jest dobrym wojownikiem i przy odpowiedniej strategii można wyjść cało z każdej opresji...
Możliwe, że kapłan ma więcej czarów. Ale druid ma o niebo lepsze zaklęcia od kleryka. Może nie posiada tylu zaklęć uzdrawiających co kapłan, ale na pewno lepiej radzi sobie w walce. Druid jest dobrym wojownikiem i przy odpowiedniej strategii można wyjść cało z każdej opresji...
Pomimo wszystko kapłan nadal jest lepszym wojownikiem. Ach, nie ma nic piękniejszego niż kapłan w pełnej zbroi płytowej z buzdyganem w dłoni i słowami modlitwy na ustach, gromiąc przeciwników jeden za drugim wraz z pomocą boskiej siły. Przykro mi koledzy, ale biedny druidzina nawet do pięt kapłanowi nie dorasta.
Pomimo wszystko kapłan nadal jest lepszym wojownikiem. Ach, nie ma nic piękniejszego niż kapłan w pełnej zbroi płytowej z buzdyganem w dłoni i słowami modlitwy na ustach, gromiąc przeciwników jeden za drugim wraz z pomocą boskiej siły. Przykro mi koledzy, ale biedny druidzina nawet do pięt kapłanowi nie dorasta.
Najlepiej połączyć te dwie klasy. Na przykład 12 druid i 18 kapłan illmatera. 12 lvl bo wtedy mamy maksymalny bonus z zaklęcia Korowa Skóra.
Na pewno kapłan szybciej dostaje lepsze czary uzdrawiające.
@AlwaysGood Kapłan i druid to klasy służące typowo do pomocy, buffów, a czary do walki są na drugim miejscu. Jeśli już robić postać, która ma używać typowo agresywnych zaklęć to lepiej zrobić sobie do tego czarownika (najlepiej aasimara). Czarownik jest o wiele lepszy od dwóch powyższych.
Najlepiej połączyć te dwie klasy. Na przykład 12 druid i 18 kapłan illmatera. 12 lvl bo wtedy mamy maksymalny bonus z zaklęcia Korowa Skóra.
Na pewno kapłan szybciej dostaje lepsze czary uzdrawiające.
@AlwaysGood Kapłan i druid to klasy służące typowo do pomocy, buffów, a czary do walki są na drugim miejscu. Jeśli już robić postać, która ma używać typowo agresywnych zaklęć to lepiej zrobić sobie do tego czarownika (najlepiej aasimara). Czarownik jest o wiele lepszy od dwóch powyższych.
Druid ma duzo lepsze czary ofensywne niz kaplan, ktorego najwiekszym atutem sa potezne przywolania. Jest tez lepszym wojownikiem, ale wiekszosc i tak mysli ze kaplan...
Druid ma duzo lepsze czary ofensywne niz kaplan, ktorego najwiekszym atutem sa potezne przywolania. Jest tez lepszym wojownikiem, ale wiekszosc i tak mysli ze kaplan...
Sprawdzał ktoś jak to jest z obrażeniami druida w zwierzecej postaci?Zależą one od siły czy nie?Ciekawi mnie czy druid w zwierzecej postaci ma jakies znaczenie w walce w zwarciu w pozniejszych etapach gry
Sprawdzał ktoś jak to jest z obrażeniami druida w zwierzecej postaci?Zależą one od siły czy nie?Ciekawi mnie czy druid w zwierzecej postaci ma jakies znaczenie w walce w zwarciu w pozniejszych etapach gry
Najlepszym wyborem jest wzięcie do drużyny zarówno wieloklasowca: Kapłan / Łowca (może używać lepszych zbroi i zyskuje ++ biegłości w broniach, do tego uzupełnia wachlarz czarów kapłana, zaklęciami druidycznymi łowcy),
oraz
dwuklasowca wojownik (9 poziomu, który może rozwinąć +++++ w walce jakąś bronią białą i ++ jakąś bronią dystansową, przy okazji jest to ostatni poziom, na którym wojownik dostaje max. ilość PŻ, później już tylko ciuła +3 HP) / druid.
Dzięki takiemu połączeniu będziemy mieli dostęp do obydwu rodzajów czarów, przez co nasza drużyna staje się o wiele mocniejsza niż z kapłanem (czystym), druidem (czystym), czy nawet z obydwoma (czystymi). ;) Nie wspomnę już o rozmaitych walorach posiadania niemal wszystkich możliwych czarów (gdy posiadamy maga, oraz złego kapłana - posiadającego o wieeele szerszy wachlarz czarów niż kapłan o charakterze dobrym).
Najlepszym wyborem jest wzięcie do drużyny zarówno wieloklasowca: Kapłan / Łowca (może używać lepszych zbroi i zyskuje ++ biegłości w broniach, do tego uzupełnia wachlarz czarów kapłana, zaklęciami druidycznymi łowcy),
oraz
dwuklasowca wojownik (9 poziomu, który może rozwinąć +++++ w walce jakąś bronią białą i ++ jakąś bronią dystansową, przy okazji jest to ostatni poziom, na którym wojownik dostaje max. ilość PŻ, później już tylko ciuła +3 HP) / druid.
Dzięki takiemu połączeniu będziemy mieli dostęp do obydwu rodzajów czarów, przez co nasza drużyna staje się o wiele mocniejsza niż z kapłanem (czystym), druidem (czystym), czy nawet z obydwoma (czystymi). ;) Nie wspomnę już o rozmaitych walorach posiadania niemal wszystkich możliwych czarów (gdy posiadamy maga, oraz złego kapłana - posiadającego o wieeele szerszy wachlarz czarów niż kapłan o charakterze dobrym).
Ten artykuł skomentowano 11 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.