Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Siege of Avalon • Rozdział I • INSIMILION

    Inne gry » Solucja


    Rozdział I

    Działy gier » Inne gry » Siege of Avalon » Solucja
    Autor: Tae
    Utworzono: 14.02.2009
    Aktualizacja: 14.02.2009

    Grę rozpoczynasz w pokoju swojego brata, oficera Corvusa. Odbywasz z nim krótką rozmowę, w której informujesz go o śmierci ojca. Niestety, chwilę później musi cię on opuścić i wyruszyć ze swoimi oddziałami - Avalon jest przecież oblężony przez Ahoulów. Zdąży tylko dać ci list uprawniający dla kwatermistrza. Gdy wyjdziesz z pomieszczenia, zostaniesz zaczepiony przez pewnego jegomościa. Poprosi cię o zjawienie się na Dziedzińcu Zewnętrznym i zameldowanie się u mężczyzny kierującego odbywającymi się tam sparingami. Po zakończonej konwersacji rozejrzyj się po okolicznych pokojach - znajdziesz tam m. in. tuniki, spodnie i broń. W jednej ze skrzynek schowane są prywatny list miłosny oraz zasuszona róża - weź je i pójdź do środkowej części tego poziomu. Znajdziesz tam kilku żołnierzy, między innymi Kenta i Maddena. Ten pierwszy zdradzi ci, że zabrał korespondencję drugiego, by nie wzdychał on do ukochanej, a myślał o trwającej wojnie. Nie słuchaj go i oddaj list zakochanemu. W nagrodę będziesz mógł zatrzymać różę. Ma ona magiczne właściwości. Teraz idź z otrzymanym od brata listem uprawniającym do kwatermistrza; jego siedziba mieści się tuż obok wspomnianej grupy najemników. W zamian za okazanie dokumentu otrzymasz rynsztunek. Będzie on jednak słabej jakości, po lepszy zostaniesz odesłany do Lucana, rezydującego w Południowej Bramie (tuż za Dziedzińcem Zewnętrznym). Następnie porozmawiaj ze wszystkimi osobami na piętrze. Poznasz paru ludzi, w tym dwóch nauczycieli - mag Elarath pomoże ci zagłębić tajniki magii, a Mudam, przywódca zwiadowców - podzieli się z tobą wiedzą o swoim fachu. Póki co, to wszystko, co masz do roboty w tym poziomie zamku. Zejdź więc schodami - na górze do końca rozdziału nie będziesz miał czego szukać.

    Znajdziesz się w korytarzu, prowadzącym do kuchni i do sali jadalnianej. W tym drugim pomieszczeniu znajdziesz Bonnie, która opowie ci o rzekomych straszydłach grasujących w piwnicy. Zaoferuj, że zajmiesz się tą sprawą i zejdź schodami. Przyjdzie ci się zmierzyć z paroma żukami - nie są one groźnymi przeciwnikami, więc ich pokonanie nie powinno sprawić problemu. Zamelduj o wykonaniu zadania Bonnie oraz Anorze, kierowniczce kuchni; znajdziesz ją naprzeciwko jadalni. Powie ci ona, żebyś kazał najemnikowi Davetowi zająć się dziurą w ścianie piwnicy, przez którą dostawały się żuki. Stoi on w tym samym miejscu, co Bonnie, kawałek drogi na prawo. Teraz zwiedź resztę poziomu, zabierając po drodze przydatne rzeczy ze skrzyń. Po przejściu przez duży korytarz trafisz do siedziby mnichów w północno-zachodnim krańcu piętra. Spotkasz tam uzdrowiciela, brata Crosby'ego. Może cię uzdrowić, jeśli tego potrzebujesz. Oprócz niego jest tam brat Mo, który w rozmowie poprosi o przyniesienie mu z wioski uzdrawiającego ziela. Tym jednak zajmiesz się w swoim czasie. Teraz wejdź do kaplicy, na północ od pokoju braciszków. Znajdziesz tam ojca Massusa. Opowie ci on o kradzieży świętej relikwii, Kielicha Życia. Będziesz musiał poszukać go w wiosce. Jest to jednak kolejna rzecz, która może poczekać. Idź teraz na Dziedziniec Zewnętrzny - wyjście znajduje się we wschodnim krańcu wyżej wspomnianego korytarza.

    Zgodnie z obietnicą złożoną pierwszej napotkanej w zamku osobie, zamelduj się u kapitana Avarousa i poćwicz walkę z Muldukiem. Potem idź do kowala Freemana w północno-wschodnim krańcu Dziedzińca. Opowie ci on o braku dobrej jakości surowca oraz o zapasach stali ukrytych w wiosce. Jak łatwo się domyślić, to właśnie ty zostaniesz poproszony o ich przyniesienie. W zamian dostaniesz dobrej jakości miecz. Teraz nadchodzi punkt kulminacyjny rozdziału - porozmawiaj z Sir Penrithem, kręcącym się obok domku grabarza na południu lokacji. Dowiesz się, że Corvus, twój brat, zaginął. Twoim głównym celem od teraz będzie odnalezienie go. Penrith odeśle cię do Caluma, swojego przyjaciela. Znajduje się on na drugim piętrze Południowej Bramy, do której wejście mieści się na południu Dziedzińca.

    Aby tam się dostać, trzeba najpierw zagadać do jednego z pilnujących jej strażników. Po rozmowie z owym mężczyzną musisz iść do Sir Rotha - wcześniej zamknięte drzwi do jego komnaty na drugim piętrze zamku teraz będą stały otworem. Skoro jednak już tu jesteś, to zapoznaj się ze wszystkimi. Czarodziej Elazar (do którego zresztą odsyła się Calum) powie Ci, że twój brat wciąż żyje. Od ludzi na pierwszym poziomie dowiesz się, że w piwnicach słychać dziwny chrobot. Możliwe, że to żuki, tak samo jak w zamku, ale na razie nie dasz rady tego sprawdzić - schodów na dół pilnuje dwójka drabów, wysłanych przez generała Ovorona. Skieruj się do południowo-wschodniego krańca lokacji, gdzie rezyduje Lucan. Dostaniesz od niego tarczę. Idź teraz do Sir Rotha. Uprzednio zamknięte drzwi do jego komnaty na drugim piętrze zamku teraz będą stały otworem.

    Po rozmowie z nim przyjdzie czas na pogawędkę ze zwierzchnikiem zwiadowców, Mudamem. Jego pokój znajduje się w południowo-wschodnim rogu tego piętra. Zgodzi się on, byś został jednym z jego poddanych i mógł poszukać brata. Teraz będziesz miał pozwolenie na wyjście do wioski. Uprzednio jednak porozmawiaj z Olumem. Obok niego kręci się jego przyjaciel, Lahren. Do tej pory nie chciał z tobą rozmawiać. Olum opowie ci jednak o jego miłości do Pellandrian, dziewczyny przechadzającej się obok stajni (tuż obok wejścia do zamku). Uprzednio kobieta nie miała ochoty na gadki, teraz wyzna całą prawdę o znajomości z lingwistą Lahrenem. Jakiś czas będzie trzeba tak latać między tą dwójką i pełnić rolę posłańca, przekazując jednemu, co powiedziało drugie. Na koniec otrzymasz zadanie znalezienia w wiosce prezentu dla Pell, koniecznie w kolorze niebieskim, mającym ją udobruchać. Olum poprosi cię także o odnalezienie w wiosce magicznie zamkniętej skrzyni. Idź teraz do Bramy Południowej. Czas wyjść poza mury.

    Mimo że jesteś pod osłoną nocy, zewsząd atakują cię Ahoulowie. Nie są zbytnio wymagającymi przeciwnikami. Pierwszym pokonanym zabieraj uzbrojenie, gdyż ma lepszą jakość od tego, które dostałeś w zamku - mowa tu o butach, rękawicach, spodniach czy hełmach. Dokładnie przeszukuj wszystkie zwłoki. Przy jednych z nich znajdziesz ozdobny pierścień z szafirowym oczkiem - doskonały dar dla Pell. Inny z kolei Ahoul będzie miał zwój zapisany nieznanym ci pismem. W ogrodzie na zachodzie lokacji znajdziesz krzew; na nim rosną poszukiwane przez brata Mo rośliny uzdrawiające. Idź jednak dalej; w lokacji na południe od tej, w której znajdujesz się po wyjściu z Południowej Bramy, jest dom ze schodami na dół. W piwnicy będzie trzeba zmierzyć się z robalem, co nie stanowi problemu. Mieści się też tam skrzynia, a w niej sztabka dobrej jakości stali. W tej samej lokacji znajdziesz magicznie zamkniętą skrzynię. Będzie jej strzegł pojedynczy Ahoul. Przy jego zwłokach znajdziesz pierścień-klucz, który otworzy skrzynkę. W niej są schowane Czarne Buty Cienia. Teraz wracaj na dziedziniec. Oluma powiadom o znalezieniu skrzyni. Weźmie od ciebie tylko pierścień, o butach powie, że są przeklęte. Nie ma się jednak czego bać - nie wiadomo, co nim kierowało, ale jego słowa się nie sprawdziły i z butami nie ma żadnych problemów. Następnie pokaż Lahrenowi szmaragdowy pierścień - znów czeka cię przechadzka do Pell i rola posłańca. Zakochani się pogodzą, a lingwista przetłumaczy znaleziony przez ciebie zwój. Idź do brata Mo i oddaj mu jedno ze znalezionych ziół. Drugie mnich każe ci zatrzymać z myślą o Corvusie, który na pewno jest ranny. Sztabkę stali oddaj Freemanowi. Ten powie, że da ci dobry miecz, jeśli namówisz Penritha do wysłania oddziałów do wioski celem znalezienia większych ilości surowca. Ten zgodzi się pod warunkiem, że oczyścisz ową lokację ze wszystkich wrogów. Zrób to - po śmierci ostatniego z nich pokaże się informacja, że obszar jest już bezpieczny. Wówczas poinformuj o tym Penritha i idź do kowala po Miecz Oficerski.

    Teraz powędruj na drugie piętro zamku i porozmawiaj z nauczycielem magii. Poszukuje on amuletu do budowy portalu, który to rzekomo zaginął w wiosce. Można tam znaleźć pewien talizman, okazuje się jednak, że nie o ten chodzi. Po informacje na temat wyglądu artefaktu zostaniesz odesłany do Elazara. Mag powie ci, że bzdurą jest, jakoby amulet miał zaginąć. Ma go przy sobie i ci go odda. Odnieś "znalezisko" do Elaratha.

    Nie zapominaj o Kielichu Życia - jego odnalezienie stanowi najważniejszy quest pierwszego rozdziału. W lokacji na wschód od pierwszej z zewnętrznych jest kościół, a w nim kilku Ahoulów. Wybij ich i kliknij na świecznik tuż przy ołtarzu. Wówczas otworzy się tajne przejście. Wejdź do ukrytej komnaty. Kręci się tam kilku przeciwników, a na końcu Ahoul-mag. Może stanowić małe wyzwanie, acz powinieneś sobie z nim poradzić. Ma przy sobie dwa zwoje z nieznanym pismem. Dalej znajduje się tunel, wykopany przez wrogów. Wybij znajdujących się tam kopaczy i zamelduj Mudamowi o odkryciu. Kielich oddaj braciszkowi. Następnie idź do lingwisty z prośbą o przetłumaczenie zwojów. Z jednego wynika, że w zamku grasuje zdrajca, z drugiego - że twój brat jest ukryty w bibliotece razem z jakimś "olbrzymim stworem". Idź do Bramy Południowej. Od tej pory będziesz mógł handlować z prowadzącym ciemne interesy kupcem w południowo-zachodniej komnacie; nie to jest jednak najważniejsze. Teraz pary drabów nie ma przy zejściu do piwnicy. Wejdź tam; będziesz zmuszony do zabicia dwójki zdrajców i kilku Ahoulów. Okazuje się, że pozorni sprzymierzeńcy zmówili się z wrogami i w piwnicach także kopano tunel, który miał się połączyć z tym pod kościołem i umożliwić wpuszczenie Ahoulów do zamku. Zamelduj Mudamowi o zdradzie i idź do biblioteki, by odnaleźć brata.

    Znajduje się ona w tej samej lokacji, co skrzynia Oluma i sztabka stali. Obecnie są to tylko zgliszcza; budynek rozpoznasz jednak po porozwalanych na podłodze książkach. Zaraz obok, na prawo, mieści się ruina niegdysiejszego mieszkania, a nich - schody do piwnicy. Uprzednio wejście było zawalone głazami, dopiero teraz, po meldunku o zdradzie, jest wolne. Wejdź do środka. Wewnątrz będziesz musiał walczyć z ogrem. Jest straszny tylko z pozoru, w rzeczywistości można go powalić dwoma ciosami. W tej samej piwnicy znajdziesz Corvusa. Porozmawiaj z nim, daj mu uzdrawiającą roślinę i wróćcie razem do zamku. Po paru rozmowach nastąpi koniec rozdziału pierwszego.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Norfarell
     

    Wędrowiec
    Temat: Bardzo pomocne. Nie miałem ...
    Dodany: 03.10.2011 o 21:16  

    Bardzo pomocne. Nie miałem pojęcia co zrobić w kościele. Można by dopisać, żeby nie kupować nic u tego żołnierza przy Południowej Bramie. Sprzedaje strasznie drogo.



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw