Wojskowe
Ćwiczebny hełm
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 1
Pancerz: 5
Cechy: siła +2
Komentarz: Dobry hełm na początek, potem wychodzi z użycia.
Hełm straży
Wymagania: ciężki pancerz 1
Pancerz: 7
Cechy: siła +4
Komentarz: Niewiele ulepszona wersja powyższego, ale i tak się przyda.
Pospolita czapka
Wymagania: lekki pancerz 1
Pancerz: 6
Cechy: zręczność +4
Komentarz: Odpowiednik powyższego dla postaci lekkozbrojnych. Gorszy od niego, ale i tak dość porządny.
Czapka rabusia
Wymagania: lekki pancerz 4
Pancerz: 10
Cechy: zręczność +3, zwinność +3
Komentarz: Dość słaby hełm, niektóre szybciej dostępne są już lepsze.
Hełm z wiatrostali
Wymagania: ciężki pancerz 4
Pancerz: 18
Cechy: wytrzymałość +5
Komentarz: To z kolei fajny sprzęt. Dobrze spełnia funkcje ochronne i zwiększa wytrzymałość.
Pęknięty hełm wojownika
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 4
Pancerz: 14
Odporności: magia ognia -5
Komentarz: Porządny hełm, mimo obniżenia odporności na ogień.
Hełm weterana
Wymagania: ciężki pancerz 7
Pancerz: 30
Cechy: siła +10
Odporności: czarna magia +5
Komentarz: Kolejny porządny hełm. Klasa pancerza wysoka, a i wzmocnienie siły niezgorsze.
Hełm świtu
Wymagania: ciężki pancerz 8
Pancerz: 32
Cechy: wytrzymałość +5, zręczność +10, zwinność +10
Odporności: magia lodu +5, czarna magia +5
Komentarz: Chyba najgorszy element pancerza świtu, jednak i tak dobry. Klasa pancerza raczej średnia, ale za to przydatne efekty.
Stalowy hełm wojenny
Wymagania: ciężki pancerz 8
Pancerz: 40
Cechy: siła +5, wytrzymałość +5, zręczność +5, zwinność +5
Odporności: magia ognia +5, magia lodu +5
Komentarz: Bardzo dobry hełm. Wymagania ma takie same jak powyższy, a jest znacznie lepszy.
Hełm bitewny
Wymagania: ciężki pancerz 11
Pancerz: 50
Cechy: wytrzymałość +20
Odporności: magia ognia +10, magia lodu +10, czarna magia +10, magia umysłu +10
Komentarz: Najlepszy hełm w grze. Nie dość, że mocno zwiększa klasę pancerza, to jeszcze powoduje duży przyrost punktów życia.
Magiczne
Hełm Wyznawców
Wymagania: biała magia 2
Pancerz: 4
Cechy: charyzma +4
Komentarz: Dobry hełm. Dzięki nim kapłani będą leczyć więcej punktów życia.
Zwykła obsydianowa maska
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 1
Pancerz: 2
Cechy: inteligencja +2
Komentarz: Chyba najgorszy hełm w grze. Lepiej nosić Żelazny.
Czapka czeladnika
Wymagania: biała magia 4
Pancerz: 10
Cechy: mądrość +3, charyzma +5
Komentarz: Kolejny przydatny hełm kapłański. Wyższa ilość punktów many i lepsze leczenia to dobra kombinacja.
Maska runiczna
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 3
Pancerz: 8
Cechy: inteligencja +5
Komentarz: Hełm dosyć średni, ale magowie na tym poziomie wielkiego wyboru nie mają.
Kruczy hełm
Wymagania: biała magia 7
Pancerz: 10
Cechy: mądrość +8, charyzma +8
Komentarz: Słaby hełm. Klasa pancerza przeciętna, a wymagania dość wysokie.
Obsydianowa maska magów
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 6
Pancerz: 12
Cechy: inteligencja +5, mądrość +5, charyzma +5 Dobry hełm, mimo przeciętnej klasy pancerza. Przydatne wzmocnienie wszystkich cech umysłowych.
Czapka mnicha
Wymagania: biała magia 8
Pancerz: 22
Cechy: inteligencja +5, mądrość +10, charyzma +5
Komentarz: Dobry hełm. Wymagania nie wiele większe, niż Kruczy, a znacznie lepsza klasa pancerza, a do tego zwiększenie wszystkich cech fizycznych.
Obsydianowa maska arcymaga
Wymagania: dowolna umiejętność magiczna 8
Pancerz: 20
Cechy: zwinność +10, inteligencja +10
Odporności: czarna magia +5, magia umysłu +5
Szybkość: magia +5%
Komentarz: Przydatny hełm, choć KP mógłby mieć wyższą. Jego główny atut to zwiększenie szybkości czarowania.
Hełm Prawdziwej Wiary
Wymagania: biała magia 11
Pancerz: 40
Cechy: mądrość +15, charyzma +15
Odporności: czarna magia +30
Komentarz: Kapitalna czapka! Klasa pancerza bardzo wysoka, świetne zwiększenie najważniejszych cech i duża odporność na czarną magię.
Pozostałe
Żelazny hełm
Wymagania: poziom 1
Pancerz: 3
Komentarz: Słaby hełm, choć w pierwszej fazie rozrywki przyda się magom.
Niedokończona obsydianowa maska
Wymagania: poziom3 lub lekkie uzbrojenie 1 lub ciężkie uzbrojenie 1
Pancerz: 5
Cechy: mądrość +1
Komentarz: Również słabizna. Przydaje się tylko magom.
Prosty stalowy hełm
Wymagania: poziom 6
Pancerz: 8
Komentarz: Hełm wyjątkowo przeciętny. Wprawdzie klasa pancerza nienajgorsza, ale za to brak jakichkolwiek wzmocnień cech.
Hełm wilczej Straży
Wymagania: poziom 7 lub lekkie uzbrojenie 3 lub ciężkie uzbrojenie 2
Pancerz: 11
Cechy: zwinność +3, charyzma +3
Komentarz: Hełm nienajgorszy, chociaż na tym etapie są już lepsze.
Maska magii
Wymagania: poziom 6
Pancerz: 15
Odporności: magia ognia +5, magia lodu +5, czarna magia +10, magia umysłu +5
Komentarz: Fajna czapka, zwłaszcza w starciach magicznych, chociaż klasę pancerza także ma wysoką. Zrobi Ci ją Sinwen w Cieniu Drzew.
Hełm z elektrum
Wymagania: poziom 7
Pancerz: 12
Cechy: inteligencja +6, mądrość +6, charyzma +6
Komentarz: Świetny hełm, zwłaszcza dla magów, którym bardzo przyda się zwiększenie cech umysłowych.
Skórzana czapka
Wymagania: poziom 11
Pancerz: 16
Cechy: zwinność +3
Komentarz: Hełm dość przeciętny, jednak na Twoim wyposażeniu będzie raczej przez dłuższy czas.
Czaszka demona
Wymagania: poziom 13 lub lekkie uzbrojenie 5 lub ciężkie uzbrojenie 4
Pancerz: 20
Odporności: czarna magia +10, magia umysłu +10
Komentarz: Masowo znajdowana w Kurhanach Skowytu. I dobrze, bo zwiększenie tych odporności przyda się w starciach z nieumarłymi.
Czerwona maska
Wymagania: poziom 15
Pancerz: 24
Cechy: wytrzymałość +3, zwinność +5
Komentarz: Dobry hełm, w tym etapie ma najwyższą klasę pancerza.
Elfi stalowy hełm
Wymagania: poziom 17 lub lekkie uzbrojenie 7 lub ciężkie uzbrojenie 6
Pancerz: 25
Cechy: wytrzymałość +5, zręczność +5, zwinność +5, mądrość +5
Komentarz: Czapka dość przeciętna z klasy pancerza, lecz zwiększenie cech bardzo sympatyczne.
Hełm gwardzisty
Wymagania: poziom 25 lub lekkie uzbrojenie 10 lub cięzkie uzbrojenie 8
Pancerz: 42
Cechy: siła +5, wytrzymałość +5, inteligencja +5, charyzma +10
Odporności: magia ognia +20, magia lodu +20
Komentarz: Najlepszy hełm w grze. Klasę pancerza ma prawie najwyższą, a do tego każdy może go używać, a i odporności wysokie.
Lodowy hełm
Wymagania: poziom 23
Pancerz: 30
Odporności: magia lodu +20
Komentarz: Przyda się w walce z lodowymi stworami, aczkolwiek klasę pancerza ma przeciętną.