Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Włócznie • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Włócznie

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 11.10.2008
    Aktualizacja: 11.10.2008

    Szturchacz Puny'ego

    Puny był najmniejszym goblinem w jednym z najbardziej żałosnych plemion goblinów, jakie kiedykolwiek istniały.Mimo że był niskiego wzrostu, nadrabiał ten brak swoją bystrością. Podczas napadu goblinów na karawanę kupiecką, Puny znalazł w jednym z wozów magiczną włócznię. Wziął ją i wprowadził kilka poprawek, które miały na celu wyrządzać głębsze rany zaatakowanej istocie.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Złodziej
      Mag
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo przy Cienistym orku, herszcie (zasadzka w północno – zachodniej części mapy).
    • Komentarz: Umagiczniona wersja włóczni. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i zwiększa o tyleż zadawane obrażenia (opóźnienie wynosi tyle samo, co w przypadku zwykłej włóczni). Jeżeli nie natkniemy się na tę broń, nie należy się przejmować – już niedługo zdobędziemy bowiem nieznacznie lepszą Włócznię Kerisha; zawsze możemy też kupić u Conlana Włócznię z Białego Jesionu. Szturchacza polecam spieniężyć.

    Włócznia

    Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Komentarz: Jest to zwykła, niemagiczna włócznia. Zadaje solidne obrażenia, ale jest bardzo wolna i zajmuje obie ręce (co uniemożliwia jednoczesne korzystanie z tarczy). Jej przewagę nad broniami jednoręcznymi stanowi zwiększony zasięg ataku (dobrą metodą jest posyłanie do pierwszej linii ciężko opancerzonej postaci i ustawianie za jej plecami włóczników, halabardników itp. - będą oni ranić wrogów bez narażania się na ich ciosy). Jeżeli mamy w drużynie wielu wojowników, warto jednego z nich szkolić w walce tego typu orężem, bardzo szybko bowiem znajdziemy jego magiczne egzemplarze.

    Włócznia +1

    Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 + 1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce:
      1.Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, Sahuaginowie doborowi strażnicy.
      2.Wyspa Wielkiego Gada, leże Icasaracht, Sahuagin Król.
      3.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednym z grobowców czterech rycerzy na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja włóczni. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, zwiększa o tyleż zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. W momencie, w którym zdobędziemy pierwszy egzemplarz tej broni, powinniśmy dysponować już potężniejszym orężem (np. Włócznią Kerisha albo Zabójcą). Polecam sprzedać.

    Włócznia +3, Kąsacz

    Ta obłożona klątwą włócznia przy pobieżnym zbadaniu będzie się jawiła jako zwykła broń magiczna. Jednak w czasie walki po każdym udanym ataku na wroga, włócznia zaatakuje również tego, kto nią włada. Jest to potężna broń, jednak należy się poważnie zastanowić zanim się zacznie jej używać. Jedynym sposobem uwolnienia się od tej włóczni jest poddanie się działaniu czaru Zdjęcie klątwy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:władający otrzymuje 3 obrażenia (kłute) po każdym trafieniu
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w jednej ze skrzyń na północnym zachodzie.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja włóczni. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyleż zadawane obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie. Byłaby to znakomita broń, gdyby nie fakt, że przy każdym trafieniu walcząca nią postać otrzymuje trzy punkty obrażeń i że pozbyć się jej możemy jedynie za pomocą zaklęcia Zdjęcie Klątwy. Stanowczo odradzam.

    Włócznia Kerisha

    Jest to włócznia niezwykłej budowy. Drzewiec jest bez żadnej skazy i wykonany został z nieznanego materiału. Sam grot natomiast wygląda niczym bryłka lodu spowita warstwą mrozu. Całą broń otacza delikatna mgiełka złożona z kryształków lodu.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      +10% do odporności na ogień
      5% szansa na zadanie +1K6 obrażeń od chłodu
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, pałac lodowych salamander; włócznię tę dzierży ich przywódca, Kerish.
    • Komentarz: Zdecydowanie jedna z najlepszych włóczni w grze (gorsza jedynie od Zabójcy, którego umagicznienie wynosi +5). Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyleż zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie, zapewnia mu również premię do odporności na ogień w wysokości 10%. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na zadanie dodatkowych 1K6 punktów obrażeń od chłodu. Dobrze wyszkolony włócznik, dzierżący tę broń w swych dłoniach, będzie zabójczo skuteczny. Jedynym minusem tej włóczni jest to, że zdobywamy ją dosyć późno (rozdział V). Mimo to oczywiście polecam.

    Włócznia Kinetyczna

    Broń stworzona przez Giddeona Wyznawcę, który był zarazem magiem i filozofem. Twierdził, że na całym świecie istnieją naturalne "prądy" energii. Aby dobrać się do mocy, kryjącej się za tymi prądami, wystarczyło - zdaniem Giddeona - zrozumieć zasady ich funkcjonowania. Kiedy już się zrozumiało, na czym polega przepływ energii, można było teoretycznie czerpać tę energię, rzucając czary lub posługując się specjalnym "przyrządem ogniskującym". Kiedy laboratorium Giddeona uległo zniszczeniu na skutek ogromnej eksplozji w roku 1010 KD, jego włócznia znalazła się pośród tych nielicznych przedmiotów, które ocalały. Włócznia leci wzdłuż naturalnych linii energii, nakierowując się stopniowo na cel. Bardzo rzadko może się zdarzyć, że natknie się ona na linię ukrytej energii. Wówczas eksploduje niczym strzała o gwałtownej sile.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +2
    • TraK0: +2
    • Specjalne:
      5% wszystkich trafień rzuca Lancę zmącenia na ofiarę
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
    • Komentarz: Całkiem niezła broń, choć w momencie, w którym będziemy mieli szansę ją nabyć, powinniśmy dysponować już potężniejszym orężem. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyleż zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż zwykła włócznia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje szansa na wyzwolenie czaru Lanca zmącenia (jeśli jakakolwiek istota znajdzie się na drodze lancy, dozna 5K4 +2 pkt. obrażeń obuchowych na poziom czarującego (maksymalnie +30); ofiara może wykonać rzut obronny przeciw czarom i jeśli będzie on udany, otrzyma tylko połowę obrażeń). Można rozważyć zakup tej broni, ale jedynie w sytuacji, gdy więcej niż jeden z członków naszej drużyny szkoli się w walce włóczniami.

    Włócznia z Białego Jesionu

    Ta włócznia, poświęcona przez malaryckich kapłanów setki lat temu, była używana w czasie Wielkich Łowów, kiedy przygotowywali oni swoje krwawe uczty. Ostatnio znajdowała się ona w rękach Starego Łowcy Wellina, który podobno zginął w czasie polowania na driady w pobliżu Kniei Otulisko. Broń tę wykonano z jednego kawałka jesionu zakończonego potężnym grotem.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      5% szansa na dodatkowe 1K6 obrażeń od kolców na grocie
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Bardzo dobra włócznia. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyleż zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na zadanie dodatkowych 1K6 punktów obrażeń kłutych (całkiem przydatny efekt, choć występujący niezwykle rzadko). Kolejnym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Zdecydowanie polecam.

    Zabójca

    Upadły paladyn imieniem Matthain użył tej broni do zabicia stu jeden rycerzy swego byłego króla. W rodzinie Chamberlainów, z której pochodził Matthain, było wielu paladynów Tyra. Jego ojciec, Garlan, zabił potężnego kapłana Bane'a, który zagrażał królestwu. Zła magia kapłana przywróciła go do życia. Nazwano go "Prześladowca Chamberlainów", gdyż przeklął on rodzinę Garlana - tak długo, jak żądza zemsty potwora nie zostanie zaspokojona, miały się w niej rodzić tylko martwe dzieci. Matthain, jako dziedzic rodziny, wziął na siebie zadanie zdjęcia klątwy. Prześladowca Chamberlainów powiedział Matthainowi, że musi on zabić stu jeden królewskich rycerzy.Matthain rozpoczął swe ponure dzieło, mordując każdego rycerza, na jakiego się natknął. Prześladowcy Chamberlainów przynosił czaszkę i tarczę każdego wojownika, którego zabił. Król wysłał oddziały rycerzy i bohaterów by zabili Matthaina, ale okazał się on zbyt trudnym celem. W końcu, po trzech latach, Matthain zabił stu rycerzy. Powiedział kapłanowi, że nadszedł czas zdjęcia klątwy. Ten przypomniał mu jednak, że zabitych rycerzy ma być stu jeden.Przepełniony smutkiem i żalem, Matthain przytaknął i rzucił się na swą własną włócznię. Teraz, kiedy klątwa została zdjęta - nie żyli już ani Garlan ani Matthain, a żądanie kapłana zostało wypełnione, Bane wezwał Prześladowcę Chamberlainów do Acheronu.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K8 +5
    • TraK0: +5
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 2
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: włócznie
    • Typ broni: 2-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
      Mag
      Złodziej
    • Miejsce: Niższa Głębia Dorna, kopalnia ognistych salamander; włócznię tę dzierży ich przywódca, Shikata.
    • Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie najlepsza z włóczni w całej grze. Jako jedyna zapewnia premię do trafienia i obrażeń w wysokości pięciu punktów i tylko nią można atakować z taką szybkością, jakbyśmy walczyli krótkim mieczem. Obowiązkowy przedmiot dla każdego włócznika. Jedynym minusem tej broni jest to, że zdobywamy ją bardzo późno (rozdział VI). Mimo to, na pewno jeszcze niejednokrotnie będzie miała okazję, by okazać całą swą potęgę. Zdecydowanie polecam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw