Sejmitar [00SWDC01]
Bliski krewny szabli, sejmitar, to miecz o jednosiecznym, zakrzywionym ostrzu i chronionej koszem rękojeści. Długie ostrze zwęża się ku końcowi. Pochodzenie sejmitara nie jest dobrze znane, choć jest on dość popularny w południowych regionach Zapomnianych Krain.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k6
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 4
- Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
- Typ broni: jednoręczna
Sejmitar Kwasu +2 [00SWDC87]
Sejmitar jest blisko związany z szablą, jednosiecznym, wygiętym mieczem z ochronną gardą. Ostrze sejmitara jest jednak bardziej zakrzywione i zwęża się w wydłużony, ostry punkt. Pochodzenie tej broni pozostaje nieznane, chociaż była bardzo popularna w południowych regionach Zapomnianych Krain.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k6 +2
- Premia do ataku: +2
- Umagicznienie: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Korozja: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od kwasu - Waga: 4
- Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
- Typ broni: jednoręczna
Sejmitar Dusz +3 [63SWDCSS]
Na cześć Iyachtu Xvima, Madae nakazała swym najzdolniejszym płatnerzom wykonać jego sejmitar, Sejmitar Dusz. Gdy ukończono nad nim prace, Madae kazała umieścić go w rękach posągu Iyachtu Xvima, mając nadzieję, że jeśli pewnego dnia Iyachtu Xvim zmaterializuje się pod postacią jednego ze swych wcieleń, użyje zrobionej przez nią broni w boju. Sejmitar Dusz, główna broń Iyachtu Xvima, może dosłownie wyssać siły życiowe ze swych ofiar. Ogromna czarna klinga zawiera ząbkowany tylec, zawija się w zabójczy sztych i ciągnie się nieregularnie wzdłuż ostrza.
Brutalny wygląd i rozmiar kunsztownie wykonanego Sejmitaru Dusz uzupełnia złowieszczą osobowość i przerażający skowyt Iyachtu Xvima. W rękach wcielenia Iyachtu Xvima nawet ta kopia oryginalnego miecza dałaby mrocznemu bogu ogromną przewagę w bitwie - nie mówiąc już o użyciu jej przez śmiertelnika.
PARAMETRY :
- Obrażenia: 1k6 +3
- Premia do ataku: +3
- Umagicznienie: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Rozproszenie Magii: rzuca zaklęcie Rozproszenie Magii na ofiarę (udany rzut na Siłę Woli neguje)
Wyssanie Energii: -2 do Premii do ataku / -2 do obrażeń, -10 do maks. PŻ (rzut na Siłę Woli (-2) neguje) - Waga: 5
- Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
- Typ broni: jednoręczna