Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 TES III: Morrowind • Pierwsze kroki • INSIMILION

    TES III: Morrowind


    Pierwsze kroki

    Działy gier » TES III: Morrowind » Poradniki
    Autor: Arezius
    Utworzono: 17.01.2006
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Pierwszy krok jest zawsze najtrudniejszy. Tutaj dowiesz się o czym należy nie zapomnieć podczas jego stawiania.

    • Po zainstalowaniu gry pamiętaj aby zapoznać się z ustawieniami sterowania. Zmień to, co ci się nie podoba.
    • Kiedy wyjdziesz ze statku w Seyda Neen, na pomoście wybierzesz sobie rasę postaci. Zastanów się dobrze, ponieważ później nie możesz już jej zmienić.
    • Po dotarciu do budynku wybierzesz sobie klasę i znak zodiaku. Dają one specjalne umiejętności i bonusy (dla każdej klasy inne).
    • W Morrowind nie ma punktów doświadczenia, nowy poziom zdobywasz poprzez szkolenie się w wybranych umiejętnościach. Aby zacząć naukę powinieneś znaleźć postać posiadającą menu "Szkolenie". Wszystkie umiejętności można również ćwiczyć - np. chcąc podnieść "Akrobatykę" dużo skaczemy, a "Długie ostrze" dużo walczymy tym orężem.
    • Kiedy po zdobyciu nowego punktu danej umiejętności na dole ekranu pojawi się napis "Odpocznij i przemyśl swoje osiągnięcia", będziesz już gotowy do zdobycia nowego poziomu - w tym celu idź do swojego łóżka i odpocznij 24 godziny. Po obudzeniu się zobaczysz ekran z umiejętnościami, kliknij na jedną z nich, a obok niego pojawi się kulka (nie możesz wybrać więcej niż jednej kulki na jedną umiejętność).
    • Szukaj przedmiotów w pustych pniach drzew, np. w pniu w Seyda Neen za latarnią można zdobyć ładny topór magiczny i 25 Septimów (jednostka płatnicza).
    • Przed wejściem do każdego budynku i rozmowy z ważniejszymi postaciami zapisz grę. Kiedy w trakcie rozmowy będziesz musiał wybrać np. pomiędzy oddaniem pierścienia Fargothowi (Seyda Neen) albo zatrzymaniem go, nie możesz zakończyć rozmowy.
    • Jeśli nie będziesz mógł wyjść z jakiegoś miejsca to uzasadnione jest użycie kodu ? fixme (najpierw naciśnij "~" pod Esc).
    • Zachowaj każdy czar lub miksturki wznoszenia i lewitacji - przydadzą się w późniejszym czasie.
    • Pamiętaj o ograniczeniu ilości przedmiotów w ekwipunku, wyrzucaj najsłabszą broń i przedmioty.
    • Nigdy nie kradnij na oczach innych obywateli. Kosze, beczki i skrzynie także do kogoś należą! Jeśli ktoś cię zauważy to będziesz miał poważne problemy. W oknie postaci na samym dole umiejętności jest pokazana twoja reputacja oraz grzywna jaką musisz aktualnie zapłacić. Zaglądaj tam często dla własnego dobra.
    • Zawsze kiedy podchodzisz do jakiegoś kupca, w trakcie rozmowy sprawdź czy nie ma on jakichś zadań dla ciebie. Po wykonaniu takowego dostaniesz zniżki na różne sprzęty.
    • Jeśli chcesz biegać szybko i skakać wysoko to inwestuj w Zwinność i Akrobatykę oraz Szybkość.
    • Jeśli spotkasz kupca, który ma czary: Przeniesienie i Oznaczenie to koniecznie kup je. Działają one na zasadzie teleportacji - jeśli musisz iść gdzieś daleko w ramach zadania (np. na drugi koniec wyspy - nie życzę tego) możesz po prostu rzucić czar oznaczenia na miejsce, w którym stoisz, a po dotarciu do punktu docelowego i wykonaniu zadania rzucić czar przeniesienie. Bez fatygowania się, na nogach czy łazikiem, wrócisz spowrotem.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Kelly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2007 o 14:08  

    Fajny trik: Grasz redgarem wojownikiem, idziesz do Balmory do wieży strażniczej i włączasz adrenaline(zdolność redgara) i ciupasz starżnika(najlepiej jest mieć tu grzywne do zapłacenia i wybrać opcję "staw opur"). po banalnej walce bierzesz jego eq i lecisz do płatnerza je sprzedać, po powrocie strażnik znowu będzie żył więc można powturzyć. dobry sposób na zdobycie kasy na początku gry

    Wrobeleq
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.07.2007 o 13:45  

    Najlatwiej kase jest zdobyc w dodatku : Trinubal poniewaz za kazde zadanie dostaniesz sporo kasy , jest tam wiele cennych przedmiotow (i niestety silnych wrogow), jezeli juz umiemy zabic ,,cos wiecej niz szczura" ze tak to ujme :) mozemy zabic 1 straznika (wyjmujemy wszystkie rzeczy z jego cielska kladziemy je na ziemi idziemy placic grzywne i po kase do sprzedawcy zbroi ktory ma 10 tys. najlepiej zabic go na dziedzincu [niemylic z dziedzincem swiatyni!] )

    Arhanius
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.05.2008 o 0:34  

    A ja mysle że kase szybko zdobywa sie przy robieniu mikstur aktualnie po 40 minutach mam miksturek na ponad 5k septimów,dobra jest jeszcze upiorna brama tam jest dużo wartościowego sprzetu:)

    mnich
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.06.2008 o 11:06  

    Na moja postac zostyal rzucony czar i stracilem przez to 8 punktow sily jak zrobic zeby znowu je odzyskac?

    takijeden
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2008 o 16:23  

    Idź do świątyni i tam pomódl się przy ołtarzu wybierając opcję "przywrócenie współczynników" (jakoś tak). Taka kapliczka jest m.in w Vivek w Dzielnicy Świątynnej

    Radamantys
     

    Wędrowiec
    Temat: Można też kupić miksturę pr...
    Dodany: 14.10.2008 o 16:37  

    Można też kupić miksturę przywrócenia siły i po jej wypiciu ten współczynnik się zregeneruje.

    Colapsor
     

    Wędrowiec
    Temat: Długie chorowanie na spaczenie
    Dodany: 12.11.2008 o 22:29  

    z głównego wątku dopinguje siłę kosztem innych współczynników które można przywrócić. Uwaga zdejmowanie przedmiotów zwiększających statystyki powoduje obniżenie tych statystyk poniżej normalnego poziomu np.alchemia norma 100, przedmiot alchemia 110, statystyki jeśli po paru dniach zdejmiemy przedmiot 90

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: Przywrócenie
    Dodany: 14.05.2009 o 20:27  

    Rzucaj wszystkie czary przywracające statystyki PO ZDJęCIU wszystkich przedmiotów podnoszących owe. Potem zakładasz ten hełm Oreyna Niedźwiedziej Łapy, Upiorne Opoki i jedziesz dalej:)

    On
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie można znaleźć buty pi...
    Dodany: 29.12.2009 o 11:45  

    Gdzie można znaleźć buty pielgrzyma

    ELdax
     

    Wędrowiec
    Temat: Znam znacznie lepszy sposob...
    Dodany: 30.08.2013 o 23:40  

    Znam znacznie lepszy sposob na gromadzenie kasy. Otoz juz na samym poczatku po zabraniu dokumentow ze stolu po lewo od nas stoi tacka za 650 septinow. na pauzie ekwipunku podnosimy ja i upuszczamy(zanim nie wyjdziemy z 2 bydynku nic nam nie zrobia za kradzieze jednak jesli bedziemy miec to przysobie oczywiscie to zabiora) po rozmowie ze straznikiem zabieramy ja i idziemy dalej. Po ograbieniu reszty bydunku zatrzymujemy sie przed cesarskim jeszcze przed oddaniem dokumentow i wyrzucamy wszystkie fanty na ziemie i w ten sam sposob okradamy go z klucza do magazynu ktory jest za nim i kilku srebrnych talerzy tak po oddaniu papierow mamy pelny ekwipunek sprzetu wiec idziemy do miejscowego sklepu robimy szybki zapis za pomoca F5 i probujemy przekupic sklepikarza lapowka za 10 po odanaj lapowce podniesie okolo 10 reacji i zapisujemy a jesli sie nie uda wczytujemy (nie powiino to zajac dlugo nawet z retoryka na poziomie 5 trwa to maksymalnie 2 minuty) i tak majac juz 100 rekcji u niego sprzedajemy wszystko oprocz tacy i klucza. Wracamy do miejsca ktore okradlismy i na przeciwko niego jest magazeyn do ktorego oczywiscie mamy klucz i pladrujemy uwazajac na straznika. przed sklepem wyrzucamy skoome i ksiezycowy cukier sprzedajemy reszte i idziemy zebrac 200 septimow w ciala urzednika ktore jest na godzinie 2 po wyjsciu ze sklepu. na miejscu zbieramy odrazu miejscowe 3 gatunki grzybow do misji w GM czyli bolaczke biedaka porpurowy corpinnus i swietlik russula i idziemy okolo 200m na godzine 5 po miecz zaklety piorunami i kilka zwoi do sprzedania majac juz ten miecz wracamy do miejsca smierci urzednika i kierujemy sie na godzine 3 wzdluz wybrzeza do pobliskiego grobowca w ktorym znajdziemy 4ty grzyb i pierscien warty 8k (jesli nie jestescie magami nawet z magicznym mieczem mozecie nie dac tam rady wiec obnizcie poziom trudnosci albo przyjdzcie pozniej). grzyb (hyppa facia) znajduje sie w 1szej sali . majac jzu wszystko zabieramy skoome i cukier i lecimy do balmory. odrazu sie tego pozbywamy u kupca kota zaraz pzred gildiami oczywiscie zwiekszqajac jego reakcje najpierw do 100, i idziemy do gildii magow (nawet jesli jestescie wojownikami jest warto). Przylaczamy sie oddajemy zabrane grzyba Airze i beirzemy nastepna misje jaka jest podlozenie kamienia do ejj biurka idziemy odrazu na gore i okradamy kamienie dusz i tace po czym umeiszczamy w biurku 1den falszywy (od tego moemntu nie bedziemy mogli zaklinac przedmiotow u Gilberin ale nadal bedziemy mogli handlowac i sie szkolic). Z kamieniami lecimy do teleportera na dole Gildii i teleportujemy sie do caldery po drodze okratamy tamta gildie a aparatury do alchemi i wychodzimy. idac prosto dochodzimy doposiadlosci ghorak gdzie na gorze ejst pelzacz handlarz. skupuje on zawsze przedmioty za ich realna wartosc (jesli chodzi o bronie i zbroje polecam najpierw naprawic by uzyskac rowne sumy) i pozbywamy sie kamieni dusz(oprocz tego za 60k) 2 tacek 2 skoom z magazynui piersciania jesli nam nie potrzebny. najpierw sprzedajemy tanie rzeczy dorownujac do 5k czekamy 24h na meijscu i sprzedajemy drozsza rzecz zabierajac od neigo te 5k i kilka przedmiotow. tak wiec co kazdy handel przybywa nam po 5k i w ten sposob w niespelna godzine od poczatku gry mamy zapewniony pewny start z 20-30k septimow w plecaku (w zaleznosci czy sprzedalismy piercien).W zaleznosci czy gramy na latwym poziomie mozemy robic juz co chcemy jesli na +100% nawet najlepszy ekwipunek dostepny w balmorze nie pomoze nam przetwac bez treningu. Jesli brakuje gotowki zawsze mozna kupic wieksze krysztaly dusz i zwoje do przyzywania dremor/atromachow sa one warte od 6-10k albo okradamy wiezyczke przed domem cossadesa w ebonowego meicza za 17k(jest na szafie za straznikiem) sprzedajemy i wznawiamy trening.

    ELdax
     

    Wędrowiec
    Temat: Troche sie rozpisalem ale w...
    Dodany: 30.08.2013 o 23:46  

    Troche sie rozpisalem ale warto przeczytac. A juz napewno POLECAM tym ktorzy dopiero zaczynaja swoja przygode z tak piekna gra jaka test Morrowind. ps.(mowiac kierunek w godzinach nie odnoscie sie do polnocy tylko do keirunku patrzebia podczas wychodzenia z budynku o ktorym wspominalem; i szybki odczyt to F9)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: A ja mam ważną radę, coś o ...
    Dodany: 20.11.2013 o 15:48  

    A ja mam ważną radę, coś o czym nikt nie wspomina. Jeśli chcesz mieć jakąś broń, albo zbroję na dłuższy czas, lepiej za nią zapłać (nie dotyczy zaklętych, unikatowych przedmiotów), bo jeśli dajmy na to ukradniesz stalowy hełm, a potem go sprzedasz i kupisz sobie stalowy hełm u innego handlarza, to będąc przyłapanym na przestępstwie, hełm zostanie ci odebrany. Jedynym sposobem, by nie tracić tak ekwipunku jest płacenie łapówek u gildii złodziei, albo każdorazowe wyrzucanie przedmiotów które kiedykolwiek ukradliśmy, a ciężko to spamiętać po n-tej godzinie gry.

    Kordax
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam taki problem że nie reg...
    Dodany: 13.03.2014 o 22:59  

    Mam taki problem że nie regeneruje mi się mana ani zdrowie nawet podczas 24h odpoczynku wie ktoś może dlaczego tak jest?
    Mam edycję kolekcjonerską z zainstalowaną trójcą i przepowiednią... i nic doinstalowałem patch 1.6.1820 i nic gram bretonem ze znakiem czeladnika

    Kordax
     

    Wędrowiec
    Temat: już ogarnąłęm dzięki, było ...
    Dodany: 13.03.2014 o 23:28  

    już ogarnąłęm dzięki, było przed nosem



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw