Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights 2 • FAQ • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2


    FAQ

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Poradniki
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 07.12.2006
    Aktualizacja: 17.07.2015

    Tekst tego FAQ jest tłumaczeniem na język polski oryginalnego artykułu znajdującego się na serwisie NWN2 News.


    P: Czym jest Neverwinter Nights 2 (NwN2)?
    O: NwN2 jest sequelem gry o takiej samej nazwie (tylko bez tej dwójki) oryginalnie stworzonej przez BioWare. Gra podzielona była na konkretne części. Kampania single player, servery / klient Mistrza Podziemi do hostowania twojej własnej gry sieciowej oraz toolseta do tworzenia własnych modułów. Neverwinter Nights 2 będzie również skłądał się z takich elementów. To gra bazująca na 3,5 edycji Dungeons and Dragons, której akcja dzieje się w Zapomnianych Krainach.
     
    P: Kto projektuje NwN2?
    O: Obsidian Entertainment

    Jest w bardzo dobrych rękach, mamy wielu ludzi ze słynnego Black Isle Studio.
     
    P: Kto z Obsidianu pracuje nad NwN2?
    O: W chwili obecnej (Grudzień 2004) mamy 10 osób, włączając w to Darrena Monahana, który był producentem Icewind Dale i Dark Alliance czy Marca Holmesa, dyrektora artystycznego oryginalnego Neverwinter Nights.
     
    P: Czy BioWare ma wpływ na proces twórczy i jeśli tak, to jaki?
    O: BioWare udostępnia nam silnik, jeszcze z poprzedniej części, Aurora Engine, aby pomóc stworzyć grę. Udostępnia także pomoc techniczną we wszelakich sprawach związanych właśnie z tym silnikiem.
     
    P: Kiedy gra pojawi się w sklepach?
    O: Data premiery światowej to 31 październik 2006, a polskiej 8 grudzień 2006.
     
    P: Jak długo powstawała?
    O: Cóż, kiedy rozpoczęliśmy realnie rozmawiać o projekcie i planach stworzenia gry był 1 czerwiec 2004 roku. Wszystko zajęło nam ponad 2 lata, jest to średnio długi czas projektowania.
     
    P: Czy pojawi się limit poziomu / doświadczenia?
    O: Co do limitu doświadczenia to pojawi się jeden specjalnie dla Kampanii single player i wynosi on 20. Wszystko na czym chcemy się skupić to jak najlepszą interpretacja i odwzorowanie czarów, atutów i umiejętności każdej z klas, stąd levele epickie w chwili obecnej odpadają.
     
    P: Czy NwN2 będzie bazowało na 3.0 czy 3.5 edycji zasad D&D?
    O: Tak jako przypadku NwN1 zasady zostaną lekko zmienione na potrzeby gry i walki w czasie rzeczywistym, ogólnie jednak pojawi się wersja 3.5 jako ta nowsza i bardziej dopracowana.
     
    P: Czy pojawią się konie lub jakiekolwiek inne wierzchowce?
    O: Nie będzie ani koni ani tym bardziej innych wierzchowców. Niestety prace nad nimi wymagałby zbyt wiele czasu, a i one same raczej kiepsko wpasowałby się w założenia rozgrywki. Jeśli ktoś jednak bardzo tego pragnie, to tak jak w przypadku NwN1 musi liczyć na środowisko fanów i jakieś mody, ewentualnie oficjalny dodatek, choć pojawienie się koni w tym ostatnim również jest mało prawdopodobne.
     
    P: Czy gra pojawi się na jakiś innych platformach / systemach za wyjątkiem Windowsa?
    O: Ostatecznie gra jest tworzona pod standardy DirectX 9.0c, czyli w chwili obecnej wyklucza to Linuxa. Głównym powodem na zrezygnowanie z Open GL w wersji 2.0, jest to, że nigdy nie był on oficjalnie wprowadzony na rynek, stąd zwyczajnie brakuje odpowiednich sterowników, które moglibyśmy zaimplementować w grze.
     
    P: Na jakie języki zostanie przetłumaczona gra?
    O: Wszystko wskazuje na to, że na francuski, niemiecki, hiszpański i włoski w pierwszej kolejności. Planujemy także wydać grę w takich językach jak polski czy rosyjski.
     
    P: Czy w grze pojawią się inne waluty?
    O: To może zadam pytanie: Jakie profity przyniesie ci korzystanie z różnych środków płatniczych. W D&D miedź czy srebro szybko stały się niemal bezwartościowymi drobniakami. W grach PnP, w które grałem gracze unikali trzymania okrągłych sum w nich. Platyna jest już bardziej sensowna, ponieważ zwyczajnie pojawi się podczas gry.Wszystkie takie pomysły (zróżnicowane waluty włącznie) trafiły do "Big List o' Features™", czyli listy pomysłów, które mogą uprzyjemnić rozgrywkę. Po prostu poczekamy i zobaczymy czy jest na to zapotrzebowanie i ewentualnie dodamy. Jednak nie wiem za bardzo czy jest to potrzebne, w przeciwieństwie do handlu wymiennego, który wydaje mi się całkiem sensownym pomysłem.
     
    P: Jak będą wyglądać różnice w sprawie "przywołańców"?
    O: Planujemy dodanie drobnego Halloweenowego dodatku, ale nie jest to jeszcze pewne. Co do samych przyzywanych istot, to na pewno nie będą one zostawać z magiem przez 24 godziny. Jednak aby magowie nie czuli się tym osłabieni, to w zamian otrzymywać będą punkty doświadczenia zdobyte przez stwora. Czyli twój potworek nie będzie nierozłączny, ale będziesz miał w zamian zdobyte przez niego XP.
     
    P: Co z tymi wszystkimi okienkami jak mini-mapa? Czy będzie je można zamykać?
    O: Interfejs gracza prawdopodobnie będzie stałym menu i nie będzie się go dało wyłączyć tak jak w przypadku NwN1.
     
    P: Jak prezentują się wymagania sprzętowe gry?
    O: Zalecane:

    - 3 GHz Intel Pentium 4
    - 1GB System Ram
    - ATI Radeon X800, NVIDIA GeForce 6800 albo mocniejsze

    Minimalne:

    - Windows XP
    - 512MB RAM
    - 2 GHz Intel Pentium 4
    - 128MB Direct3D kompatybilna zDirectX 9.0c
    - DVD-ROM
    - 4.6GB wolnego miejsca na dysku
    - DirectX 9.0c (załączony wraz z grą)
    - karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 8.1
    - Microsoft .NET 2.0 Framework dla obsługi Toolestu (załączony wraz z grą)
    - połączenie z siecią w wypadku gry online
    - Mysz, Klawiatura

    Rekomendowane karty graficzne:

    - ATI Radeon X1900 series
    - ATI Radeon X1800 series
    - ATI Radeon X1600 series
    - ATI Radeon X1300 series
    - ATI Radeon X850 series
    - ATI Radeon X800 series
    - ATI Radeon X700 series
    - ATI Radeon X600 series
    - ATI Radeon X300 series
    - ATI Radeon 9800 series
    - ATI Radeon 9600 series
    - ATI Radeon 9500 series
    - NVIDIA GeForce 7900 series
    - NVIDIA GeForce 7800 series
    - NVIDIA GeForce 7600 series
    - NVIDIA GeForce 7300 series
    - NVIDIA GeForce 6800 series
    - NVIDIA GeForce 6600 series
    - NVIDIA GeForce 6500 series
    - NVIDIA GeForce 6200 series
    - NVIDIA GeForce 6100 series
    - NVIDIA GeForce FX 5900 series
    - NVIDIA GeForce FX 5700 series
    - NVIDIA GeForce FX 5600 series
    - NVIDIA GeForce FX 5500 series
     
    P: Jak się ma sprawa klas i ras w grze?
    O: Jak na razie wszystko jest w fazie produkcji i nikt na 100% nie może powiedzieć jak będzie to wyglądać ostatecznie. Mogę jednak zagwarantować, że pojawią się wszystkie podstawowe klasy dla edycji 3.5 (tak, wiem, zaskakujące), Warlock i jakieś klasy prestiżowe. Co do ras to planujemy dosyć typowe podrasy, w stylu ubóstwianych Mrocznych Elfów czy ras dotkniętych przez Plany (Aasimar, Tiefling).
     
    P: Czy w grze pojawi się psionika?
    O: Pewnie dla wielu będzie to niemiłe zaskoczenie, ale nie, nie pojawi się. Jest wiele naprawdę ważnych rzeczy jakie mamy zamiar wdrążyć w silnik i na psionikę niestety zabrakło miejsca. Wprowadzenie tych mocy wiązałoby się z nowymi klasami, czarami i umiejętnościami oraz dużym nakładem pracy przy samym silniku. Zatem ostatecznie nie pojawi się, choć była w planach.
     
    P: Czy w NWN 2 będzie więcej quickslotów?
    O: O tak będzie ich naprawdę cała masa. Będzie ich tak wiele, że utkniesz pod ich ogromnym nasypem i będziesz się musiał ręcznie wykopywać. Gracz ma się użerać z przeciwnikami, a nie zbyt małą ilością skrótów.
     
    P: Jak się ma sprawa ECLa?
    O: Oczywiście wprowadzenie podras wymaga i wprowadzenia jako takiego zbalansowania, aby gracze nie czuł się słaby jako człowiek. Będzie raczej standardowe, to znaczy takie, jakie ustalają Wizardsi, np. +2 dla Drowów (to wbrew pozorom ważny przykład i tak wszyscy nimi grają).
     
    P: Czy w grze pojawi się rozdawanie atutów?
    O: Tak, będzie coś w tym stylu chociaż bardzo ograniczone. Bo tylko na zasadzie albo masz albo nie masz, czyli tak jak w DnD. Zatem czuj sie dumny z podniesienia swojego atutu od 0 do 1.
     
    P: Czy w grze pojawią się emoticony?
    O: Możliwe, że będą się wyświetlaćw oknie czatu podczas gry online. Jednak wszystko zostanie wyjaśnione na testach, podczas których okaże się czy przypadkiem nie psują atmosfery gry.
     
    P: Czy pojawi się mapa świata?
    O: Tak mamy zamiar wprowadzić taką podobną do Fallouta czy przede wszystkim Baldur's Gate 2. Gracz w jej oknie będzie mógł jako tako zadecydować o lokacji, do której chce się udać. Oczywiście w wypadku takiej szybkiej podróży mogą go czekać (nie)miłe niespodzianki w postaci stworów. Zresztą ci co grali w BG1 wiedzą jak to wygląda.
     
    P: Czy zamierzacie wprowadzić "awansujący świat"?
    O: O tak już widzę, jak na jednym serverze grają dwie drużyny, w tym jedna zdecydowanie słabsza. Więc mamy albo nudę i łatwe stworki dla pierwszej albo masakrę graczy drugiej. Mimo wszystko cały czas rozważamy taką opcje, ale jedynie na skalę jednej lokacji, a nie całego świata gry.
     
    P: Czy istnieje jakiś limit graczy / lokacji ?
    O: Cóż ponieważ Toolset pozwala uzyskać efekty identyczne jak gra, czyli przepełnione wodotryskami, każdy taki server będzie wymagać ogromnych zasobów mocy i pamięci. Stąd pojawił się pomysł na jakieś realne ograniczenie. Tak więc na dzień dzisiejszy planujemy 30 graczy na server i 500 lokacji. Wyższych konfiguracji mogłyby nie wytrzymać typowe hostowe komputery.
     
    P: Czy gracz otrzyma dostęp do ekwipunku towarzyszy?
    O: Tak, gracz będzie miał nad nim pełną kontrolę tak jak w przypadku Hordes od the Underdark czy Baldur's Gate. Również dostanie się do ekwipunku towarzyszy będzie zdecydowanie prostsze.
     
    P: Czy będę mógł importować moją postać z NwN1?
    O: Może budzić to ogólny sprzeciw, ale nie. Przede wszystkim istnieje bardzo dużo rozbieżności między edycjami, na których opierają się gry. Kolejna sprawa to, że postać na levelu zbliżonym do 30 nie będzie miała specjalnie wiele ciekawych i trudnych wyzwań, no i oczywiście pozostaje kwestia zbyt mocnego wyposażenia.
     
    P: Dlaczego nie mogę stworzyć własnej drużyny?
    O: Rozumiemy, że stworzenie własnej drużyny jest niezwykle pociągające, szczególnie z uwagi na edycjęD&D 3.5. Jednak głębia role-playing w NwN2 polega na dobieraniu drużyny spośród dostępnych towarzyszy, których napotka się na swej drodze.
     
    P: Jak wygląda system dobierania statystyk?
    O: Sprawa jest trudna, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na system rozdzielania odpowiedniej puli punktów. Powodem są oczywiście swego rodzaju oszustwa czy po prostu pech. W końcu często znajdują się gracze, którzy potrafią rzucać po parę godzin, aby mieć upragnione 18 przy każdej ze statystyk. Prowadzi to do przegiętych postaci w grze Multiplayer, szczególnie PvP i wprowadza problemy przy zbalansowaniu stopnia trudności w podstawowej kampanii. Tak więc możesz losować nawet tysiąc razy, a i tak nie będziesz miał samych 18.
     
    P: Czy waga przedmiotów / pieniędzy będzie bardziej realistyczna?
    O: W większości przypadków w NwN1 grałem kapłanem z 14 siły. Powodowało to, że mając na sobie Zbroje Płytową musiałem co chwilę wracać się do sklepów i niemal wszystko sprzedawać, aby w ogóle móc chodzić. Co prawda kocham realizm w grach, ale w tym wypadku niestety nie bardzo widzę jego zastosowanie.
     
    P: Czy w grze pojawią się NPC z NwN1?
    O: Pojawią się te postacie z NwN1, które są również oryginalnymi bohaterami Zapomnianych Krain. Co do pozostałych, to prawdopodobnie bardowie będą wyśpiewywać pieśni o uprzednich bohaterach miasta, ale oni sami się nie pojawią. Również sama fabuła nie będzie powiązana z pierwszą częścią.
     
    P: Czy dialogi będą bardziej rozbudowane niż w NwN1?
    O: Mamy dokładny plan terminologii, która może pojawić się w grze. W końcu nie możemy sobie pozwolić na słownictwo nowoczesne, bo akcja cały czas rozgrywa się w Krainach. Tym niemniej pojawi się trochę żartów czy niezłego humoru, jednak zdecydowanie pochodzącego z danej sytuacji czy kontekstu.
     
    P: Jak zostanie rozwiązana sprawa ekwipunku zostającego po pokonanych postaciach?
    O: Na pewno zostanie to zmienione w stosuku do NwN1. W końcu nikt nie będzie pocieszony widząc pojawiające się z nikąd magiczne torby i znikające ciała pokonanych wrogów.
     
    P: Jak ma się sprawa kontroli nad drużyną?
    O: Gracz będzie miał całkowitą kontrolę nad wszystkimi członkami drużyny, dokładnie taką jak ma nad swoją postacią. Oczywiście będzie możliwość włączenia modułu sztucznej inteligencji, jednak podstawą pozostają umiejętności lidera grupy - gracza.
     
    P: Jak ma się sprawa fabuły w grze?
    O: Zdecydowaliśmy się stworzyć zupełnie nową fabułę, ale z akcją, dziejącą się w okolicach jak i samym mieście Neverwinter. Gracze zaczną swoją przygodę na 1 levelu, podczas kolejnych awansów wybierając nowe atuty czy zmieniając profesje i tak aż do 20 lvl, który jest jednocześnie limitem.
    Nie pojawi się takze słynny Kamień Przywołania, znany z poprzedniej części, psujący często rozgrywkę i spłycającą ją do ciągłej "walki podjazdowej".
    Pojawią się także konsekwencje czynów gracza, które nie wygasną po zmianie lokacji. Właściwie niemal każda decyzja będzie miała (choć często bardzo niewielki) wpływ na fabułą jako taką. A oto wstęp do fabuły:
    Sporo czasu upłynęło już od wojny pomiędzy Neverwinter i Luskanem, a czas zagoił wojenne rany. Jednak spokój w Krainach nie trwał długo. Napięcie pomiędzy kolejnymi miastami-państwami na Wybrzeżu Mieczy ciągle rosło, zmieniając się powoli w otwartą wojnę domową. Tymczasem wielkie zagrożenie spoczywa w Mieście Zręcznych Dłoni, siły ciemności znów zagrażają całej północy. W Krypcie Martwego Człowieka budzi się legendarne zło by znów zagrozić Krainom, niepowstrzymana dotąd Północ może ugięła się pod jego mocą. W tej czarnej godzinie tajemniczy artefakt zostaje dostarczony do Neverwinter przez samotnego bohatera, kryjącego sekrety mogące zadecydować o przyszłości całego Faerunu.
     



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw