Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Cechy • INSIMILION

    Icewind Dale


    Cechy

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy
    Autor: Thufir
    Utworzono: 11.02.2002
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Te same cechy spotkamy i Icewind Dale II i nie wiele zmienia się w tej materii w obu częściach gry, niemniej pozwolę sobie napisać słówko o każdej z cech.

    Statystyki są to podstawowe cechy określające naszą postać. Są nimi:

    Siła

    Określa muskulaturę postaci i jej wytrzymałość. Odpowiada ona za ilość zadawanych obrażeń, oraz szansę trafienia. Jest podstawową cechą wojowników, gdyż muszą oni nosić ciężkie uzbrojenie, oraz potężny oręż.

    Zręczność

    Łączy kilka cech. Są to między innymi koordynacja, zwinność, szybkość reakcji, oraz równowaga. Decyduje o reakcji na różnorakie niespodziewane sytuacje, celności w przypadku broni miotanych i łuków, czy też o zdolności unikania ciosów wroga. Zręczność jest podstawową cechą złodzieja.

    Kondycja

    Odpowiada za zdrowie postaci, jej wytrzymałość na zranienia, trucizny, choroby. Wpływa na ilość punktów życia, oraz zdolność wyjścia cało z różnych opresji np. wrogich ataków.

    Inteligencja

    Określa zdolność uczenia się, pojmowania, i prawidłowego interpretowania zjawisk, sytuacji. Jest podstawową cechą magów, którzy muszą posiadać odpowiednią bystrość umysłu, by móc nauczyć się zaklęć.

    Mądrość

    Odpowiada za wiedzę postaci, jak również jej intuicję, zdrowy rozsądek. Zapewnia odporność na ataki magiczne. Jest podstawową cechą kapłanów.

    Charyzma

    Ustala siłę charakteru, zdolności przywódcze i urok osobisty. Jest ona ważna dla wszystkich profesji, w szczególności zaś dla postaci handlujących, oraz prowadzących rozmowy. Dzięki charyźmie postać zyskuje dar przekonywania.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Vorn
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2007 o 19:19  

    Siła jest przydatna też dla kapłanów. Oni również noszą ciężkie zbroje.

    Kondycja jest ważna dla wojskowych, a u pozostałych nie powinna przekraczać 16, bo nic to nie zmienia, a pkt można zainwestować w coś innego.

    Mądrość jest też ważna dla druidów.

    Charyzma jest szczególnie ważna dla druidów i paladynów.

    Zwierzak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.07.2008 o 21:51  

    A co charyzma daje druidom?

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: W AD&D2 nic :) Ewentualnie ...
    Dodany: 08.11.2008 o 18:30  

    W AD&D2 nic :) Ewentualnie gdyby ktoś tam chciał dwuklasować coś z druidem, to chyba wymagana jest właśnie charyzma 17. Nie jestem pewny. W AD&D2 charyzma oddziałuje jedynie na kilku kolesi w grze.

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: A czy Charyzma daje coś bar...
    Dodany: 02.11.2010 o 13:04  

    A czy Charyzma daje coś bardom? Bo minimum u nich to 15... Strasznie dużo, a jednocześnie trzeba podnieść tyle innych cech - Siłę (no musi przecież coś dźwigać, czymś walczyć i mieć zbroję), Zręczność (to łotrzyk - musi być wysoka), Kondycję (16 żeby był max PŻ), Inteligencję (do nauki czarów) i Mądrość (13, żeby mógł użyć tej przeklętej Harfy bez strun)... Dżizas, chyba będzie mi potrzebne dzikie szczęście przy losowaniu - z 96-98 punktów do rozdzielenia. Na razie mam 93...



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw