Aby osiągnąć swe cele, czy są one dobre czy złe, łotrzyk musi być mistrzem w swoim fachu. Charakteryzuje go spryt, zwinność i działanie z zaskoczenia. K ażdy łotrzyk musi dokonać wyboru, czy swój talent i umiejętności obrócić przeciwko niew innym wędrowcom, czy też bogatym kupcom, tyranom i potworom.
Punkty Życia na poziom: 1-6
Zalety :
- Biegły we wszystkich broniach prostych, łukach bojowych i lekkich zbrojach.
- +1 do Alchemii, Wiedzy Tajemnej i Czaroznastwa.
- Łotrzykowie otrzymują więcej punktów umiejętności na poziom niż jakakolwiek inna klasa. Mogą oni użyć tych dodatkowych punktów, aby zakupić umiejętności klasowe takie jak Rozbrajanie Urządzeń, Ukrywanie się, Kradzież Kieszonkowa i Używanie Magicznych Urządzeń.
- Atak z zaskoczenia: aby użyć tej zdolności, musisz znajdować się za przeciwnikiem i zaatakować go za pomocą broni do walki wręcz. Twój pierwszy udany atak skierowany w plecy przeciwnika zada dodatkowe 1-6 punktów obrażeń na 3-cim poziomie i kolejne 1-6 punktów co każde dwa następne poziomy.
- 2-gi poziom: Odskok. Łotrzykowie zyskują zdolność do unikania obrażeń od czarów obszarowych. Gdy tylko łotrzykowi uda się rzut obronny na refleks, który normalnie pozwala uniknąć połowy obrażeń, łotrzyk nie otrzymuje żadnych.
- 3-ci poziom: Niezwykły Unik. Łotrzykowie zachowują swoją premię od Zręczności do Klasy Pancerza nawet, jeśli zostali zaatakowani przez niewidzialnego wroga.
- 6-ty poziom: Niezwykły Unik. Łotrzyk nie może być celem Ataku z zaskoczenia od innego łotrzyka, chyba, że ten ma cztery poziomy więcej od niego.
- 10-ty poziom: Specjalne Zdolności. Łotrzyk zyskuje dostęp do atutów osiągalnych jedynie dla nich, takich jak Osłabiające Uderzenie, Ulepszony Odskok, czy Elastyczny Umysł.
Wady :
- Łotrzykowie nie posiadają zdolności rzucania czarów i są słabi w walce twarzą w twarz.