Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Toporki • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Zbrojownia


    Toporki

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 20.10.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Toporek

    Topory tego typu były często masowo produkowane tylko w celach treningowych dla żołnierzy. Najczęściej nie były zbyt trwałe, więc po roku używania nadawały się tylko do przetopienia i ponownego wykucia. Ponieważ koszty corocznego wykuwania tej broni były ogromne, hrabia Va' Suyen postanowił sprowadzić maga, który przy pomocy mniejszych zaklęć sprawiłby, aby należąca do niego broń treningowa była bardziej wytrzymała i w ten sposób lepiej spełniała swoją funkcję. Ten konkretny topór zawierał w sobie dwa takie umagicznienia. Pierwsze czyniło topór twardszym, tak że w normalnej walce nie sposób było go zniszczyć. Drugie stępiło ostrze topora, by żołnierz podczas szkolenia nie zranił swojego przeciwnika.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 7
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Toporek wysokiej jakości

    Posiada on mniejszą głownię i krótsze stylisko. Dzięki temu można zadawać nim ciosy z zabójczą szybkością i dokładnością. Chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać toporka jako broni podstawowej, jego niewielki ciężar czyni go idealną broń do drugiej ręki lub do uderzania z zamachu.

         Parametry :

    • Obrażenia: 1k6
    • Premia do ataku: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 5
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Toporek +1 [00AX1H77]

    Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: W zwarciu (obuchowe)
      Typ obrażeń: Pociski (obuchowe)
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Toporek mistrzostwa +1

    Toporek ten nie tylko został doskonale wywarzony do rzucania, ale poddano go także działaniu magicznych zaklęć. W efekcie, stał się groźniejszy i celniejszy niż jakakolwiek inna, nie-magiczna broń tego rodzaju.

         Parametry :

    • Obrażenia: 1k6
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Pewne trafienie: broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
    • Waga: 5
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Stylisko ponad ostrzem

    Nie ma wątpliwości, że Dullcobble Tweed był najgorszym cieślą w historii tego fachu i chyba jeszcze gorszym wytwórcą broni. Jednak jego ciągłe przechwałki na temat ogromnej wiedzy i zdolności jakie niby posiadał w końcu zirytowały kolegów po fachu, którzy zażądali aby wykonał on toporek godny swoich wydumanych umiejętności. Dullcobble oczywiście zgodził się, lecz w głębi duszy był przerażony, że nie podoła zadaniu.

    Nasz domorosły cieśla wielokrotnie próbował wykonać powierzone mu zadanie, lecz większość jego toporków kończyło jako drewno opałowe przy kominku. Na dzień przed wyznaczonym terminem jego jedyną bronią był asymetryczny topór, którego stylisko było znacznie przeciążone. Dullcobble wiedział, że broń ta mogła uczynić z niego pośmiewisko całej społeczności i dlatego wynajął dzikiego maga, który miał zmienić jego nieszczęsny toporek w sprawną i funkcjonalną broń. Mag niewiele mówiąc wziął zapłatę i obiecał zwrócić gotowe dzieło o świcie następnego dnia. Gdy Dullcobble obudził się, jego nieszczęsny toporek leżał przed drzwiami, zupełnie taki sam jak poprzedniego dnia. Nie było wyjścia, musiał teraz przedstawić swoją broń kolegom po fachu.

    Gdy wszedł on do miejskiej sali spotkań, wygląd toporka wzbudził powszechną wesołość oraz kpinę. Tak go to rozwścieczyło, że rzucił toporem w stronę szyderców i ze zdumieniem patrzył jak stylisko obraca się ponad ostrzem i roztrzaskuje filar podpierający sufit, który następnie zawala się. Dullcobble został uderzony kawałkiem spadającego drewna i stracił przytomność, lecz pozostałym udało się wyjść z opresji bez szwanku.

    Uderzenie w głowę okazało się dosyć poważne, dlatego też Dullcobble zyskał miano miejscowego idioty, choć prawdę mówiąc wcześniej cieszył się podobną opinią. Toporek zaś rzucono na wóz kupiecki podążający na północ i od tego czasu ślad po nim zaginął. Jakich zaklęć użył mag na toporku nie wiadomo, lecz spowodowały one, że stylisko trafia cel jako pierwsze i powoduje obrażenia miażdżące, a nie sieczne.

    Niewiadomo w jaki sposób pozbawiono topór właściwości magicznych, lecz niestety nie jest to już taka broń jak dawniej. Topór może być teraz używany trzy razy dziennie do zadawania ran oraz raz dziennie do wzywania duchów zmarłych.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: W zwarciu (obuchowe)
      Typ obrażeń: Pociski (obuchowe)
    • Specjalne:
      Powracanie: Wraca do właściciela
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Duża Śmierć

    Ten potężny topór, znany jako Wielka Śmierć, jest bronią używaną przez orków. Był już używany w czasie wielu bitew przez słynnego orczego przywódcę zwanego Żółto Zęby Grubrun Ohydny Kieł, lecz wywodzi się od dwuręcznego topora bojowego ogrów. Po jednym z brutalnych najazdów na krasnoludzką posiadłość górniczą, Grubrun zauważył topór wbity w czaszkę martwego dowódcy krasnoludzkiego. Wyglądało na to, że najemny żołnierz ogrów, wykonując nieprzemyślaną szarżę wbił się na włócznię dowódcy krasnoludzkiego i ostatkiem sił niemal przepołowił czaszkę przeciwnika. Następnie, próbując wydobyć topór i zadać kolejny cios, zgruchotał stylisko, po czym dokończył żywota.

    Grubrun wydobył potężne ostrze topora z czaszki krasnoluda i powrócił do swojej fortecy w Nab-Nurog, gdzie kazał je szamanowi umagicznić. Uznał, że topór jest zbyt ciężki i nieporęczny do walki w zwarciu i zażądał aby zrobić z niego broń nadającą się do rzucania. Zadaniem szamana było sprawić aby topór wracał do ręki właściciela po wykonaniu rzutu. Grubrun był zachwycony posiadaną bronią i cieszył się jak dziecko gdy Wielka Śmierć wracała do niego pokryta krwią po przepołowieniu jakiegoś nieszczęśnika.

    W czasie jednej z bitew Grubrun w końcu sam został pokonany. Stało się to gdy rzucił Wielką Śmierć w kierunku elfickiej zbroimistrzyni Kaylessy, która sprytnie zeszła z drogi lecącego topora, a następnie wbiła swój miecz w bezbronnego Grubruna i zrobiła kolejny unik przed wracającą Wielką Śmiercią. Następnie odcięła jego głowę oraz przegniłe żółte kły.

    Topór ten jest niezwykle duży i jedynie krótkie stylisko oraz sposób wyważenia wskazują, że jest to broń przeznaczona do rzucania. Topór jest tak ciężki, że nie sposób rzucić nim jedną ręką. Należy chwycić go obiema rękami i wykonać zamach wykorzystując siłę całego ciała.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6 +1
    • Premia do ataku: +1
    • Umagicznienie: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
      Typ obrażeń: w zwarciu (sieczne)
    • Specjalne:
      Ostrze zagłady: 1k6 dodatkowych obrażeń siecznych
      Powracanie: wraca do właściciela po rzucie
    • Waga: 10
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: oburęczna

    Mistyczny toporek

    Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Broń poryto runami mocy, co zwiększa jej wartość bojową.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Specjalne:
      Powracająca: Wraca do ręki rzucającego
      Porażający wybuch: +1k6 obrażeń od elektryczności i 10% szans na dodatkowe +1k10 obrażeń od elektryczności
      Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Odganiacz burz [00HFAXCK]

    Topór ten stworzył mistrz sztuki kowalskiej, krasnolud Magmar Ironsmelt. Mówi się, że poświęcił on całe swoje życie na studiowaniu różnorodnych technik kowalskich, by stworzyć tę broń. Magmar pracował przez trzydzieści dni i trzydzieści nocy w zaciszu swojego składu, a jedynymi towarzyszami byli mu jednostajny stukot kowalskiego młota i ogłuszający ryk pieca. Trzydziestej nocy Magmar wykończył "Odganiacza Burz", jak nazwał swój topór, po czym nagle padł martwy na ziemię. Nie cichną jednak głosy, że chociaż podczas jego pogrzebu dało się odczuć wielki szacunek jakim darzyli go inni kowale, ponad tłumem dawały się słyszeć chichoty i śmiechy, będące nieodłącznym elementem toczonych rozmów. Wydaje się, że ostatnie dzieło Magmara nie było tak wspaniałe, jak wszyscy tego oczekiwali. W rzeczywistości była to raczej prosta i mało wartościowa broń wykonana w kuźni krasnoluda, nie mówiąc już, że było to w zasadzie jedyne dzieło wykonane przez tego mistrza kowali.

    Przez wiele lat ta dawno zapomniana broń wisiała na ścianie klanu Wytapiaczy Żelaza, do pamiętnego dnia, kiedy horda goblinów zaatakowała to miejsce. W końcowym momencie bitwy jeden ranny krasnolud chwycił w desperacji leżący gdzieś na uboczu "Odganiacz burz" i cisnął nim w nacierającą hordę. Ku jego zdziwieniu, "Odganiacz burz" przemienił się w Błyskawicę, która pędząc w kierunku goblinów rosła w siłę, zadając śmiertelne ciosy z niespotykaną celnością. Krasnolud rzucał toporem tak szybko, jak tylko mógł, a ten wracał do niego, pozostawiając na swej drodze same dogorywające ciała. Ponad wszelką wątpliwość, fakt ten powinien stać się częścią legendy, ale jak to z każdą legendą bywa, by mogła ona przetrwać, musi istnieć ktoś, kto będzie ją opowiadał. Niestety, tamtego dnia poległ cały klan Wytapiaczy Żelaza, a wraz z nim ów nieznany z imienia krasnolud.

         PARAMETRY :

       Rzut:

    • Obrażenia: 2k6
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń: elektryzujące
    • Specjalne:
      Powracający: powraca do ręki rzucającego
      Elektryczna Kula: wyrządza szkody wszystkim obiektom, które znajdą się w promieniu półtora metra


    • W zwarciu:

    • Obrażenia: 1k6 +5
    • Premia do ataku: +5
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Ostry toporek

    Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Specjalne:
      Ostry: zwiększa szanszę zadania krytycznego ciosu
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Powracający toporek

    Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6
    • Typ obrażeń (walka bezpośrednia): sieczne
      Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
    • Specjalne:
      wPowracający: wraca do użytkownika
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Powracający toporek +2

    Ten magiczny toporek jest nie tylko doskonale wyważony, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie jest bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek zwykła broń tego typu.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6 +2
    • Premia do ataku: +2
    • Typ obrażeń (walka bezpośrednia): sieczne
      Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Powracający: wraca do użytkownika
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Powracający topór kwasu

    Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k6
    • Umagicznienie: +5
    • Typ obrażeń (walka bezpośrednia): sieczne
      Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Powracający: wraca do użytkownika
      Korozja: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od kwasu
      Pewne trafienie: umagicznienie +5 do atakowania stworzeń, które zranić można tylko bronią magiczną
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Topór Dullcoblle'a

    Nie ma wątpliwości, że Dullcobble Tweed był najgorszym cieślą w historii tego fachu i chyba jeszcze gorszym wytwórcą broni. Jednak jego ciągłe przechwałki na temat ogromnej wiedzy i zdolności jakie niby posiadał w końcu zirytowały kolegów po fachu, którzy zażądali aby wykonał on toporek godny swoich wydumanych umiejętności. Dullcobble oczywiście zgodził się, lecz w głębi duszy był przerażony, że nie podoła zadaniu.

    Nasz domorosły cieśla wielokrotnie próbował wykonać powierzone mu zadanie, lecz większość jego toporków kończyło jako drewno opałowe przy kominku. Na dzień przed wyznaczonym terminem jego jedyną bronią był asymetryczny topór, którego stylisko było znacznie przeciążone. Dullcobble wiedział, że broń ta mogła uczynić z niego pośmiewisko całej społeczności i dlatego wynajął maga, który miał zmienić jego nieszczęsny toporek w sprawną i funkcjonalną broń. Mag niewiele mówiąc wziął zapłatę i obiecał zwrócić gotowe dzieło o świcie następnego dnia. Gdy Dullcobble obudził się, jego nieszczęsny toporek leżał przed drzwiami, zupełnie taki sam jak poprzedniego dnia. Nie było wyjścia, musiał teraz przedstawić swoją broń kolegom po fachu.

    Gdy wszedł on do miejskiej sali spotkań, wygląd toporka wzbudził powszechną wesołość oraz kpinę. Tak go to rozwścieczyło, że rzucił toporem w stronę szyderców i ze zdumieniem patrzył jak stylisko obraca się ponad ostrzem i roztrzaskuje filar podpierający sufit, który następnie zawala się. Dullcobble został uderzony kawałkiem spadającego drewna i stracił przytomność, lecz pozostałym udało się wyjść z opresji bez szwanku.

    Uderzenie w głowę okazało się dosyć poważne, dlatego też Dullcobble zyskał miano miejscowego idioty, choć prawdę mówiąc wcześniej cieszył się podobną opinią. Toporek zaś rzucono na wóz kupiecki podążający na północ i od tego czasu ślad po nim zaginął. Jakich zaklęć użył mag na toporku nie wiadomo, lecz spowodowały one, że stylisko trafia cel jako pierwsze i powoduje obrażenia obuchowe, a nie sieczne.

         PARAMETRY :

    • Obrażenia: 1k8 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: W zwarciu (obuchowe)
      Typ obrażeń: Pociski (obuchowe)
    • Specjalne:
      Powracanie: Wraca do właściciela
    • Waga: 3
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Pocałunek Chmury [00AX1HCK]

    Topór ten stworzył mistrz sztuki kowalskiej, krasnolud Magmar Ironsmelt. Mówi się, że poświęcił on całe swoje życie na studiowaniu różnorodnych technik kowalskich, by stworzyć tę broń. Magmar pracował przez trzydzieści dni i trzydzieści nocy w zaciszu swojego składu, a jedynymi towarzyszami byli mu jednostajny stukot kowalskiego młota i ogłuszający ryk pieca. Trzydziestej nocy Magmar wykończył "Pocałunek Chmury", jak nazwał swój topór, po czym nagle padł martwy na ziemię. Nie cichną jednak głosy, że chociaż podczas jego pogrzebu dało się odczuć wielki szacunek jakim darzyli go inni kowale, ponad tłumem dawały się słyszeć chichoty i śmiechy, będące nieodłącznym elementem toczonych rozmów. Wydaje się, że ostatnie dzieło Magmara nie było tak wspaniałe, jak wszyscy tego oczekiwali. W rzeczywistości była to raczej prosta i mało wartościowa broń wykonana w kuźni krasnoluda, nie mówiąc już, że było to w zasadzie jedyne dzieło wykonane przez tego mistrza kowali.

    Przez wiele lat ta dawno zapomniana broń wisiała na ścianie klanu Wytapiaczy Żelaza, do pamiętnego dnia, kiedy horda goblinów zaatakowała to miejsce. W końcowym momencie bitwy jeden ranny krasnolud chwycił w desperacji leżący gdzieś na uboczu "Pocałunek Chmury" i cisnął nim w nacierającą hordę. Ku jego zdziwieniu, "Pocałunek Chmury" przemienił się w Błyskawicę, która pędząc w kierunku goblinów rosła w siłę, zadając śmiertelne ciosy z niespotykaną celnością. Krasnolud rzucał toporem tak szybko, jak tylko mógł, a ten wracał do niego, pozostawiając na swej drodze same dogorywające ciała. Ponad wszelką wątpliwość, fakt ten powinien stać się częścią legendy, ale jak to z każdą legendą bywa, by mogła ona przetrwać, musi istnieć ktoś, kto będzie ją opowiadał. Niestety, tamtego dnia poległ cały klan Wytapiaczy Żelaza, a wraz z nim ów nieznany z imienia krasnolud.

         PARAMETRY :

        Rzut:

    • Obrażenia: 1k6 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Umagicznienie: +3
    • Typ obrażeń: Elektryzujące
    • Specjalne:
      Powracanie: powraca do użytkownika
      Błyskawica: wyrządza szkody wszystkim obiektom, które znajdą się w zasięgu toru lotu elektryzującego pocisku.

    • W zwarciu:

    • Obrażenia: 1k6 +3
    • Premia do ataku: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 4
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna

    Równowaga [00AX1HBA]

    Większość broni opiera się na równowadze pomiędzy mocą, a celnością. Im bardziej broń jest niszczycielska, tym mniej celna, a także cięższa do utrzymania, i odwrotnie. Ten rodzaj broni pozwala użytkownikowi na osiągnięcie równowagi w prosty sposób, stosownie do potrzeb.

         PARAMETRY :

    • Umagicznienie: +3

    • Specjalne: Równowaga
    • Obrażenia: 1k8 + 3
    • Premia do ataku: +3

    • Specjalne: Siła
    • Obrażenia: 1d8 + 6

    • Specjalne: Celność
    • Obrażenia: 1k8
    • Premia do ataku: +6

    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 7
    • Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
    • Typ broni: jednoręczna





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw