Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Maczugi • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Maczugi

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Berło tyranii

    Będące w posiadaniu i zaczarowane przez archetypowego kapłana Bane'a, Archendrosa, Berło Tyranii odgrywało ważną rolę w wielu straszliwych bitwach. Archendros był złośliwcem, jednak jego fizyczne i umysłowe umiejętności bliskie były ideału. Często można go było spotkać na czele łatwowiernych młodych wojowników, łotrzyków i rozmaitej maści opryszków wędrujących w bandach po Waterdeep. Gdy Archendros napotykał opór, uciekał się po prostu do mocy czarno-czerwonego berła i posyłał swoje sługi pomiędzy uciekające tłumy. Charyzmatyczny wyznawca Bane'a został w końcu zabity w bitwie przez kapłana Torma i towarzyszących mu paladynów.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +4
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      odporność na efekty strachu
      +1 do Charyzmy podczas używania
      Może rzucać Dominację raz na dzień
      Może rzucać Płaszcz strachu raz na dzień
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, w jednej z urn pod ścianą za Księciem Sahuaginów.
    • Komentarz: Znakomita broń, jedna z najlepszych maczug w grze (zaraz obok Maczugi Sviana). Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Co więcej, zapewnia walczącej nią postaci odporność na strach i premię do Charyzmy w wysokości jednego punktu, pozwala również rzucać dwa przydatne zaklęcia. Jedynym jej minusem jest to, że zdobywamy ją bardzo późno (końcówka przygód w Sercu Zimy). Mimo to zdecydowanie polecam – każda postać wyszkolona w walce maczugami na pewno będzie wielce zadowolona z tej broni.

    Berło uderzenia Debiana

    Berło uderzenia to broń niezwykle rzadko spotykana, chociaż bardzo przydatna przeciwko pewnym potworom. To szczególne berło było ostatnio własnością kapłana Gonda znanego jako Debian z Urmlaspyr. Był on ekscentrycznym poszukiwaczem przygód, który przyrzekł sobie odnaleźć i zbadać każdego golema, jaki pojawił się na tych terenach. W wielu przypadkach, twórca golema wysyłał swoje twory w pogoń za Debianem. Zazwyczaj Debianowi udawało się wymykać pogoni bez większego szwanku. Na swoje nieszczęście postanowił on kiedyś zbadać legowisko Mechanika, dziwacznego lisza i stwórcę golemów oraz innych ożywieńców. Wówczas dopadł go wreszcie pech. W laboratorium Mechanika było tyle żelaznych golemów, że Debian musiał skapitulować.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      dodatkowe 4-11 obrażeń przeciw golemom
      5% szansa na całkowite zniszczenie golema
      5% szansa na dodatkowe 8-24 obrażenia przeciw istotom ze Sfer Zewnętrznych
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, w jednej z urn pod ścianą za Księciem Sahuaginów.
    • Komentarz: Bardzo dobra broń, szczególnie zabójcza w starciach z golemami. Choć w momencie, w którym ją zdobywamy, powinniśmy być już w posiadaniu Maczugi Sviana, to warto zatrzymać ją z myślą o tych właśnie przeciwnikach. Szansa na zadanie dodatkowych obrażeń istotom ze Sfer Zewnętrznych jest tak niewielka, że nie opłaca się używać tej maczugi w potyczkach z nimi (ponownie lepsza będzie Maczuga Sviana). W starciach z pozostałymi przeciwnikami poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane obrażenia. Polecam.

    Maczuga

    Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Komentarz: Jest to zwykła, niemagiczna maczuga. Przeciętna ilość zadawanych obrażeń czyni z niej broń niespecjalnie użyteczną (wojownicy wybiorą raczej długie miecze albo topory), niejakim plusem może być niewielkie opóźnienie. Należy do nielicznych broni, którymi mogą posługiwać się kapłani i druidzi – zdecydowanie polecam im szkolenie w walce nimi.

    Maczuga Sviana

    Masywna maczuga, niegdyś należąca do potężnego barbarzyńskiego wojownika Sviana z Klanu Łosia. Był on ponurym człowiekiem słusznego wzrostu i mięśniach ze stali. Znano go na północy z niebezpiecznych skłonności i powagi. W trakcie bitew, w odróżnieniu od swych ziomków, rzadko dawał ponieść się emocjom czy panice. Stał w miejscu i niszczył wszystkich, którzy doń podchodzili. Krążą wieści, że kiedy Svian został śmiertelnie ranny, podszedł do pobliskiej skały i usiadł, nie zdradzając się najmniejszym grymasem, jak bardzo cierpi. Dopiero po kilku godzinach jego współplemieńcy zdali sobie sprawę z tego, że Svian nie żyje.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +5
    • TraK0: +5
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Miejsce: Wyspa Grobów, podziemia, w grobowcu w północnej części mapy.
    • Komentarz: Wspaniała broń, jedna z najlepszych maczug w grze (zaraz obok Berła tyranii), a to z powodu pokaźnego umagicznienia. Poprawia TraK0 użytkownika aż o pięć punktów i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Jedynym jej minusem jest to, że zdobywamy ją dość późno. Mimo to oczywiście polecam – wojownik wyszkolony w walce maczugami będzie siał dzięki tej broni spustoszenie w szeregach wrogów.

    Maczuga z gwiezdnego metalu

    Maczuga dodaje +2 do uderzeń i obrażeń. Można ją traktować również jako broń +4 - w zależności od wybranego celu. Mają przy niej zastosowanie także przeróżne premie oraz kary do biegłości, siły i specjalizacji. Powoduje dodatkowo 2K6 punktów obrażeń obuchowych przeciwko istotom ponadnaturalnym (nieumarli, żywiołaki, golemy, istoty ze sfer zewnętrznych itd.).

  • Miejsce: Broń tę można stworzyć za pomocą czwartopoziomowego zaklęcia druida o nazwie Maczuga z gwiezdnego metalu.
  • Komentarz: W starciach z większością przeciwników maczuga ta zachowuje się jak każda broń +2 – poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Przydaje się jedynie w potyczkach z istotami ponadnaturalnymi i tylko w przypadku spotkań z nimi wskazane jest jej przywołanie. Istnieją jednakże lepsze czary czwartego poziomu, które rzucać może druid, na ten nie warto tracić miejsca na zwoju.

  • Maczuga zagłady śmiercionośnych pająków

    Jest to broń wykonana przez pewnego niziołka, kapłana Brandobaris, o imieniu Caligope, który przeraźliwie bał się pająków. Jego najbardziej zaprzysięgłym wrogiem był Eil-Makar, czarodziej elfów. Wieżę czarodzieja otaczał labirynt pełen gigantycznych pająków, a w samej wieży aż roiło się od pająków o nienaturalnych kształtach. Przez ponad rok Caligope nie chciał nawet spojrzeć w kierunku wieży. Na koniec postanowił jednak stworzyć maczugę, która pomogłaby mu przezwyciężyć strach. Nazwał ją Maczugą zagłady śmiercionośnych pająków. Caligope pomyślnie zakończył swą misję, oślepiając Eil-Makara i zostawiając za sobą setki martwych pająków.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +2, +4 przeciwko pająkom
    • TraK0: +2, +4 przeciwko pająkom
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Kiepska maczuga. W starciach ze zwykłymi przeciwnikami zachowuje się jak zwykła broń +2 – poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma także mniejsze opóźnienie. Dopiero w walce z pająkami staje się naprawdę śmiercionośną bronią. Niestety, pająków w grze jest niewiele i nie warto tylko ze względu na nie tracić pieniędzy na ten oręż. Lepiej cierpliwie poczekać, aż dojdziemy do Smoczego Oka, gdzie czeka na nas maczuga Stróż pokoju.

    Oszałamiacz

    Potężna broń stworzona przez maga Retlanda z Bramy Zachodu. Oszałamiacz był zazwyczaj używany przez zbirów będących na służbie u wspomnianego maga. Pomimo posiadania wyższego wykształcenia, Retland nie bardzo różnił się od zwykłego gangstera i zbira. Jego banda, znana jako Brukarze, prześladowała i najeżdżała na różne osady w sąsiedztwie Bramy Zachodu przez dziesięć lat, aż wreszcie czarodziej w służbie Tyra, Alistar Lavell, zebrał sojuszników przeciwko chłopcom Retlanda. Po zwycięstwie nad nimi Alistar przekazał Oszałamiacza kościołowi Tyra, gdzie z kolei dano go pewnemu podróżującemu kapłanowi.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 + 1
    • TraK0: + 1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Specjalne:
      5% szansa na ogłuszenie celu
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to DAZER.
    • Komentarz: Przeciętna broń. Umagiczniona wersja maczugi – poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, szybkość ataku pozostaje bez zmian. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje nikła szansa na ogłuszenie celu. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam – raz, że oszustwo jest rzeczą z natury niewłaściwą, a dwa, że w grze znajdziemy wiele lepszych maczug).

    Stróż Pokoju

    Pewien krewki karczmarz z Bramy Zachodu, o imieniu Praworządny Tad, zamówił wykonanie tej broni, by móc sobie poradzić z co bardziej kłótliwymi bywalcami jego gospody. Gdy sprawy wymykały się spod kontroli, Tad przeważnie uderzał tylko tą maczugą o blat stołu, ale często zdarzało się, że sam musiał się przyłączyć do bójki, żeby przywrócić "porządek". Podobno za pomocą tej broni pobił tak wielu złodziei, że żaden bardziej znaczący bandyta w Bramie Zachodu nie mógł szczerze przyznać, że nie odczuł na swojej skórze żądła Stróża Pokoju. Jeden z tych przestępców, bandyta o imieniu Hellpin, poczuł się obrażony po tym, jak Tad oćwiczył go swoją maczugą. Pewnej mglistej nocy Hellpin napuścił więc swoje psy na karczmarza. Zanim został pokonany, Praworządny Tad zdołał zabić co najmniej połowę ogarów. Hellpin zatrzymał maczugę jako trofeum i powiesił ją w specjalnej sali, jako ostrzeżenie dla tych, którzy chcieliby z nim zadzierać.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: maczugi
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Mag
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo na ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja maczugi. Poprawia TraK0 użytkownika trzy punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również bardzo małe opóźnienie. Ta broń będzie nam wiernie służyć przez większość gry (najpewniej aż do momentu zdobycia Maczugi Sviana na Wyspie Grobów). Polecam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw