TES III: Morrowind » Bestiariusz
Specjalne
Wódz dreughów
- Poziom: 20
- Punkty Zdrowia: 200
- Punkty Kondycji: 600
- Obrażenia: 1-10 wręcz/1-120 wręcz
- Specjalne: brak
- Pozostawia: dreughowy wosk
- Dusza: 75
- Komentarz: Wodza dreughów można spotkać w Jaskini Koal niedaleko Gnisis. Jest silniejszy od zwykłego przedstawiciela swego gatunku - posiada dużo więcej Punktów Zdrowia i Kondycji. Ma dwa rodzaje ataków: jeden z nich nie powinien być groźny (1-10 obrażeń), ale drugi (1-120!) zadaje bardzo poważne rany.
Stary Niebieska Płetwa
- Poziom: 2
- Punkty Zdrowia: 68
- Punkty Kondycji: 400
- Obrażenia: 1-25 wręcz
- Specjalne: brak
- Pozostawia: łuski
- Dusza: 5
- Komentarz: Stary Niebieska Płetwa to zębacz żyjący w okolicach doków Ald Velothi (wiąże się z nim misja dla Rodu Redoran). Ma więcej Punktów Zdrowia i zadaje wyższe obrażenia od zwykłej ryby, jednak w momencie wykonywania tego zlecenia nie będzie już groźny.
Menta Na
- Poziom: 20
- Punkty Zdrowia: 350
- Punkty Kondycji: 500
- Obrażenia: 20-50 wręcz
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%. - Pozostawia: losową broń daedryczną, magiczny pierścień, skórę Daedry, serce Daedry
- Dusza: 350
- Komentarz: Menta Na to potężny daedroth, leniwy sługa Molag Bala (wiąże się z nim zadanie od tej właśnie Daedry). Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia i zadaje wysokie obrażenia. Posiada niewrażliwość na bronie niemagiczne, lecz w momencie wykonywania misji powinniśmy mieć już zaklęty oręż. Radzę zwrócić uwagę na jego duszę - jest wyjątkowo silna. Szansa, że wypadnie z niego serce lub skóra Daedry wynosi 60%.
Lord Dregas Volar
- Poziom: 18
- Punkty Zdrowia: 300
- Punkty Many: 350
- Punkty Kondycji: 550
- Obrażenia: 12-36 wręcz plus broń
- Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Zaklęty Sztylet - Zaklęty Sztylet przez 60 s. na siebie.
Burza Płomieni - obrażenia od Ognia 1-10 pkt. na 10 stóp przez 10 s. na cel.
Czwarta Bariera - Tarcza 40 pkt. przez 30 s. na siebie. - Pozostawia: Daedryczne Zakrzywione Ostrze, Amulet Tel Fyr, serce Daedry
- Dusza: 200
- Komentarz: Do tej dremory można dostać się używając amuletu, który znajduje się w Tel Fyr. Sam Dregas Volar jest niewątpliwie potężnym przeciwnikiem; jego siła nie leży jednak w Punktach Zdrowia czy czarach, lecz w broni. Daedryczne Zakrzywione Ostrze nie tylko zadaje wysokie obrażenia, ale także każdy cios tym mieczem sprawia, że ofiara ulega efektowi paraliżu na 10 sekund. W tym czasie może się wydarzyć naprawdę dużo. Podsumowując, Lord Dregan Volar to bardzo silny przeciwnik, niemniej jednak warto stoczyć z nim bój.
Staada
- Poziom: 22
- Punkty Zdrowia: 350
- Punkty Many: 755
- Punkty Kondycji: 700
- Obrażenia: 25-65 wręcz plus broń
- Specjalne:
Odporność na Ogień - Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Zimno - Odporność na Zimno 50%.
Odporność na Porażenia - Odporność na Porażenia 50%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie - Odbicie 20%.
Rozproszenie - Rozproszenie 100 pkt. na siebie.
Tarcza Porażania - Tarcza Błyskawic 3 pkt. przez 20 s. na siebie. - Pozostawia: losowa broń typu szklanego, ebonowego lub daedrycznego (w ostatnim przypadku tylko sztylet i katana), tarczę szklaną, dwemerową, ebonową, dreughową, orkową, daedryczną lub ze smoczych łusek, Sygnet Sheogoratha, serce Daedry
- Dusza: 400
- Komentarz: Staada jest potężną służką Sheogoratha (wiąże się z nią zadanie otrzymywane od Azury). Znaleźć ją można na jednej z wysp na północ od Vvardenfell. Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia, Many oraz Kondycji i zadaje ogromne obrażenia. Jest odporna na większość żywiołów i niemagiczne bronie. Warto zainteresować się jej duszą (jedną z najsilniejszych w grze), lecz podczas łapania trzeba uważać - Staada potrafi rzucać rozproszenie.
Vivek
- Poziom: 100
- Punkty Zdrowia: 3000
- Punkty Many: 10000
- Punkty Kondycji: 2000
- Obrażenia: 100-400 wręcz
- Specjalne:
Dłoń Viveka - Obniżenie Zdrowia (0-50 pkt.) oraz Obrażenia od Ognia, Mrozu i Porażeń 50 pkt. (każde) przez 3 s. na dotyk.
Gniew Viveka - Obniżenie Zdrowia (0-50 pkt.) oraz Obrażenia od Ognia, Mrozu i Porażeń 50 pkt. (każde) przez 1 s. na dotyk.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt. - Pozostawia: niezwykły artefakt Dwemerów
- Dusza: 1000
- Komentarz: Vivek jest jednym z trzech dunmerowych bóstw. Jeżeli zabijesz go przed zakończeniem głównego wątku, nie będziesz mógł go kontynuować - to postać bardzo ważna dla fabuły. Jednak gdy już doprowadzisz do końca swe przygody i zapragniesz stoczyć z nim pojedynek, przygotuj się na bardzo trudną walkę - Vivek to najsilniejszy przeciwnik w podstawowej wersji gry. Ma aż 3000 Punktów Zdrowia, 2000 Kondycji (nie ma sensu atakować go pięściami) i 10000 Many! Zadaje przeogromne obrażenia, zdolne do zabicia bohatera jednym tylko uderzeniem. Jakby tego było mało, posiada także potężne zaklęcia ofensywne. Krótko mówiąc, walka z nim jest tym, czego brakuje w Morrowind - prawdziwym wyzwaniem. A co będziemy mieli w zamian za jego zabicie? Oprócz satysfakcji z pokonania boga, zdobędziemy "niezwykły artefakt Dwemerów", który jest niczym innym, jak nieumagicznioną wersją Upiornej Opoki! Aby go zaklnąć należy udać się do Yagruma Bagarna w Tel Fyr i dać mu rękawicę, Dziennik oraz Plany Kagrenaka. Podczas walki z Vivekiem warto rzucić na niego czar łapania dusz - posiada on najpotężniejszą duszę w grze, która mieści się tylko w Gwieździe Azury.
Dagoth Ur (jaskinia użytkowa)
- Poziom: 35
- Punkty Zdrowia: 300
- Punkty Many: 300
- Punkty Kondycji: 500
- Obrażenia:
Atak 1: 50-75 wręcz
Atak 2: 25-100 wręcz
Atak 3: 60-60 wręcz - Specjalne:
Gniew Dagotha - Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt. - Pozostawia: nic
- Dusza: 0
- Komentarz: Dagoth Ur jest rozczarowująco słabym głównym przeciwnikiem. Walkę z nim musimy stoczyć dwa razy - podczas drugiego starcia zwiększają mu się statystyki. Ataki Dagoth Ura zadają różne obrażenia, które zmieniają się nieznacznie po przejściu do komnaty Akula-Chana. W jaskini użytkowej nie posiada żadnych odporności; jego ciosy są bardzo silne, jednak ma mało Punktów Zdrowia - powinien paść dość szybko.
Dagoth Ur (komnata Akula-Chana)
- Poziom: 35
- Punkty Zdrowia: 1000/200 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
- Punkty Many: 1000/0 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
- Punkty Kondycji: 1000
- Obrażenia:
Atak 1: 50-75 wręcz
Atak 2: 25-100 wręcz
Atak 3: 75-75 wręcz - Specjalne:
Odporność na Ogień - Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz - Odporność na Mróz 50% (zastępuje Odporność na Ogień po uderzeniu w Serce Czerpakiem).
Odporność na Porażenia - Odporność na Porażenia 50% (zastępuje Odporność na Mróz po uderzeniu w Serce Brzytwą).
Odporność na Zwykłe Bronie - Odporność na Zwykłe Bronie 50% (zastępuje Odporność na Mróz po drugim uderzenie w Serce Brzytwą).
Gniew Dagotha - Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt. - Pozostawia: nic
- Dusza: 0
- Komentarz: Druga walka z Dagoth Urem jest trochę trudniejsza od poprzedniej. Przed zniszczeniem Serca Lorkhana nie warto go ranić, jego życie się regeneruje. Z początku posiada Odporność na Ogień, po uderzeniu Czerpakiem w organ ją traci, lecz staje się odporny na Mróz. Po kolejnych ciosach jego ochrona zmienia się z elektrycznej w przeciwmagiczną. Gdy zniszczysz artefakt zasilający Akula-Chana, ilość Punktów Zdrowia Dagoth Ura spada do 200 i traci on całą swoją Manę. Jeżeli szybko uporasz się z Sercem, Twój przeciwnik nie zada Ci zbyt wielu ran. Niestety, nie wypada zeń żaden przedmiot, zaś on sam nie posiada duszy. W poszukiwaniu wrażeń pozostaje nam tylko stoczyć pojedynek z Vivekiem…
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 2 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
gdzie dokładnie znajduje się amulet prowadzący do postaci : Lord Dregas Volar ?
gdzie dokładnie znajduje się amulet prowadzący do postaci : Lord Dregas Volar ?
Musisz udać się do Tel Fyr (na południe od Tel Aruhn i południowy zachód od Sadrith Mory). Tam szukasz Divaytha Fyra - jeśli dobrze pamiętam, będziesz musiała użyć lewitacji, by do niego dotrzeć. Łatwo go rozpoznasz, ma na sobie cały zestaw daedrycznego pancerza, oprócz hełmu. Za nim znajduje się skrzynia, a w niej amulet. Zakładasz go i pojawiasz się w daedrycznych ruinach, tam stoi Dregas Volar.
Musisz udać się do Tel Fyr (na południe od Tel Aruhn i południowy zachód od Sadrith Mory). Tam szukasz Divaytha Fyra - jeśli dobrze pamiętam, będziesz musiała użyć lewitacji, by do niego dotrzeć. Łatwo go rozpoznasz, ma na sobie cały zestaw daedrycznego pancerza, oprócz hełmu. Za nim znajduje się skrzynia, a w niej amulet. Zakładasz go i pojawiasz się w daedrycznych ruinach, tam stoi Dregas Volar.
Ten artykuł skomentowano 2 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.