Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Strzały • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Strzały

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Arthas
    Utworzono: 16.12.2006
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Strzały są amunicją do łuku. Biegłość w łukach jest bardzo przydatna łowcom, złodziejom i niektórym wojownikom. Niektóre egzemplarze strzał są bardzo rzadkie i, jak to często bywa, śmiercionośne. Poniżej jest opis wszystkich strzał znajdujących się w Icewind Dale oraz dodatkach.

    Strzała

    Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: W każdym sklepie z bronią, przy wrogach strzelających z łuku.
    • Komentarz: Zwyczajna amunicja do łuku. Nie warto ich oszczędzać, są tanie (40sztuk= 1 sztuka złota) i łatwo dostępne.

    Strzała +1

    Strzały lekkie, jest sama nazwa wskazuje, służą do strzelania na daleki dystans. Często wykorzystuje się je do polowań. Większość z nich jest wykonanych z jesionu lub brzozy i mierzy od 75 do 100 cm.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: W wielu lokacjach, szukajcie ich w skrzyniach, beczkach albo przy silniejszych przeciwnikach. Są także do kupienia w niektórych sklepach.
    • Komentarz: Podstawowe strzały magiczne. Można ich używać wtedy, kiedy mamy do czynienia z wrogami odpornymi na niemagiczną broń. Na początku można je oszczędzać, później już używać zamiast normalnych strzał, a zaoszczędzać jakieś rzadkie okazy.

    Strzała +2

    Te strzały zostały obdarzone magią podczas tworzenia. Wyglądają na troszkę prostsze od zwykłych i wydają się niemal żyć własnym życiem, kiedy zostają wystrzelone i zbliżają się do celu z zabójczą celnością.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: Kupić w Odciętej Dłoni u Lehlanda. Zdarzają się także w miejscach podobnych do strzał +1, są rozrzucone po wielu lokacjach.
    • Komentarz: Dobre strzały. Bardzo celne i zadają sporą ilość obrażeń (jak na broń dystansową). Zostawiać sobie na silnych lub odpornych na zwykłą broń przeciwników. Jeśli macie w drużynie łowcę i złodzieja, to te strzały lepiej dać łowcy - będzie większa szansa, że trafi.

    Strzała kwasowa

    Ta strzała została pokryta kwasem. Tak więc nie tylko wbija się w ciało, lecz wyżera ranę, jątrząc ją i czyniąc o wiele poważniejszą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      +2K6 obrażeń od kwasu
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: Podobnie jak strzały +2, kupić u Lehlanda lub szukać w lokacjach. Kilka można znaleźć przy ciele Erevaina w Smoczym Oku.
    • Komentarz: Bardzo dobre strzały. Nie dość, że da się nimi zranić wrogów odpornych na niemagiczną broń, to zadają one dodatkowe 2-12 obrażeń od kwasu. Należy oszczędzać je w miarę możliwości i strzelać z nich tylko do najsilniejszych przeciwników.

    Strzała lodowa

    Strzała lodowa zmienia się w lodowy pocisk po wystrzeleniu w przeciwnika. Kiedy uderza w ofiarę, szok wywołany zimnem obejmuje całe ciało, zarazem rozpalając je i mrożąc do szpiku kości.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      +1K6 obrażeń od zimna
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: W niewielkich ilościach są rozrzucone po paru lokacjach.
    • Komentarz: Strzała zadająca dodatkowe 1k6 obrażeń od zimna. Jest dosyć przydatna, szczególnie na istoty wrażliwe na ogień. Nie ma powodu, aby je oszczędzać, po prostu po znalezieniu wkładamy od razu do kołczanu.

    Strzała ognista

    Ognista strzała wybucha ogniem po wystrzeleniu w przeciwnika. Efekt jest taki sam, jakby została zamoczona w oleju i podpalona.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      +1K6 obrażeń od ognia (0 po rzucie ochronnym przeciw czarom)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: Kilkanaście egzemplarzy można znaleźć w Smoczym Oku. Ponadto pojawiają się losowo w całej grze.
    • Komentarz: Lepsza od strzały lodowej. Idealna do dobijania trolli. Oszczędzać ich nie trzeba, ale można sobie zostawić około dziesięciu na wypadek spotkania z trollem.

    Goblinowe strzały

    Te strzały nie tyle znane są ze swojej mocy niszczącej, co z irytującej mocy przywoływania. Goblinowe strzały zostały wynalezione przez złego gnoma o imieniu Turbar Talinbar i nie trudno o nie w kołczanach psotnych niziołków i elfów. Kilka grup poszukiwaczy przygód używa Goblinowych strzał, zanim przypuści jakikolwiek większy atak.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Po trafieniu goblin zostaje przywołany w pobliże celu
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: druid, mag, kapłan
    • Miejsce: W dodatku Heart of Winter kupić u Emmericha, łowcy.
    • Komentarz: Średnio przydatne strzały. Goblin jest przywoływany po trafieniu w cel, dzięki czemu przy ataku z daleka może przyblokować dojście do strzelca. Jednak goblin jest bardzo słaby i nie zatrzyma wroga na długo. W zasadzie nie polecam w ogóle kupować tych strzał (no, chyba że macie za dużo pieniędzy i wykupione wszystkie najlepsze artefakty).

    Piekielna strzała +2

    Strzała jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2 (+1K10 obrażeń od ognia)
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: mag, kapłan, druid
    • Miejsce: W Heart of Winter jest dosłownie kilkanaście egzemplarzy (ok. 20). Kilka można znaleźć losowo w Trials of the Luremaster.
    • Komentarz: Zdecydowanie jedna z najlepszych strzał w grze. Nie ma co się dziwić, że ich jest tak mało, są naprawdę potężne. Używać na bossów oraz na najsilniejszych przeciwników. Nie warto marnować ich na dobijanie trolli.

    Strzała powstrzymania

    Strzały powstrzymania, używane niemal wyłącznie przez eldathyńskich łowców w Zachodnim Śródziemiu Faerunu, są niezwykle cenione za to, że potrafią unieruchomić cel, nie zadając mu przy tym zbyt wielu obrażeń. Często używa się ich przeciwko szarżującej zwierzynie, ale są one równie skuteczne w walce z niebezpiecznymi humanoidami. Zazwyczaj są one ozdobione czerwono zielonymi wstążkami i kwiatami, co jest symbolem tego, że zostały wykonane przez strażników pokoju Eldath. Strojenia te powodują jednak, że strzały stają się trochę mniej efektywne w czasie walki.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 -1
    • TraK0: -1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Trafiona ofiara podlega Oplątaniu na 4 rundy
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: druid, mag, kapłan
    • Miejsce: Losowo w dodatkach Heart of Winter i Trials of the Luremaster.
    • Komentarz: Dziwne strzały. Zadają mało obrażeń, ale rzucają na cel Oplątanie. Przydają się, aby powstrzymać wroga przed dojściem do celu. Kiedy przeciwnik jest już unieruchomiony, dobrze jest zmienić rodzaj strzał na inny i wykończyć wroga z dystansu.

    Strzała przebicia

    Strzała przebicia jest długa i cienka, obdarzona magicznymi właściwościami, które pozwalają jej przebijać zbroje i uderzać prosto w serce ofiary.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      +6 fizycznych (kłutych) obrażeń (0 po rzucie ochronnym przeciw śmierci)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, druid, mag
    • Miejsce: Można zebrać dużą ilość z ciał ludzi znajdujących się w strażnicy w niższej Głębi Dorna. Losowo występują w dodatku Heart of Winter.
    • Komentarz: Bardzo dobra strzała. Ma wysoką celność i zadaje dodatkowe obrażenia. Znajdujemy je dopiero w 6. rozdziale gry, gdzie nie warto już niczego oszczędzać, tak więc strzelać z nich można dopóki się nie skończą.

    Strzała przebicia +1

    Strzała jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +1 (+4K2 obrażeń kłutych)
    • TraK0: +5
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Odporność celu na obrażenia kłute spada o 15%
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: mag, druid, kapłan
    • Miejsce: Prawdopodobnie (ale tylko prawdopodobnie) można je znaleźć w Trials of the Luremaster. Są bardzo rzadkie i jeśli na nie traficie, możecie się uznać za szczęściarzy.
    • Komentarz: Bardzo rzadka i bardzo potężna strzała. Jej niezwykłe właściwości (4k2 dodatkowych obrażeń oraz zmniejszenie odporności na obrażenia kłute o 15%) czynią ją jedną z najlepszych w grze. Jeśli na takie przypadkiem traficie, to zostawcie je sobie na najsilniejszych przeciwników.

    Strzała rozproszenia

    Strzała rozproszenia likwiduje wszystkie zaklęcia, którymi jest otoczona ofiara.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Cel zostaje objęty Rozproszeniem magii
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: mag, druid, kapłan
    • Miejsce: Strzały rozproszenia są losowo rozrzucone po całej grze.
    • Komentarz: Tymi strzałami najlepiej celować do magów, kapłanów i innych wrogów, którzy chronieni są magicznymi osłonami. Nie warto z nich strzelać do zwykłych przeciwników.

    Strzała translokacji

    Te niebezpieczne strzały są niezwykle rzadkie i zazwyczaj można znaleźć tylko pojedyncze ich egzemplarze. Jako broń nie mają one prawie żadnej wartości, ale jako narzędzia strategiczne mogą stać się niezwykle użytecznymi artefaktami. Strzał tych często używali wojownicy posiadający odpowiednie umiejętności użycia łuku. Po wystrzeleniu Strzały translokacji mogli oni przystąpić do walki bezpośredniej i dobić chroniony cel z bliskiej odległości.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K3
    • TraK0: -3
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Po trafieniu użytkownik jest przenoszony w pobliże celu.
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: druid, mag, kapłan
    • Miejsce: W skrzyniach w pokoju Yxunomei, w Smoczym Oku. Nieliczne rozlosowane po Heart of Winter i Trials of Luremaster.
    • Komentarz: Bardzo dziwna strzała. Zadaje znikomą ilość obrażeń i trudno nią trafić. Ma ona wartość taktyczną - można wystrzelić tą strzałę, żeby potem szybko dobić wroga w walce bezpośredniej. Według mnie nie warto ich oszczędzać, ani w ogóle ich używać, tylko od razu sprzedać. Można przecież zwyczajnie podejść do wroga, a nie bawić się w strzelanie ze strzały, którą zwyczajnie ciężko trafić.

    Strzała ukąszeń

    Strzała ukąszeń jest naprawdę śmiercionośnym narzędziem w rękach łucznika. Jej grot jest pełen kolców, zamoczonych w truciźnie, która przedostaje się do krwiobiegu doprowadzając do agonii i bardzo często śmierci.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Trucizna: ofiara traci 30% maksymalnych punktów życia w 20 sekund po zranieniu, jeżeli nie zostanie wykonany rzut przeciw śmierci.
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, mag, druid
    • Miejsce: Rozrzucone losowo po całej grze, także w dodatkach, podobnie jak w przypadku innych lepszych strzał.
    • Komentarz: Bardzo dobra strzała, która może zatruć cel. Trucizna jest dość silna i po otruciu najlepiej uciekać przed wrogiem i czekać, aż się wykrwawi. Kiedy jej działanie się skończy, strzelamy w cel następną taką strzałę i powtarzamy metodę działania. Jest to uniwersalny sposób na zabicie wszystkich tych istot, które nie są odporne na działanie trucizn. Strzały te warto sobie zostawić na trudniejszych przeciwników.

    Strzała z Dłoni

    Stworzone w Złotym Wieku elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Każdy znawca zauważy, że są to jedne z najlepszych strzał, jakie kiedykolwiek zrobiono. Są wspaniale wyważone i potrafią przebić nawet najmocniejszą zbroję.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: kapłan, mag, druid
    • Miejsce: W Odciętej Dłoni Seldarine. Szukajcie ich w skrzyniach i beczkach.
    • Komentarz: Strzała pochodząca z Odciętej Dłoni. Ma takie same właściwości jak Strzała +2.

    Strzała zamętu +3

    Strzała jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      10% szansa na wywołanie Zamętu u ofiary
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: mag, druid, kapłan
    • Miejsce: Rozlosowane po obu dodatkach w grze. Niewielką ich ilość można znaleźć w piwnicach zamku lorda Maluradka.
    • Komentarz: Niezwykle skuteczna strzała. Jej dodatkowy efekt to 10% szans na rzucenie na cel Zamętu. Warto ją oszczędzać na silniejszych przeciwników. Warto zapamiętać, że jest ona umagiczniona aż +3, dlatego dobrze jest z niej strzelać do "bossów" i istot odpornych nawet na broń +1.

    Strzała: Młot

    Na całej powierzchni wyryto maleńkie runy mocy. To oczywiste, że wytworzenie tej strzały zajęło wiele czasu i kosztowało wiele wysiłku. Choć nie można tego dostrzec na pierwszy rzut oka, to runy emanują delikatnym, niebieskim blaskiem.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K2 (+1K6 obrażeń obuchowych)
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: łuk
    • Nie może używać: mag, druid, kapłan
    • Miejsce: W Dolinie Cieni. W kurhanie Kresselacka czasami wypadają ze szkieletów-łuczników.
    • Komentarz: Strzała, chociaż niemagiczna, warta użycia. Zadaje nieco więcej obrażeń niż normalna strzała. Nie warto ich oszczędzać, pomimo, że są dość rzadkie. Konkretniej, można je spotkać jedynie w Dolinie Cieni.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Arthas
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.12.2006 o 14:56  

    Zapraszam do komentowania mojego tekstu.

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.12.2006 o 15:26  

    We wszelkiego typu prezentacjach przedmiotów najbardziej cenię sobie przemyslenia wlasne i rady od autora tekstu, bo resztę mogę sobie przeczytać w grze. W tym tekscie jest to zrobione na przyzwoitym poziomie, i na pewno pomoze początkującym graczom. Chociaż kto wie? Może i weterani się czegoś dowiedzą?

    Tallos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.08.2007 o 13:57  

    Strzała Młot to nie strzała, tylko strzałka do rzucania, nie do wystrzeliwania przez łuk i nazywa się Strzałka: Młot.

    nienazwany
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.09.2007 o 20:51  

    Ale autorowi chodziło właśnie o strzałę ;) istnieją takie strzały jak "strzały - młoty", które zadają dodatkowe obrażenia obuchowe. I taka mała uwaga - są one niezwykle przydatne przeciwko szkieletowym nieumarłym

    nienazwany
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.09.2007 o 20:53  

    szkielety posiadają znaczną odporność na obrażenia kłute i od pocisków, natomiast są bardzo wrażliwe na obrażenia obuchowe - stąd warto te strzały oszczędzać na spotkania ze szkieletami:)

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.10.2007 o 19:00  

    obuchowe obrazenia nie zabieraja wiecej punktow zycia szkieleta (przynaj nie zauwazylem ale jestem pewien ze nie na 95%) poprostu na klute i jeszczne maja 50% odpornosci dlatego sa malo skuteczne stad pewnie takie twoje odczucie. wiem czepiam sie. a co dostrzalek mlot to one maja 15% na ogluszenie

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.10.2007 o 19:16  

    co do strzal translokacji przydaly by sie do wytluczenia drowich magow znjdujacych sie za mostem w glebi dorna bo przejcie zagradza ich obstawa a a magia slabo dziala na ta rase ale trafic wnich tymi strzalami trudno ale zato mozne trafi w orczch lucznikow (slabitki kp) a odnich juz tylko krok do magow jes to chyba jedyne miejsce gdzie moga sie przydac bo w innych miejscach ciasne miejsca to raczej nasz atut bo to nas jest zwykle mniej a magow w grze jest jak na lekarstwo

    Dark
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.01.2008 o 18:11  

    zapomnieliście dodać strzały wybuchów co prawda są diabelnie rzadkie ale występują w grze tyle co normalna strzała + 6.poz kula ognia; jeśli chodzi o bełty to jeszcze jest bełt polimorfii 1 na całą gre znajduje się chyba w Głębii Dorna, zmienia ofiarę w wiewiórke jeśli nie zda :)



    Ten artykuł skomentowano 8 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw