Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Lionheart • Magia • INSIMILION

    Lionheart


    Magia

    Działy gier » Lionheart » Opisy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 17.04.2004
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Zakazana Sztuka

    Istnieją miejsca w Europie, gdzie obecność magii jest tolerowana, jednak niewielu ludzi o zdrowych zmysłach użyłoby otwarcie magii w kraju pod wpływami Inkwizycji. Nawet posiadanie przedmiotu zkletego nawet najdrobniejszym zaklęciem może skończyć się długim i nieprzyjemnym przesłuchaniem. Kraje takie jak Hiszpanie, Włochy czy Francja mają ściłe prawa zakazujące użycia magii.Inaczej sprawy się mają w Anglii, gdzie użycie magii nie jest ograniczane a czasem nawet mile widziane. Przez długie lata Anglia ukrywała swoja studia nad magią bojąc się reakcji Inkwizycji. W ostatnich latach nastąpił zwrot w polityce i Królowa Anglii przyznała, iż jej wojska używają magii w obronie kraju. Anglicy utrzymują, że magia jest ich podstawową i najskuteczniejszą bronią przeciwko morskim potworom nękających wyspy. Taki bieg rzeczy spowodował zaostrzenie się stosunków Angielsko-Hiszpańskich oraz rozbudową Hiszpańskiej Armady i możliwość konfliktu zbrojnego na dużą skalę.

    Natura Magii

    Działanie Inkwizycji, mające na celu niszczenie wszelkiej wiedzy o magii spowodowały, iż niewielu ludzi dysponuje jakąkolwiek wiedzą nawet o najbardziej podstawowych mechanizmach jej działania. Ci, którzy rozumieją ten fenomen wiedzą, iż ludzie nie mają żadnych wrodzonych zdolności do posługiwania się nią. Ludzie aby być w stanie rzucac czary muszą skontaktować sie z jakimś duchem i pozwolić na połączenie. Ponieważ duchy nie posiadają formy cielesnej są zupełnie bezsilne na Ziemii i wymagają nosiciela (ochotnika lub nie) aby ich moce mogły być uwolnione. Zazwyczaj duchy wybierają oświeconych, inteligentnych ludzi na nosicieli.

    Istnieje wiele rodzajów duchów więc efekty połączenia sa w najlepszym przypadku nieprzewidywalne. Połączenie człowieka inteligentnego z duchem o dobrej naturze może zakończyć sie symbiozą oby umysłów, w której obie istoty mogą żyć w harmonii i kożystać z noszonej w sobie magii. Nawet ludzie o silnej woli łączący się ze złymi duchami zmienią się z czasem, ich osobowość staje się słabsza. Ludzie o słabej woli łączący się z potężnymi złymi duchami przechodzą transformacje stając się potworami.

    Ludzie podejżewani przez Inkwizycje o praktyki magiczne będą poddani serii przesłuchań oraz rytułałów i egzorcyzmów mających na celu rozdzielenie ducha i nosiciela. W przypadku niepowodzenia człowiekowi grozi areszt lub śmierć. Z takich związków duchów i ludzi wyodrąbniły się trzy kręgi magii. Boski użytkownik magii, kożystający z mocy duchów o dobrym charakterze pożytkuje swe moce aby leczyć i chronić, Plemienny szaman czerpie inspiracje w swej Sztuce od Matki Ziemii używając swych mocy na rózne spoby natomiast magowie Umysłów uwalniają swój potencjał aby naginać rzeczywistość.

    Mana

    Plany systemu magii nie zakładają uczenia sie zakląć, plan pierwszy polegałby zupełnie na czasie jednak nie działanie tego nie bylo zadawalające. Niezbędny okazał się system ograniczający rzucania zbyt dużej ilości potęznych zaklęć. Wprowadzono więc manę w roli tego własnie ograniczenia.
    Mana jest zależna od Charyzmy i Percepcji postaci. Dziwne? Są dwa powody aby uzasadnić taki stan rzeczy. Po pierwsze inteligencja jest wykorzystywana przy przyznawaniu punktów umiejętności podczas awansów. Drugi powód jest natomiast nieco ważniejszy. Skoro magia jest darem od duchów, to nie jest zależna od tego jak inteligentna jest postać tylko od faktu jak dobrze postać może porozumiewać się i rozumieć ducha. Tak więc potrzebne sa dość wyostrzone zmysły aby posługiwac się magią.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 6 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Colapsor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.08.2006 o 12:59  

    Czy ktos napisze o rodzajch potworkow i ich odpornosciach bo to moze sie komus przydac jesli szkoli sie w magii umyslu i atakuje zimnem sukuba

    Cannabis
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.08.2006 o 17:05  

    Tak będzie napisane w Bestiariuszu w bliskiej przyszłości, bo już się o to staram ;)

    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.10.2006 o 9:48  

    Artykuł z pewnością ciekawy i wciągający, ale jakby urwany w połowie. Szkoda. Dosyć męcżące są literówki i błędy ortograficzne i jedno zdanie jest nielogiczne:
    Ludzie aby być w stanie rzucac czary muszą skontaktować sie z jakimś duchem i pozwolić na połączenie.
    Nieprawda, duchy wchodza w kontakt z ludźmi bez ich pozwolenia, o czym może świadczyć choćby początek gry.
    Później już piszesz dobrze.
    Przy magii plemiennej powinieneś napisac kilka zdań o geomancji, to brzmi bardziej fachowo niż "Matka Ziemia".
    Przy fragmencie o tępieniu magii przez Inkwizycję brakuje mi zdania o krzyżach niwelujących zasób many.
    Wbrew tym moim zastrzeżeniom, tekst się czyta bardzo przyjemnie, można w nim wyczuć klimat Lionheart'a. Podoba mi się pomysł zamiany ludzi w potwory w duchy (nie jestem pewien, czy taka jest koncepcja gry czy twoja własna, ale jest niezła).
    Gdyby artykuł był nieco bardziej rozbudowany i stylistyka nie siadała, dałbym naprawdę wysoką notę.
    4.

    Sir Robin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.08.2007 o 10:13  

    czy ktoś wie jak dojść do anglii??

    marus
     

    Wędrowiec
    Temat: zdobądzi krwawiącą włucnie ...
    Dodany: 01.06.2011 o 21:07  

    zdobądzi krwawiącą włucnie a anglicy zatakują

    haha
     

    Wędrowiec
    Temat: Włucnie. co za debil
    Dodany: 13.04.2012 o 22:32  

    Włucnie. co za debil



    Ten artykuł skomentowano 6 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw