Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Maska Zdrajcy • FAQ • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2


    FAQ

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Maska Zdrajcy
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 10.05.2007
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Poniższe FAQ jest przetłumaczeniem kolejnych Community Update zamieszczanych na oficjalnym forum NWN2 oraz informacji pozyskiwanych z rozmaitych źródeł.




    P:Czym jest Mask of the Betrayer (MotB)?
    O:Mask of the Betrayer (w bezpośrednim tłumaczeniu Maska Zdrajcy) jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do Neverwinter Nights 2 i jedocześnie kontynuacją przygód z podstawki.
    P:Kto "stoi" za MotB?
    O:Studiem tworzącym dodatek jest Obsidian, wydawca Atari, dystrybutorem CD Projekt. Wszystko po staremu.
    P:Jakie wymagania sprzętowe będzie miał dodatek?
    O:Najpewniej dokładnie takie jak wersja podstawowa, tj. procesor 2.4 GHz, 512 mb pamięci RAM, kartę graficzną obsługującą Pixel Shadery w wersji 2.0.
    P:Co zaoferuje dodatek?
    O:To co zwykle oferują add-on'y. Wszystkiego "więcej" i "lepiej". Otrzymamy nowe rasy, klasy prestiżowe, atuty, NPC i kolejny skrawek Faerunu do uratowania.
    P:Do jakiego poziomu będzie można rozwinąć postać?
    O:Najprawdopodobniej do 30, czyli 10 poziomów więcej niż w wersji podstawowej. A to sugeruje obecność dodatku #2.
    P:Jakie konkretnie pojawią się klasy?
    O:Mówi się o nowych podstawowych, jak i prestiżowych. Jak na razie wiemy, że pojawi sie Czerwony Czarodziej z Thay, Zmienny i tzw. Dusk Blade.
    P:Nowe rasy!?
    O:Tak, dodane zostaną genasi, czyli istoty bardzo mocno powiązane z planami żywiołów.
    P:Ile godzin zajmie przejście dodatku?
    O:Jednorazowe przejście powinno zająć około 20 godzin (dla porównania przy NWN2 mówiło się o 50).
    P:Czy gracz będzie mógł ponownie wcielić się w postać z podstawowej kampanii?
    O:Oczywiście, że tak!
    P:Czy będą jakieś korzyści z wyboru jednego z głównych bóstw Rashemenu (tzw. "trójca" - Chauntea, Mielikki i Mystra) jako wierzenia gracza?
    O:Nie. Co prawda zamierzamy skupić się na prowadzeniu postaci z podstawowego Neverwinter Nights 2, jednak żaden ze wcześniejszych wyborów nie powinien mieć wpływu na rozgrywkę.
    P:Czy dla tych z nas, którzy znająD&D jedynie z gier pokroju Neverwinter Nights i Baldur's Gate, istnieje możliwość przybliżenia krainy Rashemenu? Czym się różnią ludzie ją zamieszkujących od tych z Wybrzeża Mieczy, etc.?
    O:Gracze, którzy nie znają Rashemenu mają szansę zakupić jeden z podręczników do settingu Zapomnianych Krain - "Unapproachable East". Podstawowe zagadnienia z tej książki znajdują się także w Wikipedii.
    P:W jakiej części Rashemenu toczyć się będzie rozgrywka?
    O:Spędzicie sporo czasu w okolicach jeziora Mulsantir. Tymczasem głównym ośrodkiem fabuły będzie miasto o tej samej nazwie co wspomniane jezioro - Mulsantir.
    P:Czy Mask of the Betrayer rozgrywać się będzie jedynie na obszarze Rashemenu czy raczej to zaledwie punkt startowy w dalszej podróży?
    O:Zdecydowana większość gry toczyć będzie się właśnie na obszarze Rashemenu, co oczywiście nie znaczy, że gracz nie odwiedzi kilku lokacji położonych poza nim.
    P:Jakiego typu nowości powinniśmy się spodziewać (nowe głosy postaci? nowy system tatuaży? Nowe fryzury albo nowy tworzenia takowych? Tworzenie postaci w Rashemeńskim stylu? A może nowy ekwipunek? Czary? Miniaturowe chomiki? Lodowe łasice?
    O:Dodamy trochę nowych twarzy i fryzur właśnie w stylu Rashemenu, które oczywiście będą dostępne także dla graczy. Zdecydowaliśmy się jednak nie wprowadzać żadnego systemu tatuaży na potrzeby dla Mask of the Betrayer. Z ekwipunku dodane zostaną maski. Co do gryzoni - nie jesteśmy pewni czy aby się pojawią.
    P:Czytałem, że ludzie z Rashemenu raczej ksenofobicznie zachowują się wobec obcokrajowców, zatem czy będziemy walczyć z tubylcami?
    O:W rzeczy samej, spotkasz mieszkańców nastawionych negatywnie do obcych. Jednakże będą oni zachowywali postawę neutralną wobec gracza. Pojawią się i osoby pomocne i takie otwarcie okazujące swoją niechęć.
    P:Co z tymi słynnymi Duchami Rashemenu? Mogę sobie wyobrazić trochę ciekawych pobocznych zadań z udziałem zarówno wrogich jak i przyjaznych duchów. Pamiętam jak podczas spotkania z Driadą pomogłem jej pozbyć się kilku niemilców podkopujących drzewo. Zatem czy łowcy, druidzi i - być może - barbarzyńcy dostaną jakąś specjalną możliwość współpracy z tymi Duchami?
    (A ponieważ nie należą do najsilniejszych klas, byłaby to przyjemna zachęta do gry właśnie np. Łowcą).
    O:Ogólnie to Duchy będą posiadały wiodącą rolę w historii z Mask of the Betrayer. Wprowadzimy wiele różnego rodzaju oddziaływań, ale to będzie zdecydowanie więcej niż wybór, który dokonałeś przy tworzeniu postaci. Jeśli coś takiego wprowadzimy to wiele graczy po prostu tego nie odkryje. Zatem skupimy się na typach oddziaływania, z których skorzysta większa rzesza graczy.
    P:Czy będzie możliwy zbrojny napad ze strony Thay, kiedy będziemy przebywać w Rashemenie? A może szansa na samotny wypad za granicę?
    O:Tak, to możliwe. Jednak nawet epicka postać będzie miała nieciekawie podczas przypuszczalnych ataków.
    P:Czy pojawi się Hornclaw Szary? A jeśli nie to czy Sowoniedźwiedzie (Owlbear) zostaną wprowadzone?
    O:Rozważaliśmy dodanie Sowoniedźwiedzi, ale obecnie według d20 poruszają się one na czterech nogach! Sowoniedźwiedzie z czasów, kiedy byliśmy młodzi były zwierzętami dwunożnymi. A niestety nie potrafimy sobie wyobrazić jak zachowuje się ten stwór jako czteronożny. Stąd zastąpimy je innymi maszkarami.
    P:Czy pojawią się potwory unikalne dla Rashemenu oraz te, które ostatecznie nie trafiły do oficjalnej kampanii?
    O:Dodamy wiele nowych kreatur zarówno dla wzmocnienia społeczności modującej jak i właściwego opisania krainy Rashemenu.
    P:Jak mocny będzie szok kulturowy przy naszych komputerowych doświadczeniach? Różnice będą tak wielkie, że aż oszalejemy? Jak powiedział Dracula "Nasze drogi nie są twoją...". Czy upadniemy w stronę mroku, a królewski paladyn stanie się Czarnym Strażnikiem?
    O:Niestety, odpowiedź byłaby zdradzeniem fabuły przed pojawieniem się gry. Ujawnimy tylko, że gracz stanie przed wieloma unikatowymi wyzwaniami.
    P:Czy pojawi się Liriel Beanre?
    O:Nie, przykro nam.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Przenoszenie postaci
    Dodany: 07.09.2008 o 15:25  

    Jak dla mnie Obsidian zrobil rozboj w bialy dzien nie dajac mozliwosci przeniesienia postaci z Maski Zdrajcy do klasycznej kampani NWN 2. W pierwszej czesci gry moglo sie zrobic wszystko! Zaczac grac epicka postacia od nowa w kazda kampanie. Tutaj tego nie ma. Probowalem to obejsc na wiele sposobow i nie da sie. Jesli ktos potrafi to zrobic to prosze o pomoc. Moje gg to

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: 9608880
    Dodany: 07.09.2008 o 15:25  

    9608880



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw