Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Tarcze • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Tarcze

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Mała tarcza

    Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:Nie chroni przed bronią strzelecką
    • Waga: 3
    • Nie może używać:
      Mag
      DruidBard
      Złodziej
    • Komentarz: Zwykła, niemagiczna mała tarcza. Zapewnia użytkownikowi premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, ale efekt ten nie obejmuje ataków bronią strzelecką. Jest to kiepska tarcza, najpewniej żaden z członków naszej drużyny nie będzie jej używał.

    Mała tarcza +1

    Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:Nie chroni przed bronią strzelecką
    • Waga: 3
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na zachodzie.
      2.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, w jednym z grobowców w centralnej części mapy.
      3.Niższa Głębia Dorna, strażnik pałacu Marketha, Seth.
      4.Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy.
      5.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja małej tarczy. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika o dodatkowy jeden punkt, ale w dalszym ciągu nie zapewnia ochrony przed atakami z dystansu. Polecam spieniężyć każdy znaleziony przez nas egzemplarz.

    Niezłomna Zapora

    Ta mała tarcza została wykonana jako prezent od przywódcy klanu Battlehammer dla jednego z zaufanych sług w nagrodę za uratowanie rodziny przywódcy od śmierci w szponach yeti. Wurdar, bo tak nazywał się ów sługa, dumnie nosił tę tarczę przez dziesięć lat, dopóki nie poległ w bitwie z orkami w górach Grzbiet Świata. Dzięki jego ofierze kilku ważnych członków klanu Battlehammer uratowało swe życie.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:Nie zabezpiecza przed pociskami
    • Waga: 4
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przełęcz Kuldahar, młyn; tarcza pojawia się losowo przy orku gwardziście imieniem Uligar.
    • Komentarz: Tarcza ta ma prawie takie same parametry, co Mała tarcza +1 (jest jedynie nieznacznie cięższa). Nie będzie miała okazji, by udowodnić swą przydatność. Polecam sprzedać ją znajomemu kowalowi z Kuldahar.

    Obrońca Waukeen

    W świątyniach Waukeen rozsianych po całym Faerunie można znaleźć kilkanaście takich tarcz. Kościół wytwarza te zbroje i sprzedaje przedsiębiorczym poszukiwaczom przygód. W zamian za moce ukryte w tarczach, są oni zobowiązani nie zakrywać tarcz z przodu i zachowywać je w pierwotnym stanie. Jeżeli nabywca tarczy nie zgadza się na te warunki, wówczas moc tarczy zanika. W ten sposób dziesiątki poszukiwaczy przygód przemierzają krainy królestwa, mając złotą podobiznę Waukeen na ramieniu.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      +2 do rzutów obronnych
      +10% do odporności na magię
    • Waga: 4
    • Nie może używać:
      Druid
      Złodziej
      MagBard
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Bardzo dobra tarcza, zdecydowanie jedna z lepszych w całej grze. Poprawia Klasę Pancerza dzierżącej ją postaci aż o trzy punkty, zapewnia jej także dziesięcioprocentową odporność na magię i premię do wszystkich rzutów obronnych w wysokości dwóch punktów. Gorąco polecam każdemu wojownikowi.

    Pawęż

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      +1 przeciw broni strzeleckiej
    • Waga: 15
    • Nie może używać:
      Mag
      DruidBard
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny pawęż. Tarcza ciężka, wykonana z drewna obitego z wierzchu blachą lub skórą, zdobiona malowidłami. Od strony wewnętrznej najczęściej posiadała pasy podobne do szelek, do transportu, a pośrodku imacz - uchwyt, dostatecznie duży, by mógł być trzymany obiema rękami. Zapewnia używającej go postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu (dwóch wobec broni strzeleckich). Najlepsza ze wszystkich tarcz, warto zakupić po jednym egzemplarzu dla każdego wojownika już w Easthaven.

    Pawęż +1

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:
      +1 przeciw broni strzeleckiej
    • Waga: 12
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; jeden egzemplarz znajdziemy przy Fleezumie, a drugi na półkach w pokoju Flozema.
      2.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
      3.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
      4.Wyspa Wielkiego Gada, I poziom jaskiń; ukryty pomiędzy żebrami szkieletu smoka w centralnej części mapy.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja pawęża. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika o dodatkowy jeden punkt. W momencie, w którym będziemy mogli zdobyć pierwszy jej egzemplarz, powinniśmy już dysponować lepszymi tarczami. Polecam spieniężyć.

    Pawęż +1, +4 przeciwko pociskom

    Ten pawęż został umagiczniony, by chronić właściciela przed wszelkiego rodzaju pociskami.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2, +5 przeciw pociskom
    • Waga: 12
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pierwszy egzemplarz znajdziemy w jednym z grobowców w centralnej części mapy, drugi w sarkofagu na zachodzie.
    • Komentarz: Jeden z wielu umagicznionych pawęży. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika wobec ataków większością broni o dwa punkty, a przeciw pociskom aż o pięć. Tarcza nieoceniona w starciach z wszelakimi łucznikami i kusznikami, być może niejednokrotnie uratuje życie swemu właścicielowi. Polecam.

    Pawęż +3

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, przez co w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +4
    • TraK0: -2
    • Specjalne:
      +1 przeciw pociskom
      +15% do odporności na ataki sieczne
      +15% do odporności na ataki obuchowe
      +15% do odporności na ataki kłute
    • Waga: 18
    • Wymagana minimalna Siła: 18
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na zachodzie.
      2.Zamek Maluradek, I piętro; w szafce w jednym z pokojów na wschodzie.
    • Komentarz: Kolejny (i nie ostatni) magiczny pawęż. Poprawia Klasę Pancerza dzierżącej go postaci aż o cztery punkty (plus jeden dodatkowy punkt przeciwko pociskom), zapewnia jej też pewną odporność na większość obrażeń fizycznych. Tarcza ta posiada dwa minusy – po pierwsze, obniża TraK0 użytkownika o dwa punkty, a po drugie, do jej używania wymagana jest siła 18. Warto się zastanowić, co z nią zrobić, ja ze swojej strony polecam sprzedać ją Conlanowi.

    Pawęż siły +1

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, przez co w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:
      +1 do Siły
      +1 przeciw pociskom
      +10% do odporności na ataki sieczne
      +10% do odporności na ataki kłute
    • Waga: 12
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców w centralnej części mapy.
    • Komentarz: Ten z kolei pawęż zapewnia użytkownikowi premię do Klasy Pancerza w wysokości dwóch punktów, pietnastoprocentową odporność na obrażenia sieczne i kłute oraz dodatkowy punkt Siły. Jest to bardzo dobry przedmiot, zdecydowanie polecam każdemu wojownikowi.

    Pawęż wykrywania pocisków +1

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, przez co w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:
      +1 przeciw pociskom
      +10% do odporności na bronie sieczne
    • Waga: 12
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego kod to USHLD2B.
    • Komentarz: Kiepska tarcza (przynajmniej w porównaniu z pozostałymi magicznymi pawężami). Od zwykłego pawęża różni się jedynie wyższą o jeden punkt premią do Klasy Pancerza i dodatkową odpornością na obrażenia sieczne. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Puklerz

    Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Mag
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny puklerz, najgorsza ze wszystkich tarcz dostępnych w grze. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika o jeden punkt, ale efekt ten nie obejmuje ataków bronią kłutą i pociskami. Przyda się jedynie złodziejowi (nie może on korzystać z innych tarcz).

    Rozerwana tarcza Tiernona

    Ta zaczarowana tarcza wygląda, jakby grzmotnął w nią jakiś olbrzym, ale na szczęście tarcza nie tylko pozostała nietknięta, ale zachowała swoje magiczne właściwości. Na jej powierzchni widnieje znak wykonawcy, "Tiernona" oraz symbol wgniecionego hełmu -- choć trudno jednoznacznie stwierdzić czy wgniecenie jest celowe, czy też zniekształcenie symbolu jest wynikiem uderzenia olbrzyma.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2 przeciwko wszystkim rodzajom ataków fizycznych oprócz obuchowych
    • Specjalne:+3% do odporności na wszystkie rodzaje ataków fizycznych oprócz obuchowych
    • Waga: 3
    • Nie może używać:
      Druid
      Złodziej
      MagBard
    • Miejsce: Posępny Mróz, na półce skalnej we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Jest to zupełnie przyzwoita tarcza, ale polecam jak najszybciej zanieść ją Tiernonowi, który stworzy z niej naprawdę potężną osłonę przed atakami wrogów. Zapewnia ochronę przed wszystkimi rodzajami ataków i obrażeń, oprócz obuchowych.

    Rozerwana tarcza Tiernona

    Tiernon widocznie "obudził" czar, jaki drzemał w tej tarczy (najprawdopodobniej w wyniku uderzenia pięści olbrzyma). Odtworzył runy wzdłuż krawędzi i przerysował na środku symbol Denthelma. Tarcza wydaje się być teraz jaśniejsza i lżejsza, a gdy się ją trzyma, wyczuć można lekkie drżenie, jakby nuciła coś do siebie.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      +10% odporności na wszystkie rodzaje ataków
      Raz dziennie +2 do Klasy Pancerza i 15% odporności na wszystkie ataki fizyczne
      Raz dziennie Niewyczerpana wytrzymałość
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Druid
      Złodziej
      MagBard
    • Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń. Gdy dostarczymy Tiernonowi jego tarczę, zdobytą przez nas na powierzchni, obudzi on tkwiący w niej czar i odda nam w tej postaci.
    • Komentarz: Po naprawieniu przez swego twórcę, tarcza Tiernona odzyskała swą dawną moc i chwałę. Poprawia Klasę Pancerza posiadacza aż o trzy punkty, dodatkowo zapewnia mu dziesięcioprocentową odporność na wszystkie rodzaje obrażeń fizycznych. Co więcej, dzierżąca ją postać może raz dziennie jeszcze bardziej polepszyć swą KP i znacznie zwiększyć odporność na obrażenia (bardzo przydatne w przypadku najtrudniejszych walk), a także rzucić czar Niewyczerpana wytrzymałość (przywraca wybranej istocie wytrzymałość, zwracając jej energię utraconą w ciągu 1/2 dnia; można w ten sposób zniwelować efekt zmęczenia). Zdecydowanie polecam tę tarczę, jest jedną z lepszych w całej grze.

    Srebrzysta tarcza

    Ta srebrna tarcza kiedyś znajdowała się w Dłoni Seldarine, gdzie służyła do ochrony swego posiadacza przed zgubnym działaniem magii i rozmaitymi atakami. Z uwagi na swe rasowe przystosowanie nie przysłużyła się plądrującym bandom orków i goblinów, którzy pozostawili ją w wieży. Z ruin zabrała ją Panna Ilmadia.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      +25% do odporności na magię
    • Waga: 5
    • Może używać:ElfPółelf
    • Nie może używać:
      Druid
      Złodziej
      MagBard
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; tarczę tę dzierży panna Ilmadia.
    • Komentarz: Kolejna znakomita tarcza. Poprawia Klasę Pancerza posiadacza aż o trzy punkty, ale nie to jest największym jej atutem, a zapewniana przez nią spora premia do odporności na magię (aż 25%, niewiele istnieje przedmiotów, które dają podobny efekt). Niezwykle użyteczna zarówno w starciach z najlepszymi wojownikami, jak i potężnymi magami. Zdecydowanie polecam.

    Tarcza Czerwonego Rycerza

    Identyfikacja tej tarczy ujawnia tylko tyle, że kiedyś należała ona do pewnej kobiety zwanej Czerwonym Rycerzem, która była wierną czcicielką i żołnierzem Tempusa. W kilku miejscach Faerunu, Czerwonemu Rycerzowi do dzisiaj oddawana jest cześć. Szczątkowe informacje na temat tej religii wskazują na to, że Czerwony Rycerz jest półbóstwem symbolizującym strategię, taktykę i sztukę wojenną. Wyznawcy tej wiary to małe grupy czcicieli Tempusa, którzy popierają nacisk, jaki Czerwony Rycerz kładzie na strukturę militarną i porządek. Tarcza ta ma prostą budowę, a na tylnim obrzeżu wyryto małą podobiznę głowy konia.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +4
    • Waga: 4
    • Nie może używać:
      Postacie Chaotyczne
      Druid
      Złodziej
      MagBard
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w komnacie na północy (wchodzi się do niej ostatnią odnogą głównego korytarza).
    • Komentarz: Solidna tarcza, poprawiająca Klasę Pancerza właściciela aż o cztery punkty. Jedynym jej minusem jest ograniczenie co do charakteru użytkownika (chaotyczny dobry elf nie będzie miał z niej wielkiego pożytku). Gorąco polecam każdej postaci walczącej w pierwszej linii.

    Tarcza Nyma z żukorożca

    Ta tarcza została wykonana z twardego szkieletu zewnętrznego ogromnego żukorożca. Duergarscy rzemieślnicy wyposażyli ją w dodatkowe wzmocnienia. Tarcza wygląda i działa jak pawęż wykonany z drewna i metalu, ale jest od niego o wiele lżejsza. Czarownicy mrocznych elfów obdarzyli tę tarczę dodatkowymi zaklęciami, dzięki czemu jest szczególnie skuteczna w obronie przed ciosami i ogniem.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      +1 przeciwko pociskom
      +15% do odporności na ogień
    • Waga: 5
    • Nie może używać:Bard
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, obóz Svirfnebli. Otrzymamy tę tarczę od Nyma, gdy dostarczymy mu sporą ilość pieniędzy i Tarczę z żukorożca.
    • Komentarz: Po ulepszeniu przez znajomych Nyma, Tarcza z żukorożca prezentuje się zupełnie przyzwoicie. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika aż o trzy punkty (plus standardowy punkt przeciw pociskom), zapewnia mu też dość wysoką odporność na ogień (przyda się podczas starć z Salamandrami). Zdecydowanie polecam, przedmiot ten wart jest wydanych na niego pieniędzy.

    Tarcza Orricka z żukorożca

    Ta tarcza została wykonana z twardego szkieletu zewnętrznego ogromnego żukorożca. Duergarscy rzemieślnicy wyposażyli ją w dodatkowe wzmocnienia. Tarcza wygląda i działa jak pawęż wykonany z drewna i metalu, ale jest od niego o wiele lżejsza. Pewien czarodziej z Kuldahar, o imieniu Orrick, nałożył na nią specjalne zaklęcia, dzięki czemu tarcza ta może się oprzeć niezwykle silnym atakom.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +4
    • Specjalne:
      +1 przeciwko pociskom
    • Waga: 5
    • Nie może używać:Bard
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Tu pojawia się problem. Otóż, gdy odwiedziłem Orricka Szarego w jego wieży, mając w ekwipunku Tarczę z żukorożca, nic się nie stało. Nie pojawiła się żadna nowa opcja dialogowa. A według zasobów Internetu, to właśnie Orrick tworzy dla nas ten przedmiot. Dla pewności podaję jego kod – ORRSHLD.
    • Komentarz: Całkiem dobra tarcza. Poprawia Klasę Pancerza dzierżącej ją postaci aż o cztery punkty, co skutecznie utrudni przeciwnikom próby zranienia naszego bohatera. Jeżeli jej stworzenie jest rzeczywiście możliwe, to radziłbym wybrać ją zamiast Tarczy Nyma z żukorożca.

    Tarcza średnia

    Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Waga: 7
    • Nie może używać:
      Mag
      DruidBard
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykła, niemagiczna tarcza średnia. Zapewnia użytkownikowi premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu (wobec ataków każdym rodzajem broni).

    Tarcza średnia +1

    Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Waga: 6
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Easthaven, Hrothgar (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
      2.Świątynia Zapomnianego Boga, I poziom; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju na południowym zachodzie.
      3.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja średniej tarczy. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika o dodatkowy jeden punkt. Pierwszy egzemplarz możemy zdobyć już w Świątyni Zapomnianego Boga, na pewno nam się przyda. Polecam.

    Tarcza z Dłoni

    Pochodzi ze złotego wieku w dziejach elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Na wierzchniej części widnieją wyryte napisy runiczne. Tarcza ta została wykonana z najmocniejszych metali, jakie kiedykolwiek pojawiły się w Głębi Dorna. Każdy posiadacz tej tarczy jest przekonany, iż obroni ona go przed wszelkimi ciosami.

    PARAMETRY:

    • Klasa pancerza: +3
    • Specjalne:
      +1 przeciwko pociskom
    • Waga: 8
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie w zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Ta tarcza to zwykły Pawęż +2. Poprawia Klasę Pancerza dzierżącej ją postaci o trzy punkty (plus jeden dodatkowy przeciwko pociskom). Nie posiada żadnych parametrów specjalnych. Gwarantuje zupełnie przyzwoitą ochronę, jak na etap gry, w którym ją znajdujemy. Na pewno się przyda.

    Tarcza z żukorożca

    Ta tarcza została wykonana z twardego szkieletu zewnętrznego ogromnego żukorożca. Duergarscy rzemieślnicy wyposażyli ją w dodatkowe wzmocnienia. Tarcza wygląda i działa jak pawęż wykonany z drewna i metalu, ale jest od niego o wiele lżejsza.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      +1 przeciwko pociskom
    • Waga: 8
    • Nie może używać:Bard
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, obóz Svirfnebli; tę tarczę może dla nas wykonać Plugawy Llew (musimy dostarczyć mu wprzódy płytę z pancerza żukorożca i 10 000 sz, praca na tarczą trwa 10 dni).
    • Komentarz: Jest to tarcza wykonana z płyty pancerza żukorożca (niezwykle groźnej bestii), materiału stosunkowo lekkiego, ale bardzo wytrzymałego. Zapewnia używającej jej postaci takie same premie, co zwykły pawęż. Gdy zdobędziemy ten przedmiot, powinniśmy jak najszybciej udać się do Nyma.

    Tarcza zjawy

    Ta biało czerwona emaliowana tarcza, noszona przez wielu paladynów w środkowej i północnej części Faerunu, stanowi świętość dla Trójcy - Torma, Tyra i Ilmatera. Paladynom często przydawała się w ciągłych bitwach z nieumarłymi. W przeciwieństwie do kapłanów, którzy często pełnią rolę wsparcia, paladyni powinni znajdować się na pierwszym froncie większości bitew. Dzięki tej tarczy mogli przy pomocy świętej magii najpierw zabezpieczyć teren, zanim doszło do starcia. Ostatnio używał jej wyznawca Tyra, Kardod, którego kilkadziesiąt zmór pokiereszowało tak poważnie, że zmarł od odniesionych ran. Jego adwersarz, nekromanta Shanin, sprzedał tarczę znajomemu kapłanowi Myrkula.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      Raz dziennie Osłona przed nieumarłymi
    • Waga: 3
    • Może używać:Paladyn
      Kapłan
    • Miejsce: Wyspa Grobów, do kupienia u Ediona w jego wieży.
    • Komentarz: Jedna z kilku tarcz średnich +2. Nie tylko zapewnia użytkownikowi premię do Klasy Pancerza w wysokości trzech punktów, ale też pozwala mu na rzucenie czaru Osłona przed nieumarłymi (na pewno się przyda podczas naszych przygód na Wyspie Grobów). Warto rozważyć kupno tego przedmiotu.

    Wysłannik Królowej Suki

    Przedstawiciele Umberlee, zwanej także Królową Suką, otrzymali tę tarczę, aby pokazać ją na dworze Ishitishi w czasie wypraw do Sfery Żywiołu Wody. Wielokrotnie ochraniała ona tych, którzy ją nosili. Wysłannicy Królowej Mórz zazwyczaj wykorzystywali moc tego artefaktu zgodnie z przeznaczeniem, ale wystarczył jeden zdeprawowany kapłan, żeby tarcza zaginęła. Legenda głosi, że kapłan Umberlee o imieniu Harren wykorzystał jej moc, żeby zaatakować i zgładzić wiele żywiołaków, zanim pan wody, Ishitishia przeniósł go do sfery parażywiołu lodu, gdzie biedak zamarzł na śmierć. Od tego czasu tarcza unosiła się pomiędzy sferami, by dopiero niedawno pojawić się w Faerunie.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:Żywiołaki wody ignorują właściciela tarczy
    • Waga: 4
    • Nie może używać:
      Postacie PraworządneBard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w komnacie na północy (wchodzi się do niej ostatnią odnogą głównego korytarza).
    • Komentarz: Umagiczniona tarcza średnia, stworzona na potrzeby wyznawców Umberlee. Nie tylko poprawia Klasę Pancerza użytkownika o trzy punkty, ale też sprawia, że jest ignorowany przez żywiołaki wody – może pomału je zabijać, a one i tak nie zwrócą na niego uwagi. Może się przydać w kilku miejscach w grze.

    Wzmocniony pawęż +1

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, przez co w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:
      +1 przeciw pociskom
      +10% do odporności na bronie sieczne
    • Waga: 12
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Dolina Cieni, II poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu w centralnej części mapy (za Szkieletem Magiem).
      2.Obóz Barbarzyńców, w beczkach w południowo – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny magiczny pawęż. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika o dwa punkty (plus jeden punkt przeciwko pociskom) i zwiększa jego odporność na obrażenia sieczne. Bardzo przydatny przedmiot. Dodatkowym plusem tej tarczy jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Zdecydowanie polecam.

    Wzmocniony pawęż +2

    Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, przez co w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      +1 przeciw pociskom
      +15% do odporności na ogień
      +15% do odporności na ataki obuchowe
    • Waga: 12
    • Nie może używać:Bard
      Druid
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców w centralnej części mapy.
      2.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży; pierwszy egzemplarz znajduje się w sarkofagu w jednej z komnat w północno – zachodniej części mapy, a drugi w jednym z grobowców czterech rycerzy (północny zachód).
    • Komentarz: Wspaniała tarcza, ulepszona wersja Wzmocnionego pawęża +1. Zapewnia wyższą premię do Klasy Pancerza, niż tamten, a zamiast dziesięcioprocentowej odporności na obrażenia sieczne oferuje odporność w wysokości piętnastu procent na ataki obuchowe i ogień. Zdecydowanie polecam, zwłaszcza w starciach z takimi stworzeniami jak np. Remorhazy, które zadają olbrzymie obrażenia obuchowe.

    Zagadka umarłych

    Przednia część tej ogromnej stalowej tarczy udekorowana jest czarnymi, emaliowanymi wzorami. W środku znajduje się jedna czaszka. Wnętrze tarczy wygrawerowane jest starożytnymi napisami. Jedyne słowa, które można odczytać, znajdują się na górze: "A CO Z UMARŁYMI?" Historia tego przedmiotu jak dotąd okryta jest mgłą niewiedzy.

    PARAMETRY:

    • Klasa pancerza: +4
    • Specjalne:
      +1 przeciwko pociskom
      Odporność na Palec śmierci oraz Słowo mocy: giń
    • Waga: 20
    • Może używać:
      Człowiek
      Półelf
    • Nie może używać:
      Druid
      Złodziej
      MagBard
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, obóz Svirfnebli, do kupienia u Nyma.
    • Komentarz: Znakomita tarcza. Poprawia Klasę Pancerza użytkownika aż o cztery punkty (plus jeden dodatkowy wobec broni strzeleckich) i zapewnia mu odporność na dwa niezwykle potężne, przykre zaklęcia. Warto rozważyć zakup tego przedmiotu, ja gorąco polecam.

    Zniszczona tarcza

    Potężny cios pochodzący od jakiejś nieznanej broni roztrzaskał tę tarczę na wiele kawałków.

  • Miejsce: Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w sarkofagu w komnacie w zachodniej części mapy.
  • Komentarz: Jest to zniszczona tarcza, niegdyś wspaniałe dzieło sztuki szczytnickiej. Dziś nie jest już w stanie służyć żadnemu rycerzowi.



  • Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Hubertus
     

    Wędrowiec
    Temat: ,,Wysłannik królowej SUKI\"...
    Dodany: 11.02.2012 o 13:09  

    ,,Wysłannik królowej SUKI"
    MŁAHAHAHA!!!!



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw