TES III: Morrowind » Bestiariusz
Daedry
Młokos
- Poziom: 5
- Punkty Zdrowia: 45
- Punkty Many: 100
- Punkty Kondycji: 400
- Obrażenia: 5-15 wręcz
- Specjalne:
Odporność na Ogień - Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz - Odporność na Zimno 50%.
Odporność na Truciznę - Odporność na Trucizny 75%.
Odporność na Porażenia - Odporność na Porażenia 50%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%. - Pozostawia: skórę młokosa
- Dusza: 100
- Komentarz: Najsłabsze i najpospolitsze z Daedr. Młokosy to słudzy Mehrunesa Dagona, często można je spotkać w wieżach magów. W walce nie powinny sprawiać problemów - mają mało Punktów Zdrowia i zadają niewielkie obrażenia - ale trzeba pamiętać, aby nosić przy sobie zaklętą broń.
Postrach klanów
- Poziom: 7
- Punkty Zdrowia: 113
- Punkty Many: 100
- Punkty Kondycji: 500
- Obrażenia: 6-18 wręcz
- Specjalne: brak
- Pozostawia: serce Daedry
- Dusza: 100
- Komentarz: Postrachy klanów są, po młokosach, najczęściej spotykanymi Daedrami. Z wyglądu przypominają połączenie humanoida z dinozaurem. Mają sporo Punktów Życia i Many, lecz zadają niewielkie obrażenia. Z racji braku odporności na żywioły/bronie, powinny ginąć dość szybko.
Daedroth
- Poziom: 12
- Punkty Zdrowia: 180
- Punkty Many: 195
- Punkty Kondycji: 600
- Obrażenia: 12-36 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Kwiecie Błyskawic - Obrażenia od Porażeń 1-25 pkt. na 10 stóp przez 5s. na cel.
Trujące Kwiecie - Obrażenia od Trucizny 1-20 pkt. na 10 stóp przez 5 s. na cel.
Trzecia Bariera - Tarcza 30 pkt. przez 30 s. na siebie.
Regeneracja - Przywrócenie Zdrowia 1-5 pkt. przez 20 s. na siebie. - Pozostawia: serce Daedry
- Dusza: 195
- Komentarz: Daedroth wygląda jak skrzyżowanie humanoida z krokodylem. Ma dużo Punktów Zdrowia i Kondycji, zadaje dość wysokie obrażenia. Jest niewrażliwy na niemagiczne bronie. Zwykle przed walką atakuje czarami na odległość. Najczęściej można go spotkać w okolicach daedrycznych ruin.
Atronach ognia
- Poziom: 7
- Punkty Zdrowia: 75
- Punkty Many: 105
- Punkty Kondycji: 600
- Obrażenia: 7-21 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Ogień - Odporność na Ogień 100%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Podatność na Mróz - Podatność na Mróz 60%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Ogniste Kwiecie - obrażenia od Ognia 1-25 pkt. na 10 stóp przez 5 s. - Pozostawia: sole ogniste
- Dusza: 105
- Komentarz: Najsłabszy z atronachów. Jest niewrażliwy na zwykłe bronie oraz Ogień, lecz podatny na Mróz. Jak na Daedrę, ma marną ilość Punktów Życia i zadaje niskie obrażenia. Często spotykany w okolicach daedrycznych ruin i w wieżach czarodziei.
Atronach mrozu
- Poziom: 9
- Punkty Zdrowia: 105
- Punkty Many: 135
- Punkty Kondycji: 600
- Obrażenia: 9-27 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Mróz - Odporność na Mróz 100%.
Podatność na Ogień - Podatność na Ogień 50%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Mroźne Kwiecie - obrażenia od Mrozu 1-25 pkt. na 10 stóp przez 5 s. - Pozostawia: sole mrozu
- Dusza: 138
- Komentarz: Dość silna Daedra. Ma całkiem sporo Punktów Zdrowia i zadaje średnie obrażenia, do tego jest niewrażliwa na Mróz i niemagiczne bronie. Na początku walki atakuje czarem Mroźne Kwiecie.
Atronach burz
- Poziom: 15
- Punkty Zdrowia: 200
- Punkty Many: 195
- Punkty Kondycji: 600
- Obrażenia: 15-45 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Porażenia - Odporność na Porażenia 100%.
Odporność na Truciznę - Odporność na Truciznę 75%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Kwiecie Błyskawic - obrażenia od Porażeń 1-25 pkt. na 10 stóp przez 5 s. na cel.
Tarcza Porażania - Tarcza Błyskawic 3 pkt. przez 20 s. na siebie. - Pozostawia: sole pustki
- Dusza: 150
- Komentarz: Najsilniejszy z atronachów. Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia i zadaje wysokie obrażenia - nie radzę walczyć z nim na niskich poziomach. Podobnie do większość Daedr, jest odporny na bronie niemagiczne, a także na Trucizny i Porażenia. W czasie walki, oprócz stosowania ataków wręcz, rzuca Kwiecie Błyskawic. Spotykany w daedrycznych ruinach i wieżach potężnych czarnoksiężników.
Dremora
- Poziom: 9
- Punkty Zdrowia: 160
- Punkty Many: 100
- Punkty Kondycji: 400
- Obrażenia: 9-27 wręcz plus broń
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Druga Bariera - Tarcza 20 pkt. przez 30 s. na siebie. - Pozostawia: broń typu dreughowego, dwemerowego, ebonowego lub daedrycznego; serce Daedry
- Dusza: 100
- Komentarz: Dremory to słudzy Mehrunesa Dagona. Wyglądają jak humanoidalne stworzenia w daedrycznej zbroi. Mają dużo Punktów Zdrowia i zadają nieprzeciętne obrażenia. Bardzo często można je spotkać w ruinach, są także jednymi z ulubionych przywołańców magów.
Książe dremor
- Poziom: 12
- Punkty Zdrowia: 280
- Punkty Many: 200
- Punkty Kondycji: 500
- Obrażenia: 12-36 wręcz plus broń
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Burza Płomieni - obrażenia od Ognia 1-10 pkt. na 10 stóp przez 10 s. na cel.
Czwarta Bariera - Tarcza 40 pkt. przez 30 s. na siebie. - Pozostawia: broń typu dreughowego, dwemerowego, ebonowego lub daedrycznego; serce Daedry
- Dusza: 200
- Komentarz: Jeden z najsilniejszych przeciwników w grze. Ma najwięcej Punktów Życia ze wszystkich zwykłych stworzeń (bez własnej, oryginalnej nazwy) i zadaje wysokie obrażenia. Warto na niego zapolować dla serca Daedry, potężnej (i cennej) broni oraz duszy. Najczęściej można go spotkać w daedrycznych ruinach.
Skrzydlaty mrok
- Poziom: 15
- Punkty Zdrowia: 220
- Punkty Many: 210
- Punkty Kondycji: 800
- Obrażenia: 15-45 wręcz
- Specjalne:
Odporność na Ogień - Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz - Odporność na Mróz 50%.
Odporność na Porażenia - Odporność na Porażenia 50%.
Odporność na Truciznę - Odporność na Truciznę 75%.
Odbicie - Odbicie 20%. - Pozostawia: od zera do trzech soli pustki
- Dusza: 300
- Komentarz: Bardzo silna przeciwniczka, posłanka Azury. Ma wiele odporności, bardzo dużo Punktów Życia i Kondycji, zadaje wysokie obrażenia. Co dziwne, nie posiada niewrażliwość na niemagiczny oręż. Warto ją zabić choćby dla jej potężnej duszy.
Złote bóstwo
- Poziom: 20
- Punkty Zdrowia: 250
- Punkty Many: 755
- Punkty Kondycji: 700
- Obrażenia: 20-60 wręcz plus broń
- Specjalne:
Odporność na Ogień - Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz - Odporność na Mróz 50%.
Odporność na Porażenia - Odporność na Porażenia 50%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Rozproszenie - Rozproszenie 100 pkt. na siebie.
Tarcza Porażania - Tarcza Błyskawic 3 pkt. na 20 s. na siebie. - Pozostawia: broń typu szklanego, ebonowego lub daedrycznego (tylko sztylety i katany); tarczę szklaną, dwemerową, ebonową, dreughową, orkową, daedryczną lub ze smoczych łusek; serce Daedry
- Dusza: 400
- Komentarz: Jedna z najgroźniejszych przeciwniczek w Morrowind, służka Sheogoratha. Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia, Many oraz Kondycji i zadaje nieprawdopodobnie wysokie obrażenia. Jako jedyny stwór używa tarczy (i to skutecznie). Stanowi wyzwanie nawet dla wysokopoziomowych postaci. Złote bóstwo posiada jedną z najpotężniejszych dusz, dlatego opłaca się nosić przy sobie kamienie przetrzymywania. Trzeba jednak uważać, gdyż może ona użyć Rozproszenia, przez co konieczne staje się ponowne rzucenie czaru łapania.
Ogrim
- Poziom: 11
- Punkty Zdrowia: 170
- Punkty Many: 165
- Punkty Kondycji: 1000
- Obrażenia: 11-33 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Regeneracja - Regeneracja 1-5 pkt. - Pozostawia: serce Daedry
- Dusza: 165
- Komentarz: Ogrimy to wielkie, otyłe, zielone stwory służące Malacathowi. Mają dużo Punktów Zdrowia oraz Kondycji - nie warto walczyć z nimi na pięści - i zadają całkiem wysokie obrażenia. Spotkać je można w okolicach daedrycznych ruin.
Olbrzymi ogrim
- Poziom: 15
- Punkty Zdrowia: 220
- Punkty Many: 180
- Punkty Kondycji: 1000
- Obrażenia: 12-40 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Regeneracja - Regeneracja 1-5 pkt. - Pozostawia: serce Daedry
- Dusza: 70
- Komentarz: Silniejsza wersja ogrima. Ma więcej Punktów Zdrowia oraz Many i zadaje groźniejsze rany, posiada jednak słabszą duszę.
Żarłacz
- Poziom: 11
- Punkty Zdrowia: 170
- Punkty Many: 250
- Punkty Kondycji: 400
- Obrażenia: 11-33 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Ogień - Odporność na Ogień 100%.
Niewrażliwość na Mróz - Odporność na Mróz 100%.
Niewrażliwość na Truciznę - Odporność na truciznę 100%.
Niewrażliwość na Porażenia - Odporność na Porażenia 100%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Dezintegracja Pancerza - Dezintegracja Pancerza 6-25 pkt. na cel.
Dezintegracja Broni - Dezintegracja Broni 6-25 pkt. na cel.
Paraliż - Paraliż na 5 s. na cel. - Pozostawia: serce Daedry
- Dusza: 250
- Komentarz: Trudny przeciwnik, sługa Boethiaha. Ma dużo Punktów Zdrowia i zadaje niemałe obrażenia. Jest niewrażliwy niemal na wszystko, ponadto może zniszczyć zbroję lub broń, więc trzeba go szybko zabić. Szczególnie groźny robi się, gdy sparaliżuje postać - przez 5 sekund może ją nieźle obić. Pewien żarłacz, znajdujący się w grobowcu rodziny Sarano, trzyma przy sobie ebonowy hełm. Jest to dość łatwa zdobycz, gdyż ten konkretny stwór nie posiada odporności na żywioły i nie potrafi dezintegrować/paraliżować.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 1 raz.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Bardzo dobry poradnik ;)
Bardzo dobry poradnik ;)
Ten artykuł skomentowano 1 raz.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.