Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Wielkie miecze • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Wielkie miecze

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 07.10.2008
    Aktualizacja: 02.11.2008

    Dziedzictwo Amaunatora

    Ten lśniący mosiężny i niezwykle stary miecz pochodzi sprzed co najmniej trzech tysięcy lat przed Kalendarzem Dolin/KD/. Został wykonany przez Pouldinusa, arcymaga z Netheril, jako dar dla przyjaciela wojownika. Był nim Kalamnin, zagorzały wyznawca Amaunatora, surowego, zawziętego boga, który obecnie jest niemalże zapomniany przez mędrców. Amaunator był bogiem praw i słońca. Wymagał od swoich wyznawców ścisłego przestrzegania praw, które stanowił. Kalamnin starał się jak mógł najlepiej przestrzegać praw Amaunatora w swych peregrynacjach. Miecz zaginął, kiedy Kalamnin poległ w bitwie za sprawą hordy nikodemonów. Czarnoksiężnik, który ich przywołał, niejaki Ylmandi, przechowywał miecz w swojej rodzinie aż do upadku Netheril.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K6 +3
    • TraK0: +3
    • Specjalne:
      2K4 +3 obrażeń od ognia przeciwko istotom nieumarłym
      5% szansa na Płonącą krew Beltyna po trafieniu,
      raz dziennie Promień słońca
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Postacie chaotyczne
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Znakomity miecz, szczególnie skuteczny w walce z istotami nieumarłymi. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia (plus dodatkowe 2K4+3 punktów wobec ożywieńców) i ma minimalne opóźnienie. Co więcej, raz dziennie władająca mieczem postać może rzucić Promień słońca (działa identycznie jak efekt czaru Słoneczna włócznia), a przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na to, że cel zostanie objęty działaniem zaklęciaPłonąca krew Beltyna. Zdecydowanie polecam zakup tej broni.

    Kieł

    Ten unikatowy miecz półtoraręczny został nasączony pewną ilością kwasowej trucizny. W momencie zetknięcia się z ciałem, trucizna zaczyna je wypalać.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      25% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od kwasu
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to UBSWD1A.
    • Komentarz: Broń ta ma prawie takie same parametry, co zwykły miecz półtoraręczny. Jedyna różnica polega na tym, że przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie dodatkowych 1K3 punktów obrażeń od kwasu. Nie jest to jakiś wspaniały oręż. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Kres Pikinierów

    Wyszczerbiony i zmatowiały miecz, niegdyś wielokrotnie używany przez Kath Tahla, rozbójnika i bandytę, grasującego w zachodnich krainach. Kath uwielbiał niszczyć straż obywatelską chłopów, wysyłając w ten sposób czytelne ostrzeżenie do innych społeczności. W tym właśnie celu posługiwał się tym mieczem. Kiedy zdenerwowani obrońcy usiłowali stworzyć zaporę z pik, Kath i inni ciężkozbrojni wkraczali w sam środek walki, siekąc gdzie popadnie i na strzępy rozwalając zapory obronne przeciwników. Kiedy już chłopi zaczynali się rozpraszać, wówczas najeźdźcy wkraczali z kawalerią i rozgramiali wroga. Kath został pokonany przez rywalizującego z nim rozbójnika, Marhapa Czarnobrodego, który zniszczył jego armię.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Solidna bron. Jeżeli mamy w drużynie postać szkolącą się w walce wielkimi mieczami, jest to dla nas obowiązkowy zakup.

    Łupieżca Śnieżnej Panny

    Jedynymi materialnymi częściami tej lodowej broni są garda, rękojeść i gałka na rękojeści, które zostały wykonane z lśniącego srebra i stali. Broń powstała w roku 1099 KD, zaś jej twórczynią była wybranka bogini Auril, Ihanora Łaskawa. Ihanora przemierzyła północne tereny, walcząc nieustępliwie z tymi wszystkimi, którzy usiłowali znaleźć schronienie przed chłodem lub walczyli z jego oddziaływaniem. Podróżowała w kompanii yetich, lodowych olbrzymów oraz białego smoka, mrożąc wszystko dookoła. Ihanora została pokonana w roku 1108 KD przez cieszącą się złą sławą Brygadę Czerwonej Maski, dowodzoną przez bezwzględnego zabójcę znanego jako Zawzięty Harley.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +2
    • TraK0: +2
    • Specjalne:
      2% szansa na przekształcenie celu w twardy lód
    • Typ obrażeń: zimno
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na południu.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza półtoraręcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma stosunkowo niewielkie opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje znikoma szansa na zamianę przeciwnika w lód (co jest równoznaczne ze śmiercią). Bardzo dobra broń, zdecydowanie polecam.

    Miecz Cynika

    W roku 834 KD, pewien czarodziej znany jako Legedain Mądrzejszy schwytał znamienitego złodzieja, który akurat włamywał się do jego wieży. Złodziejem okazał się być cyniczny włamywacz o imieniu Ilfain Czarne Pióro. Legedain był już w podeszłym wieku, a jego słabowite ciało zaczynało już dawać mu się we znaki. Aby znaleźć wyjście z tej sytuacji, uciekł się do czaru znanego jako Magiczna wibracja. W ten sposób sprawił, aby umysł Ilfaina wniknął w jeden z klejnotów, które posiadał. Następnie dusza Legedaina przeszła do ciała młodego elfa. Klejnot pozostał na półce. Po stu latach Legedain postanowił coś z nim zrobić. Wykonał miecz dla swojego młodego i aroganckiego ochroniarza, Gundaka, a umysł Ilfaina przemieścił z klejnotu do owego miecza. Ilfain, który za życia miał wysoko rozwinięty zmysł krytyczny, zaczął telepatycznie krytykować poczynania Gundaka w jakiejś potyczce. Gundak zdenerwował się na miecz i porzucił go w jakiejś ulicy. Przechodził on z rąk do rąk, ale każdy z jego posiadaczy wkrótce pozbywał się go. W miarę upływu czasu przylgnęła doń obecna nazwa.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      raz dziennie Szukanie Pułapek
      raz dziennie Otwarcie
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
    • Miejsce: Wyspa Grobów, do kupienia u Ediona w jego wieży.
    • Komentarz: Bardzo dobry miecz półtoraręczny, jeden z niewielu o umagicznieniu równym +4. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma bardzo małe opóźnienie (jak na rodzaj broni, który reprezentuje). Pozwala również dzierżącej go postaci rzucić raz dziennie dwa, zupełnie nieprzydatne (chyba że nie mamy w drużynie złodzieja) zaklęcia – Szukanie Pułapek i Otwarcie. Warto rozważyć zakup tej broni, ja gorąco polecam.

    Miecz Kresselacka

    Kresselack, król barbarzyńców, władał tym mieczem w czasie podboju północnych ziem. Nie wiadomo jednak, jak stał się jego właścicielem. Większość uczonych wierzy, że Kresselack po prostu znalazł go w czasie jednej z wielu wypraw. Jednakże, plotka głosi, że miecz jest dziełem potężnego czarnoksiężnika, który zrobił go na zamówienie Kresselacka. Jaka jest prawda, nie wie nikt.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +10% do odporności na chłód
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, III poziom krypty na północnym wschodzie, sarkofag Kresselacka.
    • Komentarz: Umagiczniony miecz oburęczny. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci premię do odporności na chłód w wysokości dziesięciu procent. Może nam się przydać we wczesnych etapach gry, potem polecam go spieniężyć.

    Miecz oburęczny

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny miecz oburęczny. Zadaje największe obrażenia ze wszystkich broni dostępnych w grze (takie same, jak topór oburęczny), ale jest również najwolniejszy i, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje obie ręce (co uniemożliwia jednoczesne korzystanie z tarczy). Jego przewagę nad broniami jednoręcznymi stanowi zwiększony zasięg ataku (dobrą metodą jest posyłanie do pierwszej linii ciężko opancerzonej postaci i ustawianie za jej plecami włóczników, halabardników i bohaterów walczących mieczami oburęcznymi właśnie – będą oni ranić wrogów bez narażania się na ich ciosy). Jeżeli mamy w drużynie wielu wojowników, warto jednego z nich szkolić w walce tego typu orężem, w grze bowiem będziemy mieli możliwość zdobycia wielu jego magicznych egzemplarzy.

    Miecz oburęczny +1

    Miecz oburęczny wywodzi się od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza, dosiadającego konia i przełamanie formacji z pik. Ten jest szczególnie wydajny, jako że ma dodatkowo kilka magicznych właściwości.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, w jednym z grobowców na zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Na etapie gry, w którym mamy okazję go zdobyć, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem. Polecam go spieniężyć.

    Miecz oburęczny +1: Młot

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      20% szansa na ogłuszenie ofiary
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na południu.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na ogłuszenie celu (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia (chociaż lepszy byłby Łupieżca śnieżnej panny, który jest generowany w tym samym pojemniku). Na początek polecam.

    Miecz oburęczny +2: Młot

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      20% szansa na ogłuszenie ofiary
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Minimalna wymagana siła: 18
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na ogłuszenie celu (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Używać tej broni mogą jedynie najwięksi siłacze. Zdecydowanie polecam.

    Miecz oburęczny +2: Obrońca

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +10% odporności na ataki sieczne
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na zachodzie.
    • Komentarz: Kolejny miecz oburęczny o umagicznieniu +2. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu i dziesięcioprocentową odporność na obrażenia sieczne. Nieocenione efekty, zwłaszcza w walce z miecznikami i topornikami. Polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu orężem.

    Miecz oburęczny +3: Berserker

    Jest to przeklęty miecz, który sprawuje się doskonale we wszystkich testach, poza ogniem bitwy. Postać, która wejdzie do walki, automatycznie wpada w berserk i zaczyna zabijać wszystkich w pobliżu do czasu, gdy walka się nie skończy lub gdy ona sama nie straci przytomności. Broń ta jest zaiste bardzo potężna, ale jej właściciel musi podjąć decyzję czy warto ryzykować czy też nie. Można się jej pozbyć tylko dzięki egzorcyzmom za pośrednictwem czaru Zdjęcie klątwy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Sprawia, że dzierżąca go osoba wpada w szał berserkera
      Można się go pozbyć dopiero po rzuceniu czaru Zdjęcie Klątwy
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to SW2H03.
    • Komentarz: Beznadziejna broń. Poprawia co prawda TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przez niego obrażenia, ale sprawia też, że wpada on w szał bojowy – będzie atakować zarówno wrogów, jak i przyjaciół. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (nie warto).

    Miecz oburęczny +3: Zguba

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      25% szansa na zarażenie ofiary chorobą
      Modyfikatory odporności:
      +10% odporności na magię
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; broń ta pojawia się losowo przy czarodziejce Kontik.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Ponadto przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zarażenie ofiary chorobą (dodatkowe punkty obrażeń). Zapewnia także dzierżącej go postaci premię do odporności na magię w wysokości dziesięciu procent. Bardzo dobra broń, polecam (jedynym jej minusem jest fakt, że zdobyć ją możemy dopiero w V rozdziale).

    Miecz oburęczny +4: Dający Życie

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      zwiększone tempo regeneracji
      5% szansa na odzyskanie 1K20 PŻ
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników leżących za panną Ilmadią.
    • Komentarz: No, to już jest poważniejsza broń, o niebagatelnym umagicznieniu. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia mu regenerację, a przy każdym trafieniu daje niewielką szansę na przywrócenie 1K20 punktów życia. Solidny oręż, na pewno będzie się dobrze sprawował w rękach dobrze wyszkolonego wojownika.

    Miecz oburęczny +4: Kąsacz

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +4 (+1K6 obrażeń kłutych)
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      25% szansa na +1K4 obrażeń kłutych
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
    • Komentarz: Kolejny miecz oburęczny o umagicznieniu równym +4, lepszy od poprzednika. Również poprawia TraK0 użytkownika o cztery i ma mniejsze opóźnienie, ale zwiększa zadawane przezeń obrażenia aż o 1K6+4 punktów (żadna inna broń nie jest w stanie zadać takich ran przeciwnikowi!). Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie kolejnych obrażeń kłutych. Zdecydowanie polecam, jest to jedna z najlepszych broni w grze.

    Miecz półtoraręczny

    Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny miecz półtoraręczny. Zadaje solidne obrażenia, ale posiada też spore opóźnienie. Należy do tej samej kategorii, co miecze oburęczne, ale w przeciwieństwie do tamtych, pozwala władającym nim wojownikom na korzystanie z tarczy. Ten akurat egzemplarz, z powodu braku umagicznienia, przydać się może jedynie na początku gry.

    Miecz półtoraręczny +1

    Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: tnące
    • Waga: 9
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
      2.Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na południu.
      3.Zamek Maluradek, parter wieży na północnym wschodzie; takimi mieczami walczą niektóre Ożywione zbroje płytowe.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza półtoraręcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia – warto zaopatrzyć się w nią jak najszybciej (o ile oczywiście mamy w drużynie postać, która wie jak posługiwać się tego typu orężem). Polecam.

    Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: 'Kondar'

    Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, II poziom jaskiń (Pole kości), pomiędzy żebrami szkieletu smoka w centralnej części mapy.
    • Komentarz: Kolejny magiczny miecz półtoraręczny – ten akurat przeznaczony jest do walki z wilkołakami, sobowtórniakami i innymi istotami, które potrafią zmieniać swą postać. W starciach z większością przeciwników poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Wyżej wymienionym zadaje dodatkowe dwa punkty obrażeń. Jest to przeciętna broń, polecam ja spieniężyć.

    Miecz półtoraręczny +2: Dający życie

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      5% szansa na odzyskanie 1K10 PŻ
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza półtoraręcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również małe opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też bardzo nikła szansa na uleczenie 1K10 punktów życia walczącego. W momencie, w którym znajdziemy tę bron, powinniśmy być już w posiadaniu lepszego oręża (np. Łupieżcy śnieżnej panny) – w takiej sytuacji ten miecz radziłbym sprzedać.

    Miecz półtoraręczny +2: Pożoga

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej stworzenie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:10% szansa na uwolnienie 5. poziomowej Ognistej kuli
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: 1.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, w jednym z grobowców na zachodzie.2.Głębia Dorna, Hol bohaterów; pojawia się losowo w pierwszym grobowcu po prawej stronie.
    • Komentarz: Jeszcze jeden miecz półtoraręczny o umagicznieniu równym +2. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ale oprócz tego daje też niewielką szansę na wyzwolenie Ognistej kuli przy każdym trafieniu. Może się przydać, gdy nasz wojownik otoczony jest przez wrogów (dobrze by było, gdyby był w choć najmniejszym stopniu odporny na obrażenia od ognia). Polecam.

    Miecz półtoraręczny +3: Obrońca

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza
      +10% do odporności na obrażenia sieczne
      +10% do odporności na obrażenia kłute
      +10% do odporności na obrażenia obuchowe
      +10% do odporności na obrażenia od pocisków
      +1 do wszystkich rzutów obronnych
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
    • Komentarz: Ta znakomita broń nie tylko zwiększa skuteczność naszego wojownika w walce wręcz, ale też zapewnia mu znakomitą ochronę. Nie dość, że poprawia jego TraK0 i zadawane przezeń obrażenia o trzy punkty, to jeszcze czyni go w pewnym stopniu odpornym na wszelkie obrażenia fizyczne i daje premię do rzutów obronnych (w wysokości jednego punktu) oraz do Klasy Pancerza (w wysokości dwóch). Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobyć ją możemy dopiero w VI rozdziale i że jest generowana losowo. Mimo to zdecydowanie polecam.

    Miecz półtoraręczny +3: Piec

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      50% szansa na zadanie +1K8 obrażeń od ognia
      10% szansa na ogłuszenie celu
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednej z komnat w północno – zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Jeszcze jeden miecz półtoraręczny o umagicznieniu równym +3. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ale oprócz tego każde trafienie niesie za sobą sporą szansę na wyzwolenie magicznego płomienia, który odbierze przeciwnikowi kolejne 1K8 punktów życia i trochę mniejszą na ogłuszenie celu (istota ogłuszona jest automatycznie trafiana). Znakomita broń, zdecydowanie polecam każdej postaci szkolącej się w walce tego typu orężem.

    Miecz półtoraręczny działania +1

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      1 dodatkowy atak na rundę
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, V poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Całkiem niezła broń, jeden z kilku interesujących mieczy, jakie możemy zdobyć podczas naszych wędrówek po jaskiniach Smoczego Oka. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż zwykły miecz półtoraręczny. Co więcej, daje władającej nim postaci możliwość wykonania dodatkowego ataku podczas rundy, co znacznie zwiększy jej skuteczność. Zdecydowanie polecam.

    Miecz półtoraręczny przenikania +1

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej stworzenie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      15% szansa na przeniknięcie ofiary
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, III poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu Kresselacka.
    • Komentarz: Umagiczniony miecz półtoraręczny. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje pewna szansa na 'przeniknięcie' celu (dodatkowe pięć punktów obrażeń od trucizny). Użyteczne. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Polecam.

    Miecz półtoraręczny większego przenikania

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej stworzenie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      15% szansa na przeniknięcie ofiary
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; broń ta pojawia się losowo przy czarodziejce Kontik.
    • Komentarz: Kolejny magiczny miecz półtoraręczny, ulepszona wersja Miecza półtoraręcznego przenikania +1. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. W tym przypadku również przy każdym trafieniu istnieje pewna szansa na 'przeniknięcie' celu (tym razem nie pięć, a dodatkowe dwadzieścia punktów obrażeń od trucizny). Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobyć ją możemy dopiero w V rozdziale. Mimo to oczywiście polecam.

    Miecz półtoraręczny wysokiej jakości

    Miecz półtoraręczny, zwany jest również "bękartem" - nazwa ta pochodzi stąd, że powstał on ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy Theriku w krypcie na południowym wschodzie.
      2.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Poszarpanych szkieletach i Strażnikach świątyni.
      3.Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy.
      4.Zamek Maluradek, I piętro, w szafce w jednym z pokojów na wschodzie.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu miecz półtoraręczny wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Egzemplarze z Doliny Cienia będą mogły się przydać, pozostałe polecam sprzedać (gdy je zdobędziemy, będziemy już w posiadaniu potężniejszych broni).

    Nieskazitelny miecz oburęczny

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, pojawia się losowo w sarkofagu w krypcie na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Kolejny miecz oburęczny wykonany przez prawdziwego mistrza sztuki płatnerskiej. Przewyższa on jednak Miecz wysokiej jakości, poprawia bowiem TraK0 władającej nim postaci nie o jeden, a o dwa punkty. We wczesnych etapach gry na pewno nam się przyda, potem znajdziemy inne, lepsze bronie. Na początek polecam.

    Oburęczny miecz odporności +1

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
      Modyfikatory odporności:
      +5% odporności na magię
      +1 do rzutów obronnych przeciw magii
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na południu.
    • Komentarz: Umagiczniony miecz oburęczny. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do odporności na magię i do rzutów obronnych przeciw niej. Bardzo dobra broń, przyda się zwłaszcza w starciach z wrogimi magami. Polecam.

    Oburęczny miecz wyładowań +4

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      50% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od elektryczności
      25% szansa na ogłuszenie ofiary
    • Waga: 12
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników leżących za panną Ilmadią.
    • Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych mieczy oburęcznych w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż jego niemagiczny pierwowzór. Co więcej, każde trafienie niesie za sobą sporą szansę na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbiera przeciwnikowi 2K3 punktów życia i trochę mniejszą na ogłuszenie celu (ogłuszony wróg jest trafiany automatycznie).

    Oburęczny miecz wysokiej jakości

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze próbowali ulepszać istniejące odmiany oręża, dlatego w czasie prób nad udoskonaleniem miecza długiego wydłużono jego ostrze. To samo zrobiono z rękojeścią, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Miecze oburęczne służyły zazwyczaj do atakowania rycerzy na koniach i do przełamywania formacji z pik.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 15
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Głębia Dorna, II poziom; takimi mieczami walczą Neo Orogowie Generałowie.
      2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Ta broń to po prostu miecz oburęczny wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. W momencie, w którym będziemy mieli możliwość zdobycia pierwszych egzemplarzy tej broni, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem.

    Olbrzymi miecz oburęczny

    Miecz oburęczny pochodzi od miecza długiego. Płatnerze zawsze szukali sposobów ulepszenia istniejącego oręża. Podczas prób udoskonalenia miecza długiego ostrze zostało wydłużone. Wydłużono też rękojeść, gdyż do właściwego użycia tej broni były niezbędne obie ręce. Główną funkcją miecza oburęcznego jest dosięgnięcie rycerza na koniu i przełamanie formacji z pik. Ten został dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze lepszą bronią.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +4
    • TraK0: -1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Klasa Pancerza: -1
    • Waga: 18
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Minimalna wymagana siła: 18
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Dolina Cieni, III poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu Kresselacka.
    • Komentarz: Kiepski miecz. Zapewnia co prawda znaczną premię do zadawanych obrażeń, ale kosztem TraK0 i Klasy Pancerza. A te dwa parametry, przynajmniej w początkowych etapach gry, będą dla nas ważniejsze, niż to, jakie rany zadamy przeciwnikowi. Nie polecam.

    Ostrze nagrobków

    Nazwany tak z uwagi na zdolność do kładzenia wroga pokotem miecz ten był używany przez najemnika Adala Kerrna. Kerrn był dobrze wyszkolonym żołnierzem ciężkiej piechoty. Wraz ze swą kompanią zwaną Zabijakami Kerrna, wynajmowali swe usługi przeróżnym watażkom, bandytom, magom i przywódcom religijnym. Zwykle umieszczano ich na przedzie frontu, aby mogli przechwytywać nacierające ciężkie jednostki kawalerii i łamać ich szyki. Kerrn zginął w roku 1054 KD, kiedy przypadkowo zabił konia pod pewnym zaciężnym nieprzyjacielem. Koń przewrócił się na Kerrna, zabijając go. Szaleńcza bitwa, która w chwilę potem rozgorzała, doprowadziła do rozbicia w puch większości ludzi Kerrna. Chociaż ciała Kerrna nigdy nie znaleziono, to jednak ci, którzy go wówczas wynajęli, to znaczy kościół Helma, odzyskali jego charakterystyczny miecz.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 20
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Głębia Dorna, korytarze orogów, Krilag.
    • Komentarz: Jest to jeden z wielu mieczy oburęcznych o umagicznieniu równym +4, najgorszy jednakże ze wszystkich, ze względu na brak jakichkolwiek specjalnych właściwości. Poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, jest też znacznie szybszy niż zwykły miecz oburęczny. Jak na etap gry, w którym ją znajdujemy, jest to bardzo dobra broń, na pewno się przyda (przynajmniej do czasu, gdy zdobędziemy Miecz oburęczny +4: Kąsacz albo Rękę Posępnego Mrozu). Polecam.

    Płomienny miecz półtoraręczny +1

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      25% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od ognia
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na południu.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja miecza półtoraręcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznego płomienia, który odbierze przeciwnikowi kolejne 2K3 punkty życia. Jak na etap gry, w którym ją znajdujemy, jest to zupełnie przyzwoita broń. Polecam.

    Rakotwórczy miecz półtoraręczny +4

    Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      15% szansa zarażenia ofiary chorobą
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Istoty Dobre
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
    • Komentarz: Świetny miecz, niewątpliwie jeden z lepszych mieczy półtoraręcznych dostępnych w grze (nie jestem pewien, czy nawet nie najlepszy ze wszystkich broni). Poprawia TraK0 użytkownik aż o cztery punkty i zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na zarażenie celu chorobą (coś znakomitego – przeciwnik otrzymuje obrażenia od trucizny tak długo, dopóki nie zginie lub nie zostanie rzucone na niego leczenie choroby). Niesamowita broń. Zdecydowanie polecam każdemu wojownikowi, który wie jak posługiwać się tego typu orężem.

    Ręka Posępnego Mrozu

    Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +10% do odporności na ogień i zimno
      raz dziennie Osłona przed burzą
      5% szansa na Duszenie ofiary
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń; jest to jedna z broni, które możemy wykuć razem z Tiernonem.
    • Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych mieczy oburęcznych w grze (właściwie każda broń, którą możemy stworzyć wraz z Tiernonem, jest jedną z najlepszych w swej kategorii). Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły miecz oburęczny. Co więcej, zapewnia dzierżącej ją postaci premię do odporności na ogień i zimno w wysokości dziesięciu procent, pozwala raz dziennie rzucać czar Osłona przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury), a przy każdym trafieniu istnieje nikła szansa na rzucenie czaru Duszenie na cel. Czegóż więcej chcieć? Wspaniały oręż, obowiązkowy przedmiot dla każdej postaci szkolonej w walce wielkimi mieczami.

    Rozłupywacz kości

    Kapłani Lathandera stworzyli tę broń do walki z hordami nieumarłych, których Myrkulici ożywili w całym Faerunie. Masywne ostrze zmieniało właścicieli dość często, ponieważ było potrzebne w różnych miejscach. W pewnym momencie wpadło w ręce pewnego żołnierza zhentilarskiego, który, co wcale nie jest dziwne, nie chciał zwrócić go kościołowi Lathandera. Ten nieznany żołnierz użył tego miecza do obrony przed kapłanami Bane'a i czarownikami Zhentarimów. Niestety został on pokonany przez triadę magów, którzy w miesiąc po śmierci poprzedniego właściciela sprzedali miecz komuś, kto zaoferował najwyższą cenę.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +1, +3 przeciwko szkieletowym nieumarłym
    • TraK0: +1, +3 przeciwko szkieletowym nieumarłym
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 14
    • Opóźnienie: 9
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to ZZZ6BC.
    • Komentarz: Miecz ten nie został umieszczony w świecie gry, ale nie ma powodów, by tego żałować. Jest zupełnie przeciętny – w starciach z większością przeciwników zachowuje się jak zwykły miecz oburęczny +1, dopiero gdy staje naprzeciw szkieletowych nieumarłych, okazuje swą prawdziwą moc. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (nie warto).

    Zabójca trolli

    Czarodziej Epp Nieroztropny wykonał ten miecz dla swego zaufanego druha, Farla Greenboga. Farl był sprytnym łowcą, który poświęcił życie na wypędzaniu trolli z północnych krańców Faerunu. Mając Eppa przy boku, Farl potrafił bardzo sprawnie przeganiać te bestie na południe. Farl został zamordowany, kiedy znienacka dopadła go grupa trollich szamanów. Epp odpowiedział na wołanie o pomoc o parę chwil za późno. Czarodziej pomścił śmierć przyjaciela, a z głębin moczarów udało mu się wydobyć miecz.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 +1, +4 przeciwko trollom
    • TraK0: +1, +4 przeciwko trollom
    • Typ obrażeń: sieczne (1K4) oraz ogień (1K4)
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Nie jest to jakaś bajeczna broń. W starciach z większością przeciwników poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, dopiero użyty przeciw trollom ujawnia swą prawdziwą potęgę. Wspomniane premie wzrastają wtedy do czterech punktów. Trolle nie są aż tak wymagającymi przeciwnikami, abyśmy musieli kupować jakąkolwiek broń specjalnie z myślą o nich. Odradzam ten zakup.

    Ząbkowany miecz z kości

    Emanująca bladoniebieską poświatą, ta gigantyczna broń to ząbkowany, oburęczny miecz zrobiony z kości. Od czasu do czasu jego uderzenie powoduje marznięcie ofiary na kość.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      20% szansa na 1K10 punktów obrażeń od chłodu
    • Waga: 25
    • Opóźnienie: 10
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Druid
      Złodziej
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo przy krwiożerczym szkielecie w komnacie na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Kolejny miecz oburęczny o umagicznieniu równym +3. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Dodatkowo przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie kolejnych 1K10 punktów obrażeń od zimna. Jest to bardzo dobra broń, zdecydowanie polecam.

    Zguba pająka

    Miecz Zguba pająka został stworzony przez krasnoludy z plemienia Orothiara w Knieji Otulisko. Stworzenie go miało potwierdzić dobrą wolę w stosunkach pomiędzy nimi, a Wielkimi Książętami z Wrót Baldura. Miecz był własnością książąt niemal przez wiek, aż w końcu zaginął, o ironio, w czasie walki z pająkami i ettercapami. Nie wiadomo, kto obecnie jest w posiadaniu miecza, ale jego znalezienie bardzo pomogłoby w zwalczeniu plagi pająków, która nawiedziła Knieję.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K10 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      Swoboda działania (jeśli używany) - chroni walczącą osobę przed wszelkimi magicznymi ograniczeniami ruchu, takimi jak Unieruchomienie czy Pajęczyna.
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Druid
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to SW2H06.
    • Komentarz: Jest to umagiczniona wersja miecza oburęcznego, broń znana każdemu, kto wędrował kiedykolwiek po Wybrzeżu Mieczy. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma nieznacznie mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci Swobodę działania (ochrona przed efektami Pajęczyny, Oplątania, Unieruchomienia osoby, Spowolnienia i tym podobnymi). Niestety, aby zdobyć tę broń, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Miecz półtoraręczny +3: Pie...
    Dodany: 11.03.2012 o 16:27  

    Miecz półtoraręczny +3: Piec można znaleźć także w Niższej Głębi Dorna w Wielkiej Kuźni, w szafce za Panną Ilmadią.

    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Co do miecza - Sejmitar +3,...
    Dodany: 20.03.2012 o 16:56  

    Co do miecza - Sejmitar +3, Żagiew Mrozu to ja w tej samej lokacji miałem prawie taki sam miecz - Pałasz +3 Żagiew Mrozu, miał te same umagicznienie, oprócz odporności na ogień.

    KheeD
     

    Wędrowiec
    Temat: Proszę usunąć powyższą wiad...
    Dodany: 20.03.2012 o 16:57  

    Proszę usunąć powyższą wiadomość, nie ten dział, miała być w "Duże Miecze"

    Co do mojej notki w sprawie przedmiotów to wszystko się zgadza, ale dotyczy to tylko czystego Icewind Dale, bez zainstalowanego dodatku Serce Zimy.



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw