Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Risen • Zapowiedź • INSIMILION

    Risen


    Zapowiedź

    Działy gier » Risen » Przedpremierowe
    Autor: Schadow
    Utworzono: 20.07.2009
    Aktualizacja: 31.10.2009

    Po niezbyt udanej, trzeciej części Gothica studio Piranha Bytes postanowiło skupić swoje siły na stworzeniu nowej produkcji. Risen, bowiem taką nazwę nosi ich najnowsze dzieło, z pewnością będzie zawierał wiele elementów znanych z poprzednich gier "Piranii". Twórcy swoimi wypowiedziami utwierdzili nas w tym przekonaniu. Pomysły będą brane przede wszystkim z Gothica 1 i 2 wraz z dodatkiem.

    Zakazana Wyspa

    Przygoda naszego bohatera będzie się rozgrywać na atolu leżącym w archipelagu o nazwie Wyspy Faranga. W centrum wyspy stoi wielki wulkan, który w każdej chwili może wybuchnąć. By przeżyć, nasz bohater musi przedzierać się przez tropikalne lasy pełne niebezpiecznych stworów. Będzie mieć do czynienia z wszelakiej maści potworami, tymi znanymi z Gothica, jak wąż błotny, i tymi całkiem nowymi, jak popielne bestie. Pojawią się też ghule, skorpiony, podobne do krwiopijców insekty, gryfy i wiele, wiele innych. Tym razem nie będziemy jednak walczyć z orkami.
    Przemierzymy wiele lokacji, choćby jaskinie i ruiny pełne potworów. Z pewnością jest także miasto, możemy spodziewać się wsi... no i bagna, na którym znajduje się siedziba rebeliantów.
    Wyspa jest też dużym ułatwieniem dla twórców gry, ponieważ nie muszą tworzyć innej, sztucznej bariery, która uniemożliwiałaby wyjście na zewnątrz.

    Bezimienny znowu powraca

    W Risenie będziemy grać bezimiennym bohaterem (znowu...), którego statek rozbił się podczas sztormu. Przeżył, ale nic nie pamięta i jak na złość jest na nieznanej wyspie. Z pewnością był żeglarzem, ale teraz w obliczu niebezpieczeństw musi stać się wojownikiem.
    Nasz bohater może opowiedzieć się za jedną z dwóch organizacji, jakie są na wyspie: rebeliantami lub inkwizycją. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Po wstąpieniu do klasztoru zostanie nauczony wyrabiania run i ich używania - jest to niezbędne, by zostać magiem.
    Sami decydujemy, w czym ma się specjalizować postać, którą będziemy kierowali w Risenie. Bohater na samym początku gry będzie słaby, ale wraz z jej przechodzeniem stanie się herosem, który bez problemu poradzi sobie nawet z najpotężniejszymi nieprzyjaciółmi.

    Szczypta fabuły

    Piranha nie zdradzała zbyt wiele, jeśli chodzi o ten aspekt gry, co nieco się jednak dowiedzieliśmy. Aktywność wulkanu rozpoczęła dziwne zjawiska występujące na wyspie: trzęsienia ziemi, wyłaniające się świątynie, ginący ludzie... W celu zbadania ich została wysłana inkwizycja, która przejmuje klasztor, tym samym zdobywając władzę na wyspie. Zakazuje wychodzenia poza miasto bez pozwolenia. Grupa ludzi, której nie podobają się występki tej organizacji, osiedla się na bagnach, by odizolować się od niej. Rebelianci próbują zwalczać aktualne władze, na przywódcę wybierając jednego z nich - Dona. Wspominano w wywiadach o artefakcie, który ma odegrać ważną rolę w grze. Wiemy, że obie organizacje go pożądają, ponieważ da im władzę na wyspie.

    Mieczem...

    Tym razem „Piranie” przygotowały inny, ciekawy system walki. W Risenie będą one lepsze niż w Gothicach, gdzie przez pół gry korzystaliśmy z jednego i tego samego ciosu. Po awansie będziemy walczyć inaczej niż na poprzednim poziomie. Różnic będzie wiele - od sposobu, w jaki nasz bohater trzyma broń, po kombinacje ciosów, które może wykonać. Niedoświadczony wojownik bez namysłu rzuci się na swego przeciwnika, natomiast mistrz broni będzie raczej krążył wokół niego. Walka przestanie opierać się na samym ataku - równą wartość zyska również defensywa, niezbędna do pokonania trudniejszych przeciwników. Groźny dla naszych wrogów może być odpowiednio wyprowadzony kontratak. Chcąc opanować daną sztukę walki do perfekcji, będziemy musieli przystąpić do jednej z frakcji, np. chcąc świetnie posługiwać się kijem, musimy przyłączyć się do szeregów inkwizycji.

    ...i magią

    Zwoje będą dostępne dla każdego, jednak możliwość posługiwania się runami otrzymają tylko członkowie gildii magów. W celu późniejszego ich użycia konieczną bedzie nauka nadawania im mocy. To rozwiązanie zostało przekalkowane z Gothica.
    Magia została podzielona na trzy szkoły - ognia, lodu i piorunu. Każda z nich ma dziesięć poziomów, a jej czary nie są dostępne w formie zwojów. Dla członków inkwizycji i rebeliantów pozostają pergaminy z zaklęciami, które nie należą do szkół magii. Jakby tego było mało, przed nauką w gildii będziemy musieli znaleźć kamień ogniskujący.
    Czary ułatwią nam bardzo rozgrywkę, np. używając lewitacji, możemy uniknąć nieprzyjemnego spotkania z kolcami czy lawą. Nie dane nam będzie niestety czarować w niektórych miejscach, np. w pobliżu zielonych kryształów.

    Parę słów na koniec

    Gra z pewnością będzie przypominała Gothica i każdy jego fan zauważy podobieństwo. Risen ma wiele nowych elementów niestosowanych jeszcze w poprzednich produkcjach "Piranii", jak choćby nowy, unikalny silnik, o śmiesznej nazwie Frank. Dzieło studia Piranha Bytes ukaże się 2 października tego roku, co napawa mnie optymizmem i poprawia humor. Twórcy mają czas, by wyeliminować błędy, jakie jeszcze występują w grze. Risen świetnie się zapowiada, ale czy spełni wysokie oczekiwania graczy? Tego dowiemy się dopiero po premierze, na którą z niecierpliwością czekam.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw